Paliwo - karty, rozliczenia, stacje

WątekAutorPostów
złe paliwo La Jonquera
Czy ktoś miał problemy po zatankowaniu paliwa w La Jonquera?
~driver30
Cena paliwa a obecne stawki PL-UE
Czy jest górna granica ceny paliwa w PL żeby postawi auto na placu (stawki od lat bez zmian, inne koszty w góre)
~nowy16
Firma faktoringowa
Poszukuje firmy ktora zajmuje sie faktoringiem. Wspolpracuje ze spedycja ktora nie ma tzw skonta. mozecie mi polecic jakas firme dziekuje
sammet22
spuszczanie paliwa na myjniach
Kierowcy ciężarówek spuszczają paliwo na myjniach.
~widziałem26
Jak obciążać za kradzież paliwa???
Witam. Mam pytanie. W jaki sposób obciążacie kierowców za tzw przepały - czyli zwykłą kradzież paliwa.
Proszę o wypowiedzi tylko przedsiębiorców a nie kierowców i rolników.
~Zbych155
DKV CZY UTA
KTÓRA LEPSZA. Pytanie do obecnych lub byłych użytkowników. Zastanawiam sie która wybrac.
Mam trzy auta. Jazda po zachodzie praktycznie tylko strefa Euro
~maniek98
Import/eksport ropy naftowej
Witam,

Dręczy mnie pewna sprawa, mianowicie, dlaczego Polska eksportuje ropę naftową z krajowych złóż i jednocześnie importuje z innych krajów? Jaki jest sens eksportu skoro i tak ogromne ilości importujemy? Zdaję sobie sprawę, że ilości z krajowych złóż nie są duże, ale ich nie wykorzystujemy w kraju tylko eksportujemy, dlaczego?

Pozdraw iam
~obs1237
Instalacja LPG w dieslu
Na polskim rynku pojawiła się możliwość instalacji LPG w dieslu ://lpghouse. pl/index. php?page=o_produkcie. Instalacja taka daje szereg korzyści z których najważniejszą jest OSZCZĘDNOŚĆ. Czy ma ktoś doświadczenia związane z taką instalacją?
~Zbigniew234
Karty paliwowe
Chcialabym wyrobic chłopakom karty paliwowe, jezdza głownie do DE, sporadycznie Fr, A, pomoze ktos jakie najlepiej?
~kwiatuszek62
Karty paliwowe IDS, SHELL prawdy i mity :)
Witam serdecznie wszystkich Truckerów w jak że piękną zimową niedziele.
Panowie mam pytanie którą karte paliwową najlepiej wybrac i która sprawia najmniej problemów, wam jak i za równo szefom?? .
Traki latają na przerzutach ; Francja, Niemcy - (:Wróg naturalny :), Hiszpania (sporadycznie).

Za podpowiedzi z góry dziękuje :)
Pozdrawiam Wojciech Stachowicz
~Wojciech Stachowicz35
MONITORING FLOTY
Oczekiwania kierowców i spedytorów od profesjonalnego oprogramowania do monitoringu floty. Jakie moduły i procesy telematyczne mogą usprawnić relację między kierowcą a spedytorem?
FlotaGps3
Koszty przejazdu przez Austrie
Witam może ktoś mi podpowiedzieć jakie są realne koszty przejazdu przez krótka a długa Austrie przy powrocie z Włoch. Mam na myśli krótka czyli przez Brenero na Monachium a długa przez Graz, Wieden na Brno. Mowa oczywiście o dużych autach (zestawach), Euro EEV i Euro 6. Zna ktoś jakieś konkretne kwoty??
Z góry dzięki.
fach4
Karta Transcards
Czy korzysta ktoś z kart TransCards? Proszę o opinie czy warto
~Tedi3
Reklama na samochodzie-ceny
Chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was orientuje się ile można zaproponować za reklamę na własnym samochodzie-mam na myśli naczepę, busa plandekę, osobówkę-ma ktoś jakieś doświadczenie?-auta są nowe. Koszt reklamy po stronie reklamodawcy.
jacek-kuba27
Zlewnie Paliwa
Nie dajmy się tak dalej oszukiwać
Nasi "szanowni pracownicy" myślą, że wszystko im wolno...
Proceder kradzieży, bądź kombinacji z paliwe podlega k. k.
Wiekszości są znane zlewnie paliwa i samisobie jesteśmy winni, że nic z tym nie robimy.
Czas "szofera już minoł"
Jeśli sami sobie nie pomożemy to...
WEŹMY SIE DO ROBOTY I NIE DAWAJMY IM SATYSFAKCJI
~Champion44
Scania R420 spalanie
Witam. Chce kupic Scanie R420 jakie one maja spalnie. Bedze jezdzila pod chlodnia na krajowce.
~Mariusz147
Rozliczanie paliwa
Witam
Pracuję w małej firmie transportowej.
Sytuacja: Biorę ładunek, dzwonię po kierowcę, tankuję przy nim, spisuję licznik i ilość paliwa z dystrybutora. Kierowca jedzie. Wraca po jakimś czasie. Tankuje. Liczę przepał czy ok. Do tej pory było ok. Ale przepał jednemu wyszedł 46l/100km co zawsze było góra 30l/100km.
Mówi że nie ukradł. Potem jedną jazdę zrobił wyszła w normie 28l/100km. Teraz 44l/100km. Co robić? Równie dobrze może mi powiedzieć że nie tankował. Wypada wypisywać WZ i podpis kierowcy, bo wtedy jakaś szansa że zapłaci za spuszczanie. Jakie macie sposoby rozliczeń? Kierowca roczny u mnie 3 krótkie trasy zrobił. Iveco 2011 450 pod plandeką.
allach908
Spalanie Man TGX 480 euro 6
koledzy mam pytanie, jakie jest mniej wiecej prawidlowe spalanie dla tego silnika?
Kupilem teraz uzywke z 15r z malym przebiegiem i w normalnym terenie (nie gory, autostrada) 24t mam spalnie rzedu 31-33l
Moim zdaniem to jakis kosmos zwazywszy ze w 440 euro 5 na luzie na tej samej trasie daje rade zmiescic sie w 28l
~tomek7
Karty paliwowe na UE
Proszę o informacje jaką kartę paliwową wybrać do latania busem po unii, gdzie takie karty można wyrobić, czy są jakieś ograniczenia ile paliwa trzeba zatankować miesięcznie, jakie są opłaty za taką kartę, itp. Z góry dziękuję za informacje.
~mishell13
Paliwo w bańkach !
Witam, mój chlebodawca wpadł na pomysł, żeby dawać mi paliwko w bańkach (100 l. ) na trasę do Szwecji, Finlandii. Narazie jesteśmy w stanie wojny :). Wie ktoś ile może kosztować mandat np. w Finlandii jeśli mi to znajdą Tuulli lub policja na naczepie? Tylko nie dobijajcie mi siefa, dzięki za info.
ariell1
Karta paliwowa Aris czyli co? gdzie? i jak?
Witam, dotąd jeździłem na karcie paliwowej shell. Proszę o informacje, gdzie można tankować Arisem, czy można płacić nią za autostrady, zakupy (płyn do spryskiwaczy itd). Dziękuję za pomocne odpowiedzi. Pozdrawiam
~drivver12
Dodaki do Oleju Napędowego na Orlenie = Paliwo Wzmocnione
Miałem problem z rozruchem mojego diesla myślałem że to świece żarowe..
do tego na zimnym Nierówna praca silnika diesla, wibracje, drgania jakieś
Teraz ładna aksamitna praca silnika. . i już nie klekot + dostałem dodatkowe 15-20% MOCY!
o obniżone spalanie średnio o około na ciepłym 10% i około 30% na zimnym silniku.

Jedni piszą że flirty powietrza do wymiany inni że świece jeszcze inni że dwumasa itd. Ale jaka dwumasa jak mam w aucie skrzynię automatyczną8230; Byłem u dwóch mechaników którzy snuli swoje teorie czytając z fusów. Potem pojechałem do specjalistów do diesla co na co dzień robią wtryskiwacze pompy diesla i naprawiają tylko diesle. Podłączyli mi auto na komputer. Wtryski dają w miarę równo. Kilka kosmetycznych błędów skasowali kosmetyczne błędy.
Ale ci też. . może to może co innego szwankuje. Zapłaciłem 80zł za 15 minut i podobno to tanio! Nikt nic nie wie. Czarna mamba..
i do tego niby śmieszne teksty w stylu. . zmień pan samochód. W moim aucie dalej trzęsło. Trzęsienie takie ze po roku poprzecierały mi się rurki przy silniku jakieś od starowania powietrze podciśnienie..

Aż trafiłem na mądrego. Okazuje się ze w Polsce paliwo ON jest od lat siedemdziesiętych jest 48 cetanowe. Ale Wszystkie samochody zachodnie których w Polsce 99% projektowane są na 53 cetany = świadome psucie powoli auta. I już wiadomo o co chodzi z Verwa, Lotos Dynamic, Schell Power czy inne podobne. Zatankowałem do auta paliwo o większej cetanów, bogatsze o liczbie cetanowej 55 jak napisane na dystrybutorze.
Dziwny.. Obroty silnika wzrosły o około 100. Auto nawet zimne przestało wibrować.
Drgania całkiem nie ustały ale zmniejszyły się o 80% !!!

Zacząłem drążyć temat8230; Pomyślałem że 55 cetanów to też może być fikcja skoro koncerny i reklamy nas wszędzie omamiają, okłamują.
Do tego Verwy dolałem jeszcze dodatek do Diesla. Okauje się że drgania silnika ustały, samochód odpala lepiej (bo maiłem kłopot na zimnym), a zużycie paliwa spadło! Czyli o co tu chodzi??? Im większa liczba cetanowa tym praca silnika lepsza, przy czym Paliwa na stacjach benzynowych lepsza ropa wcale nie jest aż tak dużo lepsza a tylko droższa! Wniosek - lepiej jest dolewać preparaty samemu.
Nie mówię o preparatach na zimę ale na cały rok - polepszających prace silnika.
I Jak mówi ulotka przedobrzyć z dolewaniem nie można bo z krzywej Cetanów robi się prosta na wykresie dlatego ja Dolewam prawie dwa razy więcej. . trochę na oko ale więcej niż zaleca producent ale też mam realne: zużycie paliwa do 10% mniejsze (.. realnie u mnie to wychodzi około 7% po trasie) 25%-30% mniej mi pali na zimnym silniku. Ale podwyższenie mocy silnika to około 15-20% !!!

Ciekawe jest to że człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego i jak dwa razy zapomniałem wlać dodatku do paliwa to znów klekot mniejsza moc i spalania wyższe. Auto przypomina od razu że coś chce.. :) Piszecie, szukacie awarii w samochodzie zamiast sprawdzić jak robią to profesjonaliści np. na stacjach benzynowych.
Popytać trochę to nie jest aż tak tajne... Na gównianym paliwie gównianie się jeździ. Znajomy znajomego pracuje na Orlenie. 8222; VERVA8221; ON 55 cetanów, z 48 cetanów (48 to norma polska paliwa ON) robią tak: 15L dodatku o nawie Cetan R wlewają do kadzi ze zwykłym olejem napędowym przed wlewką z cysterny, zamiesza się już same przy dostawie (całość trwa 20 minut) i masz Vervę 55 cetanów.
Dowiedziałem się przy okazji że cysterna wożąca paliwo ma podział grodziowy tylko na benzynę 95, benzyna 98, i zwykły Olej Napędowy.
Paliwo wzmocnione produkuje się dopiero na stacji paliw za pomocą aplikowania Cetanu R.
Wzmocnionego ON nie wozi się odzienie.

Efekt: Większa moc lepsze praktyczne parametry silnika no i mniejsze spalanie o około 7% u mnie realnie, sprawdzone. Podobno działanie jest na poziomie molekularnym (czyli dwa składniki reagują ze sobą i powstaje nowy lepszy). . trochę tak jak dwa kleje dwuskładnikowe mazie połączone ze sobą robią się w inną chemię jakoś tak mi tłumaczono.
Temat dodatków do ON zacząłem zgłębiać dopiero jak silnik zaczął mi nierówno pracować zainteresowałem się tym dodatkami do diesla dla ON, bo robię swoim busem trasy po 5-7 tyś km miesięcznie.

Na lepszym paliwie nie tylko spalanie mi spadało ale i stukot dieslowski - już nie klekocze! (silnik pracuje męko, a nie wcześniej. . jak traktor), wzrosła moc i czarne kopcenie przy przyśpieszaniu i ruszaniu ustało (rozmawiałem z fachowcami od naprawy diesli i pomp wtryskowych - podobno jak autko kopci na czarno to znaczy paliwo nie spala się w całości, leją wtryski u mnie pompo-wtryskiwacze) podobno bo tak mówią. To czemu jak mam bogatszą mieszankę auto już mi nie kopci na czarno. Proste.
Nie koniecznie to wina zawsze pompo-wtryskiwaczy. Pod kontem temat mnie zainteresował mojego samochodu.

Kolega znajomego który pracuje w firmie w której robią a*alizy chemiczne. Mają spektrometr który robi a*alizy chemiczne każdego związku chemicznego. Po prośbach żeby z ciekawości mi zrobił dałem mu próbki a*alizy - 5 różnych dodatków do paliwa od diesli których opakowania mi w garażu zostały i kilka ml na dnie każdego, wystarczy do a*alizy. Takich firma jak: Motul, Shel, STP i jeszcze jakieś dwa które kupiłem z Tesco za około 20 zł 200ml - 250ml. Nazwy nie pamiętam.. (większość z nich na etykiecie miała dozowanie butelka w Motul puszka na 60-100L diesla) Co się okazało nie do uwierzenia - Kolega czytał te zapisy chemiczne mi 2 razy. PONAD 90% WE WSZYSTKICH TYCH DODAKACH KTÓRE KUPOWAŁEM TO BYŁA ZWYKŁA NAFTA !!! 7-10% to był 8222; Cetan R8221; czyli dokładnie to samo co dają na każdej stacji benzynowej do oleju napędowego jako paliwo wzmocnione. Droższe od zwykłej ropy ponad 20-30 groszy na 1L.

Kiedyś gadałem przy okazji wizyty na stacji paliw z jednym z Orlenowców wypytywałem trochę. . co się okazuje.
Producenci dodatków do sklepu mieszają to w proporcjach 90% nafta i 10% Cetan R Tylko dlatego że jak mi powiedział: 8222; Kupił byś kapselek, nakrętkę.. 10ml czegoś za 20zł???8221; Nie - Dlatego to mieszają z naftą w proporcjach 9:1 Nafta z Cetan R. żeby wyszło 200-300ml, a nie 10-30 ml. Bo nikt tego nie kupi ze względu na wiarygodność - proporcję małej ilości kilku militrów do ceny..
Pomyślałem że *.. nie będę kupował nafty za 15-20zł na 150ml. Długo szukałem producenta lub dystrybutora na Polskę koncentratu 8222; Cetan R8221; nazwę i chemię już znałem i dostałem od kierowcy cysterny na Orlenie :)

Znalazłem dystrybutora Cetan R na Google!
Kupiłem 5 litrów - na etykiecie jest napis: 1L na 1000L oleju napędowego. Zapłaciłem za 40zł/L. Czyli średnio na 1000 Litrów ropy 1 litr CetanuR czyli koszt 1L ON czyli dopłacam do 1Litra zwykłego ON 4 grosze na każdym litrze paliwa wzmocnionego 55 cetanów i mam dokładnie to co Orlenowska Verva, Lotos Dynamic, Shell Vpower, i inne takie. Po co przepłacać na stacjach paliw 20-30 groszy do 1 litra ropy jak samodzielna dolewka wychodzi tylko 4 grosze na litrze !!!

Za droższe paliwo ON, tzw. wzmocnione muszę przepłacić średnio 25 groszy na 1 litrze, a tu 4 grosze! Czyli miesięcznie do tej pory przepłacałem ponad 1000zł dla Orlenu ! *.. NIE!! Teraz mam już na tym 800zł realnych oszczędności co miesiąc! Miesiąc w miesiąc czyli rocznie wychodzi ponad 10 tyś zł oszczędności. Nie jestem idiotą NIE będę nabijał każdym koncernom kabzy.

Ciekawa jest reakcja znajomego pracownika z Orlenu mówię do niego: macie na tym ponad 500% marży!!!8221; śmieje się tylko i mówi że reklama kosztuje a Hołowczyc za reklamę tanio nie bierze.. :)

Wiem że koncerny paliwowe importują bezpośrednio do producenta cysternami. Nie płacie za reklamy tylko za produkt ! To nie żadne ściśle tajne więc podaję link do namiarów na bezpośredniego importera, źródełka, bo wkur.. a mnie że Stacje paliw i producenci paliwa nabijają sobie kieszenie paliw moim kosztem !!! zrozumiał bym 30% marży. . no max 50% ale nie 500% !!!
Moim zdaniem 500% marży to już nie biznes, to bandyctwo !!! Nie przepłacajcie koncernom. Myślcie logicznie.

Cetan R
Po co przepłacać i dawać zrobić innym za coś co kosztuje wiele razy mniej: To jest koncentrat. Ale jest jeden problem firma ta sprzedaje chyba z tego co wiem ten koncentrat do ciężarówek do flot i na stacje paliw wiec minimalna ilość 30L chyba. . może się coś u nich zmieniło.. ?

.. chyba że zagadać o próbkę jak w moim przypadku kupiłem tylko 5L
SDI32
Baltic Trade poaliwa
Czy dobra jakość paliwa diesel
~ziolo3
Odzyskanie Podatku VAT z zagranicy. Jaka firma w
Witam mam pytanie. Czy mógłby mi ktoś polecić zaufaną fimę która zajmuję się zwrotem podatku VAT z zagranicy? Interesowały by mnie rejony Częstochowy i Piotrkowa.

Bardzo proszę o pomoc.
lukas230720
DKV + payback
Witam... Panowie mam pytanie bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a mianowicie czy mogę płacąc kartą DKV zbierać punkty np Payback bądź VITAY
~wojtas7782
Przywiózł spalanie 38l co mu zrobic??
Nowy kierowca z polski pseudonim Gogol przywiózł spalanie 38 l, a na takiego uczciwego wyglądał jak go przyjmowałem. To co po wypłacie czy zwolnic?Prosze szanownych kolegów przewozników o podpowiedzi.
~Jogin orginal DE530
Cała prawda o kartach euro Shell-ku przestrodze
Chcąc odzyskiwać VAT z tankowań zagranicznych postanowiłem zamówić karty paliwowe. Wybór mój padł na Shella. przy pierwszych rozmowach oczywiście z niczym nie było problemu, dostałem zapewnienie o fakturowaniu netto tankowań zagranicznych. Kazano mi wpłacić kaucję w wysokości równowartości 2 tygodniowych tankowań, więc dokładnie taką kwotę wpłaciłem. Na moje pytanie, czy może wpłacić więcej, gdyż nie chciałbym być postawiony w sytuacji blokady karty przy przekroczeniu limitu, otrzymałem zapewnienie, że jest to tylko formalność i przy terminowym regulowaniu faktur karty nie zostaną zblokowane nawet przy przekroczeniu limitu.

Po 3 tygodniach tankowań żadna faktura jednak do mnie nie dotarła, natomiast na komórce w trasie przeczytałem maila od Shella, że mam wpłacić kwotę 3000 zł na poczet przyszłych faktur, bo przekroczyłem limit. Co ciekawe Shell dał mi na to całą GODZINĘ czasu na przesłanie potwierdzenia wpłaty. Na gwałt znalazłem kafejkę internetową w Niemczech i przelałem żądaną kwotę i potwierdzenie. Po powrocie skontaktowałem się z centralą, jako że nadal nie dotarła żadna faktura do mnie i ustaliliśmy zwiększenie kwoty zabezpieczenia do równowartości tankowań z 4 tygodni.

Po kolejnym tygodniu dotarła pierwsza faktura, która to została jeszcze w tym samym dniu zapłacona, tak samo jak i każda kolejna mimo że było na nich 14 dni na zapłatę. Co ciekawe to Shell datuje faktury wstecznie, tak więc z tych 14 zostaje w praktyce 3, 4 dni, jak trafiają do skrzynki.

Minęły 2 miesiące, jednak cały czas faktury z tankowań zagranicznych były wystawiane brutto, czyli bez odzysku zagranicznego VAT-u. Po licznych interwencjach dotarły formularze z Danii i z Warszawy do wypełnienia na zwrot VAT, zostały wypełnione tego samego dnia i odesłane. Minęły kolejne 2 miesiące i sytuacja nie uległa zmianie mimo kolejnych interwencji, nadal fakturowano brutto.

Ilość zleceń rosła, a więc i ilość tankowanego paliwa. Pewnego dnia znowu otrzymałem maila będąc w trasie, że mam tym razem 30 MINUT na dokonanie przelewu i przesłanie potwierdzenia, inaczej nastąpi natychmiastowa blokada kart. Podkreślam, że każdą z otrzymanych kiedykolwiek faktur regulowałem natychmiastowo w dniu otrzymania. Moja telefoniczna interwencja u Shella nic nie dała, dzięki uprzejmości obsługi stacji Aral w Niemczech udało mi się dokonać przelew i przesłanie potwierdzenia przez neta.

Po powrocie ponownie skontaktowałem się z biurem Shella z prośbą, aby nie stawiali mnie pod ścianą, bo chyba na to nie zasługuję. Reguluję każdą fakturę przed czasem, natychmiastowo od kilku dobrych miesięcy. Propozycja z ich strony była następująca, albo zwiększam zabezpieczenie na teraz równowartość 6 - tygodniowego tankowania, albo oni skracają termin płatności faktur z 14 do 7 dni. Zdecydowałem się na zwiększenie zabezpieczenia. Oczywiście po 8 miesiącach walki z wiatrakami faktury z tankowań zagranicznych nadal były wystawiane w kwotach brutto. Sprawa nie do przeskoczenia.

Jakież było moje zdziwienie, kiedy w ostatniej trasie na 3 dni po podniesieniu zabezpieczenia przy próbie tankowania okazało się, że karty są zablokowane, bez jakiegokolwiek ostrzeżenia. Dobrze, że miałem trochę kasy przy sobie, bo byłby niezły problem.

Jak się okazało, mimo że podniosłem zabezpieczenie i byłem z Shellem na sporą kwotę na plusie, gdyż wartość wszystkich niezafakturowanych tankowań było wartości 50% mojego wpłaconego zabezpieczenia, to wystawiono fakturę z 7 dniowym terminem płatności i zanim ta faktura dotarła do mojej skrzynki na listy, to już się przeterminowała, co poskutkowało blokadą kart bez żadnego ostrzeżenia.

Sytuacja w tej chwili jest następująca, mam zablokowane karty i kilkadziesiąt tysięcy na koncie Shella. Przy całej tej paranoi śmiem powątpiewać, że je od nich wyegzekwuję.

Czegoś podobnego jeszcze nie przeżyłem, oczywiście wymówiłem umowę natychmiast i teraz jak widzę żółtą muszelkę przy drodze, to po prostu aż mnie skręca. Do końca życia nie zajadę na stację Shella, żeby nawet mi się paliwo miało skończyć.
~Transportowiec83
Rozliczenie VAT`u pytanie do obeznanych
Witam, piszę po poradę ludzi obeznanych w temacie, od paru miesięcy prowadzę transport 1 busem do 3, 5t, którym jeżdzę sam. Wszystkie opłaty za paliwo i autostrady robię kartą lub gotówką, po czym przyjeżdzam z ogromną ilością paragonów do polski i zanoszę je księgowej do zaksięgowania w kosztach w kwocie brutto. Tym samym obniżając podstawę opodatkowania w całej swojej kwocie. Jako kierowca - a nie księgowy nie mam o tym aż takiego pojęcia i zastanawiam się czy nie lepiej byłoby mieć kartę paliwową i rozliczać się netto wystawcą tej karty, a VAT dostawać spowrotem na konto. Czy oprócz tego, że miałbym na koncie kolejne pieniądze do obrotu, wynika z tego jakaś inna korzyść? Co potem dzieje się z tymi pieniędzmi zwróconymi z zagranicznych urzędów, jak polska skarbówka je traktuje? Pomóżcie mi zrozumieć różnicę w tych sposobach rozliczania.
damin14
Tankowanie - Bonusy Promocje - Gdzie?
Witam.

Ostatnio w Hiszpanii 3 zjazd za La Jonquera dostałem 30EUR za zatankowanie 721 l paliwa.

Może miał ktoś jeszcze takie " miłe przygody" z tankowaniem? Jeśli tak to gdzie i jaki bonus? Chodzi mi głównie o kraje - Polska, Czechy, Niemcy, Francja, Hiszpania

Pozdrawiam !!!
magpol9
Axor 1840 bez połówek w zestawie z wanna. Jakie macie
spalanie

jezdze nowym axorem. Przejechalem nim od nowosci 11000 km. Srednie spalanie mam 35 l/100 km. Jezdze z weglem po 40 t calkowitej. Trasy do 180 km max w jedna strone. Rzadko na pusto. Czy komus pali podobnie? Odpiszcie pilnie!!!
DjStaszek36
Spalanie Man LE. 12. 220 2005r. Chłodnia 14EP
Witam.
Chciałem się dowiedzieć ile na pusto mniej więcej pali ten Man przy normalnej jeździe.
I ile tak załadowany około 8. 5t.
Pozdrawiam i proszę o wypowiedzi kierowców lub pracodawców którzy jeździli lub mają w flocie takie auto.
~Chłodnia10
Karty ROUTEX- czy dobre?
Witam szanownych kierowców. Wiem, że już są wątki na temat kart Rooutex, ale nigdzie nie ma sprecyzowanej odpowidzi na moje pytanie. Czy karta ta jest dobra w przypadku gdy lata się busem po całej UE? Chodzi mi o częstotliwość stacji, czy nie ma kłopotu z tankami. Wiem tylko, że lepiej w IT nie używać karty.. Pozdrawiam
~Masterek28
Zbiornik dwupłaszczowy jaki system? SMDP czy XTRACK? Co
polecacie?

Jak w tytule proszę o jakieś opinie.
~cinekkk1
Shell Niemodlin
Jakie są warunki pracy na stacji shell w Niemodlinie.
pipi
~yttiwrn19
przewóz paliwa- prawo
Czy mogę jako przedsiębiorca dowieźć rolnikowi 600l w zbiorniku 1000l? czy muszę zalać "pod korek"?
carlo19821
Volvo FM 9 300KM- spalanie
Ile średnio spala wyżej wymieniony samochód?
~mariusz5
WINIETY CZECHY SŁOWACJA WEGRY AUSTRIA
Koledzy jak sprawa wyglada z zakupem winiet 3. 5 DMC W CZECHACH, SŁOWACJI, WEGRZECH, AUSTRI I JAK WYGLADAJA AUTOSTRADY WE WLOSZECJ CZY ZAPLACE EURO SHELLKA. JEZDZILEM NA DKV I WCZESNIEJ PROSZE O POMOC PODZIEKOWAL
~SZOFER14
Jakie karty paliwowe wybrać dla małej firmy?
Koledzy interesuje mnie jakie karty sa obecnie najlepsze, w porównaniu z konkurencją?Chodzi mi głównie o dobra lokalizacje stacji paliw, Cena diesla (rabaty), możliwość płatności karta itd. Interesuje mnie wszytko co może ułatwić prace kierowcy i zarazem zmniejszyć koszty transportu.
Co polecacie?
krzych214
DQC Karta Kierowcy UK
Czołem! Mam pytanie związane z Kartą Kierowcy w UK - DQC. Mianowicie: niedawno w Polsce zdałem prawo jazdy kategorii C + Kwalifikacje Wstępną
(kod 95 (w UK CPC). Po powrocie do Anglii złożyłem wniosek D2 o wymiane Polskiego Prawa Jazdy Z WBITYM KODEM 95 na Brytyjskie. Wymienione, Brytyjskie Prawo Jazdy właśnie przyszło pocztą na mój adres.
Pytanie brzmi: czy przyślą mi dodatkowo Kartę kierowcy DQC? Czy muszę o nią dodatkowo aplikować? Jeżeli musze to jak bez Polskiego Prawa Jazdy mam im udowodnić iż posiadam kod 95?
Pozdrawiam!
Imperatorx8
Hurtowa sprzedaż oleju napędowego
Hej!
Macie może sprawdzonych dostawców, którzy prowadzą hurtową sprzedaż oleju napędowego? Zależy mi na kimś sprawdzonym, bo nie chciałbym robić zamówień w ciemno, lepiej mieć po prostu kogoś z polecenia.
Pozdrawiam!
~thejehmes13
Ceny paliw
Jak osłabić stale zmieniające się ceny paliw?
~Michalinaa1
Jak odliczyć 100% VAT samochody służbowe, transport do 3, 5t
Witajcie,
od 01. 07. 2015r. wszedł przepis o tym, że do odliczenia pełnego VAT-u należy prowadzić ewidencję przebiegu pojazdu.
Ewidencja jest żmudna, problematyczna i niekiedy firmy z tego rezygnują obawiając się rozbieżności między kilometrówką a stanem faktur.
Mam rozwiązanie usprawniające ten fakt. Podpinacie GPS do komputera pokładowego, on Wam eksportuje wszystkie trasy i robi gotową ewidencję do księgowości pod koniec miesiąca, rzetelną, dokładną w pliku XLS, który jest możliwy do edycji... np po to aby wpisać inne imię i nazwisko kierowcy ; )
Co o tym myślicie?
PiotrKawalecHappyMiles1
Jaka katra paliwowa??
Zamierzam zaopatrzyć swoich kierowców w karty paliwowe jaka firmę wybrać proszę o pomoc w wybraniu
~Grzegorz14
czy kartą shell zapłacę za włoską kartę viacard
jak w temacie
^^fotograf25
Czy istnieje programik do liczenia czasu pracy.
.. kierowcy. Chodzi mi o coś takiego że odpalam sprzet, wpisuję dane a on mi liczy kiedy stajemy na odpoczynek a kiedy ruszamy no i oczywiście jak obejść przepisy :) taki żart. (oprócz kalkulatora)
westnord689
obliczanie normy paliwowej
witam wszystkich!Chciałbym się dowidzieć jak się oblicza normę paliwową?
~cienki bolek198
Spalanie Actros euro 4
Ile powinien spalać Actros 440 euro 4 pol automat w mieście 500 km dziennie w tym 150 km trasa. Praca przy budowie dróg
~jaa17
Gdzie szybko otrzymam karte paliwowa?
Czy jest mozliwosc otrzymania szybko, najlepiej od reki, karty paliwowej? Moze byc prepaid
~Transport3
karta eurowag a tankowanie benzyny
Witam czy karta paliwowa eurowag można również tankowanie benzynę czy tylko i wyłącznie diesel. pozdrawiam i dzięki
norbert12312
Zwrot akcyzy za paliwo
Na wstepie informuje ze chce sam ubiegac sie o zwrot akcyzy tak wiec wszystkim firmom dziekuje, prosze nie reklamowac sie tutaj.

Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa zwrotu podatku akcyzowego z Francji, Belgii, Hiszpanii. Moje samochody ciezarowe tankuja w tych krajach wiec szkoda by bylo nie odzyskac czesci wydanych pieniedzy. Wiem ze wniosek sklada sie w formie papierowej bezposrednio do kraju zwrotu, nalezy posiadac faktury z wyszczegolnionymi numerami rejestracyjnymi pojazdow tankujacych, nalezy wyslac skany dowodow rejestracyjnych pojazdow, czy cos jeszcze? a jezeli samochody sa w leasingu? Gdzie mozna pobrac szablon wniosku, na jaki adres wyslac dokumenty. czy faktury wysylane do kraju zwrotu musza byc oryginalne? prosze aby ktos kompetentny wypowiedzial sie na ten temat.
~marc19