ID: 104818
UWAGA! Ograniczona pojemności zbirników ON...
ID: 104818
ID: 104818
Zabronione jest w Niemczech (chyba tylko w Niemczech) jazda zestawem, gdzie suma pojemności zbiorników ON przekracza łącznie 1500 litrów. Co to znaczy, a mianowicie jeśli ciągnik ma np. dwa orginalne zbirniki po 700 litrów i dołączymy chłodnie ze zbiornikiem np. 101 i więcej, to jest to zabronione w Niemczech. Traktowane jako ładunek ADR, grozi wysoka grzywna, servis i demontaż zbiornika lub zmiana naczepy, ewentualnie zakaz ruchu (areszt zestawu).
Firma musiała zapłacić 400 Euro grzywny, zestaw otrzymał tzw. zakaz ruchu, konieczna była zmiana naczepy tzn. chłodni na naczepę bez zbiornika paliwa, a w ostateczności zjazd na servis.
Przez tyle lat w mojej praktyce zawodowej nie spotkałem się z takim przypadkiem!
Co wiecie na ten temat, czy mieliście podobne przypadki w innych krajach?
Zabronione jest w Niemczech (chyba tylko w Niemczech) jazda zestawem, gdzie suma pojemności zbiorników ON przekracza łącznie 1500 litrów. Co to znaczy, a mianowicie jeśli ciągnik ma np. dwa orginalne zbirniki po 700 litrów i dołączymy chłodnie ze zbiornikiem np. 101 i więcej, to jest to zabronione w Niemczech. Traktowane jako ładunek ADR, grozi wysoka grzywna, servis i demontaż zbiornika lub zmiana naczepy, ewentualnie zakaz ruchu (areszt zestawu).
Firma musiała zapłacić 400 Euro grzywny, zestaw otrzymał tzw. zakaz ruchu, konieczna była zmiana naczepy tzn. chłodni na naczepę bez zbiornika paliwa, a w ostateczności zjazd na servis.
Przez tyle lat w mojej praktyce zawodowej nie spotkałem się z takim przypadkiem!
Co wiecie na ten temat, czy mieliście podobne przypadki w innych krajach?
Posty (8)
~zielony | tu Panowie nie chodzi tylko o ADR tylko o akcyzę, i kare u niemca którą kolega zapłacił w wysokości 420 eur to jest opłata za akcyzę. Pojazdy ze zbiornikami 1500 l są do plandeczek a nie do chłodni. Na razie czepiają się niemcy i estońcy, litwini i łotysze zaczynają ale ci dwaj ostatni tylko chcą ADR -y. Przepisy unijne mówią że ze zestaw nie może przekraczać pow. 1500 l. Pozdrawiam | |||
Saper77
| ~Made in Germany Gubisz się trochę. Najpierw piszesz o ukraińskim ON, a potem o tankowaniu za ruble. Albo ukraina albo ruble | |||
~prawnik | proszę poczytać merytoryczna odpowiedz: ://www. ozptd. pl/news/893/64/Podwo jne-opodatkowanie-pa liwa-wwozonego-na-te ren-Niemiec. html | |||
~prawnik | ://zmpd. pl/aktualnosc. php?akt_id=460 Pr oblem z akceptowaniem przez niemiecki urząd celny zbiorników na paliwo ciągnął się od dłuższego czasu. ZMPD często poruszało tę kwestię podczas rozmów dwustronnych z niemieckim ministerstwem transportu. Temat był omawiany w ramach naszych kontaktów Parlamencie Europejskim i Komisji Europejskiej, a także podczas pracy grup roboczych IRU. W Niemczech interweniowaliśmy przy współpracy z kancelarią prawną Christopha Grzimka. Te wszystkie starania przyniosły efekt. 15 lutego niemieckie ministerstwo finansów wystosowało pismo do Kryminalnego Urzędu Celnego oraz pięciu regionalnych dyrektorów finansowych tworzących wspólnie średni szczebel zarządzania i nadzoru tamtejszego Urzędu Celnego (Zollamt). Wynika z niego, że w trosce o jednolite i zgodne z prawem unijnym kontrole pojazdów użytkowych pod kątem zasadności stosowania zbiorników na paliwo, służby celne powinny uwzględniać zarówno te zabudowane przez "producenta pojazdu", jak również przez "osobę trzecią". Muszą jednak zostać spełnione następujące warunki: 1) Zbiornik paliwa umożliwia dzięki swojej stałej zabudowie bezpośrednie użycie paliwa do napędu pojazdu, a także do napędu agregatu chłodniczego lub innych urządzeń, jeśli te takiego wymagają 2) Zabudowany zbiornik paliwa jest wyszczególniony w dowodzie rejestracyjnym lub ma zaświadczenie stacji kontroli pojazdów, z którego wynika, że zabudowany zbiornik spełnia wymogi techniczne i bezpieczeństwa. Z dokumentu (załączamy go poniżej) wynika, że zawarte w nim zalecenia wchodzą od razu w życie. Podpisany jest pod nim Peter Bille - zastępca kierownika III Wydziału Ministerstwa Finansów Niemiec, któremu podlegają służby celne w tym kraju. Informacja własna ZMPD | |||
~Kacper | Dzisiaj miałem kontrolę zapłaciłem 428 euro zbyt duże zbiorniki (1620l). Pozwolili na dalszą niemiec | |||
~xxxx | Ciągnik 650+780, chłodnia 250. Razem 1680 litrów. | |||
~6666 | Ruble to nie jest waluta na Ukrainie | |||
~x-man | panowie w pl sa takie same przepisy, na zestawie pojemnosc zbiornikow nie moze przekroczyc 1499L wiec nie wiem po co ta dywagacja. kolego jak niemcy zabronili dalszej jazdy to twoj szef sam sobie zalozyl zbiornik dodatkowy niewiadomego pochodzenia. normalnie placisz mandat lecisz dalej. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.