Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Prawda o transporcie

ID: 159424


Po pierwsze należy na samym początku zaznaczyć iż kierowcy pracujący w transporcie międzynarodowym z regóły pracują na najniższej krajowej i ci wszyscy którzy twierdza za kierowca zarabia od 4tys do 7tys. zł na miesiąc, jest to tylko część prawdy, bo nieważne jak naliczane jest kierowcy przez pracodawcę wynagrodzenie w skali miesięcznej to według prawa musi być to podstawa wynagrodzenia plus djety z tytułu wyjazdów służbowych do innych krajów i djeta ta musi być w wysokości obowiązującej danego kraju (np. Francja 45 euro ).
W związku z tym jesli policzymy dni spędzone na terenie europy razy stawka djety plus podstawa wynikająca z umowy o prace daje kwotę kilku tys. zł, ale djeta to nie pensja tylko zwrot kosztów podróży!!! więc oficjalnie i prawnie kierowcy z regóły zarabiają na dzień dzisiejszy 1720 zł brutto, i taka jest prawda
Po drugie oczywiste jest to że przewoźnicy biją na alarm bo jest to w ich interesie 9 większość firm dużych jest w władaniu polityków lub nieoficjalnie stoją za właścicielami takich firm) - dlaczego przykład który jest normą w firmach na zachodzie. Firma X-Europa aby powstać i rozrosnąć się do 50 aut potrzebuje kilku lat i sporego kapitału a w Polsce jeśli masz układy i trochę gotówki max 2 lata bo kiepsko są opłacani kierowcy a zysk przewoźnika duży w porównaniu do firmy zarejestrowanej w europie. Efektem tego jest to że Polskie firmy mają najliczniejszy tabor oraz praktycznie najnowszy, ale za razem znacząco zaniżają frachty przez co przewoźnicy z krajów Europy mają mniej pracy bo mają wyższe koszty pracy, ubezpieczeń oraz inne które to u na s są mniejsze.
To jest początek problemów branży transportowej w Polsce, Litwie i krajach podobnych, bo już w grudniu ubiegłego roku do Brukseli wpłyneła petycja z związków zawodowych Francji (a tam związki są bardzo silne i potrafią zatrząść Europą, nawet nasi górnicy to przy nic dzieci z gwizdkami) aby wyrównać pensje kierowców w całej UE do poziomy 2000 eur. Dziś kierowcy np. Niemiec zarabiają około min. 2200 Eur. Francuz 2400-2750 Eur. bez dodatków w postaci djet a Polak 410 Eur. , i wszyscy jadą na podobnych stawkach.

~Były przewożnik
*.27.204.45.ipv4.supernova.orange.pl

Posty (58)

~Były przewożnik
jak w temacie...
~ktosik
" djeta ta musi być w wysokości obowiązującej danego kraju (np. Francja 45 euro ). "

BZDURA

i juz dalej nie czytam. po co?
~kierowca
To trzeba chyba zalorzyc konto dewizowe czy balor szef
~Ambrozy
Prosiłbym mędrców parkingowych o poradę jak zapłacić kierowcy najniższą krajową rozliczając ich czas pracy zgodnie z ustawą, bo moje matołki tego nie potrafią i muszę więcej niepotrzebnie płacić.
~xxxx
Panowie jak wejdzie to 8. 5e to znikna diety i bedziecie jeszcze miej zarabiac, bo bedziesz musial podatek od tego zaplacic, zobazycie ze bedziecie zarabiac okolo 10-20% mniej niz teraz i koniec kropka
~xxxx
spekulanci pokombinuja przy walucie a wiadomo juz dzis ze dodruk euri idzie na mega skale to euro spadnie do poziomu 2zl i bedzie po ptokach
~borys
Dieta nie djeta... po drugie francuscy przewoźnicy sami sobie strzelili w kolano a własciwie ich najwiekszy gracz NORBERT. Wlasnie kupil 540 aut i porejestruje je albo powynajmuje swoim spolkom w Bugarii... i co? I pewnie zatrudni rodzimych kierowcow za 2750 Eur... hehe. Zrobi to co zawsze, zatrudni bulgarskich kierowcow za max 1000... i to pewnie wina Polakow zapewne tez.
~ktosik
najpierw odpowiedziec sobie trzeba ile kierowca pracuje na terenie niemiec?

zalozmy ze jezdzi tranzytem
ze przejezdza przez niemcy 8x ( czyli 2 razy w tygodniu )
zalozmy ze jezdzie z polski do francji

zalozmy ze srednio wychodzi 9h jazdy

9 x 8 = ( tak wiem, w tym momencie trzeba zerknac na tab mnozenia lub uruchomic kalkulator )
= 72h
72 x 8, 5 = 612x4, 2= 2570 pln

i tyle wystarczy pokazac niemcom

bo gowno ich obchodzi ile zarobi polak w polsce
~astrolog
facet pisze sie dieta a nie djeta to na poczatek potem walcz dalej
~Ambrozy
A tak w ogóle skąd się wziął mit o ślimaczym tempie rozwoju zachodnich firm? Niemiecki pan przy piwie opowiadał, czy na parkingu dali?
~Ambrozy
wcięło mi GA i zostało dali
~borys
8, 5 euro to jest brutto czyli przed podatkiem. W praktyce to niecale 6 Eur... czyli dla parkingowych mędrców " na rękę ".
~Ambrozy
No i jeszcze zgodny z prawem sposób naliczania wynagrodzenia minimalnego pracownika delegowanego, nie będę pisał, tylko sami w googlach poszukajcie.
~Ambrozy
Mnie te 8, 5 juz w ogóle nie rusza, tylko wnerwia, że wracają okupacyjne praktyki.
~borys
Czyli bez diet, czy tam djet i ryczałtów!!! Jak kto woli... ogólnie najlepszym sposobem naliczania pensji to diety polskie i ryczałty i niemiecka godzinówka, kindergeld i emerytura tez niemiecka, a na koniec eur po 4, 80 zeby te godziny po wysokim kursie przeliczyc.
~Jacek
po co piszesz prawde skoro nie masz pojecia chlopcze? Byly przewozniku
~mario
Czytajac wypowiedzi w wiekszosci medrców parkingowych nie dziwi mnie brak jednomyslności u polskich kierowców. My sami (polacy) nigdy nie poprawimy bytu we własnym kraju bo umiemy tylko narzekac. UE musi za nas narzucic srednie europejskie standardy zeby w koncu było dobrze. Dla mnie idealnym rozwiazaniem byłoby wprowadzenie stawki godzinowej zamiast diety w wysokosci 47, dieta mohgłaby wynosic kilkanascie euro co łacznie mogłoby zamykac sie za 19-20 dni w trasie w kwocie 7 tys. Chodzi o to zeby kierowca w koncu to co zarobił miał w papierach i idac na L4 z powodu choroby mógł spokojnie skupic sie na leczeniu. A przewoźnicy cóz pora zaczac jezdzic za wyzsze stawki a brac robote nawet z 4 reki.
~szef
panowie papier wszytko przyjmnie oni wymysla jak to ominac na papierze rozpisza pieknie ladnie a my dalej bedziemy dymac za to samo
irlandczyk11
Panowie. 8, 5e na godzinę (ale pracy a nie jazdy!!!) po przeliczeniu można sobie samemu odpowiedzieć na pytanie czy przewoźnik polski jest wstanie zapłacić, +dieta + ryczałt za spanie w kabinie+ podstawa. Przy takim rachunku na pewno zarabialibyśmy więcej od Niemca, belga, francuza... itd.
Generalnie po wprowadzeniu w/w przepisu na pewno wiele firm padnie a dla nas na pewno nie starczy miejsc u zachodnich przewoźników. Czyli kółko się zamyka.
irlandczyk11
P. S.
Wspomne tylko że tz. ZUS W IRLANDI na cały rok!!! to 256e a nie jak w Polsce na miesiąc. Najpierw zmienić się musi nasza mentalność post komunistyczna aby nam kierowca zylo się lepiej, godnie, tak samo jak w innych krajach
~akazamis
Zgodnie z ustawą kierowca powinien zarabiać pensje podstawową, diety za wyjazd i wynagrodzenie ( kilometrówka jest zabroniona ) np 12% z frachtu. A połowa bydlaków na tym forum tego nie ogarnia i najeżdza na chłopaka który napisał prawdę. Jak sobie jezdzicie w PTMach czy tam u Budkiewicza to sobie pracujcie dalej za 3tyś, ale dajcie żyć innym. Tu już nie jest potrzebny chłopek co posiada CE, tylko KIEROWCA. A ponad połowa tych super mądrych nawet matury nie ma.
~akazamis
irlandczyk11 Wszyscy wozimy te same ładunki dla tych samych firm. Gebelsy powinny się w końcu nauczyć że nie należy atakować kierowcy tylko przewoznika. Sami sobie magnes lepicie? Sami szychty przeginacie? 99% goni aby być na czas bo jakiś jelen z biura sobie ubzdurał że ciężarowka na 10 godzin zrobi 950km a jak przyjdzie mandat nawet śmieszne 50e to jest problem bo stary biedny bo stary nie ma. Najlepiej jeszcze jakby kierowca miał robić charytatywnie i na paliwo kredyty brać. Niech tak tylko ITD skontroluje Wyszków, bo pół Wyszkowa do Świecka czy Kuznicy na magnesie pruje. A są aparaty co i do Londynu na strzała dochodzą w pojedyńczej. Ale nie, lepiej na a4 czy a2 zatrzymać lusterko na impulsator rzucić... :). A to że auto które ma 450tyś, 150tyś zrobiło na oucie to już kogo to tam obchodzi.
~akazamis
I teraz niech oficjalnie wejdzie ten przepis u niemca to wszyscy dostaniemy aneksy do umowy mówiące o tym 8, 5e i tyle. Kontrola buch aneks i pojechał. Oni w ZMPD czy w Lulkowie już nie jednego prawnika zatrudnili żeby to obejść. A Wy w portki sracie... Siedlecki Marwer to nawet hotel dla ukraińców na bazie ma, bo hohoł szczęśliwy że u nas zarobi 400e więcej. A tak refleksyjnie myśląc, niech tak na jeden miesiąc zabraknie na świecie naszych maszyn, to ta cała europa się zesra. Że co, niemiec na rosje pojedzie czy na kazachstan? Smiech na sali, oni przed trasą z Berlina do Wwy mają drgawki, super wodziciele. A nasza zaje... pani premier jeszcze gebelsom * latać lizać, kto wie może lesbijka i do tej angeli tak zasuwa? . Lekarz, górnik, rybak potrafią się zorganizować a kierowca to co, napis na dropsach? Cała gospodarka się opiera na transporcie.
~ibm
dobrze
~Pawlo
Tu jest prosta sprawa. Brać się za logistyki jak oni zapłacą to i kierowcy otrzymają. I co tu demagować.
~Przewoźnik
akazamis - pie-rdo-lisz !
jacek-kuba
Demagować o djetach -to wszystko wyjaśnia
jacek-kuba
Bat - walić po plecach i patrzeć czy równo puchnie
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.116.90.161

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels