Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Podnoszenie osi w praktyce

ID: 211374


Witam z tytulu iz zaczynam przygode na wiekszych autach (ciagnik+naczepa)
I jestem niedoswiadczonym swiezakiem :)
Mam pytanie.
Prosze i odpowiedziec na chlopski prosty sposob w jakim celu podnosimy badz opuszczamy jedna os na naczepie.
Kwestie bezpieczenstwa wiem ze przy zaladowanym trzeba takze oposcic wiem.
A czy sa jeszcze jakies dodatkowe powody dla ktorych warta badz nie warto jej opuszczac/podnosic?


Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!

Pozdrowi onka i szerokosci wszystkim zycze!!!

~Swiezak
*.starachowice.vectranet.pl

Posty (75)

~ktosik
Sied
Świat smartfonu
~Swiezak
A prosze jeszcze o rozszyfrowanie jednego zagadnienia ktore mnie dreczy.
Zatrzymuje soe na pauzie klikam na tacho odpoczynek.
Konczy sie pauza i cce dalej jechac czy sam tachograf zmienia na jazde czy musze ponownie przelonczyc przyciskiem?
~ktosik
Sam się przelaczy na jazdę
~ktosik
A teraz ja mam pytanie do ciebie

Jeździłes kiedykolwiek ciężarówka?
Powell13
ktosik a łożyska pod obciąźeniem toczą się bez oporu? 2 dodatkowo toczące się koła nie mają źadnego wpływu?
~Swiezak
Paweł jeżdzilem ciężarówka z klocków Lego
visitors
ty tez uwazasz ze podniesienie dwoch kol zmniejsza opor toczenia?

a co sie stalo z masa ( waga ) auta? zniklo?

na te dwie osie ktore pozostaly na jezdni przypada wiekszy ciezar, wiec i opor toczenia sie zwiekszy ( na lozyskach tez ) by zrekompensowac nacisk ktory byl na podniesionej osi

im wiekszy nacisk kola na jezdnie, tym wiekszy opor toczenia
Powell13
Nie jest to wzrost proporcjonalny, rozumiesz ktosiku?
visitors
nie.
ale po kolei.

zgodzisz sie ze podnoszac oske, ciezar ktory na niej spoczywal zostal przeniesiony na pozostale osie? ( w sensie na te ktore stykaja sie z droga )
~Swiezak
Jezdzilem nie wykonujac nia zadnej pracy itd. Po placach wylonczonych z ruchu takie tam *relki :)
Ten kto tam pisal o kolockach lego sie podszywa podemnie!!!
MarcinSE
Pamiętam jak w 90tych latach niemcy walili mandaty za podniesioną ośke, nawet w pustej naczepie... jaka była interpretacja?
visitors
na placach wylaczonych z ruchu tacho dziala tak samo jak na tych wlaczonych
Powell13
Tu masz rację.
visitors
Marcin - nie mam pojecia. jak ja sie spytalem niemca czy wolno tak jechac ( podniesiona os i 1 paleta ) t mi powiedzial ze on nie zna zadnego przepisu ktory by tego zabranial, o ile podnoszenie osi jest automatyczne i nie bedzie przekroczony maksymalny nacisk osi na jezdnie
visitors
czyli jesli ciezar sie zwiekszy na os, to i zwiekszy sie tez opor toczenia.

tak czy nie, Powell?
300D
hej, chciałbym zauważyć iż dyskusje na ten temat, to poziom trochę taki... tego ten, no teges, słaby taki.
Powell13
Tak, tylko czy 25% wzrost nacisku na oś powoduje 25% wzrost jej oporu toczenia?
300D
uuuuuu 25%? ??
visitors
nie wiem. ale mozesz sobie sam policzyc ze wzoru :

scr. hu/0k5l/vtfd4

www . utrzymanieruchu. pl/menu-gorne/artyku l/article/obliczanie -oporow-toczenia/

1

visitors
2017-01-17 16:50:08 Tak, tylko czy 25% wzrost nacisku na oś powoduje 25% wzrost jej oporu toczenia?

i tutaj nie chodzi czy wzrost nacisku o 25% spowoduje wzrost oporu toczenia o 25%, tylko czy uzyta sila zwiekszy sie o te 25%

1

visitors
a to ze zestaw " lzej " idzie po podniesieniu oski spowodowany jest czyms innym.

zgadniesz czym?
300D
wyższa filozofia, przepraszam że wtrąciłem... a tak poważnie to jaja se robicie?
300D
(Prosze o normalne odpowiedzi dziekuje za odpowiedz kierowca ktorzy urodzili sie z papierami w reku i w wieku 3lat ciagali przyczepy za rowerem!)

świerzak- żeby to zrozumieć, to ciąganie przyczepy za rowerem polecam jak najbardziej. ciągaj, skręcaj i obserwuj zachowanie przyczepy...
MarcinSE
300 -zobacz jak świat jest dziwnie skonstruowany... produkują coś by się kręciło a potem wymyślają by się przestało kręcić... bez czterech szybkich setek nie da się zatoczyć :)

1

ese
2017-01-17 17:23:20

Poniekąd tak, jak wymyślono rejestrację czasu pracy kierowcy by zapewnić mu określoną ilość godzin wypoczynku na dobę (inne zawody takiego komfortu nie mają) , a tu on sam kombinuje jak by to ominąć, oszukać.. Czy to logiczne??
MarcinSE
Dwie następne setki i opory toczenia znikają :) :)

1

ese
Może niekoniecznie toczenia, ale ogólnie opory tendencję malejącą mogą odnotowywać :)
300D
setki opory tendencje.. ? ?? coś nie kumam.
~300D
A mie tam maleje z dnia na dzień.
MarcinSE
ese który to był rok... 99, Gdy zmniejszyli brak oporów toczenia czasem jazdy? Holendrzy do dzisiaj nie mogą zrozumieć dlaczego Antwerpia - Barii trzeba było na 3 razy robić nie na raz - przecież się dało... :) :) :)

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.138.110.119

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels