ID: 211374
Podnoszenie osi w praktyce
ID: 211374
ID: 211374
Witam z tytulu iz zaczynam przygode na wiekszych autach (ciagnik+naczepa)
I jestem niedoswiadczonym swiezakiem :)
Mam pytanie.
Prosze i odpowiedziec na chlopski prosty sposob w jakim celu podnosimy badz opuszczamy jedna os na naczepie.
Kwestie bezpieczenstwa wiem ze przy zaladowanym trzeba takze oposcic wiem.
A czy sa jeszcze jakies dodatkowe powody dla ktorych warta badz nie warto jej opuszczac/podnosic?
Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!
Pozdrowi onka i szerokosci wszystkim zycze!!!
Witam z tytulu iz zaczynam przygode na wiekszych autach (ciagnik+naczepa)
I jestem niedoswiadczonym swiezakiem :)
Mam pytanie.
Prosze i odpowiedziec na chlopski prosty sposob w jakim celu podnosimy badz opuszczamy jedna os na naczepie.
Kwestie bezpieczenstwa wiem ze przy zaladowanym trzeba takze oposcic wiem.
A czy sa jeszcze jakies dodatkowe powody dla ktorych warta badz nie warto jej opuszczac/podnosic?
Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!
Pozdrowi onka i szerokosci wszystkim zycze!!!
~Swiezak*.starachowice.vectranet.pl
*.starachowice.vectranet.pl
Posty (75)
~ktosik | Sied Świat smartfonu | |||
~Swiezak | A prosze jeszcze o rozszyfrowanie jednego zagadnienia ktore mnie dreczy. Zatrzymuje soe na pauzie klikam na tacho odpoczynek. Konczy sie pauza i cce dalej jechac czy sam tachograf zmienia na jazde czy musze ponownie przelonczyc przyciskiem? | |||
~ktosik | Sam się przelaczy na jazdę | |||
~ktosik | A teraz ja mam pytanie do ciebie Jeździłes kiedykolwiek ciężarówka? | |||
Powell13
| ktosik a łożyska pod obciąźeniem toczą się bez oporu? 2 dodatkowo toczące się koła nie mają źadnego wpływu? | |||
~Swiezak | Paweł jeżdzilem ciężarówka z klocków Lego | |||
visitors
| ty tez uwazasz ze podniesienie dwoch kol zmniejsza opor toczenia? a co sie stalo z masa ( waga ) auta? zniklo? na te dwie osie ktore pozostaly na jezdni przypada wiekszy ciezar, wiec i opor toczenia sie zwiekszy ( na lozyskach tez ) by zrekompensowac nacisk ktory byl na podniesionej osi im wiekszy nacisk kola na jezdnie, tym wiekszy opor toczenia | |||
Powell13
| Nie jest to wzrost proporcjonalny, rozumiesz ktosiku? | |||
visitors
| nie. ale po kolei. zgodzisz sie ze podnoszac oske, ciezar ktory na niej spoczywal zostal przeniesiony na pozostale osie? ( w sensie na te ktore stykaja sie z droga ) | |||
~Swiezak | Jezdzilem nie wykonujac nia zadnej pracy itd. Po placach wylonczonych z ruchu takie tam *relki :) Ten kto tam pisal o kolockach lego sie podszywa podemnie!!! | |||
MarcinSE
| Pamiętam jak w 90tych latach niemcy walili mandaty za podniesioną ośke, nawet w pustej naczepie... jaka była interpretacja? | |||
visitors
| na placach wylaczonych z ruchu tacho dziala tak samo jak na tych wlaczonych | |||
Powell13
| Tu masz rację. | |||
visitors
| Marcin - nie mam pojecia. jak ja sie spytalem niemca czy wolno tak jechac ( podniesiona os i 1 paleta ) t mi powiedzial ze on nie zna zadnego przepisu ktory by tego zabranial, o ile podnoszenie osi jest automatyczne i nie bedzie przekroczony maksymalny nacisk osi na jezdnie | |||
visitors
| czyli jesli ciezar sie zwiekszy na os, to i zwiekszy sie tez opor toczenia. tak czy nie, Powell? | |||
300D
| hej, chciałbym zauważyć iż dyskusje na ten temat, to poziom trochę taki... tego ten, no teges, słaby taki. | |||
Powell13
| Tak, tylko czy 25% wzrost nacisku na oś powoduje 25% wzrost jej oporu toczenia? | |||
300D
| uuuuuu 25%? ?? | |||
visitors
| nie wiem. ale mozesz sobie sam policzyc ze wzoru : scr. hu/0k5l/vtfd4 www . utrzymanieruchu. pl/menu-gorne/artyku l/article/obliczanie -oporow-toczenia/ | 1 | ||
visitors
| 2017-01-17 16:50:08 Tak, tylko czy 25% wzrost nacisku na oś powoduje 25% wzrost jej oporu toczenia? i tutaj nie chodzi czy wzrost nacisku o 25% spowoduje wzrost oporu toczenia o 25%, tylko czy uzyta sila zwiekszy sie o te 25% | 1 | ||
visitors
| a to ze zestaw " lzej " idzie po podniesieniu oski spowodowany jest czyms innym. zgadniesz czym? | |||
300D
| wyższa filozofia, przepraszam że wtrąciłem... a tak poważnie to jaja se robicie? | |||
300D
| (Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!) świerzak- żeby to zrozumieć, to ciąganie przyczepy za rowerem polecam jak najbardziej. ciągaj, skręcaj i obserwuj zachowanie przyczepy... | |||
MarcinSE
| 300 -zobacz jak świat jest dziwnie skonstruowany... produkują coś by się kręciło a potem wymyślają by się przestało kręcić... bez czterech szybkich setek nie da się zatoczyć :) | 1 | ||
ese
| 2017-01-17 17:23:20 Poniekąd tak, jak wymyślono rejestrację czasu pracy kierowcy by zapewnić mu określoną ilość godzin wypoczynku na dobę (inne zawody takiego komfortu nie mają) , a tu on sam kombinuje jak by to ominąć, oszukać.. Czy to logiczne?? | |||
MarcinSE
| Dwie następne setki i opory toczenia znikają :) :) | 1 | ||
ese
| Może niekoniecznie toczenia, ale ogólnie opory tendencję malejącą mogą odnotowywać :) | |||
300D
| setki opory tendencje.. ? ?? coś nie kumam. | |||
~300D | A mie tam maleje z dnia na dzień. | |||
MarcinSE
| ese który to był rok... 99, Gdy zmniejszyli brak oporów toczenia czasem jazdy? Holendrzy do dzisiaj nie mogą zrozumieć dlaczego Antwerpia - Barii trzeba było na 3 razy robić nie na raz - przecież się dało... :) :) :) | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.