ID: 120581
I się skończyło dziadostwo!
ID: 120581
ID: 120581
W pierwszym tygodniu lutego zagraniczne ciężarówki brały udział w 63 incydentach na terenie Norwegii. Stowarzyszenie norweskich przewoźników chce zakazu poruszania się po tamtejszych drogach dla nieprzystosowanych do zimowych warunków ciężarówek z innych krajów.
Najczęstsze problemy to wypadnięcia z drogi i blokowanie pasów ruchu czy całych dróg. Geir A. Mo z Norges Lastebileier-Forbund uważa, że należy zintensyfikować kontrole graniczne i zatrzymywać część zagranicznych ciężarówek jeszcze zanim wjadą do Norwegii. Zbadać przy tym należy nie tylko to, czy pojazd ma odpowiednie opony i łańcuchy, ale również czy kierowca ma odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia ciągnika w trudnych warunkach.
Minister Komunikacji Marit Arnstad dostrzega wagę problemu. Od kolejnej zimy wejdzie w życie przepis nakazujący wyposażanie pojazdów o wadze przekraczającej 3500 kg w zimowe opony. Kierowca ciężarówki nieposiadający właściwego ogumienia będzie się musiał liczyć z możliwością zatrzymania i mandatu.
Wbrew nadziejom norweskich przewoźników niemożliwe jest zatrzymanie na granicy wszystkich nieprzystosowanych ciężarówek. Rocznie przez norweskie przejścia graniczne przejeżdża milion samochodów ciężarowych. Próby wprowadzenia zasad proponowanych przez norweskich przewoźników spowodowałyby ogromne kolejki, nie ma ponadto parkingów mogących pomieścić niewpuszczone do Norwegii pojazdy. Ronny Lindesteg, odpowiedzialny za kontrolę graniczną, twierdzi, że kierowcy spoza krajów nordyckich stanowią ok. 60-70 % spośród tych, którzy otrzymują mandaty lub zakaz poruszania się po norweskich drogach, a nieumiejętność jazdy w trudnych warunkach dotyczy również wielu kierowców z północy.
W pierwszym tygodniu lutego zagraniczne ciężarówki brały udział w 63 incydentach na terenie Norwegii. Stowarzyszenie norweskich przewoźników chce zakazu poruszania się po tamtejszych drogach dla nieprzystosowanych do zimowych warunków ciężarówek z innych krajów.
Najczęstsze problemy to wypadnięcia z drogi i blokowanie pasów ruchu czy całych dróg. Geir A. Mo z Norges Lastebileier-Forbund uważa, że należy zintensyfikować kontrole graniczne i zatrzymywać część zagranicznych ciężarówek jeszcze zanim wjadą do Norwegii. Zbadać przy tym należy nie tylko to, czy pojazd ma odpowiednie opony i łańcuchy, ale również czy kierowca ma odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia ciągnika w trudnych warunkach.
Minister Komunikacji Marit Arnstad dostrzega wagę problemu. Od kolejnej zimy wejdzie w życie przepis nakazujący wyposażanie pojazdów o wadze przekraczającej 3500 kg w zimowe opony. Kierowca ciężarówki nieposiadający właściwego ogumienia będzie się musiał liczyć z możliwością zatrzymania i mandatu.
Wbrew nadziejom norweskich przewoźników niemożliwe jest zatrzymanie na granicy wszystkich nieprzystosowanych ciężarówek. Rocznie przez norweskie przejścia graniczne przejeżdża milion samochodów ciężarowych. Próby wprowadzenia zasad proponowanych przez norweskich przewoźników spowodowałyby ogromne kolejki, nie ma ponadto parkingów mogących pomieścić niewpuszczone do Norwegii pojazdy. Ronny Lindesteg, odpowiedzialny za kontrolę graniczną, twierdzi, że kierowcy spoza krajów nordyckich stanowią ok. 60-70 % spośród tych, którzy otrzymują mandaty lub zakaz poruszania się po norweskich drogach, a nieumiejętność jazdy w trudnych warunkach dotyczy również wielu kierowców z północy.
~Walander*.110.77.7
*.110.77.7
Posty (2)
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.