~nowy kierowca
| jak w temacie... | | | |
~głos z sali
| Jaki towar i gdzie?Bułki z piekarni do sklepu czy części samochodowe z Polski dajmy na to do Niemiec? | | | |
~BMW750i
| musisz miec karte rowerowa i prawo jazdy kat T i biala koszulke | | | |
~nowy kierowca
| materiały - od producenta do hurtowni badz sklepu-POLSKA | | | |
~nowy kierowca
| pracuje tam od 3 tyg i juz drugi raz zdarzylo mi sie wiez towar za np 40tys bez dokumentow, klient daje mi kase za towar i ja ją przekazuje szefowi, nic nie podpisując | | | |
~głos z sali
| Daj następnym razem temu co płaci siano kartkę"Dałem tyle i tyle" i po kłopocie | | | |
~nowy kierowca
| ale nie bede mial kłopotów w razie jakijś kontroli ze nie mam zadnych dokumentow na ten towar? | | | |
~kasa to nie wszystko
| Na wszystko powinieneś mieć jakiś papier i ja na Twoim miejscu bym o jakis papier prosił.
A jak na rozładunek przyjeżdżasz to na jakieś podstawie się potem z tego rozliczasz, że w ogóle coś gdzieś przywiozłeś?Moim zdaniem nie powinno tak być i nigdy takiej sytuacji nie miałem. Nawet jak kiedyś wywrotką jeździłem to na 10 ton piasku z piaskowni dostawałem kwit i brałem podpis od klienta, że mu przywiozłem.
W razie kontroli moze być lipa moim zdaniem. | | | |
~nowy kierowca
| no wlasnie tak myśle, jestem jeszce troche zielony bo rok temu prawko zrobilem, w lecie pracowałęm w 1 firmie i zawsze mailem jakies papiery a tu mi sie zdarza ze dostaje ifo gdzie mam zawiez towar i ile mam kasy odebrac i tyle, jada z taka gotówka przez cała Polske, ciekawe jakby mnei tak okradli co potem, niby nie podpisywałem ze odbieram jakaś kase wiec w razie czego moge sie wyprzeć :-)
nic nie podpisuje
CHyba musze pogadac z szefem | | | |
~głos z sali
| Moim zdaniem trochę to dziwne że nie masz żadnych faktur. Przecież ktoś na jakiejś podstawie musi sprawdzić co przywiozłeś i ile prawda? | | | |
~kasa to nie wszystko
| Pomyślałem troche i wpadłem na pomysł.
Jeżeli byś jeździł na międzynarodówce, to byś mógł cmr wypisac na każdy towar. No ale jeździsz na krajówce, więc cmr odpada. Ale znalazłem coś takiego jak "List przewozowy krajowy", coś jak cmr tylko poprostu troszkę inne... druki samokopiujące. Powiedz szefowi żeby Ci to kupił i tyle. Jeden zestaw to są 4 druki. Na szybkiego wypełnisz... nie musisz szczegółowo pisać, tylko adres zaladunku i docelowy... ilość palet, czy tam kartonów i wage. Dajesz do podbicia na załadunku czy nawet podpisania. Jeden druk zostawiasz na załadunku, przyjezdzasz na rozladunek chlop Ci podbija, oddaje, Ty mu wydzierasz drugi druk, trzeci sobie zostawiasz w razie W a czwarty dajesz szefowi. Ja tak zawsze robilem na miedzynarodówce jak mieli opory z wystawianiem swoich papierów i zawsze byla gitara.
Wpisz sobie w googlch "List przewozowy krajowy"... a na szybkiego znalazłem w "okazje kropka info kropka pl"... Takie cos potrzebujesz jak tam jest. Przynajmniej ja bym tak zrobił :) | | | |
~nowy kierowca
| a nie uwazacie ze ten towar co wioze to jest na "lewo"
szef omija urzad skarbowy | | | |
~nowy kierowca
| i moze nie chce mi nic wystawic zebym nie mial dowodów na to ze sprzedał cos bez podatku
nie mam sie kogo zapytac bo nei znam tam nikogo zadnego kierowcy i glupio mi tak | | | |
~kasa to nie wszystko
| ale to nie chodzi o to czy towar jest na lewo czy na prawo, bo to nie jest Twój problem. Ty masz go załadować i przywieźć a żeby towar i usługa się "ulegalniła" to dopiero ktoś musi wykazać, że taki teansport w ogóle miał miejsce. Do tego potrzebna jest faktura z której dwie strony się rozliczą, albo paragon z kasy fiskalnej. Ty potrzebujesz tylko papier na przejazd, który to papier po wszystkim wyląduje pewnie w śmietniku. Poza tym w tym liście przewozowym co ci doradzalem, nie będzie nic prócz ilości towaru i adresów, na przykład 33 palety... i to jest wszystko. Takich przelotów na 33 palety to mozesz zrobic tygodniowo i dwadziescia. A co jest na paletach?... no co? kartony.. A co w kartonach?.. Panie a skąd ja mam wiedzieć, ja kierowca jestem... Rozumiesz... Nikt tego od Ciebie nie wymaga zebys Ty wiedzial, czy to jest na lewo, czy na prawo i co jest w środku, bo Ty jesteś pracownikiem i tyle. Wiadomo, że nie masz dostępu do takiej wiedzy... Oczywiscie jak tam będzie kokaina, to napewno łatwo się nie wywiniesz z tego, no ale to takie skrajne przypadki :) | | | |
~głos z sali
| To nie ma nic wspólnego z podatkiem. Faktura a dowód dostawy to dwie różne rzeczy. Chodzi o to żebyś ty był kryty, a nie dwa dni później ktoś zadzwoni i powie że brakowało tego i tego. Towar odebrał, podpisał że sprawdził i koniec, nie ma tłumaczenia. | | | |
~kasa to nie wszystko
| Albo załadują mu 10 palet, przyjedzie na rozładunek a chłop mu powie, że miało być 11. Zadzwonią na załadunek a tam drugi chłop powie, że załadował mu 11... i się zrobi kibelek | | | |
~szyderca
| "Albo załadują mu 10 palet, przyjedzie na rozładunek a chłop mu powie, że miało być 11. Zadzwonią na załadunek a tam drugi chłop powie, że załadował mu 11... i się zrobi kibelek"
Albo na załadunku powiedzą że załadowali 12 i co wtedy?
Wtedy kierowca powie żeby udowodnili że cokolwiek załadował, niech mu pokażą jakiś kwit... | | | |
~faq
| sprawa jest prosta... weź sobie do auta plik CMRek (nawet jak jeździsz po kraju) i każdorazowo przed startem wypisuj...
Nie musisz być dokładny i skrupulatnie wypisywać każdego pola, wystarczy : z, do, data, towar ogólnie- bez szczegółów, ciężar i ostatnie pole podpis załadowcy lub pieczątka.
Zawsze na drodze masz dupochron a co zrobisz z cmr-kami po rozładunku to już twoja sprawa.
Ja bym na wszelki wypadek zbierał do swojej prywatnej teczki..
Pozdro | | | |