ID: 137459
Zmiana profilu opon z 80 na 70
ID: 137459
ID: 137459
Witam wszystkich,
niosę się z zamiarem zmiany opon na ciągniku, myślę nad zmianą rozmiaru z 315/80 na 315/70 ze względu na możliwość podpięcia wyższej naczepy. Tu pojawia się moje pytanie, jak bardzo wzrosną obroty - przy 90 km/h mam deko więcej niz 1250. Auto fabrycznie chodzi na 80-kach,
chodzi mi o to czy obroty nie wzrosną zbyt mocno co oznacza jedno- wir w zbiorniku :)
Witam wszystkich,
niosę się z zamiarem zmiany opon na ciągniku, myślę nad zmianą rozmiaru z 315/80 na 315/70 ze względu na możliwość podpięcia wyższej naczepy. Tu pojawia się moje pytanie, jak bardzo wzrosną obroty - przy 90 km/h mam deko więcej niz 1250. Auto fabrycznie chodzi na 80-kach,
chodzi mi o to czy obroty nie wzrosną zbyt mocno co oznacza jedno- wir w zbiorniku :)
~transportmanager*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (17)
~transportmanager | jak w temacie... | |||
~//////// | Legalizacja tacho bedzie wolniejszy spalanie wieksze nic nie zyskasz. | |||
~st01 | Około10 km. mniej to sobie sprawdź na obrotomierzu. | |||
~maro | 6 % różnicy bedzie | |||
~transportmanager | Czyli 1250 x 1. 06 = 1325 obr/ min. Jeśli nawet by miał te 1350 to spalanie nie powinno wzrosnąć tak drastycznie. | |||
~xxl | co wy wszyscy z tym paliwem??? co drugi temat to ile pali itd. | |||
~transportmanager | Bo paliwo stanowi 70 % kosztów transportu, a jest też i drogie. Głupie 10 l na tydzień daje 40 w miesiącu, a w skali roku 480. Miej teraz z 10-15 zestawów. | |||
~xxl | teraz jest stosunkowo tanie wczoraj lalem po 5, 25. tak w temacie wątku na manie którym jezdzilem zmiana gum na 70 dała okolo 1, 5 litra mniejsze zuzycie mimo wiekszych obrotow a i wydaje mi sie ze dynamika jazdy tez wzrosla. | |||
~Pan Henio | na 19 kanale spytaj | |||
~transportmanager | Też słyszałem takie opinię, więc postanowiłem skonfrontować to z szerszą grupą. Mniejsze koło zawsze równa się większej mocy, a duże niskie obroty. | |||
~transportmanager | Logika wskazuje, że większe obroty dają większe spalanie, ale jak widać bywa różnie, dlatego też chcę usłyszeć opinie innych w tym temacie. | |||
~xxl | ja osobiscie uwazam ze powinno dobierac sie sprzęt do roboty. teraz latam po alpach w te i z powrotem i mam iveco gdzie obroty na najwyzszym biegu maja wartosc ponad1450/min ale genijalnie wiezdza na górki z jedna lub dwoma redukcjami. wczesniej jazdzilem po nl i gb to man z 1200 obr/min byl idealny. cos za cos | |||
~bankier | Na niższym profilu opon auto bedzie wolniejsze na płaskim terenie ale mocniejsze na podjazdach i w górach. | |||
~damian | dokładnie będziesz musiał na legalizację tacho, nie będzie Ci pokazywało prawidłowo prędkości oraz kilometry Ci się nie będą zgadzać | |||
chohlik
| wedlug matematyki i tych teori wysilkowych silnika podobno zmniejszajac profil np o 10 procen to aby utrzymac zblizone spalanie takze musisz zmniejszyc realna predkosc o oklo 10 procent-cos ze obroty silnika jak sa wyzsze to i spalanie rosnie... ale faktycznie=moc realna wzrosnie wtedy znacznie... | |||
~maro | chohlik nie mieszaj | |||
~ktosik | po zmianie opon obowiazkowo musisz jechac na legalizacje tacha. popros wtedy zeby ustawil predkosc na 83-85 km/h i nic sie nie zmieni z obrotami. moze nawet zaczac mniej palic |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz