~Maciej DSC
| jak w temacie... | | | |
~ćieć z Pacanowa
| Od akmulatora musza byc 2 kable (+ i - ) odlaczone co najmniej na 10 min. | | | |
~Servis
| trzeba odkręcić wszystkie koła z osi ciągnącej i zdjąć je na co najmniej 10 min. | | | |
~Mariusz
| Trzeba włączyć awaryjne, otworzyć drzwi i krzyknąć z całej siy "kuhwa co ja KUPIEM" | | | |
~qwert
| I juz pomogli, jednak faktycznie de*ili tu nie brakuje | | | |
~mietek
| Prawdopodobnie zbyt male napowietrzenie skrzyni biegów (nie ma wystarczającego ciśnienia na elektrozaworach) do poprawnej pracy sprzęgła. Druga opcja przy częstym podpinaniu magnesu tez komputer zapisuje blędy i wtedy moze pomoc rozlaczenie baterii w warunkach polowych lub diagnostyka star diagnosis | | | |
~Klemens1
| Chlopie! Tj forum de*ili a nie specjalistow od mercedesow czy aitomatycznych skrzyn. oni tutaj mercedesa to nie widzieli na oczy.. | | | |
~ćieć z Pacanowa
| 1 Tarcza sprzegla zuzyta (cienka).
2 Sensor biegu neutralnego N wymienic. 3 godziny pracy poniewaz trzeba gorna czesc skrzyni rozmontowac. | | | |
~maly
| wychodzi jazda na magnesie hehe | | | |
~Ralf
| a ja podejrzewam taka mala puszeczke z ukladem scalonym lub jakimis tam kabelkami (puszeczka znajduje sie z tylu za kabina pod kratka ta co przewody podpina sie pod naczepe) zacieka tam woda czasami i jakies tam zwarcie sie robi i gina biegi, podobno typowa usterka w Actrosach... | | | |
~ćieć z Pacanowa
| ~Ralf
(2014-01-29 18:23:57) a ja podejrzewam taka mala puszeczke z ukladem scalonym lub jakimis tam kabelkami
kiedys byly szkoly kierowcow zawodowych. oni mogli sie chociaz jasno wypowiedziec. | | | |
~kiero.
| Ja mialem tak ze jak auto bylo zimne to biegi normalnie przełączał. Jak sie nagrzał to w miare wzrostu temp skrzyni mial problem z przelaczaniem. az w koncu zostawalo na jednym biegu bądz na luzie i za chiny nie przelaczył dopoki auto nie wystyglo. Choc na wyswietlaczu pokazywał, ze chce przełaczyć. Okazalo sie ze w skrzyni poszly wybieraki. Takie male gów-ienka u gory skrzyni. Po wymianie jak reką odjął. Sa widoczne z zewnatrz i nic nie trzeba rozbierac by je odkrecic. Tyle ze mietek był MP2. | | | |
~Michu
| U nas padła tarcza i pozyskać. | | | |
~Michu
| Tarcza i lozysko. | | | |
~MP3
| Jedzilem takim Mietkiem, poszedł Ci czujnik zmiany biegów który znajduje się zaraz za kabina pod podestem na którym stajesz żeby kable podpiac. 50 kilka euro nowy i bardzo prosta wymina, serwis skasuje cie za wymiane około 500 z dojazdem (wiem bo kolega tyle placil) | | | |
~Michał
| Miałem ten sam problem i odłączenie akumlatorów na 10-15 min pomogło | | | |
~qwert
| Ciec z pacanowa- no nie gadaj jak my konczylismy te szkoly to były inne samochody, teraz bez komputera żaden mechanik nie podejdzie do żelaza, teraz sie nie naprawia a wymienia na nowe | | | |
~Gruby
| napisz jaki masz przebieg i co się wcześniej działo. | | | |
~kiero.
| dobry mechanik ze znajomoscia elektroniki samochodowej to 90% usterek naprawi bez komputera. Wystarczy mu kilka miernikow i oscyloskop. | | | |
~michał
| znalazłem na niemieckim forum :
GS 05 Spannstift des Schaltfingers gebrochen..
ale nie wiem co to jest, złamany bolec wybieraka / wysprzęglika? | | | |
~Maciej DSC
| koledzy i pseudo koledzy- przebieg 617 tys- tarcz sprzegła wymieniona na 576 tys, ja kupiłem jak miał 581 tyskm, akumulatory wymienione- jezeli chodzi o typowa usterkę puszki za kabiną - równiez wcześniej wymieniona i wzmocniona blacha od góry, zeby na czepa nie uszkodziła tej puszki, zrobiłem nim tylko 30 kilka tys i wczesniej nie było zadnych oznak, próbowałem rowniez rozgrzac auto ok- 2 godziny chodził, zeby pozbyc sie ewentualnie wilgoci- temp na zewnatrz to jakies +2 stopnie, | | | |
~Maciej DSC
| nadal nie pomaga- pozostaje mi chyba najtaniej wynajac nikopodwozie i jechac to zholować i na miejscu naprawic- tak jak pisał kolega wyzej serwis minimum 500 EUR, dziękuje za komentarze | | | |
~Gruby
| tez mieliśmy takie problemy po wymianie. myślę ze to kwestia regulacji sprzęgła. u nas pomogła regulacja wysprzęglika, ale regulowali kilka razy. teraz mamy spokój od 2 miesięcy. | | | |
~egon
| jesli wymieniałes tarcze łożysko docisk to czy była robiona kalibracja? moze to być wyna wysprzęglika ok 3 tys zł ale równie dobrze jak napisął kolega wyzej - idzie za mało powietrza na skrzynie 502840428 mierek to tel do chłopaka od mesi | | | |
~Maciej DSC
| dzieki egon! kalibracja była zrobiona, udao mi sie przez telefon z kierowcą wgrac nauke skrzyni biegów i auto jedzie:) na miejscu zobaczymy co było przyczyna, pozdrawiam | | | |
~OLEK
| KOLEGO NA PRZYSZŁOŚĆ W INSTRUKCJI OBSŁUGI SĄ OPISANE PROCEDURY NAUKI SZKRZYNI BIEGÓW MAŁA I DUŻA. JEŚLI WPISZESZ TO W GOGLE TO TEŻ ZNAJDZIESZ INSTUKCJĘ W INTERNECIE | | | |
~egon
| niestety tak to jest z automatami, komputer mysli zamiast człowieka i jak ma sygnal o błedzie to wszystko wstrzymuje, mam kilka mersi i czasem mam mieszane uczucia -dobra strona to spalanie mało kiedy przekracza 28/100 | | | |