Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Tomasz Poręba o decyzji KE dotyczącej MiLoG

ID: 165791


Dzisiejsza decyzja Komisji Europejskiej o rozpoczęciu przeciwko Niemcom procedury o naruszenie unijnego prawa przez wprowadzenie przepisów o płacy minimalnej nie rozwiązuje sprawy europejskich przewoźników.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (101)

~janek
Teraz tutaj sie zalisz
~ciapowaty
Widze Pytajnik, że mocno się zdenerwowałeś.
Przecież wiesz, bo już ci mowilem, że nie jestem kierowcą.
Nigdy też nie wypowiadałem się na temat wysokości zarobków kierowców.
(Czy zarabiaja dużo czy mało? ) Nie mnie to oceniać.
Jest wielu takich, którzy im zazdroszcza tych szóstek, ale jakoś sami do budy nie wsiadają.

-1

~pocztowy:)
Siemka Ciapowaty, twoja odpor*osc na Dziadostwo jak widze bardzo wzrosla:)

-1

~pocztowy:)
Co tam tak po nocach szalejesz?? Bom ja ci w Pracy:)
~ciapowaty
Cześć Pocztowy. Siedzę już troche na tym forum to siła rzeczy uodporniłem się nieco.
~ciapowaty
Ale się zasiedzialem. Dobranoc.
~janek
Kobieta ci sie upila a ty na et siedzisz

1

~esso
Decyzja zapadła na posiedzeniu w Strasburgu. Komisja postanowiła wysłać do Berlina wstępne upomnienie, co jest pierwszym etapem procedury o naruszenie prawa UE. Niemcy mają dwa miesiące na udzielenie Komisji odpowiedzi. Jeśli Niemcy nie usuną uchybienia, procedura ta może w ostateczności skończyć się przed Trybunałem Sprawiedliwości UE.

W komunikacie KE zaznacza, że w pełni popiera wprowadzenie w Niemczech ustawowej płacy minimalnej. "Komisja uważa jednak, że zastosowanie ustawy o płacy minimalnej do wszystkich operacji transportowych na terenie Niemiec w nieproporcjonalny sposób ogranicza swobodę świadczenia usług i wolny przepływ dóbr" - poinformowała KE.

Komisja ocenia, że nieuzasadnione jest w szczególności wymaganie płacy minimalnej w przypadku przewozów tranzytowych oraz "niektórych operacji transportu międzynarodowego", gdyż "tworzy to nieproporcjonalne bariery administracyjne, które uniemożliwiają właściwe funkcjonowanie rynku wewnętrznego". "Komisja uważa, że dostępne są bardziej proporcjonalne środki, które zagwarantują ochronę socjalną pracownikom i zapewnią uczciwą konkurencję, a jednocześnie pozwolą na swobodny przepływ usług i dóbr" - oceniła KE.

Komunikat nie precyzuje, co dokładnie kryje się pod określeniem "niektóre operacje transportu międzynarodowego". Jak wyjaśniają źródła w Komisji, chodzi tu o kabotaż, czyli sytuację, gdy np. polski kierowca zatrudniony przez polskiego przewoźnika przewozi towar na terenie samych Niemiec.
Reszty nie chce mi się wklejać poszukajcie sobie, jednym słowem jeszcze nic się nie wyjaśniło
~ziew
teksty o "obciążeniach administracyjno-biur okratycznych" widać także na niemieckich stronach i forach. Samym niemcom nie chce się dopełniać wszelkich biurokratycznych cuda-wianków do których zobowiązuje ich ustawa - pomimo iż płacą wynagrodzenie swoim pracownikom równe lub wyższe niż 8, 5 euro. I to jest w sumie normalne że tak reagują gdyż milog obejmuje praktycznie wszystkie branże gospodarki - ale nieliczne tylko mają tak "ułatwiony" sposób ewidencjonowania pracy jak ma transport. Poza tym nie podoba im się że mogą być brani do odpowiedzialności - przecież po to zwalają całą brudną robotę na obcych - nawet jeśli stawka za fracht nie pokryje opłacenia tego pracownika wykonującego przewóz. Przecież jeśli najniższy koszt wykonania pracy kierowcy to jest 8, 5 euro za godzinę to stawka za fracht musi mieć granicę opłacalności.
milato
Dlaczego dla Szoferow 9 Erykow zah? a dla Szefow zolta karka?

~Juz jestem po sniadaniu i cherbacie ( bez rodziny : (:/ ) plus jakies 16 h na nogach do konca dnia. Przczeczytalem poranna prase
dotyczaca tranp. itp (co nie nalezy do moich obowiazkow ale te zmieniajace sie przepisy,
wiec warto byc na bierzaco aby uniknac kar )

~ Szef teraz sie przewraca i klepie zone po... Potem wstanie lewa noga bo mu nie da i bedzie sie pastwil nad tymi co jezdza dla niego. do rzeczy Piwa sam se nawazyl niech se ne teraz wypije. chodzi mi o zanizanie stawek aby zwiekszyc tabor. Jakos trza sie rozepchnac lokciami na rynku... szkoda ze w taki prymitywny sposob!!!

Pozdro dla szanujacych Fajere Szoferow:)

Stop Kombajnista!!! ( bez urazy )
ŻĄDŁO
Już się pakuję więc odpiszę krótko. To właśnie dla niedowiarków wożę ze sobą dokumenty z wypłat żeby mogli porobić xera i zobaczyć skalę na jaką są okradani. To nie ja a Szef wylicza mi wypłatę a swojej działalności się nie boję-czekam tylko na odpowiedni moment więc powiem odpowiem słowami pewnego z metra ciętego osobnika; Spieprzaj Dziadu jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia:-). Spadam.

-4

~janek
Czyli jeszcze nie ukules
ŻĄDŁO
Mam jeszcze chwilkę więc dodam że jeśli ktoś myli ROZWAGĘ z "Z. E. S. R. A. N. I. EM. się w gacie" jak to określiłeś to gratuluję inteligencji. Spróbuj postawić cały swój dorobek w TUMITOLOTTO czy zainwestuj na giełdzie nie mając o niej zielonego pojęcia a zobaczymy jak na tym wyjdziesz. Do popłynięcia wystarczy również podpisanie umowy z nachalnie reklamującą się i automatycznie kasującą wszelkie negatywne a nawet neutralne wpisy na swój temat spedycją na "A". Teraz już naprawdę muszę kończyć i do zobaczenia gdzieś w trasie. P. S. Dziś pierwszy kurs pod nową spedycją. Azymut Hiszpania, zobaczymy czy ten kwiatek nie okaże się chwastem. Pozdrawiam.

-3

~???
Podgląd konta ŻĄDŁOŻĄDŁO
(2015-05-20 07:51:10) Już się pakuję więc odpiszę krótko. To właśnie dla niedowiarków wożę ze sobą dokumenty z wypłat żeby mogli porobić xera i zobaczyć skalę na jaką są okradani. To nie ja a Szef wylicza mi wypłatę a swojej działalności się nie boję-czekam tylko na odpowiedni moment więc powiem odpowiem słowami pewnego z metra ciętego osobnika; Spieprzaj Dziadu jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia:-). Spadam.


Jeżeli nie potrafisz sam policzyć sobie wypłaty, to skąd pewność, że jesteś okradany? ??. Typowe myślenie zazdrosnego niedowiarka. A swojej działalności się boisz i tak jak napisał dziad-jesteś po-srany na samą myśl o swoim.

1

~???
Podgląd konta ŻĄDŁOŻĄDŁO
(2015-05-20 08:39:31) Mam jeszcze chwilkę więc dodam że jeśli ktoś myli ROZWAGĘ z "Z. E. S. R. A. N. I. EM. się w gacie" jak to określiłeś to gratuluję inteligencji. Spróbuj postawić cały swój dorobek w TUMITOLOTTO czy zainwestuj na giełdzie nie mając o niej zielonego pojęcia a zobaczymy jak na tym wyjdziesz.


O czym Ty piszesz człowieku. Nie tak dawno pisałeś, że wiesz ile szef ma. Policzyłeś szefowi ile zarabia, to jasnym jest że policzysz i sobie. A ten właśnie strach to smród w gaciach. To właśnie rozsądek mówi o tym żeby nie tyrać u kogoś za grosze jak można u siebie za miliony. Zresztą sam przyznajesz się, że jesteś z tematu zielony więc po co zabierasz głos i opowiadasz *ły. Drugi ciapaty. Ja na giełdzie się nie znam i nie zajmuję na forum giełdziarzy głosu. Nie mówię ile ma zarabiać makler i ile pracować. Wy macie to do siebie, że każdego chcecie ustawić a samemu nic nie potraficie zrobić. Czujesz różnicę żądło???

1

~pic
W tym momencie wypadałoby zadać pytanie, w jaki sposób są okradani kierowcy?
Jakie bezprawne praktyki stosują przewoźnicy?
Może Żądło wyjaśni?

1

~???
~ciapowaty
(2015-05-20 00:10:50) Widze Pytajnik, że mocno się zdenerwowałeś.
Przecież wiesz, bo już ci mowilem, że nie jestem kierowcą.
Nigdy też nie wypowiadałem się na temat wysokości zarobków kierowców.
(Czy zarabiaja dużo czy mało? ) Nie mnie to oceniać.
Jest wielu takich, którzy im zazdroszcza tych szóstek, ale jakoś sami do budy nie wsiadają.


Ja się nie denerwuję. Wypowiadając się stronniczo o milog, wypowiadasz się na temat zarobków kierowców. W ogóle nie rozumiem co masz do powiedzenia na temat jakichkolwiek aspektów pracy za kierownicą nie będąc kierowca. Ciapaty co robisz zawodowo? ??.

1

~???
Ciapaty, że o prowadzeniu firmy transportowej nie wspomnę. Mówisz o czymś o czym nie masz pojęcia. Ja nie uczę cukierników jak ciastka piec i nie mówię właścicielom cukierni ile płacić cukiernikom i jak mają sobie organizować pracę.

1

~milato
a mojego postu nikt nie skomentuje? wystawilem o 05:59
~ciapowaty
Aleś ty Pytajnik upierdliwy.
Wypowiadam się stronniczo na temat milog?
Być może, za to wasze wypowiedzi tchną mądrością i obiektywizmem.
Ja w przeciwieństwie do was wiem, co z czego wynika i nie opieram argumentacji jedynie na swoim widzi mi się.
Zacytuj te moje wpisy w których wypowiadam się na temat jak to ująłeś _ jakichkolwiek aspektów pracy za kierownicą_ albo takie gdzie doradzam dziadom jak maja prowadzić firme. (a mógłbym, bo wiem ciut więcej niż ci się wydaje).
Doradzam jedynie kierowcom, i tylko w tym, na czym się co nieco znam.
Robię to pro publico bono, bo bezczelnie wciskacie im swoją ciemnotę.
Nie zaspokoję twojej ciekawości, co do tego czym się zajmuję. Niech ci wystarczy moje zapewnienie, że umiem czytać ze zrozumieniem.
~ciapowaty
Esso zacytował: Komisja postanowiła wysłać do Berlina wstępne upomnienie, co jest pierwszym etapem procedury o naruszenie prawa UE. (_)
Tu aż prosi się o wskazanie konkretnych zarzutów. Które zapisy prawa UE zostały naruszone.

Z dalszego ciagu wynika że komisji chodzi jedynie o zbyt uciążliwe procedury oraz kwestionuje prawo Niemiec do obejmowania zakresem obowiązywania ustawy Milog również przewozów tranzytowych.

To jest (jak wielokrotnie wcześniej pisałem) , jedyny słaby punkt niemieckiej obrony, bo trudno ingerencje w przewozy tranzytowe uzasadnić ochroną własnego rynku.

Z kolej co do zarzutu zbytniej uciążliwości procedur, to komisja wyraziła jedynie i to dość miękko swój pogląd, że _ dostępne są bardziej proporcjonalne środki, które zagwarantują ochronę socjalną pracownikom i zapewnią uczciwą konkurencję, a jednocześnie pozwolą na swobodny przepływ usług i dóbr (_)

Komisja doskonale wie, że dyrektywa egzekucyjna dała Niemcom prawo do stosowania wszystkich tych środków służących egzekwowaniu wymogów ustawy Milog, które właśnie zastosowali.
Tu komisarze mogą im naskoczyć, lub grzecznie poprosić o uproszczenie procedury, co właśnie czynią.
Komisja jest ciałem politycznym. Będą próbowali wywierać na Niemców polityczny nacisk i może jak to w polityce bywa wypracują jakiś zgniły kompromis.
~???
~ciapowaty
(2015-05-20 11:09:39)

No dobra. Jesteś tajemniczy "Don Pedro", doradzający za darmo. No może masz takie hobby jak prowokator. Oczywiście jeżeli za poradę można uznać nazywanie przewoźników DZIADAMI. Takich lubiących doradzać gołodupców jak Ty jest cale mnóstwo na ET. Np, pocztowy, żądło i inni. Człowiek na potwierdzenie swoich słów powinien popisać się czynem. Paplaniną i czytaniem ze zrozumieniem niczego nie zbudujesz.
~???
Ciapowaty, zastanawiam się i to z uporem maniaka. Dlaczego nie doradzasz koleżankom i kolegom w swoim zawodzie. Czyżby znalazła się jedna, jedyna branża gdzie wszystko jest zapięte na ostatni guzik i nie ma już co zmieniać, ulepszać,? ??. Napisz jaka to branża sięgnęła ideału. Może się przekwalifikuję???
~???
Ciapaty, kurde nabierasz wody w usta. Słuchaj mam problem a właściwie mój dobry kolega. Otóż kolega pracuje w pewnej Brytyjskiej firmie w Pl. Zarabia w porywach 2000zeta. Zarzuciłem mu, że zaniża stawki reszcie, na co on odpowiedział że tyle Angole płacą wszystkim w firmie. Doradź chłopie co zrobić żeby Angole zaczęli więcej płacić albo żeby kolega mógł więcej zarabiać.
~IWAN
najlepiej jakby wszyscy kierowcy od 7 boleści kupili sobie swoje auta i byli dziadami sami dla siebie a teraz to nie przewoznik jest dziad tylko kierowca a jeszcze większy dziad będzie jak polski transport padnie a on będzie harowału szwaba jak smiec !!!
~ciapowaty
Dla ciebie Pytajnik, ten kto nie jest przewoźnikiem musi być jak to nazwałeś _ gołodupcem_.

W moim środowisku tak się nie myśli, cóż dopiero powiedzieć coś tak gminnego.
To tylko określa twoje horyzonty i prymitywizm osobowości. Jesteś zadufanym w sobie przemądrzałym prostaczkiem.
Nie nazywam nikogo dziadem ze względu na jego stan posiadania.
Na mojej liście dziadów poczesne miejsca zajmują tacy czołowi przedstawiciele branży jak ND czy VOS.
Proszę wybaczyc, że nie wspominam o pozostałych firmach (z cała pewnością też zasługujących na to zaszczytne wyróżnienie) , ale nie miałem jeszcze okazji bliżej poznać.

Jak już wielokrotnie pisałem dziadostwo to sprawa mentalności, (najczęściej środowiska w którym się wyrastało), a nie stanu posiadania.

Mam przyjaciela z dzieciństwa, który od 4 lat pracuje jako kierowca. Poznałem tez kilku jego kolegów którym pomagam w rozwiązywaniu ich problemów z dziadami.

Niczym nie będę się popisywał, (a już na pewno nie na twoje życzenie)

Rozumiem przecież, że nigdy ci nie dorównam, bo czyż może być coś bardziej zaszczytnego i nobilitującego niż zostanie usługodawcą w zakresie transportu towarów rozmaitych.
Proszę mi wybaczyć, ale nie będę dłużej odpowiadał na twoje prymitywne zaczepki. Byłbym też wdzięczny za uprzejme odczepienie się od mojej osoby.
Napiszesz coś zasługującego na uwagę i bez odwoływania się do prymitywnej argumentacji ad personam, to może to skomentuję.
~ku-ku
Co tu sie dzieje !
~ku-ku
no i co tera !
~???
~ciapowaty
(2015-05-20 17:37:01) Dla ciebie Pytajnik, ten kto nie jest przewoźnikiem musi być jak to nazwałeś _ gołodupcem_.

W moim środowisku tak się nie myśli, cóż dopiero powiedzieć coś tak gminnego.
To tylko określa twoje horyzonty i prymitywizm osobowości. Jesteś zadufanym w sobie przemądrzałym prostaczkiem.
Nie nazywam nikogo dziadem ze względu na jego stan posiadania.


Ja nie wiem co Ty tam sobie myślisz. Czytam co piszesz-ze zrozumieniem. Jaka jest różnica pomiędzy dziadem a gołodupcem???. A to jak Ty sobie to definiujesz, to mnie nie interesuje. Zupełnie nie masz nic do powiedzenia w temacie transportu. Podobnie jak ja w sprawie prawa karnego. Dlatego Twoje wypowiedzi wprowadzają tylko w błąd całą resztę. A już zupełnie nie zależy Ci na dobrej przyszłości kierowców bo to nie Twoja branża. Jątrzysz, napuszczasz i wyśmiewasz się choćby z łysego. A to budujące nie jest. Twoje życzenia mnie nie interesują. Piszesz na publicznym forum, więc musisz liczyć się z krytyką- również moją.
~ku-ku
Trza zrobić a*alize !
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.15.25.32

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels