~ah jo
| To tak jak pisałem - inspektor może się rozpędzić tak jak mu pozwala na to taryfikator i ilość brakujących dni - bo jak przyjmiesz mandat, to twój problem, a jak nieprzyjmiesz - to problem twój i sądu. A że wykroczenie będzie zawyżone czy zwielokrotnione - to też problem twój i sądu jeśli będą podstawy do odwołania się od mandatu.
Jedyne zmartwienie to aby kontrolę przeprowadzić bez błędów proceduralnych aby można było skutecznie nałożyć karę na firmę.
Z resztą odpowiednia dawka socjotechniki i zrelacjonujesz całe 28 dni wstecz wprost do protokołu. To w sumie najprostsze potwierdzenie że brakuje iluśtam tarcz - bo co by było gdybyś wrócił dopiero z urlopu i brakuje ci tylko 1 dokumentu - zaświadczenia o aktywności. zamiast 28 * 500 tylko jedna 500tka. Ale musiałaby być to prawda gdyż podczas kontroli jesteś przesłuchiwany jako świadek i ponosisz konsekwencje tego czynu. Nawiasem - ciekawe czy informują o możliwości odmowy odpowiedzi jeśli zeznanie obciążałoby świadka. | 2 | | |
~etrans
| 28razy 500 to 14tysiecy tyle raczej nie moga dowalic kierowcy wydaje mi sie ze jest jakas kwota max ktora moga wlepic za brak tarczek ale raczej mniejsza niz 14tys ja osobiscie slyszalem o 2tys | | | |
~zenek
| witam, mam takie pytanie... ile może być cykli w ciągu tygodnia? chodzi o to, że moja praca polega na przewozie osób co mi zajmuje około 1h30min jazdy, później pauzuje około 11h30min i znowu 1h30min jazdy... ile tak mogę jeździć... ? | 1 | | |
~ktosik
| zenek
(2014-11-22 20:35:38) witam, mam takie pytanie... ile może być cykli w ciągu tygodnia? chodzi o to, że moja praca polega na przewozie osób co mi zajmuje około 1h30min jazdy, później pauzuje około 11h30min i znowu 1h30min jazdy... ile tak mogę jeździć... ?
maksymalnie? jak kiedys liczylem to z 18 wyszlo.
w przepisie jest ze po 6 okresach 24h liczonych od zakonczenia tygodniowego okresu odpoczynku, musisz zrobic kolejny odpoczynek tygodniowy | 1 | | |
~Darek
| Witam
MIałem kontrolę z ITD i wykryto naruszenie dotyczące braku wykresówek za pewien okres.
Jednak jest problem ponieważ nie mogę wyegzekwować od jednego kierowcy karty a w związku z tym wykresówek za ten okres. Czy w związku z tym że nie posiadam tych danych i zapłacę karę 500zł dziennie to czy będę musiał pomimo to dostarczyć tych danych?? Czy jeżeli zapłacę tą karę to już sprawa będzie załatwiona??
Bardzo proszę o pomoc. | 1 | | |
~ku-ku
| Trza było jeżdzić zgodnie z tachem! | 1 | | |
~ku-ku
| Tera kurna płać i płacz gumofilcu! | 1 | | |
~ku-ku
| Pogoniłem kurna dziadtransa! | 2 | | |
~ktosik
| Darek - a teraz napisz po polsku.
o co ci chodzi?
chodzi ci o dane z karty, czy brak wykresowek?
bo to nie jest to samo.
kierowca jeszcze pracuje u ciebie?
dlaczego nie posiadasz tych danych? | 2 | | |
~Litwinski N. Sacz
| Witam Czy Mozna zrobic pozdek z Firma z Nowego Sacza chodzi tutaj o jednego Pana Marka Hajdo!!! Ten mlody kierowca jezdzi na dwoch kartach polska-wlochy-polska !!! | 1 | | |
~PIKOR74
| Darek Ja tak miałem 500 zł za jeden dzień i już nikt od ciebie nie będzie chciał. | 1 | | |
~Zakręcony
| Dlaczego ITD kontroluje samochody tylko na podstawie 561? Dlaczego nie jest brana pod uwagę ustawa o czasie pracy kierowców? | 1 | | |
~ktosik
| Bo taryfikator nie przewiduje kar za łamanie UoCPK. przynajmniej narazie | 1 | | |
~Rad
| Mi się wydaje, że robiąc te 50km kółka to czas jazdy normalnie musisz dokumentować tylko nie musisz mieć wymaganej przerwy 45min. | 1 | | |
~Zakręcony
| ktosik, kiedy wreszcie wejdą do taryfikatora kary za łamanie przepisów ustawy o czasie pracy kierowców? | 1 | | |
~Emil, łowca de*ili
| Dlaczego tak niewielu inspektorów nosi wąsy? Inspector Clouseau nosił wąsy. | 1 | | |
~Emil, łowca de*ili
| Takie mam do nich pytanie, bo na przepisach średnio się znają. | 1 | | |
~ktosik
| Zakręcony - nie wiem. | 1 | | |
~Artur S.
| Kolego, bardzo dobry temat. Szkoda tylko, że dotyczą imbecyli z ITD. Na każdym szkoleniu organizowanym przez firmę albo przy odnawianiu prawa jazdy pytam takiego jegomościa co mnie trapi. Niestety mowa jak do słupa. | 1 | | |
~ktosik
| no to pytaj co cie trapi | 2 | | |
~my też
| ale oni obencnie nie odbierają - są cały czas STRASZNIE ZAJECI WIĘC NIE WIEM CZY SIE DODZWONISZ KOLEGO - ale jak ci się uda to zapytaj czy np. po 1 godzinie pracy i 30 min jazdy mogę zakończyć cykl pracy (zmianę) i wyjąwszy ttacho na 9 godzin włożyć je na nowo po 9, 01 godziny od momentu wyjęcia i rozpoczać nową zmianę czyli czy mogę znów jechać 9/10 godzin pracować 13/15? czy muszę czekać 24 godziny by rozpocząć nowy cykll. chce mieć pewność od ITD | 1 | | |
~my też
| aa i zapytaj tez czy można jechać własną cięzarówką bez tacho na własny użytek czyli np. robiąc z niego kampera :) oraz czy trzeba mieć wtedy kwalifikację.
zapytaj tez czy można jechać w nowej firmie jazdy próbne bez papira lub ze zwykłym zaświadczeniem jako szkolenie albo jazda próbna czy coś w tym rodzaju - bez umowy niezarobkowo. | 1 | | |
~ktosik
| my też - ale do kogo ty to piszesz, i czy to sa pytania retoryczne, ( troling ) czy czegos nie wiesz?
bo wg mnie to chcesz uprawiac zwykly troling i chcesz zrobic burze w szklance wody | 2 | | |
~my też
| rwoja opinia. jest temat ktoś zbiera informacje skoro wątek ożył to pytam :) | 1 | | |
~ktosik
| ta, rmoja opinia
a wiec :
" po 1 godzinie pracy i 30 min jazdy mogę zakończyć cykl pracy (zmianę) i wyjąwszy ttacho na 9 godzin włożyć je na nowo po 9, 01 godziny od momentu wyjęcia i rozpoczać nową zmianę"
oczywisci e ze tak. mozesz tak zrobic nawet po 1 minucie PRACY ( nie mylic z jazda ).
wazne, aby po 6 okresach 24 godzinych ( max ) odebrac odpoczynek tygodniowy
"czyli czy mogę znów jechać 9/10 godzin pracować 13/15? "
j. w - czyli mozesz
"czy muszę czekać 24 godziny by rozpocząć nowy cykll. "
nie musisz.
ps. cykli juz od dzwna nie ma. sa okresy 24 godzinne
" czy można jechać własną cięzarówką bez tacho na własny użytek czyli np. robiąc z niego kampera"
nie mozna. kazde auto pow 3, 5t ma miec tacho. czy go uzywac? nie
"oraz czy trzeba mieć wtedy kwalifikację. "
nie trzeba miec
"czy można jechać w nowej firmie jazdy próbne bez papira lub ze zwykłym zaświadczeniem jako szkolenie albo jazda próbna czy coś w tym rodzaju - bez umowy niezarobkowo"
nie mozna. kazdy kierowca ma miec umowe.
jazdy probne odbywaja sie na kursie prawa jazdy, lub w szkole doskonalenia zawodowego | 2 | | |
~opiumnmngju
| do ktosik: a czy ty jesteś z ITD? NOwik pyta ITD a nie ciebie | | | |
~operator kierownicy
| dlaczego inspektorzy IDT nie zatrudniają się w firmach jako kierowcy "inkognito" by dogłębnie eliminować dziadowską patologię, przecież statystyki by im od razu wzrosły, więzienia by się zapełniły szefami-złodziejami a transport szedł by w kierunku normalności - no inspektorki trochę inicjatywy wykazać! | 1 | | |
~kiero
| dlatego ze wtedy transport by sie znormalizowal i nie bylo by kogo karac mandatami suma sumarum zalezy im na patologi w transporcie... | | | |
~ktosik
| operator - jak juz zaczniesz pracowac w transporcie, to dowiesz sie ze inspektorzy kontroluja glownie KIEROWCOW i to jak ci kierowcy stosuja sie do przepisow.
kontrola firm to dzialalnosc marginalna | 2 | | |
~ktosik
| ale kierowca ZAWSZE ma mozliwosc poinformowania inspekcji w dowolnej formie ( nawet anonimowo ) ze w jego firmie dzieja sie zle.
moze opisac to na swoich przykladach lamania przepisow
wtedy kontrola na firmie jest gwarantowana | 1 | | |