Plany owiane mgłą tajemnicy
Największą zaletą zbudowanej przez nas przestrzeni jest mobilność i uniwersalność. Studio może być miejscem do kreatywnej wymiany myśli i ciekawych spotkań, może stać się najmniejszą mobilną sceną muzyczną świata lub miejscem wystawienia monodramu. Będziemy zachęcać artystów, by razem z nami wzięli udział w tworzeniu wyjątkowych rzeczy. Możliwości są nieograniczone. O szczegółach planów związanych z mobilnym studiem poinformujemy wkrótce
zapewnił Mariusz Jasiński, dyrektor ds. komunikacji i public relations Ford Polska.
Jako baza mobilnego studia posłużył E-Transit w wersji van w najdłuższej i najwyższej odmianie L4H3. Długość nadwozia to 6704 mm, a jego wysokość wynosi 2778 mm. Dzięki temu przestrzeń studia ma 4256 mm długości, 2025 mm wysokości, a w najszerszym miejscu 1784 mm. Dodatkową zaletą jest ładowność pojazdu, która wynosi 1540 kg.
Samowystarczalność pod względem zasilania
Samochód został wyposażony w system, który przekształcił go w mobilne źródło energii elektrycznej 230V. Dzięki temu można zasilać potrzebne urządzenia – światła, kamery itp. niezależnie od miejsca, w którym realizowane są nagrania. System Pro Power Onboard – bo o nim mowa – to pierwsze tego typu rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie, które zapewnia zasilanie na poziomie podobnym do generatora. Wszystkim steruje się za pośrednictwem interfejsu SYNC 4. Użytkownik sam określa ilość energii zużywanej przez system. Po skonfigurowaniu zasilanie jest dostępne natychmiast.Jednym z priorytetów podczas planowania mobilnego studia była samowystarczalność pod względem zasilania. System sprawdza się znakomicie, a jego wydajność jest na wysokim poziomie. Dla przykładu, E-Transit ma akumulator o pojemności 68 kWh, a betoniarka wymaga około 0,5 kWh. Oznacza to, że możemy zasilać takie urządzenie przez ponad 5 dni bez przerwy
dodał Mariusz Jasiński.
Zabudowa dziełem doświadczonego specjalisty
Wyzwaniem było stworzenie zabudowy o odpowiedniej akustyce, a przy tym atrakcyjnej wizualnie i o wyskokiej jakości wykończenia. Za całość – od koncepcji do wykonania – odpowiedzialna jest firma Atut mająca wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów z wykorzystaniem materiałów metalowych, drewnianych i drewnopochodnych.Skomplikowane, nieszablonowe projekty to chleb powszedni w naszej branży, jaką jest kompleksowe wyposażanie sklepów, piekarni i cukierni. Dodatkowo cieszymy się, że koncepcja powstała z uwzględnieniem samochodu całkowicie elektrycznego. Należy dbać o to, by przyszłe pokolenia mogły doświadczyć korzyści płynących z czystego powietrza i wody, a także czystego transportu. W firmie Atut, dzięki modułom fotowoltaicznym, również korzystamy z energii odnawialnej. Dlatego podczas prac nad zabudową mogliśmy E-Transita ładować całkowicie zieloną energiąProjekt niebawem będzie miał swoją premierę. Zainteresowanych zachęcamy do śledzenia stron @FordPolska na social mediach oraz odwiedzania witryny www.fordmedia.pl, gdzie wkrótce pojawią się nowe informacje związane z Mobilnym Studiem E-Transit.
wyjaśnił Andrzej Rutkowski, właściciel firmy Atut.
Źródło: Ford Polska