ID: 178567
Niebezpiecznie rozmieszczone „big bagi”
ID: 178567
ID: 178567
Ujawnili je inspektorzy podczas pełnienia obowiązków służbowych na autostradzie A2. Zatrzymali oni do rutynowej kontroli ciągnik samochodowy z naczepą ciężarową należący do litewskiego przewoźnika przewożącego karmę dla zwierząt.
Ujawnili je inspektorzy podczas pełnienia obowiązków służbowych na autostradzie A2. Zatrzymali oni do rutynowej kontroli ciągnik samochodowy z naczepą ciężarową należący do litewskiego przewoźnika przewożącego karmę dla zwierząt.
~etransport.pl
Posty (44)
ese
| I dlatego jest tak jak jest. Podpisałem bo mi kazali. Papiery mam tylko takie bo takie mi dali. Wyjechałem z towarem bez zabezpieczenia bo magazynier mi kazał. | |||
~mantga | Ese Ty to weź się wreszcie obudź bo chyba 20 lat ostatnie przespales... szkoda słów | -2 | ||
ese
| ~mantga (2016-02-09 00:04:21) _ Tak będzie dalej jeśłi magazynier będzie ważniejszy od tego, który za dostarczenie towaru odpowiada | |||
~Krzych | Niech taki de. bil pojezdzi chwilę zobaczymy jak będzie towar zabezpieczal najlepiej to karać biednych kierowców, ta oni żyją z nas jednym słowem to są pasożyty i robią wielka sensacje bo komuś się big bagi polozyly. A weź id. ioto pomóż drugiemu a nie dorabiane się na cudzej krzywdzie. Denerwuje mnie taka robota że człowiek nieraz poty wylewa żeby zarobić na życie a tu non stop takie pasożyty okradaja z kasy. | -2 | ||
~kamil | po 4 lapac big bagi za uszy dla pewnosci na te 4 pas przezucic i git | 1 | ||
ese
| ~Krzych (2016-02-09 07:48:59) - A gdy się taki woreczek komuś na dachu położy, lub choćby na drodze nagle wyląduje, to "przecie Pan Magazynier mi kazał tak jechać! Ja to sie nie znam i nie wiedziałem że tak nie można. Kazał, to pojechałem". Tak?? | |||
~Bartek | Dla firmy u której się ładuję, nie jest to cięzki towar, jednak ładowany pod sam dach. Wysokość mam 4, 08. W cmr firma zaznacza, że kategoryczny zakaz spinania towaru, nie ma możliwości, są to pudełeczka plastikowe, papierowe-oni za to odpowiadają. Jedynym wymogiem jaki jest, że na każdą stronę muszę mieć minimum 4 deski- min. 2 aluminiowe, czyli czyli 8 aluminiowych i 8 np. drewnianych na każdą stronę. "dodatkowym" zabezpieczeniem jest osłona jak się opuści dach. towar 8ton. | |||
~ktosik | jak zwykle nieroby i dzieci szukaja usprawiedliwienia dla swojej ciemnoty i lenistwa.. ja nie mam sentymentow. jak jakiemus spadnie towar z naczepy na auto ktorym bede np ja jechal i mi go uszkodzi, to wiem co mam robic | 1 | ||
~Boss mg. ku-ku | ktosik- co jest kurna! | |||
~Bartek | ktosik- mój szef walczył o to, żeby chociaż lekko spiąc towar na końcu naczepy, że pudełeczka sie nie pogniotą- bo np. jak będzie wypadek i auto się przewróci, i tak nic z tego towaru nie będzie, ale przynajmniej nie wyleci na drogę, no może coś plandeka uratuje; ) - odp. firmy- nie- my za to odpowiadamy i jesteśmy ubezpieczeni. i fakt, o każdej kolizji musi informować firmę. W listopadzie facet wkomponował mi się w kabinę, z towarem ok, ale jak kolega dociagnął naczepę na rozł- to przy rozładunku juz była kontrola jakości. Ma to swoje plusy i minusy, tez bym wolał dodatkowo to zabezpieczyć... no ale:/ | 1 | ||
~ktosik | Bartek - jest jednak roznica pomiedzy opakowaniem platikowym, a zaladowanym big-bagiem. dziwne ze skoro nie pozwalaja na zabezpieczenie towaru, nie wymagaja naczep z atestem. zazwyczaj taki atest przewiduje ze nie ma koniecznosci zabezpieczania ladunku do 12T jesli jest rozmieszczony na calej powierzchni | 1 | ||
~Bartek | Mamy atest, naczepa krone xxl, jak pamiętam ma chyba na 7ton. i nie starsza niż 3 lata. | |||
~ktosik | ciagam kronke z atestem. w paperach doczytalem ( jak ja bralem ) ze atest ma do 12T ( moze szef doplacil zeby bylo wiecej? ) bo czesto mamy ladunki w granicach 8 - 12 T | |||
~Bartek | Nie odpowiem Ci na to, bo nie wiem, miałem taką niebieską ładną naklejkę na drzwiach z tyłu, ale pan ma myjni tak ładnie karcherem się nie do niej zblizył, że ją zerwał, jedynie mam jeszcze żółtą na przodzie naczepy. Ja mam ładunki od 100 kg do 10ton max | 1 | ||
~Marcin SE | Problem z zabezpieczeniem takiego towaru znika w momencie stosowania dodatkowego opakowania w postaci pudla kartonowego z pokrywa, ostatnie palety spinane sa od slupka do słupka i klopot z głowy-taki system stosuje się w skandynawii od kilku lat z powodzeniem, do tego rysunek pogladowy z zaleceniem producenta-zaladowcy :-) Jesli nie podoba się służbom kontrolującym to niech zabezpieczają na koszt producenta-zaladowcy z dalszą procedurą przepychanek w temacie zaleceń do mocowania ładunku:-) | 1 | ||
~ktosik | wiem wiem. zaraz dyzurny inteli"k"en"t" bedzie bil piane... ale na chomiku pod adresem : chomikuj. pl/Pracus/Aplikacje/ Dla+kierowcy mozn a znalesc dwa pliki o mocowaniu ladunkow. owocnej lektury | 1 | ||
~Forest glemp | Większość polskich kierofffcufff zawsze będzie stekac i płakać. No bo jak to towar zabezpieczyć? Przecie łon tylko ma kierownicom krencic ( bo ze zmianą biegów to już różnie bywa), słuchać co nawigacja powie i losymke brać wypłaty. | 1 | ||
ese
| Jeśli się nie da towaru zabezpieczyć w danym typie pojazdu, to należy użyć takiego, w którym przewieźć się da. Nie wozi się smoły wywrotką a zboża firanką. | |||
~scania r420 | widac ze nie kazdy z was rozumie oco chodzi jedził ktorys z was na finlandie tam ma byc ładunek nawez zabezpieczony co ma 1 tone a tu kazdy kwestionuje ze big bagi albo ze mu magazynier kazał prawda jest taka ze jak cos sie stanie to ty odpowiadasz a nie magazynier tak samo jest z makgnesem i karta niech kazy z was wkoncu to zrozumie to ty załadowałes i ty to wieziesz nie szef nie spedytor i magazynier | |||
~Tołdi | ese - masz rację, ale to teoria. Praktyka jest taka, że owe big-bagi wózkowi uwielbiają wręcz ładować bokiem. W takiej Anglii (wiesz doskonale, bo jeździsz tam) załadunki z rampy to wielkie święto dla kierowcy, bo zazwyczaj bok a często gęsto dwa. Izotermy nie otworzysz czy chłodni z boku (są wyjątki, ale popularne w Skandynawii). Pozostaje zatem firanka lub burtówka (tez już coraz rzadszy typ zabudowy, choć na kierunku wschodnim nadal wręcz konieczny). No i zostaje kierowca tak na prawdę sam z pasztetem. Te big-bagi były wyjątkowo wysokie a to już powinno dać do myślenia nie tylko kierowcy, ale przede wszystkim załadowcy. | |||
ese
| ~Tołdi (2016-02-09 19:14:22) - Zgoda. Także co do chłodni ze składanymi bokami. Załadunki z rampy, z tyłu są n. p. w Crewe płatki owsiane w Morning Foods. I zgoda, że w większości jest to na zasadzie "może się jakoś uda". Ale jeśli się nie uda, to ubezpieczyciel poprosi CMR by zobaczyć, czy aby kierowca nie podpisał go bez zastrzeżeń. A tak w tym przypadku, sądzę, że na pewno, było. I zaczną się problemy. Oglądałem niedawno program na jakiejś niemieckiej telewizji. Chłopak, Niemiec, wiózł torf podobnie zapakowany. Miał jeszcze -jak tłumaczył- ok. 30km. do odbiorcy. Mundurowy urzędnik nie chciał o dalszej jeździe słuchać. Ściągnęli kontener ze sztywnymi bokami i przeładowali towar na parkingu. Plusem było to, że miał podwieszany widlak ze sobą. Więc nie tylko my podchodzimy wedle "może się uda" :) Choć minimalne warunki muszą być spełnione. Osiem aluminiowych listew. Zbrojona plandeka. Itd.. A przynajmniej dobrze by było by tak było... | |||
Szakal
| To ile wyniósł ten mandat?? 200, - zł? Nie chcieli napisać bo to śmiech na sali. Litwin zapłacił i pojechał dalej śmiejąc się pod nosem. | |||
ese
| Za niezabezpieczenie ładunku przed przemieszczeniem się wewnątrz pojazdu i niedbałe zamocowanie pasów oraz sprowadzenie niebezpieczeństwa na innych uczestników ruchu drogowego kierowcę ukarano mandatem karnym w maksymalnej wysokości. Ponadto Przewoźnik poniósł koszty związane z koniecznością ponownego rozmieszczenia towaru na pojeździe. | |||
~Mezoa | takie [url=s://www. workibigbag. pl/worki-big-bag]big bagi[/url] cza umieć wiązać a nie każdy to potrafi tak, jak rozmieścić je na naczepie. miał Chopina szczęście, ze nie kazali mu jechać na wagę | |||
~Ben32 | chcesz ladowac to ladujesz, chcesz mocowac to mocujesz, jak Twoj Pan bierze z gieldy to nie dziw sie, przy stalych umowach i stalych miejscach uzgadniam ze zaladunek i rozladunek nie jest platny i wykonuje go magazynier, a KIER otwiera drzwi, podjezdza, poziomuje, wlacza mlotki i idzie do kabiny zjesc. Po co mlotki? Bo nie chce placic magazynierowi jak sobie w naczepie najedzie wozkiem na stope. | |||
~Kierowca niewolnik | Ben wytłumacz czemu kierowca siedzi w kabinie na młotkach bo sobie magazynier krzywdę zrobi? Czy dlatego ze kierowca jak się zakrztusi to powie że on obiad robi i to jest praca. Rozwiń to bardziej skoro podałeś argument. | |||
~Eleni | Woził em bigbagi u niemca ładowane na adr tyle ze burtofirana i 24t w 24 worach na 8 pasów i żaden nie był zamocowany do podłogi, wszystkie wory były za uszy związane do siebie i był git bo nawet bag powiedział ze jest dobrze :) Dobrze pomyślane :) s://www. workibigbag. pl/ | |||
~Cyprian Kleofas Kozłowicz | Chciałbym na włąsne oczy zobaczyć prawidłowo spięte BIG BAGi. Przez lata w UK, nie spinałem ich inaczej, jak tylko pasami. A w UK nie ma desek pod plandekami. Stawia się BIG BAGI i przerzuca pasy. Naczepa ma 4. 65m wysokości a ciągnik na 3 osiach. W BIG BAGACH 28 ton ładunku i w drogę. Można pracować normalnie, tylko trzeba być w normalnym kraju i z dala od tej chorej niemieckiej łunii jewropejskiej. Ja nigdy ciężarówką nie wjechałem do szwabów i nigdy tego nie zrobię. Podobnie jak do ruskich. Albo UK, albo krajówka. Ostatnio powiedziałem do szefa. Jeśli mam spać w samochodzie, to wracam do Anglii. Wolałbym pracę za kierownicą w Indiach, niż u szkopa. | |||
jacek-kuba
| No w indiach jest super. Nie byłem ale czytałem. Szczególnie kierowcy mają doskonale. | |||
~maly | cypek wystarczy spiac wszystkie bigi dookola za zewnetrzne uszy i nie ma. . uja we wsi ze sie rusza a dla pewnosci mozesz jeszcze poprzerzucac pasy przez szer naczepy woze tylko taki towar od 15 lat i nigdy nie mialem problemow z przechylem/przesunie ciem |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.