Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Oczekiwanie na załadunek a rejestracja na tacho

ID: 138135


Sytuacja:
Kierowca przyjechał do firmy i zatrzymał się na placu przed biurem o godzinie 13:00. Do godziny 13:10 pracował (zgłosił się w biurze, przedstawił numer załadunku i przedłożył formularz listu przewozowego CMR, a następnie otrzymał pager, którym miał zostać przywołany do biura w celu otrzymania numeru rampy, pod którą ma podstawić swój pojazd w celu załadunku. W magazynie było kilka ramp, kierowca miał poczekać na swoją kolej, a następnie podstawić się pod pierwszą rampę, która się zwolni.
Przed bramą na parkingu znajdowało się wiele innych pojazdów (z wielu różnych krajów) ; niektórzy kierowcy czekali w swoich kabinach na przywołanie pagerem, zaś inni korzystali z nieodpłatnego parkingu (odbierając przerwę, odpoczynek lub czekając po rozładunku na kolejne polecenie służbowe).
Po powrocie do kabiny - od 13:10 kierowca oczekiwał na sygnał przekazany przez pager i nie wykonywał w tym czasie żadnej pracy. Dowiadywanie się w biurze o dokładny termin przywołania było całkowicie bezcelowe, gdyż termin ten zależał od zakończenia czynności załadunkowych i formalnych przez poprzedników i nie był on znany przez osoby w biurze ("Masz pan pager, to pan czekaj. Może pół godziny, może dwie godziny - nie wiem, ile... "), zaś telefonowanie z biura do magazynu jedynie przedłużało czynności załadunkowe, odrywając magazynierów od pracy.
Pager zadzwonił o godzinie 14:30 i w tym momencie kierowca udał się do biura.

Pytanie:
Jaką aktywność (i dlaczego właśnie tę) kierowca powinien rejestrować na tachografie w okresie od 13:10 do 14:30?

Posty (120)

PrzPrz
Grzywka: Gdy odbieram przerwę w czasie wynikającym z mojej decyzji (kończy się czas prowadzenia, a trafił się parking po drodze) - to oczywiście zgodnie z R3821/85 wrzucam "łóżko".
Bywa jednak i tak, że znam z góry czas oczekiwania na czynności zał. /rozł. - więc w tym czasie zgodnie z R3821/85 rejestruję "dyspozycyjność". Ponieważ jednak w tym czasie nie prowadzę pojazdu ani nie wykonuję żadnej innej pracy - są zatem w tym okresie spełnione warunki przerwy z art. 4 lit. d) Rozporządzenia 561/2006, więc nie robię później dodatkowej przerwy, rejestrowanej jako "łóżko".

1

~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
czy ty nie potrafisz odpowiedziec w prost na zadawane pytania
wszystkich uswiadamiasz ze po 4. 5h moga wrzucac koperte zamiazt lozka a sam robisz inaczej.

1

Deen
Bicie piany o niczym...
Wiadomo, że każdy zawsze kiedy może "odpoczywa", sory daje odpocząć "tachowi"...

1

~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
tak deen tacho ma swoja motoryke, ono meczy sie i odpoczywa szablonowo, czlowiek ma swoja motoryke i nic szablonowo u niego nie dziala

1

Deen
Wiadomo, że wszystko co sie często używa, psuje się. Chcesz mieć zepsute tacho?
Zostawcie te guziczki!!!

1

~ktosik
a jak czekam na parkingu na zaladunek ze dwa dni ( sms od wladz ) to co mam wcisnac?
dyspozycje , czy lozko?

1

PrzPrz
Grzywka: Odwróciłeś zupełnie to, co napisałem w innym wątku...
Nie napisałem, żeby przerwę rejestrować jako "dyspozycyjność", lecz że odpowiednio długa "dyspozycyjność" (rejestrowana w warunkach określonych w R3821/85 i D2002/15/WE) spełnia warunki, aby być przerwą z art. 4 lit. d R561/2006.

A odpowiedź wprost: jeżeli z przepisów wynika obowiązek rejestrowania "dyspozycyjności" - to ją rejestruję, i traktuję po osiągnięciu odpowiedniego wymiaru jako przerwę.
Jeżeli natomiast przerwę zrobiłem gdzieś w trasie - rejestruję "łóżko".
Wszystko zgodnie z przepisami.

1

Deen
Jakby rozwinąć taka interpretację dyspozycyjności to:
- Jak szef powie "Jutro zaczynasz o 8 ale jeszcze zadzwonię... "
- W piatek masz informację, że załadunek będzie w poniedziałek. Masz przyjść do biura o 9 w poniedziałek wtedy uzyskasz dokładne informację o godzinie załadunku.
itd...
itp...
To wszystko jest dyspozycyjność!
No i kiedy tu odpoczywać...

1

Deen
Prz
To ty toge wozisz ze sobą i perukę?
Jak masz kontrolę to panom krokodylom przedstawiasz wykładnie przepisów i mówisz...
"Że czarne jest czarne a białe jest białe... "
Jak tacho rejestruje dyspozycyjność to twoje słowo wystarczy by magia zadziałała i stała się przerwą?
Koperfild transportu jesteś...

1

Deen
Nie mówię, że to jest nie możliwe...
Ale wiesz jak jest Al Capone trafił do wiezienia za podatki a nie za to że był gangsterem i mo*dowano ludzi na jego zlecenie.
Wygrasz bój o przerwę, przegrasz o mocowanie ładunku na przykład...
Krokodyli nie warto głaskać pod włos...

-1

PrzPrz
Nie, Deen :) Posiłkuję się m. in. oficjalnym dokumentem UE, do którego link podałem wyżej, oraz literalnym brzmieniem art. 4 lit. d R561/2006... :)

1

Deen
Poczytaj...
Wygrasz bitwę ale nie ma bata, żebyś wygrał wojnę...

1

PrzPrz
Deen:
- Jak szef powie "Jutro zaczynasz o 8 ale jeszcze zadzwonię... "
to o 08:00 rozpoczynam pracę, i włączam młotki.

- W piatek masz informację, że załadunek będzie w poniedziałek. Masz przyjść do biura o 9 w poniedziałek wtedy uzyskasz dokładne informację o godzinie załadunku.
to od piątku do poniedziałku do 09:00 odbieram odpoczynek tygodniowy. O 09:00 rozpoczynam pracę, włączam młotki i idę do biura.

Czy to jest źle... ? A jeżeli tak - to dla kogo... ?

1

~3-ci
Ubawiłem się z tym pot-pierta-laniem Romków.
Świetny dow-ci. p.

1

PrzPrz
~3-ci: Myślisz, że np. Germanie nas nie pot-pierta-lają do BAG? ; )

1

Deen
Ciekawe, że przy moich przykładach nie miałeś wątpliwości a są takie sam jak ten dla którego założyłeś wątek, czyli nie wiesz kiedy zaczniesz pracę...
Potrzebujesz adwersarzy a może chcesz się pochwalić, że każdą wolną chwilę spędzasz pochylony nad przepisami i jako jedyny widzisz ich niedoskonałość i tylko ty je potrafisz interpretować prawidłowo?

1

PrzPrz
Deen: Nie do końca zrozumiałem - co miało być nieoczywistego w Twoich przykładach... ?
W temacie wątku jest mowa o sytuacji, gdzie kierowca już w czasie dnia pracy otrzymuje polecenie oczekiwania na załadunek bez określenia czasu tego oczekiwania.
To może być więc dalsza część Twojego drugiego przykładu:
"- W piatek masz informację, że załadunek będzie w poniedziałek. Masz przyjść do biura o 9 w poniedziałek"
Dla mnie jest zupełnie jasne, że mam czas wolny do poniedziałku do 09:00, mogę odebrać odpoczynek tygodniowy.
W poniedziałek o 09:00 rozpoczynam pracę i włączam młotki - formalności w biurze to przecież czas pracy?

"wtedy uzyskasz dokładne informację o godzinie załadunku. "
Otrzymałem informację, o której będzie załadunek (np. o 11:30) - więc mam tę informację podaną z góry, przed rozpoczęciem oczekiwania. Idę do auta, przełączam tacho na "dyspozycyjność" i czekam do 11:30.
O 11:30 podstawiam się pod rampę (lub najpierw idę do biura, żeby np. się dowiedzieć, pod którą rampę podjechać) - jest to czas pracy (i chwilka prowadzenia).
Podstawiłem się do rampy - idę do magazyniera.
Jeżeli uczestniczę w załadunku - patrzę i kontroluję, co i jak ładują, skaczę z pasami itp. - to rejestruję "młotki".
Jeżeli nie uczestniczę w załadunku, a magazynier po podstawieniu naczepy podał, o której będzie wszystko gotowe - do chwili podanej przez magazyniera rejestruję "dyspozycyjność", bo informację o czasie trwania załadunku otrzymałem z góry.
Jeżeli czas załadunku przedłużył się ponad czas podany na początku - resztę rejestruję jako "młotki", bo ta informacja już nie była podana z góry.
Koniec załadunku - na "młotkach" kontrola, formalności, zamknięcie naczepy i odjazd.

Co w tym schemacie jest źle... ? : (

1

~ktosik
jest za dlugi

1

PrzPrz
~ktosik: Mogłeś napisać krócej: TL; DR :)
A poza tym... ? :)

1

~ktosik
ty sie baw w skroty.

a poza tym to ja mam piwo

1

Deen
Wiem jak wygrasz z krokodylami... Zanudzisz ich na śmierć...

2

PrzPrz
Deen: W tym szaleństwie jest metoda... :)

1

~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
prz
jezeli jestes do czyjejsc dyspozycji to jak chcesz w tym okresie dowolnie dysponowac swoim czasem.

1

PrzPrz
Grzywka: Gdy jestem do czyjejś dyspozycji - nie odbieram odpoczynku, a tylko odpoczynki muszą spełniać warunek swobodnego dysponowania swoim czasem przez kierowcę (art. 4 lit. f R561/2006).
Dlatego właśnie 3 godziny i więcej "łóżka" pod rampą - to całkowite nieporozumienie i pozorowanie odpoczynku w sytuacji, w której odpoczynek to nie był.

1

~ktosik
tak samo jak stanie na parkingu dwa-trzy dni w oczekiwaniu na sms z adresem zaladunku.

taki odpoczynek to nie odpoczynek, bo nie dysponujemy swoim czasem, bo jestesmy w ciaglej gotowosci jechac ladowac..

1

PrzPrz
~ktosik: Dokładnie tak. W takiej sytuacji nie jest to odpoczynek... Ten czas powinien być rejestrowany jako "inna praca" - w godzinach pracy określonych np. w Regulaminie pracy.
Sytuacja jest natomiast zupełnie inna, gdy kierowca otrzyma informację: "Nie ma pracy dla Ciebie, masz czas wolny - kolejne polecenie dostaniesz za dwa dni",
Jest jasno i czytelnie - można iść po piwo... ; )

1

~ktosik
ide pic.
a racja. nie musze isc. mam kolo siebie :D

1

~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
skoro wie ze za dwa dni bedzie ladowal to kaperta- jak sam wczesniej napisales oczekiwania na zaladunek z wiadoma data i godzina.

1

~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\
aj jak podstawie auto pod rampe i nie bedze przy zaladunku ani siedziel a kabinie tylko pojde do knajpy na obiad?

1

PrzPrz
Grzywka (22:44:17) : Przeczytaj uważnie:
- art. 3 lit. b tiret pierwsze D2002/15/WE:
„ ; okresy gotowości” oznaczają: — okresy inne niż te odnoszące się do przerw i okresów odpoczynku, podczas których pracownik wykonujący czynności związane z przewozem nie jest zobowiązany pozostawać na swoim stanowisku pracy, ale musi być dostępny, aby odpowiedzieć na każde wezwanie do rozpoczęcia lub kontynuowania jazdy lub wykonania innej pracy.
- art. 10 ust. 1 Uocpk:
Okresy pozostawania do dyspozycji oznaczają okresy, inne niż przerwy i czas odpoczynku, podczas których kierowca nie jest obowiązany pozostawać na stanowisku pracy kierowcy, będąc jednocześnie w gotowości do rozpoczęcia albo kontynuowania prowadzenia pojazdu albo wykonywania innej pracy. (... )

Okresy INNE niż czas odpoczynku; jeżeli kierowca wiedział, że załadunek będzie za dwa dni, to oczywistym jest, że odebrał w tym czasie odpoczynek - skoro miał obowiązek rozpocząć go najpóźniej po 15 godzinach od rozpoczęcia pracy w danym dniu.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 13.59.231.155

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels