Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Kurs Kwalifikacji wstępnej, czy potrzebny?

ID: 114177


Z racji tego, że ukończyłem właśnie takowy kurs, nasuwa się pytanie - po co on jest skoro nic, absolutnie nic nie można z takiego kuru wynieść poza straconym czasem no i kasą?

O ile brak korzyści z odbytego kursu można tłumaczyć koniecznością posiadania kwalifikacji, to pytanie nadal pozostaje aktualne - po co to jest?
Zaś dla osób które moje wątpliwości tłumaczyć zechcą ośrodkiem w którym takowy kurs miałem okazje odbyć przytoczę kilka przykładowych pytań wraz z odpowiedziami do egzaminu państwowego.

I tak:
1. Kto ginie głównie w wypadkach z udziałem samochodów ciężarowych w Polsce?
A. pasażerowie samochodów ciężarowych
B. kierujący samochodami ciężarowymi
C. inni uczestnicy ruchu

2. Czy kierowca w sytuacji zagrożenia przez agresora swojego bezpieczeństwa może skorzystać z pomocy Policji lub ITD?
A. tak
B. nie, w żadnym przypadku
c. tak, ale tylko w przypadku jeśli agresor jest uzbrojony

3. Czy jadąc w trasę należy mieć ze sobą coś lekkostrawnego do „ przegryzienia"?
A nie ma takiej potrzeby
B. tak, zawsze może zajść coś nieprzewidzianego to zależy od trasy,
C. na długie tak, na krótkich zbędny balast

4. Jakie są skutki częstego stania w korku na określonych trasach?
A. stres u kierowcy
B. agresja kierowcy
C. powinno motywować kierowcę do opracowania innej trasy

5. Co zawsze powinien mieć przy sobie ratownik?
A. rękawiczki jednorazowe
B. kamizelkę odblaskową
C. legitymację ratowniczą

6. Który z wymienionych rodzajów transportu towarowego cec*e się największą dostępnością?
A. transport lotniczy
B. transport samochodowy
C. transport kolejowy

7. Co należy zrobić w przypadku awarii ogumienia koła?
A. Zatrzymać pojazd w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu i wymienić uszkodzone koło na zapasowe
B. Wezwać pomoc drogową celem wymiany koła przez uprawnionego technika
C. Jeżeli baza jest nie dalej niż 20 km dojechać do bazy i tam wymienić koło

8. Gdzie mieści się Centralna jednostka SIS (C-SIS)?
A. w Lyonie
B. w Warszawie
C. w Strasburgu

9. Czego dotyczy wpis zgodnie z art. 96 KWS?
A. odmowy wjazdu pod warunkiem skazania za czyn karalny, zagrożony karą pozbawienia wolności przynajmniej jednego roku lub istnienia uzasadnionego podejrzenia, że osoba popełniła ciężkie czyny karalne, łącznie z tymi w sensie art. 71 KWS lub istnieje podejrzenie, że planuje je na obszarze państw Traktatu Schengen lub wpis dot. odmowy wjazdu cudzoziemcowi z państwa trzeciego
B. osób, którym udzielono zezwolenia na wjazd i pobyt na terytorium RP, osób zatrzymanych w strefie nadgranicznej i doprowadzonych do granicy, rejestr odcisków linii papilarnych, pobranych od cudzoziemców, zatrzymanych cudzoziemców, osób którym wydano decyzje o wydaleniu, osób - cudzoziemców, których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest niepożądany
C. osoby zaginionej, osoby poszukiwanej ze względu na jej własne bezpieczeństwo, osób mających być umieszczone przymusowo na podstawie zarządzenia właściwego urzędu, osób poszukiwanych w celu obrony przed niebezpieczeństwami


10. Czy inspektor transportu drogowego może udzielić pierwszej pomocy?
A. nie może - jest tylko funkcjonariuszem kontroli
B. tak
C. tak, ale tylko w przypadku osoby ciężko rannej

11. Co jest bardziej niebezpieczne - kierowanie po nieprzespanej nocy czy kierowanie po wypiciu alkoholu?
A. kierowanie pod wpływem alkoholu
B. kierowanie po nieprzespanej nocy
C. oba powyższe działania są niebezpieczne i zabronione

12. Czy uprzejme zachowanie kierowcy wobec klienta ma wpływ na pozyskiwanie zleceń przez przewoźnika?
A. tak, ponieważ grzecznie obsłużony klient chętnie ponownie skorzysta z usługi tego przewoźnika
B. nie ma to żadnego znaczenia
C. kierowca nie ma obowiązku być uprzejmym dla klientów

13. Czy zabrudzenie kloszy reflektorów lub lamp sygnałowych powoduje pogorszenie skuteczności ich działania?
A. tak, ale tylko podczas deszczu
B. nie ma to istotnego wpływu
C. tak, ze względu na pochłanianie i rozpraszanie światła

14. W jakich godzinach występuje największe nasilenie wypadków drogowych w Polsce?
A. 6-18
B. 15-16
C. 16-18

15. Co powinien zrobić kierowca samochodu ciężarowego w przypadku uczucia silnego zmęczenia?
A. Zatrzymać się na najbliższym parkingu i odpocząć przynajmniej 15 min.
B. Kontynuować jazdę
C. Jechać dalej aż do wykorzystania 4, 5 godziny jazdy i zrobić 45 min. przerwy

16. Które zdanie jest prawdziwe?
A. alkohol jest środkiem poprawiającym trawienie
B. alkohol poprawia sprawność psychofizyczną
C. alkohol może zmniejszać odporność organizmu

17. Skąd wiadomo, po jakich lekach nie powinno się kierować pojazdem?
A. taka informacja jest treścią ulotki dołączonej do leku
B. od kolegów, znajomych, członków rodziny
C. jeżeli lekarz zapisał, to znaczy, że można

18. Czy kultura osobista kierowcy ma wpływ na jakość usług świadczonych przez kierowcę?
A. nie, ważna jest tylko bezpieczna jazda
B. tak
C. nie, ponieważ wpływa tylko na wizerunek firmy

19. Czy duże obciążenie pojazdu ma wpływ na drogę hamowania?
A. nie ma
B. powoduje wydłużenie drogi hamowania
C. powoduje skrócenie drogi hamowania

20. Kiedy nastąpiło podpisanie Konwencji Wykonawczej do Układu z Schengen?
A. 14 czerwca 1985 r
B. 19 czerwca 1990 r
C. 1 maja 2004 r

21. Czym jest agresja?
A. pomaganiem innym
B. stanem euforii
C. szkodzeniem innym

22. Czy w trasie należy pić więcej czy mniej napojów niż zazwyczaj?
A. tyle samo
B. więcej, bo powietrze w kabinie jest zazwyczaj bardziej suche
C. mniej

23. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy Jaki rodzaj transportu jest najbardziej niebezpieczny z punktu widzenia zagrożenia życia?
A. lotniczy
B. wodny
C. drogowy

24. Które z wymienionych poniżej państw nie były pierwotnymi sygnatariuszami Układu z Schengen
A. Austria
B. Belgia
C. Francja

25. W jaki sposób można sprawdzić przytomność dorosłego poszkodowanego?
A. należy go chwycić za barki, lekko potrząsnąć i spytać np. jak się czujesz
B. należy go poklepać po twarzy
C. należy polać go wodą

Na szybko podałem przykładowe z pytań egzaminacyjnych lecz oddają one "poziom" szkolenia jak i wpływ na bezpieczeństwo przewozu ładunków, pominę przy tym, że niektóre z pytań pokrywają sie z pytaniami na kategorię C...

I po cholerę to jest?

Posty (8)

~aki
Właśnie jestem w trakcie i chyba się napiję bo takich głupot dawno nie czytałem jak te pytania i odpowiedzi. Ktoś nieźle się natrudził wymyślając te głupoty ale w majestacie prawa niezłą kasę kroją za kursy z których nic się nie wyniesie.
karol1989d
Kwalifikacje wstępne czy to pełne czy to skrócone jej formy są po to, aby zwiększyć odpowiedzialność kierowcy wykonującego transport drogowy, bo przecież:
-odbył KW, albo Szkolenie Okresowe (SO), wiec ma Świadectwo Kwalifikacji Zawodowej (ŚKZ) w odpowiednim zakresie szkolenia i kategorii także odbył kurs, jest to osoba przeszkolona, po pozytywnie zdanych egzaminach, po odpowiednich konsultacjach i badaniach lekarskich oraz psychologicznych,
-po otrzymaniu wszystkich w/w orzeczeń i Świadectwa w prawo jazdy jest wbijane powyższe ŚKZ oraz termin badania, za co zapłaciła osoba zainteresowana około 3500-6000 złotych w zależności od kursu i jego ceny w ośrodku, ceny badań itp,
-taki kierowca ma pełne uprawnienia do wykonywania przewozu drogowego zgodnie z przepisami prawa, bezpieczeństwa oraz etyki zawodowej kierowcy i transportu.
To wszystko jest obrazem przez mgłę w oczach osób, instytucji, urzędów oraz służb odpowiedzialnych za m. in. bezpieczeństwo na drogach i przewożonych osób i ładunków, ponieważ nikt nie obliczył, nie wskazał, nie zebrał informacji o mniemaniu i podejściu w zdrowym rozsądku jak to rzeczywiście może czy mogłoby wpłynąć na polskich kierowców, przewoźników, wszystkich elementów oraz czynników na to wpływających i rozwijających WEDŁUG innych krajów UE, skąd powyższe wymogi w mniejszym lub większym zakresie przyszły i zostały wprowadzone. Nikt właśnie tam, w krajach tworzących Dyrektywę nie zbadał oraz nie przyglądnął się jeszcze na tyle dokładnie, skrupulatnie i praktycznie jak wykonywany jest transport drogowy w większości krajów objętych kodem 95, czyli przez kierowców, odbywanych przez nich szkoleń i zdobywanych przez nich kwalifikacji w innej czy podobnej formie, bo niestety, ale czy 35 czy 140 czy 280 godzin szkolenia, które można ominąć podpisywaniem obecności na drugi dzień lub chodząc co jakiś czas i zdając ledwo egzamin daje pole do popisu takiemu kierowcy, służbom oraz tak właśnie – instytucjom ślepo wierzącym, że po odpowiednich szkoleniach osoby będą bezpieczniej, odpowiedzialniej wykonywać swoją powinność… Widok, przykład oraz to mniemanie mamy właśnie ostatnio lub co jakiś czas na każdym kanale informacyjnym.
karol1989d
Panowie/Panie! Za niespełna 5 miechów – do 10 września – ostatnia „ młoda eskadra” kierowców ze zrobioną kat. C pomiędzy 1 stycznia 2006 a 10 września 2009 oraz starym kursem na przewóz rzeczy, chcących wykonywać dalej transport drogowy jako kierowca zawodowy będzie musiała przejść Szkolenie Okresowe i zrobić PO nim badania lekarskie i psychologiczne oraz wszystko to „ wbić” do nowego prawka w formie tzw. kodu 95 – oczywiście to wszystko PRZED tą datą 10 września!!!.
Jest to ostatnia tzw. „ grupa z tabelki” wg uzyskania uprawnień kat. C do przeszkolenia ze zrobionego wcześniej kursu przewozu rzeczy na Szkolenie Okresowe. Później będą tylko i wyłącznie SO wedle daty świadectwa i ważności badań. Oczywiście młodzi-nowi będą dalej uzyskiwać Kwalifikacje Wstępne – wszystkie jej warianty wg wymaganego wieku i posiadanych już uprawnień. Ciekawi mnie czy coś się zmieni w związku z tym??? Napisałem to z czystego pasjonowania się całym tematem związanym z kwalifikacjami kierowców zawodowych i bezpieczeństwa RD oraz TAK DLA PRZYPOMNIENIA – nie zostawiajmy swoich spraw na 10 września! Pozdro!!! :D
karol1989d
Panowie/Panie! Za niespełna 2 miesiące – do 10 września (środa) – ostatnia „ młoda eskadra” kierowców ze zrobioną kat. C pomiędzy 1 stycznia 2006 a 10 września 2009 oraz starym kursem na przewóz rzeczy, chcących wykonywać dalej transport drogowy jako kierowca zawodowy będzie musiała przejść Szkolenie Okresowe i zrobić PO nim badania lekarskie i psychologiczne oraz wszystko to „ wbić” do nowego prawka w formie tzw. kodu 95 – oczywiście to wszystko PRZED tą datą 10 września!!!.
Jest to ostatnia tzw. „ grupa z tabelki” wg uzyskania uprawnień kat. C do przeszkolenia ze zrobionego wcześniej kursu przewozu rzeczy na Szkolenie Okresowe. Później będą tylko i wyłącznie SO wedle daty świadectwa i ważności badań. Oczywiście młodzi-nowi będą dalej uzyskiwać Kwalifikacje Wstępne – wszystkie jej warianty wg wymaganego wieku i posiadanych już uprawnień. Ciekawi mnie czy coś się zmieni w związku z tym??? Napisałem to z czystego pasjonowania się całym tematem związanym z kwalifikacjami kierowców zawodowych i bezpieczeństwa RD oraz TAK DLA PRZYPOMNIENIA – nie zostawiajmy swoich spraw na 10 września! Pozdro!!! :D

-1

karol1989d
Panowie/Panie! Za niespełna 4 tygodnie – do 10 września (... ) i tak dalej, kto nie uczyni obligatoryjnej wymiany PJ, a te 4 tygodnie nie będzie mógł ZAWODOWO usiąść za kierownicą ciężarówki lub autobusu, tzn. usiąść będzie mógł ; D
karol1989d
J. W. - DWA TYGODNIE MAX!!! ; ) Szkolmy się, badajmy i prawa jazdy wymieniajmy - za swoje a co tam ; D
karol1989d
TYYYYDZIEŃŃŃ!!! :D :D :D
P. S. : A Ty wymieniłeś/aś już swoje prawo jazdy???
karol1989d
I jak? Wymieniliście już swoje prawo jazdy??? Jeśli nie za godzinę prawko do szuflady... :/
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.21.248.47

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels