Kluczowe zmiany w przepisach
🚩 Zezwolenie na puste przejazdy z ładunkiem do 40 tonTransporty ponadgabarytowe będą mogły teraz przewozić ładunki podzielne o maksymalnej masie do 40 ton, co pozwoli przewoźnikom uniknąć pustych przejazdów i lepiej wykorzystać dostępne zasoby.
🚩Skrócony czas rozpatrywania wniosków
Nowelizacja wprowadza dwutygodniowy termin rozpatrywania wniosków przez władze federalne i stanowe, co znacznie przyspieszy cały proces organizacji transportu.
🚩Elastyczność przy mniejszych odchyleniach wymiarów i masy
Uproszczone przepisy pozwalają na pewną tolerancję odchyleń od zgłoszonych wymiarów i masy ładunku. Dzięki temu przewoźnicy unikną konieczności składania dodatkowych wniosków, gdy wymiary i waga ładunku mogą się nieznacznie różnić od podanych.
🚩Rezygnacja z konsultacji z Autobahn GmbH
Przy przejazdach pod mostami autostradowymi przewoźnicy nie będą musieli konsultować się z firmą Autobahn GmbH, co uprości i przyspieszy procedurę uzyskiwania zezwoleń.
🚩Dłuższe okno czasowe na przejazdy nocne
Nowe przepisy przesuwają godzinę rozpoczęcia przejazdów nocnych na 20:00 (wcześniej było to 22:00). Dzięki temu przewoźnicy zyskają więcej czasu na realizację przewozów w godzinach o mniejszym natężeniu ruchu.
🚩Złagodzenie wymagań językowych
Nowelizacja przepisów dopuszcza teraz znajomość języka angielskiego jako alternatywę dla języka niemieckiego podczas przewozów wymagających konsultacji. To ważna zmiana, która ułatwi międzynarodowym przewoźnikom spełnienie wymogów komunikacyjnych.
Czas wdrożenia
Choć nowelizacja przeszła już akceptację rządu, teraz oczekuje na zatwierdzenie przez Radę Federalną. Wejście nowych przepisów w życie zaplanowano na wiosnę 2025 roku. Zmiany te to dobra wiadomość dla przewoźników międzynarodowych, którzy mogą teraz liczyć na szybsze i bardziej elastyczne procedury związane z transportem ładunków ponadgabarytowych w Niemczech.Źródło: BMDV