ID: 139422
PAUZA dzielona (3h+9h). Często robicie? A w nocy?
ID: 139422
ID: 139422
Witam Driverów:). Często korzystacie z tej pauzy na odpoczynek? I czy nadal można kręcić tą pauze w nocy gdyż wielu kierowców narzekało ze po zmianie (max aktywności w nocy 10h) nie może się przespać tych 3godzin jeżdżąc w nocy tak jak kiedyś wcześniej. Proszę o wypowiedzi tych co jeżdżą nocami i nie tylko; ). Szerokości Driverzy! :-).
Witam Driverów:). Często korzystacie z tej pauzy na odpoczynek? I czy nadal można kręcić tą pauze w nocy gdyż wielu kierowców narzekało ze po zmianie (max aktywności w nocy 10h) nie może się przespać tych 3godzin jeżdżąc w nocy tak jak kiedyś wcześniej. Proszę o wypowiedzi tych co jeżdżą nocami i nie tylko; ). Szerokości Driverzy! :-).
~Mr. CALVIN*.29.166.14.ipv4.supernova.orange.pl
*.29.166.14.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (27)
~Mr. CALVIN | jak w temacie... | |||
~Mr. CALVIN | ... | |||
~Bolek | Calvin, nie ma dzielonych pauz. Mogą być skrócone. | -1 | ||
~xyz | do Bolek :powiedział co wiedział tylko żle wiedział | |||
~Mr. CALVIN | "Bolek"- Jak to nie ma dzielonych odpoczynków??. A właśnie 3h+9h który jest zaliczany jako "regularny" czyli 11h i można go stosować nawet codziennie bez limitów. | 1 | ||
~the fly | czas pracy w porze nocnej jest bardzo ruchome jak pora nocna w danym zakładzie. Tak naprawde jest to zapis w naszym kodeksi pracy czyli żaden organ kontrolujący poza granicami naszego kraju jak nasze krodyle nie mają do tego nic. Po drugie kodeks pracy to prawo krajowe a roxporzedzenie 561/2006 WE rozporzadzenie unijne a prawo unijne ma wyzszośc nad prawem krajowym. | |||
~ah jo | Pauza (na spanie) nazywana w 561 - "dzienny okres odpoczynku" w podstawowej wersji jest określana jako "regularny dzienny okres odpoczynku" i ma 2 wersje (jeśli nie liczyć promów) "zwykła" - 11 godzin nie przerwanego odpoczynku oraz "dzielona" - 3 + 9 godzin nieprzerwanego odpoczynku jako regularne opoczynki można ich mieć do woli pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi. A teraz ta Pora nocna - to pojawiło się w rozporządzeniu 2002/15/WE a potem w ustawie o czasie pracy kierowcy. Jaki to ma wpływ na kierowcę? Żaden. Nie ma punktu w taryfikatorze kierowcy który by nakazywał ukaranie kierowcy za to że w danym dniu przepracował ponad 10 godzin gdy choćby minutę z tego było w określonnej porze nocnej. Drugi problem inspektora kontrolującego na drodze - nie ma jak się dowiedzieć jak w danej firmie jest ustalona ta pora nocna - które 4 godziny z zakresu 00:00 do 07:00 - chyba że ktoś przepracował od 00:00 do 07:00 bez przerwy większej niż 4 godziny. czyli na drodze to żaden problem - dla kierowcy i dla firmy W firmie i przy kontroli ITD też nie jest to problem - nie ma takiego punktu w taryfikatorze kar dla przedsiębiorstwa. Jedynie inspektor PIP może nałożyć karę mandatu na przedsiębiorstwo za przekraczanie tego przepisu (z tytułu przekroczenia ustawy o czasie pracy kierowcy) ale to góra 1000 albo 2000 zł (chyba przy "recydywie") za całą kontrolę - za rzeczy poza 561. Oczywiście wszystko dopuki ktoś nie dopisze punktów do taryfikatora. A zagranica? Nie kojarzę czy się kiedyś pojawiało - musiałbym przekopać choćby niemieckie przepisy w poszukiwaniu kary za 2002/15/WE art 7 - choć tak czy siak bez regulaminu pracy lub umowy o pracę przetłumaczonej na język angielski to nie będzie wiedzieć jakie godziny zostały wybrane na porę nocną - ergo nie da się wykonać rzetelnej kontroli na drodze. | |||
~Rolnik | Nie morzesz ciongle robić takich takich odpoczynków. | -2 | ||
zibi1906
| g) „ dzienny okres odpoczynku” oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje „ regularny dzienny okres odpoczynku 221; lub „ skrócony dzienny okres odpoczynku” : — „ regularny dzienny okres odpoczynku” oznacza nieprzerwan y odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, Ale tu nie pisze że nie wolno robić ich "ciongle" | |||
Hesher
| rolnik, wziac do traktora i na pole, mozna do woli 3+9 | |||
~ktosik | ~Mr. CALVIN (2014-02-05 10:13:40) "Bolek"- Jak to nie ma dzielonych odpoczynków??. A właśnie 3h+9h który jest zaliczany jako "regularny" czyli 11h i można go stosować nawet codziennie bez limitów. to nie jest dzielony odpoczynek, tylko laczony czyli nie ma dzielonych odpoczynkow | |||
~Lena | :-). I jak zawsze... "CZESKI FILM" ; ). Czyli 101 opini Pozdro:). | |||
~OLO | No to jak to jest?? Widze ze na tym forum za bardzo nie ma co liczyc na prawdziwa odpowiedz... | |||
~marczibald | Można 3+9 robić codziennie sprawdz sobie Na pip-itd poradnik kierowcy wszystko jasno wytłumaczone | |||
~ktosik | a co tutaj tlumaczyc? " "regularny dzienny okres odpoczynku" oznacza nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Alternatywnie, regularny dzienny okres odpoczynku można wykorzystać w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin, " | |||
~Kierofca. | I w PiS du poszło... | |||
~Pan Ordynator | Gdzie poszło? | |||
~??? | Czy jak zacząłem 5 30 I pracowałem do 10 luźniej 4 godziny pauzy potem praca do 20 30. i 9 godzin pauzy ok? | |||
~polisz | a po polskiemu jak byndzie? | |||
~Rys | Wlasnie przy instalacji paczkę udzielonej gdy potrzebuję zrobić 11h pauza mogę pracować 15h czy tylko 13h | |||
~Rys | Właśnie gdy potrzebuję zrobić 11h i ją podzielę 3+9 to w tym dniu mogę pracować 15h czy tylko 9h | |||
~Rys | Sorry 15h czy 13h | |||
~takijeden | Calosc (praca + odpoczynek) musi sie zamknac w 24h | |||
~//~ | ~Rys 24h- (3h+9h) =12h | |||
~Rys | Ok rozumie dzienki za info pozdrawiam | |||
~Młody kierowca | A jak się robi pauzę 3h na skoka i w tachografie nie przerwiemy pauzy czy podczas kontroli nie będzie problemu? | |||
~Poiki | Może być. Chociaż tacho pokaże że masz ciągłość przerwy, to program do a-na-lizy czasu pracy pokaże że jeździłeś w tym czasie I tylko od kontrolującego zależy czy uzna taka " przerwę " czy nie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz