ID: 137459
Zmiana profilu opon z 80 na 70
ID: 137459
ID: 137459
Witam wszystkich,
niosę się z zamiarem zmiany opon na ciągniku, myślę nad zmianą rozmiaru z 315/80 na 315/70 ze względu na możliwość podpięcia wyższej naczepy. Tu pojawia się moje pytanie, jak bardzo wzrosną obroty - przy 90 km/h mam deko więcej niz 1250. Auto fabrycznie chodzi na 80-kach,
chodzi mi o to czy obroty nie wzrosną zbyt mocno co oznacza jedno- wir w zbiorniku :)
Witam wszystkich,
niosę się z zamiarem zmiany opon na ciągniku, myślę nad zmianą rozmiaru z 315/80 na 315/70 ze względu na możliwość podpięcia wyższej naczepy. Tu pojawia się moje pytanie, jak bardzo wzrosną obroty - przy 90 km/h mam deko więcej niz 1250. Auto fabrycznie chodzi na 80-kach,
chodzi mi o to czy obroty nie wzrosną zbyt mocno co oznacza jedno- wir w zbiorniku :)
~transportmanager*.neoplus.adsl.tpnet.pl
*.neoplus.adsl.tpnet.pl
Posty (17)
~transportmanager | jak w temacie... | |||
~//////// | Legalizacja tacho bedzie wolniejszy spalanie wieksze nic nie zyskasz. | |||
~st01 | Około10 km. mniej to sobie sprawdź na obrotomierzu. | |||
~maro | 6 % różnicy bedzie | |||
~transportmanager | Czyli 1250 x 1. 06 = 1325 obr/ min. Jeśli nawet by miał te 1350 to spalanie nie powinno wzrosnąć tak drastycznie. | |||
~xxl | co wy wszyscy z tym paliwem??? co drugi temat to ile pali itd. | |||
~transportmanager | Bo paliwo stanowi 70 % kosztów transportu, a jest też i drogie. Głupie 10 l na tydzień daje 40 w miesiącu, a w skali roku 480. Miej teraz z 10-15 zestawów. | |||
~xxl | teraz jest stosunkowo tanie wczoraj lalem po 5, 25. tak w temacie wątku na manie którym jezdzilem zmiana gum na 70 dała okolo 1, 5 litra mniejsze zuzycie mimo wiekszych obrotow a i wydaje mi sie ze dynamika jazdy tez wzrosla. | |||
~Pan Henio | na 19 kanale spytaj | |||
~transportmanager | Też słyszałem takie opinię, więc postanowiłem skonfrontować to z szerszą grupą. Mniejsze koło zawsze równa się większej mocy, a duże niskie obroty. | |||
~transportmanager | Logika wskazuje, że większe obroty dają większe spalanie, ale jak widać bywa różnie, dlatego też chcę usłyszeć opinie innych w tym temacie. | |||
~xxl | ja osobiscie uwazam ze powinno dobierac sie sprzęt do roboty. teraz latam po alpach w te i z powrotem i mam iveco gdzie obroty na najwyzszym biegu maja wartosc ponad1450/min ale genijalnie wiezdza na górki z jedna lub dwoma redukcjami. wczesniej jazdzilem po nl i gb to man z 1200 obr/min byl idealny. cos za cos | |||
~bankier | Na niższym profilu opon auto bedzie wolniejsze na płaskim terenie ale mocniejsze na podjazdach i w górach. | |||
~damian | dokładnie będziesz musiał na legalizację tacho, nie będzie Ci pokazywało prawidłowo prędkości oraz kilometry Ci się nie będą zgadzać | |||
chohlik
| wedlug matematyki i tych teori wysilkowych silnika podobno zmniejszajac profil np o 10 procen to aby utrzymac zblizone spalanie takze musisz zmniejszyc realna predkosc o oklo 10 procent-cos ze obroty silnika jak sa wyzsze to i spalanie rosnie... ale faktycznie=moc realna wzrosnie wtedy znacznie... | |||
~maro | chohlik nie mieszaj | |||
~ktosik | po zmianie opon obowiazkowo musisz jechac na legalizacje tacha. popros wtedy zeby ustawil predkosc na 83-85 km/h i nic sie nie zmieni z obrotami. moze nawet zaczac mniej palic |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.