ID: 154841
Problem z webastem
ID: 154841
ID: 154841
Witam! Wiem że było kilka podobnych tematów ale nie znalazłem pasującego do mojego problemu. Posiadam autokar Scania Irizar Century z 2002 roku i mam następujący problem:
Otóż wszystko było dobrze z moim webastem w ubiegłym sezonie, aż w końcu przyszedł obecny i pora na uruchomienie webastka. Jest ono sterowane z klimatronika Irizar viper 2000. gdy autobus jest zgaszony piec ładnie się załącza i wszystko chodz bez problemu. Natomiast, gdy odpalę silnik i włączę webasto to po kilku sekundach widać tylko kłąb białego dymu i piec gaśnie. Czego może to być przyczyna?
Witam! Wiem że było kilka podobnych tematów ale nie znalazłem pasującego do mojego problemu. Posiadam autokar Scania Irizar Century z 2002 roku i mam następujący problem:
Otóż wszystko było dobrze z moim webastem w ubiegłym sezonie, aż w końcu przyszedł obecny i pora na uruchomienie webastka. Jest ono sterowane z klimatronika Irizar viper 2000. gdy autobus jest zgaszony piec ładnie się załącza i wszystko chodz bez problemu. Natomiast, gdy odpalę silnik i włączę webasto to po kilku sekundach widać tylko kłąb białego dymu i piec gaśnie. Czego może to być przyczyna?
~mates08*.49.209.166.ipv4.supernova.orange.pl
*.49.209.166.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (33)
~bodzio | zresetuj go wyjmij bespiecznik od webasta na 5 min i powinno dzalac. | |||
~mates08 | Wiem Webasto podczas odpalania silnika zawsze wyłączam i dopiero później załaczam spowrotem. Ok spróbuje z tym bezpiecznikiem, ew odepne akumulatory i zobacze ten palnik. A jak do niego się dobrać? | |||
~goral | Kolego ja mam w volvo fh webasto thermo 90s czyli mokre i jak webasto chodzi a ja odpalę silnik też się samo wyłącza i trzeba jeszcze raz włączyć, sterowanie mam też z climatronika | |||
~mates08 | Tak tylko że ja przed odpalaniem silnika sam je wyłączam żeby nie rozwalić elektroniki, a później jak odpale silnik to je włączam, a ono samo gasnie | |||
~goral | A Ty pewnie masz na myśli odpalenie silnika webasta jeśli dymi i nie chce odpalić bedzie z pewnością palnik też tak mialem jak psyknalem plakiem to nieraz odpalilo ale szkoda cudowac i najlepiej wymienić palnik ja płaciłem coś kolo 400 zł dwa lata temu | |||
~goral | Jaki model masz tego webasta? | |||
~goral | U mnie są migające kody błędów i po tym można się dowiedzieć co mu dolega | |||
~mates08 | Tak tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego gdy silnik jest zgaszony do webasto działa bez zarzutów, a gdy odpale silnik to po włączeniu webasta ono gaśnie? Więc gdyby to był palnik, to wg. mnie webasto nie paliło by także na zgaszonym silniku | |||
~mates08 | Ale po sprawdzam to co wczesniej mi poradziliśćie. Model? nie pamiętam, ale dopiero jutro będe mógł zerknąć | |||
~Marcin | Kolego masz sprawne webasto. Prawidłowo działa ci zabezpieczenie, które nie pozwala na uruchomienie ogrzewania postojowego przy włączonym silniku. Takie rozrwiązanie jest tez w ciezarówkach ADR. | 1 | ||
~bonzo | U mnie szef powywalal webasta i zakupil kozy i cwierc tony węgla ostatnio obiecal ze kupi pelet nie dymi tak w kabinie zasypie koze wieczorem potem nad ranem i cieplo | |||
~fu3sko | przy ADR webasto nie może być odpalone przy zrzucie paliwa silnik zresztą też ma być wyłączony więc co ma piernik do wiatraka? ? ja bym proponował wykonanie telefonu do serwisu a dopiero grzebanie. chociaż te nasze serwisy... | |||
~Driver uk | filtr masz do wymieny paliwowy. przedmuchanie nic nie da. w warunkach innych niz warsztatowe zalecam zakladanie filtra od disla osobowki tego plastikowego malego. zlapal lekko mroz i przy odpaleniu kleby dymu i gasnie. normalna reakcja | |||
~dj dziadzia | gupie dewasto nie chce dzialac : ( | |||
~sarka farka | Może wystarczy wymienić ten "autokar z 2002r" na nowszy i wtedy webasto szarpnie? Tak na poważnie, czy nie prościej jest podjechać z tym wynalazkiem do kogoś kto się na tym zna? Naprawisz sam i masz szansę spalić ludzi w tym wehikule... a potem jak zwykle... Polacy... nic się nie stało : ( | -1 | ||
~mates08 | Właśnie tak chyba zrobie. Posprawdzam jeszcze ew. wszystkie połączenia elektryczne, a jak to nic nie da to podjadę na serwis SCANII | |||
~robson | Pompka paliwa może byc jeszcze uszkodzona i przy odpalonym autokarze nie trzyma swojego cisnienia, puszcza za duzo paliwa i zalewa webasto zbyt wielką dawką diesla. Sprawdz jeszcze otwór zasysanego powietrza od webasta z otoczenia (gdzies ta kratka będzie w aucie), bo czesto jest tak, że jest zasyfiala od kurzu i webasto nie ma tlenu. | |||
~sarka farka | Jeszcze jest możliwość, że na rurce odprowadzającej spaliny (tzw peszel) masz zamontowany ala tłumik i może być zapchany (też taką przygodę miałem i dymił). Możliwości wiele. Najlepiej jeśli jest to webasto, podjechać na serwis webasta nie do serwisu scanii. Tylko tyle mogę doradzić. Powodzenia | |||
serwismobilny
| Naprawy ogrzewań postojowych i nie tylko Francja Calais i okolice... Więcej na profilu zapraszam Bo zima się zbliża... | |||
~ku-ku | Grzej motorem. | |||
~LEGRANDOWIEC | Po podłączeniu kompa można wypalić webastu i istnieje aktualizacja oprogramowania do sterownika (zintegrowany z webastu) musisz koszyka dobrego warsztatu ja mieszkam w Skandynawii i tutaj wiele samochodów ma ogrzewanie parkingowe albo webastu albo eberspreher Pozdrawiam i życzę powodzenia w serwisie | |||
~michał trląg | kolego na postoju ci chodzi a na zapalonym nie to masz uszkodzony prawdopodobnie regulator napięcia. . pozdrawiam | |||
~Forest glemp | Jeszcze kilka wpisów i trza będzie nawet fotel kierowcy wymienić i zderzak... | |||
visitors
| a cisnienie w kolach sprawdzone? | |||
~Tomek | Reset z bezpiecznikiem 69 u mnie zadziałał, uff, weekend u makarona | |||
~DeeJay | Siemka mam ten sam problem Volvo fm Zalaczy sie na 3 sec i sie wyłancza Wyczyscilem kratki od webasto i zobacze jeszcze z tym bezpiecznikiem może sie akurat zresetuje i bede miał spokój do piatku bo w piatek jedzie na Servis do Volvo | |||
~Magnus, wiesz który :) | Jeśli się "wyłancza", to może "włancznik/wyłanczni k" padł :) JPDL! | |||
~Magnus, wiesz który :) | JPRDL miało być ; ) | |||
~api2 | Możliwości: *prawid łowo działające zabezpieczenie (przesłania wylot, dławi, stąd kłęby) *miejscowo nieszczelna pompka (nie wyjaśnia, na postoju dobrze) *spalony bezpiecznik 68 (nie wyjaśnia, załącza na postoju) *czujnik na wylocie do rury (możliwe, na postoju nietelebie, jazda po dziurach, odłącza i załącza ciągle) *styki elektryczne zaśniedziałe (nie wyjaśnia, na postoju odpala) Inne możliwości rozwiązania problemu z instrukcji: Eberspr acher zaleca przepalać urządzenie raz na miesiąc w lecie na postoju, oraz przegląd urządzenia jeden raz w roku na kontroli w serwisie. | |||
~zcx | zapchany wlot powietrza i mógł uszkodzić element mierzący temperaturę pieca. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz