Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

INELO

Partner etransport.pl - INELO

INELO (dawniej PC NET SERVICE) to wiodąca na rynku europejskim firma produkującą najwyższej jakości oprogramowanie do analizy i rozliczania czasu pracy kierowców (TachoScan, Rozliczania) urządzenia do pobierania danych cyfrowych (TachoReader Combo, Mobile) oraz systemy satelitarnej lokalizacji pojazdów GBOX?. Ponadto wspierając naszych Klientów, stworzyliśmy Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców, a eksperci firmy chętnie dzielą się swoją szeroką wiedzą na organizowanych przez nas szkoleniach. Współpracujemy z takimi instytucjami jak ITD, BAG, PIP, ITS. Nasi Klienci to prawie 6000 firm z Polski i Europy.

www.inelo.pl

Artykuły partnera

56 dni kontroli na drodze – co muszą wiedzieć kierowcy?
56 dni kontroli na drodze – co muszą wiedzieć kierowcy?
2025-03-02
Ciąg dalszy zmian w transporcie międzynarodowym – od 31 grudnia 2024 roku kierowcy w Unii Europejskiej podczas kontroli drogowej muszą przedstawiać dane z tachografu z dnia bieżącego oraz poprzednich 56 dni – to aż dwukrotne wydłużenie dotychczasowego okresu objętego kontrolą.
Transport w końcu się odbije, a eksperci wskazują na szanse i wyzwania
Transport w końcu się odbije, a eksperci wskazują na szanse i wyzwania
2025-02-15
Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć jego ostatnie miesiące przyniosły widoczną poprawę na rynku przewozowym, to dopiero drugi i trzeci kwartał bieżącego roku będzie prawdopodobnie dla branży testem sprawdzającym i pokaże na ile sytuacja w sektorze TSL się stabilizuje.
W transporcie wciąż dominują papierowe dokumenty. Jak wyglądają postępy e-CMR w Polsce i Europie?
W transporcie wciąż dominują papierowe dokumenty. Jak wyglądają postępy e-CMR w Polsce i Europie?
2025-02-11
Elektroniczne listy przewozowe (e-CMR) mają za zadanie uprościć i zdigitalizować procesy logistyczne, eliminując papierowe dokumenty. Jednak wdrażanie kluczowego rozporządzenia eFTI w UE ma poważne opóźnienia.
Dane z tachografu ratują firmę, czyli  prawidłowe rozliczanie nadgodzin generuje oszczędności
Dane z tachografu ratują firmę, czyli prawidłowe rozliczanie nadgodzin generuje oszczędności
2025-02-02
Czy masz pewność, że rozliczasz nadgodziny kierowców w swojej firmie zgodnie z obowiązującymi zasadami? Wprowadzenie pakietu mobilności jeszcze bardziej skomplikowało przepisy, zwiększając znaczenie szczegółowej ewidencji czasu pracy.
Pułapki rozliczania czasu pracy kierowców – czy można ich uniknąć?
Pułapki rozliczania czasu pracy kierowców – czy można ich uniknąć?
2025-01-26
Rozliczanie czasu pracy kierowców to od lat jedno z najbardziej złożonych wyzwań w branży transportowej. Wątpliwości przewoźników wzbudzają, m.in. odpoczynki pracowników, przewozy w załodze czy rozliczanie podróży służbowych. Błędy w rozliczeniach czasu pracy kierowców wiążą się z surowymi karami, które mogą wynosić w Polsce nawet do 30 tysięcy złotych, a także narażają firmy na pozwy pracownicze.
Okres przejściowy przy wymianie tachografów nie daje pełnej gwarancji ochrony przed mandatami
Okres przejściowy przy wymianie tachografów nie daje pełnej gwarancji ochrony przed mandatami
2025-01-20
W grudniu 2024 roku Komisja Europejska niespodziewanie wprowadziła okres przejściowy dla przewoźników, którzy nie zdążyli wymienić tachografów na najnowsze modele G2V2. Do końca lutego 2025 roku służby kontrolne w krajach UE mają stosować łagodniejsze podejście, rezygnując z kar na rzecz edukacji.
Pouczenia zamiast kar za brak wymiany tachografów, ale tylko do końca lutego
Pouczenia zamiast kar za brak wymiany tachografów, ale tylko do końca lutego
2025-01-11
Porozumienie państw członkowskich w sprawie braku kar za brak wymiany tachografów do 28.02.2025.
Przewoźnicy nie uciekną od wyższych składek ZUS
Przewoźnicy nie uciekną od wyższych składek ZUS
2025-01-08
Zgodnie z najnowszym, oficjalnym ogłoszeniem opublikowanym w Monitorze Polskim, przeciętne prognozowane wynagrodzenie na 2025 rok wynosi 8 673 zł. Oznacza to, że wzrosło o około 850 zł względem 2024 roku. Podwyżka ta znacząco wpłynie na koszty zatrudnienia kierowców w transporcie międzynarodowym. Wzrost tej kwoty przełoży się na wyższe obciążenia dla przedsiębiorców.
Puste przejazdy bolączka każdego przewoźnika
Puste przejazdy bolączka każdego przewoźnika
2025-01-06
Zgodnie z danymi Eurostatu jedną piątą wszystkich przewozów w europejskim transporcie drogowym stanowią tzw. puste przejazdy. Są one problematyczne nie tylko ze względu na dodatkowe koszty dla firm transportowych, ale też większą eksploatację pojazdów, negatywny wpływ na środowisko i możliwe utrudnienia przy planowaniu tras.
Nowe obowiązki dla kierowców: Przygotuj się na kontrolę z ostatnich 56 dni
Nowe obowiązki dla kierowców: Przygotuj się na kontrolę z ostatnich 56 dni
2025-01-03
Od 31 grudnia 2024 roku inspekcje transportowe w całej Unii Europejskiej zyskały nowe możliwości nadzoru, które znacząco wpłyną na funkcjonowanie branży - zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i krajowym.
Jeden most zniszczony 33 razy przez ciężarówki
Jeden most zniszczony 33 razy przez ciężarówki
2025-01-02
Jedna z kampanii w Wielkiej Brytanii apelowała o większą ostrożność kierowców zawodowych i optymalny wybór trasy, który byłby dopasowany do specyfiki pojazdów. Dlaczego? W ciągu roku zniszczono tam ponad 1 800 mostów, a jeden z nich - Cambridgeshire - został uszkodzony przez pojazdy ciężarowe aż 33 razy. W Polsce podobne sytuacje również się zdarzają. Powód?
Transport wczoraj i dziś
Transport wczoraj i dziś
2024-12-28
Można powiedzieć, że transport przeszedł cichą rewolucję technologiczną, która jest obecna na każdym etapie prowadzenia działalności. Narzędzia dla transportu, które kiedyś były wykorzystywane w niewielkim stopniu ze względu na techniczne ograniczenia – dziś wiodą prym w skutecznym zarządzaniu firmą.
Dobra reputacja polskich przewoźników w centrum uwagi inspektorów
Dobra reputacja polskich przewoźników w centrum uwagi inspektorów
2024-12-23
Dane z GITD wskazują, że do końca listopada 2024 roku inspektorzy rozpoczęli blisko 840 postępowań pod kątem oceny dobrej reputacji przewoźnika, podczas gdy takich spraw jeszcze dwa lata temu było ponad 350 w całym roku. Dodatkowo w 2024 roku wydano ponad 170 upomnień związanych z przekroczeniem jednego bardzo poważnego naruszenia średnio na pojazd.
56 dni historii tachografu na żądanie inspekcji - nowe przepisy od końca roku!
56 dni historii tachografu na żądanie inspekcji - nowe przepisy od końca roku!
2024-12-13
Już od 31 grudnia 2024 roku inspekcje transportowe w całej Unii Europejskiej zyskają nowe możliwości nadzoru, które znacząco wpłyną na funkcjonowanie branży - zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i krajowym. Dwukrotne wydłużenie okresu kontroli wiąże się z istotną zmianą procedur w firmach transportowych i przewozach osób, a także ze zwiększoną liczbą wykrytych naruszeń na drodze.
Przestój jednej ciężarówki może kosztować nawet 60 000 zł
Przestój jednej ciężarówki może kosztować nawet 60 000 zł
2024-11-23
Okres jesienno-zimowy to moment, w którym przewoźnicy powinni przyjrzeć się swojej flocie – z jednej strony po to, by zadbać o bezpieczeństwo, a z drugiej strony – żeby uniknąć potencjalnych dużych strat finansowych, spowodowanych unieruchomieniem ciężarówki w firmie.