Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czy kierowca to zawod szkodliwy?

ID: 165394


Jak to jest?Czy zawod kierowca sam. ciez. uprawnia do wczesniejszej emerytury?

Posty (30)

amd
jak w temacie...
jacek-kuba
Pytałem w ZUS-ie ale odesłali mnie do jakiegoś specjalisty-jeszcze nie dotarłem. Opłata miesięczna za warunki szkodliwe to jakieś groszowe sprawy miesięcznie-ale temat ciekawy-również dołączam się do pytania-może ktoś jest dobrze zorientowany?
amd
Moze Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców ma cos do powiedzenia w temacie. Moze w tym temacie wypowie sie prezes.
amd
Halo, halo nikt nic nie wie!!!
amd
uuu ale cisza. Tylu kierowcow! Temat kazdego dotyczy a taka cisza!Panowie z zasobami ogromnej wiedzy! Jak w temacie?
jacek-kuba
amd ale wiesz, że jeżeli nawet można to zaliczyć do warunków szkodliwych, to płaci się większy ZUS-kilka groszy jak mówiłem i musi to być zgłoszone. Czyli pracowałeś do tej pory np 20 lat-nikt tego nie płacił i nie zgłaszał -to nic nie masz, oprócz normalnej pracy przez ten okres.
jacek-kuba
Szukałem trochę w necie teraz -niby powyżej 3, 5t zalicza się do warunków szkodliwych, musisz mieć 15 lat takiej pracy i 25 łącznie-nie chcę filozofować, może źle coś zrozumiałem. Pojutrze będę w Zusie, to mi to bardziej przybliżą.
amd
Moze dzis ktos cos wie?
TomArt
pracując na poczcie słyszałem że 1 rok pracy jako kierowca to jest jako 1, 5 roku do emerytury ale nie jestem pewien :)
MotoAga
a to ciekawe...
jacek-kuba daj znać co Ci w zusie powiedzieli ; )
lucuper01
proszę o wyjaśnienie tych pytań bardzo jestem ciekaw ponieważ zbliżam się do emerytury lub już ją powinienem posiadać
zibiaz1
Praca jako kierowca wcale nie jest szkodliwa, to wręcz relax prawie jak wakacje. Taki kierowca tylko sobie jeździ i zwiedza. Hilife. Spokojnie można podnieść wiek emerytalny do 70 lat albo nawet jeszcze trochę.

Pozdrawiam.

1

amd
zibioza1-twoj przyklad dowodzi ze ta praca szkodzi. Bardzo i to bardzo!

1

amd
Panowie kierowcy temat dotyczy nas samych. Naszej emerytury naszych pieniedzy dla zus-u.
BAGERA85
Sam sobie odpowiedź, czy Ci szkodzi, czy nie.
W ZUS-ie najpierw będzie wycieczka po 5ciu okienkach, aż w końcu ktoś powie, że jak nie wozisz materiałów niebezpiecznych, to nie może być szkodliwa. A dlaczego? Skoro można niewidomym zabierać renty, człowiekowi bez nogi, albo ręki powiedzieć, że jest jak najbardziej zdolny do pracy. To i praca kierowcy, jest niczym innym jak porannym, sobotnim, spacerkiem po bułki do sklepu
amd
BAGERA85 - podejrzewam ze 85 to twoj rocznik. ile lat tyle wiedzy.

1

ese
amd
(2015-05-11 22:06:07) uuu ale cisza. Tylu kierowcow! Temat kazdego dotyczy a taka cisza!Panowie z zasobami ogromnej wiedzy! Jak w temacie? -

Też mnie dziwi.. Może źle postawione pytanie. Moze należałoby zapytać ile się należy za to że się pracuje w szkodliwym zawodzie. Wszelkie dodatki i bonusy łatwiej się tu liczy
BAGERA85
To chyba Ty za mało wiesz amd... A moje 30lat ma się nijak do tych Twoich 40 50 60. Nie chcę mi się z Tobą dyskutować, żyjesz w przekonaniu, że tylko Ty masz rację, bo co? Bo masz 60lat? Bo byłeś, albo jesteś pracownikiem Zusu? Bo 30lat siedzisz za kołem?
Powiem Ci jedno, ZUS -ma nas zwykłych Kowalskich w dooopie.
Zrobią wszystko, żeby nie płacić rent i emerytur. POżyjesz trochę, z ludzmi trochę porozmawiasz i sam się przekonasz, że tak jest... ale ja nic nie wiem, bo mam tylko 30lat:)

Pozdrawiam Cię serdecznie wraz z Twoimi przekonaniami do "młodych"
g-a
"Czy kierowca to zawod szkodliwy?"

Sądzą c po większości wpisów z tego forum śmiem twierdzić że jest szkodliwy, i to bardzo.

2

zibiaz1
Kolega amd nie chwycił ; )
zibiaz1
Kiedyś były dodatki, mleko, deputaty a i jeszcze można było 5 lat wcześniej pójść na emeryturę pracując jako kierowca sam ciężarowego ale już od jakiegoś czasu nie pamiętam dokładnie kiedy to wszystko nam pozabierali. Teraz nam kierowcom nie szkodzi.
ese
Kiedyś to sie na kierownicy kładło poduszkę a na niej głowę i tak spało. Silnika zimą nie gasząc bo o takim wynalazku jak ogrzewanie postojowe czy kabina z łóźkiem to nikt nie słyszał.
simek2
Przez wiele lat ZUS zaliczał do zatrudnienia w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze tylko taką pracę, która była wykonywana u pracodawców stosujących wspomniane wykazy prac w szczególnych warunkach, a więc w państwowych lub spółdzielczych zakładach pracy. Nowelizacja ustawy emerytalnej z dnia 27 marca 2003 r. rozszerzyła krąg uprawnionych również na pracowników kontynuujących pracę w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze w podmiotach powstałych w wyniku przekształcenia wspomnianych zakładów pracy lub ich restrukturyzacji, a także na pracowników przejętych w trybie art. 231 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy od pracodawców stosujących wykazy prac w szczególnych warunkach. Trybunał Konstytucyjny we wspomnianym już wcześniej wyroku z 14 czerwca 2004 r. orzekł również, że art. 32 ust. 4a ustawy emerytalnej wymieniający pracodawców, u których praca uprawnia do wcześniejszej emerytury, jest niezgodny z Konstytucją RP. Wyrok ten, wraz z datą jego ogłoszenia (24 czerwca 2004 r. ) stworzył możliwość nabycia uprawnień do tego świadczenia dla pracowników zatrudnionych również u prywatnych pracodawców. Jeśli więc ZUS odmówił im kiedyś przyznania wcześniejszej emerytury ze względu na to, że praca nie była wykonywana w państwowym zakładzie pracy, mogą obecnie ponownie ubiegać się o to świadczenie.
reklama

WYKAZ A – PRACE W SZCZEGÓLNYCH WARUNKACH, KTÓRYCH WYKONYWANIE UPRAWNIA DO NIŻSZEGO WIEKU EMERYTALNEGO :
DziaŁ VIII. W transporcie i ŁĄczności Transport 1. Ciężkie prace załadunkowe i wyładunkowe oraz przeładunek materiałów sypkich, pylistych, toksycznych, żrących lub parzących w transporcie 2. Prace kierowców samochodów ciężarowych o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 3, 5 tony, specjalizowanych, specjalistycznych (specjalnych), pojazdów członowych i ciągników samochodowych balastowych, autobusów o liczbie miejsc powyżej 15, samochodów uprzywilejowanych w ruchu w rozumieniu przepisów o ruchu na drogach publicznych, trolejbusów i motorniczych tramwajów 3. Prace kierowców ciągników, kombajnów lub pojazdów gąsienicowych 4. Prace na statkach morskich w żegludze międzynarodowej i w polskim ratownictwie okrętowym – pracownicy wpisani na listę członków załogi tych statków 5. Prace na statkach żeglugi śródlądowej (pracownicy zaliczeni do personelu pływającego, z wyjątkiem zatrudnionych sezonowo) 6. Prace na jednostkach pływających w portach morskich i w stoczniach morskich 7. Prace na torach wodnych i łowiskach morskich 8. Prace przy regeneracji paliw płynnych i oczyszczaniu wód balastowych na statkach 9. Prace rybaków morskich 10. Cumowanie statków 11. Prace przeładunkowe w portach i stoczniach (łącznie z pracami trymerów, sztauerów oraz obsługą urządzeń przeładunkowych, sprzętu zmechanizowanego i składów) 12. Prace na statkach żeglugi powietrznej oraz prace związane z bezpośrednią obsługą samolotów na płycie lotniska 13. Prace zakładowych służb kolejowych bezpośrednio związane z utrzymaniem ruchu pociągów 14. Prace konduktorów wagonów sypialnych 15. Prace przy remoncie parowozów na gorąco 16. Prace czyścicieli palenisk, popielników i dymnic parowozowych 17. Prace ratownicze brzegowych stacji ratownictwa morskiego, wykonywane na jednostkach pływających oraz z lądu. Łączność 18. Prace radiotelegrafistów, radiotelefonistów, telegrafistów i teletypistów oraz radiooperatorów kontroli emisji radiowej 19. Prace telefonistek central międzymiastowych i miejscowych w urzędach pocztowo-telekomunik acyjnych i telekomunikacyjnych 20. Montaż, konserwacja i remont linii kablowych oraz telefonicznych linii napowietrznych 21. Pracownicy poczt ruchomych 22. Prace doręczycieli przesyłek pocztowych i telegramów, którzy nie używają do pracy samochodów.
simek2
Witam. Tutaj macie link do całości artykułu, który dodałem wcześniej. Jest tego sporo więc niech każdy sobie znajdzie coś ciekawego dla siebie.
://praca. gazetaprawna. pl/artykuly/6458, kto_dostanie_wczesni ejsza_emeryture_ze_w zgledu_na_warunki_pr acy. html
simek2
://praca. gazetaprawna. pl/artykuly/6458, kto_dostanie_wczesni ejsza_emeryture_ze_w zgledu_na_warunki_pr acy. html
amd
simek2-czytalem artykul. ladnie pisza. ciekawi mnie czy zus nie ukrywa tu czegos np roznych wysokosci skladek.
zibiaz1
ese- Ja w Jelonku najpierw na masce spałem, później zamontowałem sobie łóżko
ese
zibiaz1
(2015-05-12 20:36:02) -


No... Toś miał kompforta! :)
jacek-kuba
No więc byłem w tym Zusie, generalnie na każde zadane pytanie -odpowiedzią były maślane oczy. Więc proszę tego postu nie traktować jako pewnik. Powiedziano mi, że od 2008r praca kierowcy powyżej 3, 5 DMC zalicza się do warunków szkodliwych. Pracodawca powinien wystawiać dokumenty za przepracowany rok -do tzw. emerytury pomostowej. Składka ZUS jest wówczas podniesiona o 1, 5 % w stosunku do, że tak to określę standardu-czyli groszowe pieniądze. Myślę, że warto tego dopilnować.
jacek-kuba
Podobno nie ma znaczenia, jak to koledzy sugerowali, wożenie ADR-ów czy np. gabarytów-ale ważne są wszystkie dniówki w trasie. Jeżeli fakty są trochę inne, to proszę mi wybaczyć-przekazuję jedynie to -co dzisiaj usłyszałem.
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce