ID: 173655
Naciski osi 8 i 10 ton - interpretacja GITD
ID: 173655
ID: 173655
Przez ostatnie lata GITD stało na stanowisku, iż wprowadzenie obniżonych nacisków osi do 8 czy 10 ton na niektórych drogach krajowych czy wojewódzkich nie narusza prawa UE, i nakładanie kar pieniężnych za przekroczenia tych norm jest całkowicie prawidłowe.
Przez ostatnie lata GITD stało na stanowisku, iż wprowadzenie obniżonych nacisków osi do 8 czy 10 ton na niektórych drogach krajowych czy wojewódzkich nie narusza prawa UE, i nakładanie kar pieniężnych za przekroczenia tych norm jest całkowicie prawidłowe.
~etransport.pl
Posty (12)
~STARY | transport KRAJOWY, a MIĘDZYNARODOWY jak to się ma do KONSTYTUCJI RP Art. 32. Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Nikt nie może być dyskryminowany w życiu politycznym, społecznym lub gospodarczym z jakiejkolwiek przyczyny. | |||
~Mieciu | GITD to najwiekszy krajowy zamachowiec. | |||
~ktosik | STARY - no a co z zakazami wyprzedzania dla ciezarowek? tutaj juz nie ma prawa rownosci? pomiedzy ciezarowkami a osobowymi? a co z zakazem jazdy w dni swiateczne? powraca jacy z zagranicy moga jechac, a wracajacy ktorzy rozladowali w kraju juz nie moge jechac i musza stac. a co z tymi co maja immunitet? oni nie sa rowni? itd itd | 1 | ||
~z. | Przepisy dotyczace transportu sa chore, dziurawe i antyspołeczne. W całym zakresie od podejmowania zlecenia, przez realizację, po rozliczenie. | -1 | ||
~zzzzzzzz | Gliwice droga nr. 88 ograniczenie 10ton na oś powinno być 11. 5 przeładowany 150kilogramów na oś DMC w normie, kara 5000zł za brak pozwolenia kat. 4 Według interpretacji WITD Katowice jest to opłata za zajęcie pasa drogowego. | |||
~zzzzzzzz | 150kilogramów, tak to nie pomyłka. | |||
~Mieciu | "zzzzzzzz" Jeśli faktycznie 150kg to dales sie wydym. ać. Muszą z każdej osi odjąć 0, 2t na błąd odczytu, pozniej jeszcze 2% na błąd pomiaru. Zakladam ze ważenie odbyło sie na wadze osiowej której producent (homologacja) wogóle dopuszcza takie sumowanie osi... | |||
~zzzzzzzz | ~Mieciu Nie mądrzyj się bezpodstawnie. Wszystko odbyło się zgodnie z literą prawa oprucz tego że na tej drodze nacisk na oś powinień wynosić 11, 5 wtedy nie było by ponadnormatywności. | 1 | ||
BartekSG
| zzzzzzzzz... a gdzie masz na 88, 10 ton... ja tam widzialem np. na mostach 24t, 32t... A Mieciu dobrze pisze... | |||
~zzzzzzzz | Bartek gupi jesteś jak but. NACISK NA OŚ! Proszę nie udzielaj się w tym temacie bo jest dla ciebie za trudny. | 2 | ||
~zzzzzzzz | Gliwice droga nr. 88 ograniczenie 10ton na oś powinno być 11. 5 przeładowany 150kilogramów na oś DMC w normie, kara 5000zł za brak pozwolenia kat. 4 Według interpretacji WITD Katowice jest to opłata za zajęcie pasa drogowego. Nie mam żadnych zastrzeżeń do wykonanego ważenia, inspektorzy wykonali swoją pracę w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. Waga osiowa, teren wszystkie homologacje wszystko ok. Ograniczenie nacisku na oś i wysokość kary i sposób interpretacji WITD jest BARDZO nie ok. | 1 | ||
bosssman
| Polska musi umożliwić przewoźnikom dostęp do dróg publicznych. Praktycznie nie istnieją alternatywne drogi o nacisku osi pojedynczej 11, 5 t prowadzące do miejsca rozładunku lub załadunku a postanowienia dyrektywy 96/53/WE z dnia 25 lipca 1996 r., dotyczą wszystkich przewoźników drogowych i modyfikacja dotychczasowych zasad sankcjonowania naruszeń w zakresie przekroczeń dopuszczalnych mas i nacisków osi, winna dotyczyć wszystkich rodzajów przewozów drogowych, zapewniając uczciwą konkurencję w transporcie i możliwość dojazdu do wszystkich miejsc załadunku i rozładunku, niezależnie od kategorii drogi. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.