ID: 137280
Panel solarny w kabinie ciężarówki
ID: 137280
ID: 137280
Tak jak w temacie. Czy koleżanki i koledzy kierowcy zastanawiali się nad taką możliwością alternatywnej energii? Panel dostepny na pewno w Halfords. uk. Nie wiem jak w Polsce.
Tak jak w temacie. Czy koleżanki i koledzy kierowcy zastanawiali się nad taką możliwością alternatywnej energii? Panel dostepny na pewno w Halfords. uk. Nie wiem jak w Polsce.
Posty (74)
~szoferak | Taki panel miałby sens gdyby chociaż laptopa zasilił a inaczej to szkoda sobie głowe zawracać. Tak jak kolega napisał - agregacik dużo lepszy ale gdzie to umieścić żeby nie ukradli? | |||
TSL_PAWEL
| najefektywniejszym miejscem dla takiego panelu jest dach naczepy powierzchni a spora do zagospodarowania do i poszaleć można | |||
~ktosik | ~szoferak (2014-05-25 07:33:54) Tak jak kolega napisał - agregacik dużo lepszy ale gdzie to umieścić żeby nie ukradli? Pod naczepa, zaraz za podporami. | |||
~21-szy | Akumulatory u dziada. Dobre. Gdyby deb-ile nie rozwalały raz w roku akumulatorów wtedy problem nie istnieje. Niestety w łapach de-bili nawet szyna kolejowa ulega rozwaleniu. | |||
~21-szy | Kiedyś baterie żyły do 5-ciu lat. Dzisiaj max 2/3 jeśli kierowca ma mózg. De-bile rozwalają akumulatory zaledwie w kilka miesięcy. | |||
~ktosik | to nie od mozgu jest zalezne kiedys lodowki mialy zywotnosc 20lat teraz 1 dzien dluzej niz dlugosc gwrancji ale ty nie ogarniasz. zafiksowales sie i ani kroku dalej. taki typowy troll jestes | 1 | ||
~21-szy | A najciekawsze jest to, że de-bil cwaniaczek ma najwięcej do powiedzenia na temat sprzętu firmy a sam przyjeżdża na rozmowę o pracę starą śmierdzącą poobijaną audiczką 80-tką "prawie nówką". Po rozmowie stara, która pilnowała majątku wysiada i popycha złoma bo baterie słabe. Zadymi, strzeli, zaskoczy i dziady odjeżdżają. | |||
~ktosik | oczywiscie jak przyjedzie Q7 to tez zle, bo niby skad ma na takie auto? de*il jestes | 1 | ||
~21-szy | ktosik -jasne. Producent wkłada słabe aku w 90% ciężarówek licząc na twój tok "myślenia". Wtedy de-bilom łatwiej jest tłumaczyć swoje tłumoctwo. Trzymam kciuki za to, że pozostałe 10% normalnych kierowców trafi akurat na pełnowartościowy towar. | |||
~21-szy | ~ktosik (2014-05-25 10:49:18) Podaj jakiś mniej kompromitujący twoją pajacowatość przykład. Ośmieszyłeś się ! | |||
~luz bluz | 21ssy chyba te posty to piszesz na wlasnej praktyce | |||
~Bolek | 21 a może to kwestia otrzymywanego wynagrodzenia za pracę? Stare audi itp... | |||
~ktosik | kto pisze o " slabych" aku? technologia produkcji idzie do przodu. z duza doza prawdopodobienstwa mozna przewidziec zywotnosc kazdego urzadzenia. oczywiscie jakosc idzie rowno z cena. jesli kupisz aku za 400zl/szt nie masz co liczyc ze wytrzyma ci 5 lat. bedzie dobrze jak wytrzyma1, 5 roku | 1 | ||
~Bolek | 21, firmy zatrudniają sztaby ludzi aby wymyślali sposoby na to by produkt psuł się zaraz po zakończeniu gwarancji. | 1 | ||
~21-szy | ~Bolek (2014-05-25 10:55:51) 21 a może to kwestia otrzymywanego wynagrodzenia za pracę? Stare audi itp... To co napisać o de-bilu, który twierdzi, że kierowca TYra przyjeżdża do pracy q7? ? Jakie tu wynagrodzenie wchodzi w rachubę? Bolek - kłamiesz jak każdy Bolek. | |||
~21-szy | Macie chłopcy goowniane pojęcie o "nowościach technologicznych" w produkcji baterii. Koniec tematu. | |||
~ktosik | moze pozyczyl od wujka. albo z wypozyczalni spra wdzasz dowody rejestracyjne jak przyjezdzaja? :D | 1 | ||
~ktosik | 21 -tak jest. jak zwykle. zabraklo argumentow, wiedzy, pomysly to szybciutko piszesz : "Macie chłopcy goowniane pojęcie o... Koniec tematu. " | 1 | ||
~21-szy | ktosik de-bilu - to ty pisałeś o Q7. Nie zauważyłeś? | |||
~ktosik | no i co z tego? nie wolno przyjechac Q7 na rozmowe o prace? | 1 | ||
~luz bluz | 21szy nie nakrecaj sie tak bo ci zylka peknie... | 1 | ||
~Michał | Zamontowałem w swoim Volvo FH z 2014 r. dwa panele słoneczne o mocy 55w każdy. Po połączeniu szeregowym dają w systemie 110w i 36v. Do tego potrzebny jest regulator ładowania MPPT który steruje napięciem podawanym na akumulatory. U mnie jest ustawiony na 28v. Cały zestaw kosztował 1500 zł brutto na fakturę VAT. Jeśli ktoś jest zainteresowany mogę podpowiedzieć jak zamontować to samemu. | |||
mickmal
| U mnie dwa panele 50cm x 50cm każdy o mocy 55w i napięciu 18v podłączone szeregowo dają w sumie 110w i 36v. Zamontowane na stałe na owiewce zasilają całkiem dobrze poprzez regulator ładowania. Nie ma problemu z brakiem prądu. | |||
~kiero | Fajna reklama, weź miernik i zmierz faktyczne napięcie i moc. To co podajesz to max. praktycznie nieosiągalny. | 1 | ||
mickmal
| Nic nie reklamuje a w ostatni weekend akurat mierzyłem i miałem napięcie na wyjściu z paneli 38, 8v przy ładnej słonecznej pogodzie i temperaturze 28 stopni. Żeby nie było że coś reklamuję nie podam producenta paneli ani regulatora. Jak ktoś jest zainteresowany to sam znajdzie w internecie odpowiedni dla siebie zestaw. | |||
~Sid | Witam. Panowie odświeżę trochę temat jest sens montowania panelu na dachu aby podładować akumulator. Moc około 180w panelu większego nie znalazłem a dwa się nie zmieszczą... | |||
~trtyutut | a jakie napiecie? zreszta nie ma sensu kup se agregat prondotwurczy | |||
~Koronabsjki | Gdyby to było takie ekonomiczne miałbyś panele w każdej nowej ciężarówce bo to są oszczędności. Widocznie producent nie przewiduje jeszcze że ktoś śpi regularnie w tygodniu a nawet każdy weekend w aucie które zaprojektował i sprzedał. Poza tym dochodzą koszta montażu, zakupu odpowiedniego panelu, klej, konserwacja. Pytanie ile lat taki panel pociągnie. Moim zdaniem dla pasjonata taki panel to fajna sprawa tylko nie jestem pewien czy sie opłacalna. Żywe kalkulatory powinny się w tej sprawie wypowiedzieć. | |||
~zcx | Jako to nie znalazłeś? przeci eż są nawet 400W. | |||
~Sid | Może słabo szukałem znalazłem 400w a dokladnie4x100 a to już za dużo powierzchnia żeby na dachu zmieści |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.