Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Polskę zalewa nielegalne paliwo

ID: 142595


Już co szósty litr oleju napędowego w Polsce sprzedawany jest w szarej strefie. Budżet z tego tytułu stracił w 2012 r. ponad 4 mld zł, głównie z podatku VAT - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (16)

~kiero
czyli co sprzedaż paliw spada, spadają wpływy z tytułu vatu czy akcyzy, wiec najprostszym sposobem jest podniesienie akcyzy i vatu na sprzedawane paliwo
~Różowy Murzyn
Tylko LPG jest legalne reszta z Kaliningradu od Ruskich
~ktosik
i z parkingow.
sporo stoi legalnego paliwa na parkingach w nocy.
wystarczy troche odwagi
~Były woźnica
To ci "Tirowcy" już taki udział w rynku paliwowym mają? Szejkowie zawitali do kraju nad Wisłę. Polska to kraj cudu, absurdu i gospodarności dla innych. Hahaha
~Różowy Murzyn
siano nieakcyzowe kup szkapę i cię unia dofinansuje
~TIR
Więcej pomysłów kolesi z ZMPD, a będzie lepiej. Chłopcy z ZMPD jadą na zachód za 0. 4-0. 5 eur. Im się opłaca.
Tak się robi burdel na rynku.

-1

~damian461
wcale się nie dziwię i nawet dobrze... Może teraz d*le z wiejskiej zobaczą co się dzieję jak się narzuci podatki takie ze paliwo kosztuje drugie tyle... chore to jest a będzie się działo, każdy jak by miał okazję ominąć podatek brałby bez niego...
~ktosik
i co zrobisz jak podniosa akcyze?
wejdziesz tutaj i bedziesz beczal zeby zrobic strajk, a i tak wszyscy cie oleja

1

~damian461
podatki, opłaty, koszty życia idą w góre a wypłaty na tym samym poziomie od dekady albo i jeszcze gorzej to i lud będzie uciekał w szarą strefę... wielkie Mi halo.. wystarczy zobaczyc co się z fajkami dzieje. . Pozdrawiam ; )
~martini
podnieście jeszcze akcyzę i może uda się vat jeszcze wywindować - dopiero będziecie mieli szarą strefę de*ilE z Wiejskiej, niczego ich historia nie uczy
tataLeona
Prawda jest prosta, im mniejsze obciążenie fiskalne danego towaru tym lepiej się ten towar sprzedaje a co za tym idzie wpływy fiskalne zwiększają się wprostproporcjonalni e do zmiejszenia obciążenia fiskalnego danego towaru.
Wystarczyło by zniesienie podatku drogowego w paliwie a sprzedaż paliw skoczyłaby o kilka punktów procentowych.
W naszym kraju cena paliwa powinna być dostosowana do sytuacji gospodarczej, im tańsze paliwo tym kraj szybciej się rozwija.
Uważam że obecnie cena litra ropy po akcyzie, vat i innych opłatach nie powinna przekraczać 4, 2 zł brutto.
Zapewniło by to zwięszony zapewne o 20-30% popyt na paliwa zwiększając wpływy fiskalne z tej grupy towarowej.
Efektem wymiernym było by ożywienie motoryzacji, im tańsze paliwo tym więcej ludzie kupują aut.
Prawda jest taka że ten podatek obniżony i tak wraca do fiskusa bo co tobie zostanie w kieszeni i tak wydasz na coś innego co także jest opodatkowane czy będzie to nowe auto czy kilo sera z dziurami.
Nic w przyrodzie nie ginie.
~spedii
ale Państwo już się zabezpieczyło ustawą o solidarnej odpowiedzialności za VAT. łatwo liczone to vat (czyli zysk mafi) to jakaś złotówka na litrze, a paliwo ciągnie się pociągami. Tylko idiota uzna, że te macki nie sięgają polityków. rok czy dwa lata temu za temat wzięły się ABW i CBŚ, ujawniono cały mechanizm... i... nic... zero... null... proceder nadal trwa
~spedii
mechanizm biznesu jest prosty. Kupujesz 1 mln l paliwa u Niemca... ważne, ze z poza polski. Pierwszy kupujący w PL jest zobowiązany do zapłacenia VAT. ale to Twoja firma słup. Więc VATu nie płacisz, ale każdy kolejny podmiot go odlicza (bezprawnie) tym samym nie zapłacony Vat to Twój zysk
~spedii
niestety z nowej ustawy o "solidarności Vatowskiej" wynika, że US idzie po sznurku kupujący i sprzedających i wszyscy za ten Vat odpowiadają. A że większość firm to słupy to pada na firmy transportowe z własnymi stacjami paliw. Więc jak za 2 lata okaze się wasz dostawa miał paliwo na lewo to Vat Was doprowadzi do bankructwa już po pierwszym pismie z US
~Mikke
trzeba zlikwidować vat i akcyzę i gospodarka od razu ruszy. Płacimy takie wysokie podatki i co z tego mamy zadłużoną służbę zdrowia, drogi w fatalnym stanie i wszelakie korupcje. Im niższe podatki tym większe wpływy idą do budżetu państwa :)
~edi
98 procent polski wschodniej lata na ruskim paliwie ciaganym przez litwe szlakiem naftowym na litwie 5 baksow kosztuje przewiezienie 1500 litrow paliwa plus 280 litrow agregat robia zachod wracaja zlewaja reszte paliwa w baku zostaje tyle by dojechac do pierwszej zaprawki na bialorusi i interes sie kreci; )

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.145.8.141

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels