ID: 144034
Jak sprawdzić amortyzatory w wywrotce?
ID: 144034
ID: 144034
Powiedzcie mi w jaki sposób zdiagnozować zużycie amortyzatorów konkretnie w czteroosiowej wywrotce.
Mam wrażenie że są totalnie zużyte, na nierównościach mocno tłucze, ale nie chcę w ciemno wymieniać na nowe nie mając pewności.
Pozostałe elementy zawieszenia są sprawdzone i jest ok.
Powiedzcie mi w jaki sposób zdiagnozować zużycie amortyzatorów konkretnie w czteroosiowej wywrotce.
Mam wrażenie że są totalnie zużyte, na nierównościach mocno tłucze, ale nie chcę w ciemno wymieniać na nowe nie mając pewności.
Pozostałe elementy zawieszenia są sprawdzone i jest ok.
~etece*.mt.pl
*.mt.pl
Posty (19)
~etece | jak w temacie... | |||
Assad
| aby sprawdzić powinieneś go wymontować. Bez demontażu możesz sprawdzić czy jest mokry (cieknie) . Wtedy do wymiany. | |||
~lool | Stacja diagnostyczna.. | |||
~Ambrozy | Lulek byłeś kiedyś na stacji diagnostycznej ciężarówką, może w necie widziałeś? | |||
intruztga
| ja jestem co roku na takowej stacji, wiec gdzie problem | |||
~Ambrozy | W tym, że oprócz wzrokowego nie badają amortyzatorów, bo nie mają czym. | |||
max-daf
| Najlepiej wzrokowo, jak są zalane olejem w dolnej części to do wymiany. Jak suche to raczej trzeba je zdemontować i ręcznie sprawdzić. | |||
~kiero | jak pojeździsz z godzine np. to weź je dotknij jak są ciepłe to ok jak zimne to do wymiany bo nie pracują. To jest najprostszy sposób oprócz wycieku | |||
intruztga
| Ambrozy znajdz normalna stacje a socjalna | |||
~cdn... | bez demontażu nie ma możliwości sprawdzenia, to nie osobowy że naciśniesz na przód czy tył/czy zabujasz/i wiesz co i jak, warsztaty mają takie cuda do sprawdzenia/ przede wszystkim czy trzyma ciśnienie są do tego przyrządy, teraz w warsztatach nie pracują kowale z młotkiem tylko wszystko jest komputerowo. | 1 | ||
max-daf
| W samochodach ciężarowych nie jest wymagane badanie amortyzatorów podczas przeglądu technicznego dlatego na stacjach nie ma takich urządzeń do badania amortyzatorów w ciężarówkach. | |||
~etece | Położyłem się pod autem, dwa są zimne, dwa lekko ciepłe, czy raczej zużyte. Dzięki za podpowiedź. | |||
~Trans | Wymiana nic nie da. Każda 4ośka tak trzęsie podczas jazdy. Ten typ tak ma. | |||
Ambrozy
| Intruzku, proszę, napisz to samo, tylko w naszym języku. | |||
~Maxi | Demontaz tylko i wylacznie prawde ci powie, ja raz w roku wymieniam | |||
~ixxi | max-daf sa jeszcze serwisy. zawsze mozna pojechac na sprawdzenie (bez wymiany) zapewne ogromne koszta to nie są by miało wpłynać znacząco na finanse firmy. lepiej dac kilka złotych niz potem płakac ze sie rozj*bało i potem na sztuke lepione | |||
~pasta jajeczna | Jak bedziesz mial wylane amory czyli zuzycie to auto bedzie pływac góra dół ale zeby walilo od tego?? to cos innego bedzie raczej przyczyna | |||
max-daf
| ~ixxi oczywiście że są serwisy, ale też nie ma w nich tzw. , szarpaków" do sprawdzenia amorków. A mechanik sprawdzi je wzrokowo lub rozkręci na dole i spróbuje wcisnąć. Jak nie ma wycieków oleju tzn. że jest ok. Pozdrawiam. | |||
Dziobaty
| ciekawostka... 4-ro osiowe Rondelki mają amortyzatory... |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz