ID: 131064
Pytanie o CMR
ID: 131064
ID: 131064
Panowie mam takie pytanie może ktoś się wie na 100% bo już sam nie wiem... chodzi mi o pole nr 16 w CMR mianowicie o pole w którym wpisuje się przewoźnika, Spedycja nakazuje mi wpisywanie w tym polu przewoźników z kosmosu (za każdym razem inny) z którymi nie mam nic wspólnego i mam się pod tym podpisać wraz ze swoim numerem rej. pojazdu i do tego mam zakaz używania swojej pieczątki, Moje pytanie jest takie. Czy to jest legalne?moim zdaniem to fałszowanie, zwłaszcza że wrazie "czegoś"ubezpieczyci el OCP wypnie się totalnie
Panowie mam takie pytanie może ktoś się wie na 100% bo już sam nie wiem... chodzi mi o pole nr 16 w CMR mianowicie o pole w którym wpisuje się przewoźnika, Spedycja nakazuje mi wpisywanie w tym polu przewoźników z kosmosu (za każdym razem inny) z którymi nie mam nic wspólnego i mam się pod tym podpisać wraz ze swoim numerem rej. pojazdu i do tego mam zakaz używania swojej pieczątki, Moje pytanie jest takie. Czy to jest legalne?moim zdaniem to fałszowanie, zwłaszcza że wrazie "czegoś"ubezpieczyci el OCP wypnie się totalnie
~Arek*.31.35.154.mobile.internet.t-mobile.pl
*.31.35.154.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (11)
~zet | Temat troche stary ale chyba coraz bardziej aktualny, własnie min. mnie dosięgnął i albo będę wystawiał neutrale (ale nie te najgorsze z wpisywaniem lipnych danych, t yulko mam w 16 wpisywac dane spedycji zlecającej mi ładunek, w 17 nr rej auta, w 23 czytelny podpis kierowcy) albo dziękujemy panu za współpracę. Moze jakies nowe doswiadczenia zdobyliscie przez ten rok czasu od ostatniego wpisu w tym temacie? Czy np. podczas kontroli przechodzi opcja z podsteplowanym przez przewoznika tylko zielonym egzemplarzu cmr-ki? spedycja dostanie swoje dwa białe neutralne, niebieski mozna by tez podbic ale jednak zawsze odbiorca moze sie bezposrednio lub (częściej) posrednio ze spedycją skontaktowac i wyjdzie ze była podstęplowana i zacznie sie szarpanie o fracht. | |||
~Kiero I wielki | W tym polu wpisujesz przewoznika. To, że Ty wieziesz nie oznacza, że tam ma widnieć Twoja pieczątka. Jest taki wymóg czasem od spedycji że nie chcą mieć w cmr podwykonawcy.. | |||
ese
| Sugerowałbym skonsultować z ubezpieczycielem gdzie jest OCP. Bo w razie szkody może się okazać, że go ten fakt nie interesuje | 1 | ||
cds-odszkodowania
| Fajna dyskusja. I merytoryczna, co się nie często tutaj zdarza :) Art. 6. ust. 1. lit. c) konwencji CMR wskazuje wyraźnie, że "List przewozowy powinien zawierać następujące dane:... nazwisko (nazwę) i adres przewoźnika... ". W ustawie PP, w art. 38. ust. 2. pkt. 1) stoi, że „ W liście przewozowym nadawca zamieszcza: 1) nazwę i adres nadawcy, jego podpis oraz określenie placówki przewoźnika zawierającej umowę... ”. Konwencja CMR ani ustawa Prawo Przewozowe nie precyzują jak powinien wyglądać właściwy list przewozowy, ale jednoznacznie precyzują, co ma on zawierać. Wzór listu przewozowego CMR został opracowany przez IRU dawno temu i przyjął się zarówno w transporcie międzynarodowym, jak też w krajowym i kabotażowym. To, że ładunek jedzie na liście przewozowym CMR z Krakowa do Gdańska lub z Paryża do Marsylii jednoznacznie określa charakter przewozu – nie jest to p. międzynarodowy tylko krajowy (na terenie PL lub kabotażowy dla Polaków przewożących towar w F). To co wynika z wielu ogólnych warunków ubezpieczenia, że list przewozowy powinien być wystawiony na przewoźnika jest czystym idiotyzmem, gdyż jest on wystawiany na przewóz – jest dokumentem przewozowym i jednocześnie stanowi potwierdzenie zawartej umowy przewozu (konwencja CMR dopuszcza jego brak, zatem nie jest jedynym dowodem). To, kto wystawia list przewozowy CMR to już inna kwestia. Słyszy się, że tym kimś jest przewoźnik, bo wynika to z art. 5. ust. 1 konwencji CMR, ale zapisy art. 6. CMR poddają to pod wątpliwość, gdyż za większość nieścisłości zawartych w liście CMR odpowiedzialność ponosi nadawca. To co trzeba wiedzieć przy okazji listu przewozowego, to że ubezpieczyciele nakazują, aby list przewozowy był wystawiony na przewoźnika lub przewoźnik faktyczny był wpisany w ten list. Nie widziałem jednak żadnych wskazówek, gdzie ten przewoźnik miałby być wpisany w list przewozowy. Poz. 16. listu CMR nie jest jedynym miejscem, bo przecież przewoźnik kwituje odbiór towaru w poz. 23., gdzie śmiało może postawić pieczątkę, wpisać nazwę firmy i się podpisać. Wg mnie, spełni tym samym wymogi zarówno prawa przewozowego, jak też każdych warunków OCP. Jeżeli w poz. 16. listu już jest wpisany inny przewoźnik (np. spedytor zlecający przewóz, co się często zdarza), najczęściej sugeruje postawienie pieczątki obok poz. 16. - jeśli oczywiście nie ma żadnych przeciwskazań nadawcy lub zleceniodawcy przewozu. Zawsze do dyspozycji jest poz. 23, gdzie wg mnie zawsze należy wpisywać dane przewoźnika (to co wymusza stosowne prawo przewozowe) i oczywiście podpis. Ale poddaństwo przewoźników jest na tyle duże, że czasami trudno im być pragmatykami – a przecież wystarczy znać kilka artykułów z prawa przewozowego, posiadać trochę wiedzy i sprytu. I traktować się podmiotowo, bo to ważne. | |||
~mpp | Dostalem 6 miesiecy w zawieszeniu na 2 lata plus grzywne (art 271 k. k z 3) za wpisanie innego przewoznika w polu nr 16. (Tego wymagala spedycja) Takze robcie co chcecie koledzy przewoznicy i wpisujcie co chcecie. Polak madry po szkodzie | 1 | ||
~xxx | we francji sa za to kary | |||
~abc | W polsce tez sa kary jak ubezpieczyciel ocp zglosi cie do prokuratury za falszerstwo | 1 | ||
~ku-ku | prymitywy transportowe ! | |||
~kierowca pps | Witam. Przedstawię wam sytuację. Firma w której pracowałem zleciła transport z uk do czech po załadunku start po 70km zadzwonił spedytor i powiedział mi tak słuchaj jadąc na tunel zjedzie pan po kopertę tam są dokumenty na których pan pojedzie aktualne trzeba zniszczyć. Więc zjechało się ale nie zniszczyłem mam te dokumenty teraz akcja bo byłem zaplabowany wszystko się zgadzało tylko nazwa firmy transportowej uległa zmianie dokument był ksero nie podpisałem się pod tym wcześniej dokument nie był oryginalny. To kopia czy to jest fałszerstwo mam? ?? | |||
~xxx | czasami spedycja każe mi wpisywać swoje dane pod nr 16 - ja stawiam swoją pieczątkę pod 17 - teraz pytanie, czyje dane i podpis powinny widnieć w polu 23? | |||
~Biuro MZ | W polu 23 podpis i dane tego ktory jako pierwszy przyjal towar do przewozu. Kazdy nastepny przewoznik bedzie w polu nr17. W polu nr. 18 beda pisac uwagi odnosnie przewozu. W polu 23 nadal bedzie pierwszy przewoznik. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.