WARSZAWA: TRANSPORT I SPEDYCJA KRAJOWA ORAZ MIĘDZYNARODOWA LOGISTYKA, UMOWY, DOKUMENTY I REKLAMACJE (POTWIERDZONE)
Rozpoczęcie: | Czwartek, 5 grudnia 2024 r. | ||
Zakończenie: | Piątek, 6 grudnia 2024 r. | ||
Miejsce: | Warszawa, Al. Solidarności 165, Hotel Ibis Warszawa Centrum | ||
Województwo: | mazowieckie |
Dlaczego ten temat zasługuje na szczególną uwagę:
Realizacja każdego przewozu może doprowadzić do powstania roszczeń wobec przewoźnika. Kwestia reklamacji jest jedną z trudniejszych podczas współpracy z przewoźnikiem. Problem ten rozważa zarówno wysyłający, jak i przewoźnik. Kierowca podpisując dokument CMR stwierdza, że otrzymał towar we właściwym stanie i we właściwej ilości. W praktyce może być różnie.
Czasami towar uszkodzi przewoźnik, ale wynika to z niewłaściwego jego załadowania lub niewystarczającego opakowania, nie zapewniającego odpowiedniej ochrony, szczególnie przed przemieszczaniem. Problemy reklamacji w transporcie nie są zazwyczaj właściwie uregulowane w umowach, albo popadają w sprzeczność z bezwzględnie obowiązującymi postanowieniami konwencji przewozowych.
Strony zawsze powinny sięgać do tzw. odpowiedzialności z mocy prawa i dokonać weryfikacji warunków ogólnych, na które powołują się niejednokrotnie spedytorzy i przewoźnicy. Odpowiedzialność przewoźnika może być w poważnym stopniu ograniczona, pomimo braku jakiegokolwiek zapisu na ten temat w umowie.
Powiedzmy, że wysyłający przekazuje do przewozu towar o wartości 100 tys. euro, zostaje on uszkodzony w tak poważnym stopniu, że nie nadaje się do użytku, a od przewoźnika otrzyma 3 tys. euro tytułem odszkodowania… Jaki błąd popełnił wysyłający?
Problemy pojawiają się tu na każdym kroku, przepisy ulegają zmianie, odpowiedzialność jest bardzo dotkliwa, stąd temat wydaje się szczególnie istotny. Już z powyższego przykładu można wywnioskować, że oszczędności z tej wiedzy są duże.
Cel szkolenia – dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- uporządkują swoją wiedzę na temat systemu prawa transportowego i zasad jego wykorzystania w bieżącej pracy,
- zdobędą wiedzę na temat skutecznego dochodzenia i załatwiania reklamacji w transporcie i spedycji,
- zdobędą wiedzę odnośnie zasad uzasadniania swojego stanowiska w sytuacji utraty towaru, ubytków ilościowych, uszkodzenia przesyłek i opóźnień w dostawie,
- zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się procedurami w transporcie oraz dokumentami transportowo-spedycyjnymi,
- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów transportowych i spedycyjnych,
- zdobędą praktyczne umiejętności doboru przewoźników, spedytorów, zleceniodawców i ich weryfikacji.
- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o rynku transportowo-spedycyjnym, przepisach i ich aktualizacjach,
- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynku TSL (transportowo - spedycyjno - logistycznego),
- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z działania na rynku TSL.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. TRANSPORT W SYSTEMIE LOGISTYCZNYM PRZEDSIĘBIORSTWA.
- Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie.
- System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa.
- Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach.
- Giełdy transportowe.
2. UWARUNKOWANIA PRAWNO-ZWYCZAJOWE DECYZJI TRANSPORTOWYCH.
- Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego.
- Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym.
- Ustawy branżowe dotyczące transportu.
- Zwyczaje transportowe.
- Prawo właściwe w umowach transportowych.
3. ZAWIERANIE UMÓW TRANSPORTOWYCH.
- Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami.
- Rola zlecenia transportowego i zlecenia spedycyjnego.
- Umowy ramowe w transporcie i spedycji.
- Ogólne warunki przewozu.
- Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych.
4. TRANSPORT DROGOWY.
- Specyfika transportu krajowego i międzynarodowego.
- Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym.
- Konwencja CMR i jej ostatnia aktualizacja.
- Dokumenty w transporcie drogowym.
- Znaczenie listu przewozowego krajowego i CMR.
- Zasady zgłaszania wartości towaru i specjalnego interesu w dostawie.
- Umowa ADR i Konwencja TIR.
5. TRANSPORT KOLEJOWY.
- Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym.
- Konwencje COTIF/CIM i SMGS.
- Dokumenty w transporcie kolejowym.
- Instrukcje ładunkowe kolei.
6. TRANSPORT MORSKI.
- Procedury wysyłkowe w transporcie morskim.
- Reguły Hasko-Visbijskie (RHV) i nowe Reguły Rotterdamskie.
- Dokumenty w transporcie morskim.
- Znaczenie i rodzaje konosamentu (B/L).
- Kodeks morski.
7. TRANSPORT LOTNICZY.
- Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym.
- Konwencja Montrealska.
- Dokumenty w transporcie lotniczym.
- Stowarzyszenia IATA i ICAO.
8. WSPÓŁPRACA ZE SPEDYTOREM.
- Zakres usług spedycyjnych.
- Sytuacje, w których spedytor staje się przewoźnikiem.
- Procedury współpracy ze spedytorem.
- Dokumenty spedycyjne.
- Uzanse OPWS 2010 i ich zastosowanie do umów.
- Organizacje FIATA i CLECAT oraz dokumenty spedycyjne FIATA.
- Spedytor jako zleceniodawca przewoźnika.
9. BAZA DOSTAWY WEDŁUG Incoterms.
- Baza dostawy – gestia transportowa a ryzyko transportowe.
- Terminy uniwersalne w Incoterms.
- Terminy morskie w Incoterms.
- Procedury bezpieczeństwa w transporcie.
- Terminy Combiterms i RAFTD.
- Zasady negocjowania bazy dostawy.
10. RYZYKO I UBEZPIECZENIA W TRANSPORCIE.
- Ryzyko transportowe – zasady odpowiedzialności.
- Ubezpieczenia cargo.
- Klauzula ubezpieczeniowa ICC A.
- Klauzula ubezpieczeniowa ICC B.
- Klauzula ubezpieczeniowa ICC C.
- Ubezpieczenia OCP przewoźnika i OCS spedytora.
11. DOKUMENTY TRANSPORTOWE W AKREDYTYWIE.
- Dokumenty transportowe a baza dostawy.
- Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600.
- Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów.
- Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych.
12. PROCEDURY REKLAMACYJNE WOBEC PRZEWOŹNIKÓW I SPEDYTORÓW.
- Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych.
- Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności.
- Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu.
- Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010.
- Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy.
13. REKLAMACJE W TRANSPORCIE DROGOWYM.
- Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego.
- Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR.
- Tryb zabezpieczenia roszczenia przy załadunku.
- Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji.
- Załatwianie reklamacji przez przewoźnika.
14. REKLAMACJE W TRANSPORCIE KOLEJOWYM, MORSKIM I LOTNICZYM.
- Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego.
- Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM.
- Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS .
- Reklamacje morskie według Konwencji RHV.
- Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich.
- Reklamacje w transporcie lotniczym.
ANALIZA PRZYPADKÓW (CASE STUDY):
- praktyczna analiza procesu zawierania umów w transporcie na przykładach
- przygotowanie argumentów prawnych do negocjowania warunków umowy transportowej
Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. Przy jednorodnej grupie (zainteresowanej np. tylko transportem drogowym) istnieje możliwość skupienia się na zagadnieniach przydatnych grupie. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco.
- Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do wykorzystania w praktyce.
- DODATKOWO - Konsultacje po szkoleniu przez Internet (30 dni od daty szkolenia).
- Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia (do minimum 10 dni przed jego terminem).
Wszystkie nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane w formie zamkniętej (in company) u Państwa, również on-line. Szkolenia takie oferujemy grupom już od 4-5 osób. Istnieje możliwość modyfikowania ich programów do Państwa potrzeb i łączenia różnych tematów tego samego trenera. W przypadku zainteresowania taką formułą, uprzejmie proszę o kontakt, przygotujemy ofertę dla Państwa.
Osoba prowadząca szkolenie: Dr Wojciech Budzyński. Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Zagadnieniami tymi zajmuje się w sposób praktyczny , jak i naukowy. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych.
Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej, m.in.: „Transport w przedsiębiorstwie. Logistyka, spedycja i reklamacje.”, „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015), „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.” „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.” „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”
Cena promocyjna szkolenia stacjonarnego wynosi 1890 zł. netto + 23% VAT i obejmuje: wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe.
Cena po okresie promocji: 2090 + 23% VAT.
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 10.00-16.00 (I dnia), 9.00-15.00 (II dnia)
Zakwaterowanie: pomagamy w rezerwacji noclegu w hotelach, w których odbywa się szkolenie lub w innych hotelach/apartamentach będących w ich pobliżu. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.
Realizacja każdego przewozu może doprowadzić do powstania roszczeń wobec przewoźnika. Kwestia reklamacji jest jedną z trudniejszych podczas współpracy z przewoźnikiem. Problem ten rozważa zarówno wysyłający, jak i przewoźnik. Kierowca podpisując dokument CMR stwierdza, że otrzymał towar we właściwym stanie i we właściwej ilości. W praktyce może być różnie.
Czasami towar uszkodzi przewoźnik, ale wynika to z niewłaściwego jego załadowania lub niewystarczającego opakowania, nie zapewniającego odpowiedniej ochrony, szczególnie przed przemieszczaniem. Problemy reklamacji w transporcie nie są zazwyczaj właściwie uregulowane w umowach, albo popadają w sprzeczność z bezwzględnie obowiązującymi postanowieniami konwencji przewozowych.
Strony zawsze powinny sięgać do tzw. odpowiedzialności z mocy prawa i dokonać weryfikacji warunków ogólnych, na które powołują się niejednokrotnie spedytorzy i przewoźnicy. Odpowiedzialność przewoźnika może być w poważnym stopniu ograniczona, pomimo braku jakiegokolwiek zapisu na ten temat w umowie.
Powiedzmy, że wysyłający przekazuje do przewozu towar o wartości 100 tys. euro, zostaje on uszkodzony w tak poważnym stopniu, że nie nadaje się do użytku, a od przewoźnika otrzyma 3 tys. euro tytułem odszkodowania… Jaki błąd popełnił wysyłający?
Problemy pojawiają się tu na każdym kroku, przepisy ulegają zmianie, odpowiedzialność jest bardzo dotkliwa, stąd temat wydaje się szczególnie istotny. Już z powyższego przykładu można wywnioskować, że oszczędności z tej wiedzy są duże.
Cel szkolenia – dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- uporządkują swoją wiedzę na temat systemu prawa transportowego i zasad jego wykorzystania w bieżącej pracy,
- zdobędą wiedzę na temat skutecznego dochodzenia i załatwiania reklamacji w transporcie i spedycji,
- zdobędą wiedzę odnośnie zasad uzasadniania swojego stanowiska w sytuacji utraty towaru, ubytków ilościowych, uszkodzenia przesyłek i opóźnień w dostawie,
- zdobędą praktyczne umiejętności posługiwania się procedurami w transporcie oraz dokumentami transportowo-spedycyjnymi,
- nabędą umiejętności radzenia sobie z różnymi problemami przy zawieraniu umów transportowych i spedycyjnych,
- zdobędą praktyczne umiejętności doboru przewoźników, spedytorów, zleceniodawców i ich weryfikacji.
- nabędą kompetencje odnośnie samokształcenia się oraz zdobywania niezbędnej wiedzy o rynku transportowo-spedycyjnym, przepisach i ich aktualizacjach,
- zdobędą kompetencje w zakresie fachowego porozumiewania się z uczestnikami rynku TSL (transportowo - spedycyjno - logistycznego),
- zdobędą kompetencje rozstrzygania sporów wynikających z działania na rynku TSL.
PROGRAM SZKOLENIA:
1. TRANSPORT W SYSTEMIE LOGISTYCZNYM PRZEDSIĘBIORSTWA.
- Procesy logistyczne w przedsiębiorstwie.
- System transportowo-spedycyjny przedsiębiorstwa.
- Bazy informacji o przewoźnikach i spedytorach.
- Giełdy transportowe.
2. UWARUNKOWANIA PRAWNO-ZWYCZAJOWE DECYZJI TRANSPORTOWYCH.
- Konwencje przewozowe i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego.
- Umowy transportowe i spedycyjne w prawie cywilnym.
- Ustawy branżowe dotyczące transportu.
- Zwyczaje transportowe.
- Prawo właściwe w umowach transportowych.
3. ZAWIERANIE UMÓW TRANSPORTOWYCH.
- Sposoby zawierania umów z przewoźnikami i spedytorami.
- Rola zlecenia transportowego i zlecenia spedycyjnego.
- Umowy ramowe w transporcie i spedycji.
- Ogólne warunki przewozu.
- Zabezpieczanie rozstrzygania spraw spornych.
4. TRANSPORT DROGOWY.
- Specyfika transportu krajowego i międzynarodowego.
- Procedury wysyłkowe w Prawie przewozowym.
- Konwencja CMR i jej ostatnia aktualizacja.
- Dokumenty w transporcie drogowym.
- Znaczenie listu przewozowego krajowego i CMR.
- Zasady zgłaszania wartości towaru i specjalnego interesu w dostawie.
- Umowa ADR i Konwencja TIR.
5. TRANSPORT KOLEJOWY.
- Procedury wysyłkowe w transporcie kolejowym.
- Konwencje COTIF/CIM i SMGS.
- Dokumenty w transporcie kolejowym.
- Instrukcje ładunkowe kolei.
6. TRANSPORT MORSKI.
- Procedury wysyłkowe w transporcie morskim.
- Reguły Hasko-Visbijskie (RHV) i nowe Reguły Rotterdamskie.
- Dokumenty w transporcie morskim.
- Znaczenie i rodzaje konosamentu (B/L).
- Kodeks morski.
7. TRANSPORT LOTNICZY.
- Procedury wysyłkowe w transporcie lotniczym.
- Konwencja Montrealska.
- Dokumenty w transporcie lotniczym.
- Stowarzyszenia IATA i ICAO.
8. WSPÓŁPRACA ZE SPEDYTOREM.
- Zakres usług spedycyjnych.
- Sytuacje, w których spedytor staje się przewoźnikiem.
- Procedury współpracy ze spedytorem.
- Dokumenty spedycyjne.
- Uzanse OPWS 2010 i ich zastosowanie do umów.
- Organizacje FIATA i CLECAT oraz dokumenty spedycyjne FIATA.
- Spedytor jako zleceniodawca przewoźnika.
9. BAZA DOSTAWY WEDŁUG Incoterms.
- Baza dostawy – gestia transportowa a ryzyko transportowe.
- Terminy uniwersalne w Incoterms.
- Terminy morskie w Incoterms.
- Procedury bezpieczeństwa w transporcie.
- Terminy Combiterms i RAFTD.
- Zasady negocjowania bazy dostawy.
10. RYZYKO I UBEZPIECZENIA W TRANSPORCIE.
- Ryzyko transportowe – zasady odpowiedzialności.
- Ubezpieczenia cargo.
- Klauzula ubezpieczeniowa ICC A.
- Klauzula ubezpieczeniowa ICC B.
- Klauzula ubezpieczeniowa ICC C.
- Ubezpieczenia OCP przewoźnika i OCS spedytora.
11. DOKUMENTY TRANSPORTOWE W AKREDYTYWIE.
- Dokumenty transportowe a baza dostawy.
- Wymagania dotyczące dokumentów w zwyczajach UCP 600.
- Weryfikacja dokumentów przez bank według zwyczajów.
- Postępowanie w przypadku błędów w dokumentach transportowych.
12. PROCEDURY REKLAMACYJNE WOBEC PRZEWOŹNIKÓW I SPEDYTORÓW.
- Specyfika i rodzaje reklamacji transportowych.
- Siła wyższa jako zwolnienie od odpowiedzialności.
- Procedury reklamacyjne w Rozporządzeniu Ministra Transportu.
- Reklamacje wobec spedytorów według OPWS 2010.
- Problem winy spedytora w wyborze podwykonawcy.
13. REKLAMACJE W TRANSPORCIE DROGOWYM.
- Dochodzenie reklamacji drogowych według Prawa przewozowego.
- Reklamacje w transporcie drogowym według Konwencji CMR.
- Tryb zabezpieczenia roszczenia przy załadunku.
- Tryb postępowania przy zgłaszaniu reklamacji.
- Załatwianie reklamacji przez przewoźnika.
14. REKLAMACJE W TRANSPORCIE KOLEJOWYM, MORSKIM I LOTNICZYM.
- Dochodzenie reklamacji kolejowych według Prawa przewozowego.
- Reklamacje kolejowe według Konwencji COTIF/CIM.
- Kolejowe procedury reklamacyjne w Konwencji SMGS .
- Reklamacje morskie według Konwencji RHV.
- Planowane procedury morskie w Regułach Rotterdamskich.
- Reklamacje w transporcie lotniczym.
ANALIZA PRZYPADKÓW (CASE STUDY):
- praktyczna analiza procesu zawierania umów w transporcie na przykładach
- przygotowanie argumentów prawnych do negocjowania warunków umowy transportowej
Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. Przy jednorodnej grupie (zainteresowanej np. tylko transportem drogowym) istnieje możliwość skupienia się na zagadnieniach przydatnych grupie. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco.
- Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do wykorzystania w praktyce.
- DODATKOWO - Konsultacje po szkoleniu przez Internet (30 dni od daty szkolenia).
- Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia (do minimum 10 dni przed jego terminem).
Wszystkie nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane w formie zamkniętej (in company) u Państwa, również on-line. Szkolenia takie oferujemy grupom już od 4-5 osób. Istnieje możliwość modyfikowania ich programów do Państwa potrzeb i łączenia różnych tematów tego samego trenera. W przypadku zainteresowania taką formułą, uprzejmie proszę o kontakt, przygotujemy ofertę dla Państwa.
Osoba prowadząca szkolenie: Dr Wojciech Budzyński. Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Zagadnieniami tymi zajmuje się w sposób praktyczny , jak i naukowy. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych.
Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej, m.in.: „Transport w przedsiębiorstwie. Logistyka, spedycja i reklamacje.”, „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015), „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.” „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.” „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”
Cena promocyjna szkolenia stacjonarnego wynosi 1890 zł. netto + 23% VAT i obejmuje: wysoki poziom merytoryczny i organizacyjny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w segregatorze, zaświadczenie ukończenia szkolenia, obiady, przerwy kawowe.
Cena po okresie promocji: 2090 + 23% VAT.
Czas trwania szkolenia stacjonarnego: 10.00-16.00 (I dnia), 9.00-15.00 (II dnia)
Zakwaterowanie: pomagamy w rezerwacji noclegu w hotelach, w których odbywa się szkolenie lub w innych hotelach/apartamentach będących w ich pobliżu. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt.
Organizator: | ATL \ |
Kontakt: | ul. A. Locciego 26, 02-928 Warszawa, tel.: 22 8533523 tel. kom.: 607 573 053 e-mail: atl@atl.edu.pl www: https://www.atl.edu.pl/ |
Link: | Więcej |