Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Zmiana profilu opon z 80 na 70

ID: 137459


Witam wszystkich,

niosę się z zamiarem zmiany opon na ciągniku, myślę nad zmianą rozmiaru z 315/80 na 315/70 ze względu na możliwość podpięcia wyższej naczepy. Tu pojawia się moje pytanie, jak bardzo wzrosną obroty - przy 90 km/h mam deko więcej niz 1250. Auto fabrycznie chodzi na 80-kach,
chodzi mi o to czy obroty nie wzrosną zbyt mocno co oznacza jedno- wir w zbiorniku :)

~transportmanager
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (17)

~transportmanager
jak w temacie...
~////////
Legalizacja tacho bedzie wolniejszy spalanie wieksze nic nie zyskasz.
~st01
Około10 km. mniej to sobie sprawdź na obrotomierzu.
~maro
6 % różnicy bedzie
~transportmanager
Czyli 1250 x 1. 06 = 1325 obr/ min. Jeśli nawet by miał te 1350 to spalanie nie powinno wzrosnąć tak drastycznie.
~xxl
co wy wszyscy z tym paliwem??? co drugi temat to ile pali itd.
~transportmanager
Bo paliwo stanowi 70 % kosztów transportu, a jest też i drogie. Głupie 10 l na tydzień daje 40 w miesiącu, a w skali roku 480. Miej teraz z 10-15 zestawów.
~xxl
teraz jest stosunkowo tanie wczoraj lalem po 5, 25. tak w temacie wątku na manie którym jezdzilem zmiana gum na 70 dała okolo 1, 5 litra mniejsze zuzycie mimo wiekszych obrotow a i wydaje mi sie ze dynamika jazdy tez wzrosla.
~Pan Henio
na 19 kanale spytaj
~transportmanager
Też słyszałem takie opinię, więc postanowiłem skonfrontować to z szerszą grupą. Mniejsze koło zawsze równa się większej mocy, a duże niskie obroty.
~transportmanager
Logika wskazuje, że większe obroty dają większe spalanie, ale jak widać bywa różnie, dlatego też chcę usłyszeć opinie innych w tym temacie.
~xxl
ja osobiscie uwazam ze powinno dobierac sie sprzęt do roboty. teraz latam po alpach w te i z powrotem i mam iveco gdzie obroty na najwyzszym biegu maja wartosc ponad1450/min ale genijalnie wiezdza na górki z jedna lub dwoma redukcjami. wczesniej jazdzilem po nl i gb to man z 1200 obr/min byl idealny. cos za cos
~bankier
Na niższym profilu opon auto bedzie wolniejsze na płaskim terenie ale mocniejsze na podjazdach i w górach.
~damian
dokładnie będziesz musiał na legalizację tacho, nie będzie Ci pokazywało prawidłowo prędkości oraz kilometry Ci się nie będą zgadzać
chohlik
wedlug matematyki i tych teori wysilkowych silnika podobno zmniejszajac profil np o 10 procen to aby utrzymac zblizone spalanie takze musisz zmniejszyc realna predkosc o oklo 10 procent-cos ze obroty silnika jak sa wyzsze to i spalanie rosnie... ale faktycznie=moc realna wzrosnie wtedy znacznie...
~maro
chohlik nie mieszaj
~ktosik
po zmianie opon obowiazkowo musisz jechac na legalizacje tacha.
popros wtedy zeby ustawil predkosc na 83-85 km/h i nic sie nie zmieni z obrotami.
moze nawet zaczac mniej palic
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.12.160.196

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2025
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels