Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

20% więcej miejsca na ładunek w intermodalnym transporcie kontenerowym

ID: 164002


Realizując wizję dalszego zwiększenia wydajności intermodalnego transportu kontenerowego, TelliSys prezentuje prototyp pojazdu będącego połączeniem ciągnika z naczepą o wyjątkowo niskim położeniu siodła, co pozwala uzyskać o 20% większą ładowność.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (10)

~dawid
"... dzięki czemu dopuszczalna masa całkowita zestawu wynosi 44 tony" - ciekawa perspektywa w świetle aktualnych przepisów w kraju o DMC 40 ton...
Wieltoniak&Bury
~dawid Polecam się doszkolić w przepisach. Kontener typu ISO w transporcie intermodalnym i ciągnik 3 osiowy może ważyć nawet 44 tony.
~janek
No a oponki to 13tki jak w maluchu i jak sie sorawdzi wysokosc zestawu na dziurach europy
~maly
Ciekawe jaki rozmiar opony ma naczepa bo watpie ze 385

1

ModnaPani
Nawiązując do tych wypowiedzi kolegów powyżej - czy ktoś wie jak jest dokładnie z transportem intermodalnym na ciągniku 3 osiowym w PL obecnie? Chodzi o wożenie kontenerów poza promień 150km od portu. Tutaj czytam, że za coś takiego ITD nie karze?? Czy może ktoś z swojej praktyki temat poruszyć??:
s://tin yurl. com/vjcuebp
~skg dk
jezdze po szwajcarii zestawem intermodalnym kontenery cysterny i wcale nie musi byc ciagnik 3 osiowy normalny 2 osiowy ma dopuszczenie do 44t nawet ADR
ModnaPani
No to może to jest jakaś dodatkowa ustawa w Szwajcarii - tutaj przepisy mówią jasno (mówię o PL) :
Wykaz urządzeń i wyposażenia, które nie muszą być uwzględniane przy określaniu wymiarów zewnętrznych pojazdów, określa dodatek 1 do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniającego dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz. Urz. UE L 353 z 21. 12. 2012, str. 31).

Tu ustawodawca odsyła nas do przepisów unijnych dostępnych pod tym adresem ://eur-lex. europa. eu/legal-content/PL/ ALL/?uri=CELEX:32012 R1230
Wynika z tego, że:
2 osiowy ciągnik z 3 osiową naczepą przewożący jeden lub więcej kontener lub wymienne nadwozie może osiągnąć DMC do 42 t
3 osiowy ciągnik razem z naczepą o 2 lub 3 osiach transportujący jeden lub więcej kontener lub nadwozie wymienne 8211; 44 t

Natomiast moje pytanie brzmi jak wyżej o promień 150km. Czy ktoś po kraju latał takim zestawem i ma doświadczenia z ITD? Bo nie jest to dla mnie jasne?
~skg dk
dystans 150 km obowiazuje takze w ch ale dodam ze ten kraj ze wzgledu na uksztaltowanie musi korzystac z intermodalu np. wszystkie transporty ADR ida przez gothard tylko na pociagach a widocznie w pl sa inne przepisy
~skg dk
odnosnie dmc
~skg dk
kiedys w jednej firmie nalali mi tluszczu zwierzecego K1 prawie 29 t a kontenery kolejowe sa czesto stare bez falochronow jazda czyms takim po drodze jak kotos nie ma wprawy uwzgledniajc ze ciecz pracuje i napiera podczas jazdy po gorach w ch to naprawde trzeba byc ogarnietym
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 52.14.150.55

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels