ID: 103358
DAF 105. 460 - nagły wzrost spalania
ID: 103358
ID: 103358
Witam
Mam pytanie. Od około 8 czy 9 miesięcy eksploatujemy DAFa 105. 460, wersja na standardowych kołach ciągnik.
Auto paliło na trasach PL - F - PL od 26 litrów do 29 przy ładunkach do 10 t.
Przy ładunkach na podobnych trasach 30 - 32 litry przy maksymalnym dociążeniu rzędu 24 - 25 ton.
Auto cały czas ciągnie jedną naczepę, kontrolowane ciśnienia w kołach itp. Wcześniej auto dużo jeździło na odcięciu, obecnie spalanie wzrosło o kilka litrów i przy maksymalnym obciążeniu (23 - 24 tony) potrafi spalić 40 - 43 litry.
Przy lżejszych ładunkach nie chce zejść poniżej 35 litrów, a puste nie spali mniej niż 31 - 32 litry jadąc cały czas autostradą.
Myślałem, że to może wina 20 stopniowych mrozów, ale mrozy odpuściły, we Francji zrobiło się grubo ponad 15 stopni na + (miejscami), a auto ile paliło, tyle dalej pali.
W serwisie znów sugerują, że to może być wina ADBlue.
Filtr pow. do wymiany, zabrudzony przeważnie średnio z miejscami pokrytymi grubą warstwą kurzu.
Proszę o poważną poradę jeśli ktoś wie gdzie może tkwić problem.
Auto ma przejechane około 100 000 km, przy 90 000 wykonywany był "przegląd techniczny" w DAFie.
Witam
Mam pytanie. Od około 8 czy 9 miesięcy eksploatujemy DAFa 105. 460, wersja na standardowych kołach ciągnik.
Auto paliło na trasach PL - F - PL od 26 litrów do 29 przy ładunkach do 10 t.
Przy ładunkach na podobnych trasach 30 - 32 litry przy maksymalnym dociążeniu rzędu 24 - 25 ton.
Auto cały czas ciągnie jedną naczepę, kontrolowane ciśnienia w kołach itp. Wcześniej auto dużo jeździło na odcięciu, obecnie spalanie wzrosło o kilka litrów i przy maksymalnym obciążeniu (23 - 24 tony) potrafi spalić 40 - 43 litry.
Przy lżejszych ładunkach nie chce zejść poniżej 35 litrów, a puste nie spali mniej niż 31 - 32 litry jadąc cały czas autostradą.
Myślałem, że to może wina 20 stopniowych mrozów, ale mrozy odpuściły, we Francji zrobiło się grubo ponad 15 stopni na + (miejscami), a auto ile paliło, tyle dalej pali.
W serwisie znów sugerują, że to może być wina ADBlue.
Filtr pow. do wymiany, zabrudzony przeważnie średnio z miejscami pokrytymi grubą warstwą kurzu.
Proszę o poważną poradę jeśli ktoś wie gdzie może tkwić problem.
Auto ma przejechane około 100 000 km, przy 90 000 wykonywany był "przegląd techniczny" w DAFie.
~AUTOR*.static.inetia.pl
*.static.inetia.pl
Posty (3)
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...

Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.