ID: 143286
Brak Instrukcji ADR
ID: 143286
ID: 143286
w Hiszpanii miałem kontrole podczas przewodu ADR-ów i dostałem mandat za brak instrukcji pisemnej za co dostałem 560euro mandatu. Szef obciążył mnie tym mandatem chociaż doczytałem że to przewoźnik odpowiada za wyposażenie auta w instrukcje. Gdzie mam się zgłosić jeśli szef nie chce pokryć tego mandatu i czy jestem na wygranej pozycji jeśli miałoby dojść do sądzenia się? Bardzo proszę o pomoc
w Hiszpanii miałem kontrole podczas przewodu ADR-ów i dostałem mandat za brak instrukcji pisemnej za co dostałem 560euro mandatu. Szef obciążył mnie tym mandatem chociaż doczytałem że to przewoźnik odpowiada za wyposażenie auta w instrukcje. Gdzie mam się zgłosić jeśli szef nie chce pokryć tego mandatu i czy jestem na wygranej pozycji jeśli miałoby dojść do sądzenia się? Bardzo proszę o pomoc
~kamil1984*.235.237.139
*.235.237.139
Posty (47)
~kamil1984 11 lat temu | jak w temacie... | |||
~///////// 11 lat temu | a w temacie tak że kolego nie byłeś na kursie adr bo byś wiedział że instrukcia to brocha kierowcy a nie firmy | 1 | ||
~toja 11 lat temu | Chyba nie do końca masz rację, kolego. Ty, jako kierowca masz obowiązek upewnić się, że posiadasz komplet dokumentów zanim wyjedziesz w trasę. Kierowca jest przedstawicielem przewożnika. | 2 | ||
~hary kriszna 11 lat temu | a przed wyjazdem to sprawdzałeś wyposażenie w pojeździe czy obecność kóz w nosie? ?? | |||
~///////// 11 lat temu | tak w pojeżdzie były dwie nawigacje laptop paczka kondonów czy jeszcze coś powinno być | |||
~grej 11 lat temu | zatankuj po korek na pierwszym parkingu zdoj do konca odbierzesz mandAT CO SNA PODROZ I WROC STOPEM | |||
Sergiej-TG
11 lat temu | ~kamil1984 (2014-03-30 22:40:32) no, cóż... praca kierowcy to nie tylko jazda do przodu, drewniane chodaki i portmonyj na łańcuchu, to przede wszystkim pilnowanie potrzebnych dokumentów, zabezpieczenia ładunku itd... gdybyś odmówił wyjazdu bez instrukcji nie było by problemu... | 2 | ||
diego539
11 lat temu | Witam. Według mnie to pracodawca lub bh-powiec jest zobowiązany przeszkolić pracownika w tym zakresie, instrukcja obsługi (pisemna) musi znajdować się w teczce z dokumentami, dodam ze nawet konserwator powierzchni płaskiej korzystający z środków czystości musi mieć taką instrukcje. W tej instrukcji są zawarte instrukcje które muszą być "idioto odporne" jak powiadał mój nauczyciel. aha i musisz być zapoznany z nimi bo w razie czego wiesz z czym masz do czynienia i jak z tym postępować. W dodatku znam przypadek ze pracownik użył niebezpiecznego środka chemicznego nie zgodnie z przeznaczeniem czego w instrukcji obsługi nie było napisane i sprawa była w sądzie którą zresztą wygrał. | -1 | ||
~ietvbnicrtekjc 11 lat temu | te zeczy to na kursie adr uczą, co ma bhp do tego? obowiązkiem szefa jest aby kiero mial takową instrukcje, a obowiązkiem kierowcy jest sprawdzić czy ma wszystkie dok potrzebne do transportu. * dali obydwa | |||
~osiem 11 lat temu | Żaden z Was chyba nigdy na kursie ADR nie był. Dzisiaj lekcja pierwsza. 1. Instrukcje ADR dostajesz kierowca przy załadunku wraz z ladunkiem. Ladujesz się w Hiszpanii i jedziesz do Polski?Masz dostać instrukcje w jezyku przez które kraje bedzie przebiegal transport, czyli; hiszpański, francuzki, niemiecki, polski.. A teraz gimbusy wracajcie na lekcje, zaraz będzie dzwonek. | 1 | ||
~nie 11 lat temu | czy jak nie dostaniesz CMR na zaladunku to szef ma za to placic jak zlapia Cie za jazde bez listu przewozowego (odpowniednich dokumentow)? Jak nei dostaniesz na zaladunku DGN Note to takze ma szef placic za to, ze sie stoi i czeka na doslanie gdyz prom nie chcial zabrac? Kierowca winien sprawdzic dokumenty jakie dostal na zaladunku. Jest wielka grupa towarow ADR i nie maja one wszystkie takiej samej instrukcji bezpieczenstwa. Dlatego producent je wydaje (mogl zapomniec, przeciez tam pracuja tylko ludzie) Gdzie doczytales, ze za mandat ma placic pracodawca, skoro to pracownik nie sprawdzil dokumentow? | 1 | ||
diego539
11 lat temu | No dobra idę na lekcje a Ty osiem TYRAMISIU, twój nick pochodzi z tego tytułu ze skończyłeś 8 klas i się tym jeszcze chwalisz:) hahha | |||
~zzx 11 lat temu | do osiem: ""1. Instrukcje ADR dostajesz kierowca przy załadunku wraz z ladunkiem. Ladujesz się w Hiszpanii i jedziesz do Polski?Masz dostać instrukcje w jezyku przez które kraje bedzie przebiegal transport, czyli; hiszpański, francuzki, niemiecki, polski.. A teraz gimbusy wracajcie na lekcje, zaraz będzie dzwonek. "" takie przepisy były kiedyś teraz jest inaczej - jak chcesz wiedzieć to poszukaj na stronach o ADR. ewentualnie możesz zapytać na lekcji w gimnazjum jak już gimbusem cie dowiozą. | |||
Hesher
11 lat temu | no to kamil masz pozamiatane. masakra 560 euro w plecy. | |||
~adr 11 lat temu | Instrukcja jest teraz uniwersalna tzn. w każdym języku znaczy to samo - masz ją po polsku to po niemiecku i czesku jest to samo napisane tyle, że w innym języku. Najważniejsze przy kontroli jest to, aby była aktualna czyli wg nowego wzoru z tz. rybkami. Mojego załadowcy zawsze interesuje czy mam ten papier a nie, że ma mi go dać - bez instrukcji nie załaduje. | |||
~Dan 11 lat temu | Pisemna instrukcja leży w gestii przewoźnika. Kierowca jako przedstawiciel przewoźnika odpowiada za brak tego dokumentu. Oni nie będą dochodzić kto nie włożył kwitka, karają pierwszego z brzegu czyli kierowce. | |||
~Mat. k 11 lat temu | Definicja jest czytelna więc za brak wiedzy przewoźnika (czytaj. pracodawcy) niby dlaczego masz płacić Kamil Instrukcje te powinny być przygotowane przed rozpoczęciem podróży przez przewoźnika dla załogi pojazdu w takim języku (językach) by każdy z załogi był w stanie je przeczytać i zrozumieć. Przewoźnik powinien upewnić się, że każdy z członków załogi rozumie jej znaczenie i jest w stanie poprawnie je zastosować. Ale znając temat pewnie jak będziesz chciał odzyskać od pracodawcy tą kasę to ją odzyskasz ale za pracę pewnie Ci "podziękuje". na marginesie (aby być prawnym "przedstawicielem przewoźnika" potrzebny jest na to dokument) Pozdro | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.