ID: 121263
TRANSPORT LUDZI ZA GRANICE - BUS 9 osob
ID: 121263
ID: 121263
Przedstawie Wam swoj plan i prosze o wskazowki i uwagii ludzi ktorzy sa zorientowani w temacie. Wklad wlasny jaki posiadam to 30 tys PLN.
Jestem z okolic Lublina ( wschodnia Polska) i chcialbym wozic ludzi busem 9 osob do Niemiec. ( wydaje mi sie to najbardziej korzystny kierunek ). Oto moja wizja :)
Zakladam DG ( nie wiem jaki jest koszt samego zalozenia DG, a jesli chodzi o ZUS to przez 2 lata cos ok. 300 PLN, a pozniej ok. 1 tys. PLN. ), nastepnie wyrabiam CKZ koszt ok. 3tys PLN ( z tego wzg. taki wysoki poniewaz chcialbym uczeszczac na kurs przygotowujacy i kilka razy musialbym dojechac do W-wy), nastepnie i tu zaczynaja sie schody - czy licencje wyrabia sie na samochod? tzn ze pierwsze musze sie starac o busa, a nastepnie wyrobic na niego licencje?? Jesli chodzi o busa to chcialbym wziasc nowego w leasing i tu pytanie czy znajdzie sie taki leasingodawca ktory udostepni leasing dla nowo powstalej jednoosobowej firmy tu chcialbym przyznaczyc ok. 15tys PLN na 10% wplaty zakladajac wartosc nowego ok. 150tys. PLN. Teraz ta licencja to koszt z tego co wyczytalem na miedzynarodowy transport busem do 9 osob ok. 1100zl. a dla autobusow i busow powyzej 9 os. ponad 4 tys. PLN. Czyli w moim przypadku ok. 1100 zl. Zabezpieczenie majatkowe w wysokosci 9 tys. EURO. Jedyne co mam na siebie to auto osobowe wartosci ok. 3 tys. EURO, czy zabezpieczeniem takim moze byc nieruchomosc, albo ziemia?? ? Albo czy wystarczy pozyczyc na pare dni taka kwote tylko po to aby wziasc z konta wyciag, ze taka kwote posiadam na koncie?? Tego typu wydatki zamknelsimy w kwocie 21tys. PLN. No to jedziemy z tym transportem ; )
Mam firme, busa jestem teraz Gosc i zaczynam wchodzic w branze. Reklamuje sie wszedzie gdzie sie da ze transport ludzi i paczek do Niemiec i z powrotem, co 10 kurs 50% znizki itp itd.
Kalkulacja.
Chcialbym jezdzic sam robiac jedno kolko PL-D-PL w tygodniu. Kolko zamyka sie 2tys. km. Oplata 250 zl. (tyle biora inni ). Koszt przejechania 1200 PLN. ( nie wiem jakie sa oplaty drogowe, na przejechanie 100km licze 60 zl. ) Liczac ze bralbym 6 osob ( zakladam ze rzadko kiedy bedzie 8 czyli komplet ) w obie strony wychodzi 3 tys. PLN, minus paliwo zostaje 1800 PLN. Robiac 4 kursy w miesiacu wychodzi ok. 7 tys. PLN. Z tego trzeba odjac koszty utrzymania firmy tj. leasing, tel, ZUS. Przy dalszej kalkulacji w np. w skali roku trzeba doliczyc amortyzacje samochodu tj 5razy wymiana oleju, pakiet ubezpieczen, wymiana rozrzadu i inne...
Móglbym rozszezyc funkcjonalnosc firmy o przyczepke, pewnie zdarzaly by sie paczki, lub wieksze ilosci bagazy pasazerow wyjezdzajacych do pracy, albo laweta (przy okazji jesli takie by sie trafialy moglbym przywiesc komus auto do wschodniej Polski :) Zakladam ze kolko robilbym w max 4 dni np. wyjazd poniedzialek rano, powrot czwartek wieczor po za tym w weekend moglbym obsluzyc jakies wesele jako transport albo zawiesc kogos na lotnisko, w koncu bylby to licencjonowany transport osob :)
Pytania :
1. Czy jest z czym startowac z kwota 30 tys. PLN. ?
2. Ile czasu potrzeba od planu, do realizacji? Mysle ze da sie to zamknac w czasie ok. pol roku... Najdluzej z tego co wiem to oczekiwanie na licencje...
3. Leasing.
a) czy jest szansa ze znajdzie sie leasingodawca dla mnie z przedstawiona tu wizja?? ?
b) czy po splaceniu leasingu auto staje sie moja wlasnoscia?? , jaki leasing dla mnie bylby najbardziej korzystny, powinno sie go splacac w miare mozliwosci szybko, czy pospiech w splacaniu rat nie jest wskazany?
4. Licencja. Czy da sie obejsc to zabezpieczenie 9 tys. EURO? np. czy moze to byc nieruchomosc, albo poprostu gotowka na koncie ( a nie konieczne moja, taka kwote moge pozyczyc tylko po to aby wziasc wyciag z banku i na kwitku bedzie ze jestem posiadaczem takiej sumy).
5. Czy poza CKZ i licencja potrzebuje jakichs zezwolen na tego typu transport?? ?
6. Czy do nowego busa bedacego na gwarancji moge zapiac hak i ciagac przyczepke lub lawete nie tracac gwarancji?
7. No i co Wy na to? :)
Przedstawie Wam swoj plan i prosze o wskazowki i uwagii ludzi ktorzy sa zorientowani w temacie. Wklad wlasny jaki posiadam to 30 tys PLN.
Jestem z okolic Lublina ( wschodnia Polska) i chcialbym wozic ludzi busem 9 osob do Niemiec. ( wydaje mi sie to najbardziej korzystny kierunek ). Oto moja wizja :)
Zakladam DG ( nie wiem jaki jest koszt samego zalozenia DG, a jesli chodzi o ZUS to przez 2 lata cos ok. 300 PLN, a pozniej ok. 1 tys. PLN. ), nastepnie wyrabiam CKZ koszt ok. 3tys PLN ( z tego wzg. taki wysoki poniewaz chcialbym uczeszczac na kurs przygotowujacy i kilka razy musialbym dojechac do W-wy), nastepnie i tu zaczynaja sie schody - czy licencje wyrabia sie na samochod? tzn ze pierwsze musze sie starac o busa, a nastepnie wyrobic na niego licencje?? Jesli chodzi o busa to chcialbym wziasc nowego w leasing i tu pytanie czy znajdzie sie taki leasingodawca ktory udostepni leasing dla nowo powstalej jednoosobowej firmy tu chcialbym przyznaczyc ok. 15tys PLN na 10% wplaty zakladajac wartosc nowego ok. 150tys. PLN. Teraz ta licencja to koszt z tego co wyczytalem na miedzynarodowy transport busem do 9 osob ok. 1100zl. a dla autobusow i busow powyzej 9 os. ponad 4 tys. PLN. Czyli w moim przypadku ok. 1100 zl. Zabezpieczenie majatkowe w wysokosci 9 tys. EURO. Jedyne co mam na siebie to auto osobowe wartosci ok. 3 tys. EURO, czy zabezpieczeniem takim moze byc nieruchomosc, albo ziemia?? ? Albo czy wystarczy pozyczyc na pare dni taka kwote tylko po to aby wziasc z konta wyciag, ze taka kwote posiadam na koncie?? Tego typu wydatki zamknelsimy w kwocie 21tys. PLN. No to jedziemy z tym transportem ; )
Mam firme, busa jestem teraz Gosc i zaczynam wchodzic w branze. Reklamuje sie wszedzie gdzie sie da ze transport ludzi i paczek do Niemiec i z powrotem, co 10 kurs 50% znizki itp itd.
Kalkulacja.
Chcialbym jezdzic sam robiac jedno kolko PL-D-PL w tygodniu. Kolko zamyka sie 2tys. km. Oplata 250 zl. (tyle biora inni ). Koszt przejechania 1200 PLN. ( nie wiem jakie sa oplaty drogowe, na przejechanie 100km licze 60 zl. ) Liczac ze bralbym 6 osob ( zakladam ze rzadko kiedy bedzie 8 czyli komplet ) w obie strony wychodzi 3 tys. PLN, minus paliwo zostaje 1800 PLN. Robiac 4 kursy w miesiacu wychodzi ok. 7 tys. PLN. Z tego trzeba odjac koszty utrzymania firmy tj. leasing, tel, ZUS. Przy dalszej kalkulacji w np. w skali roku trzeba doliczyc amortyzacje samochodu tj 5razy wymiana oleju, pakiet ubezpieczen, wymiana rozrzadu i inne...
Móglbym rozszezyc funkcjonalnosc firmy o przyczepke, pewnie zdarzaly by sie paczki, lub wieksze ilosci bagazy pasazerow wyjezdzajacych do pracy, albo laweta (przy okazji jesli takie by sie trafialy moglbym przywiesc komus auto do wschodniej Polski :) Zakladam ze kolko robilbym w max 4 dni np. wyjazd poniedzialek rano, powrot czwartek wieczor po za tym w weekend moglbym obsluzyc jakies wesele jako transport albo zawiesc kogos na lotnisko, w koncu bylby to licencjonowany transport osob :)
Pytania :
1. Czy jest z czym startowac z kwota 30 tys. PLN. ?
2. Ile czasu potrzeba od planu, do realizacji? Mysle ze da sie to zamknac w czasie ok. pol roku... Najdluzej z tego co wiem to oczekiwanie na licencje...
3. Leasing.
a) czy jest szansa ze znajdzie sie leasingodawca dla mnie z przedstawiona tu wizja?? ?
b) czy po splaceniu leasingu auto staje sie moja wlasnoscia?? , jaki leasing dla mnie bylby najbardziej korzystny, powinno sie go splacac w miare mozliwosci szybko, czy pospiech w splacaniu rat nie jest wskazany?
4. Licencja. Czy da sie obejsc to zabezpieczenie 9 tys. EURO? np. czy moze to byc nieruchomosc, albo poprostu gotowka na koncie ( a nie konieczne moja, taka kwote moge pozyczyc tylko po to aby wziasc wyciag z banku i na kwitku bedzie ze jestem posiadaczem takiej sumy).
5. Czy poza CKZ i licencja potrzebuje jakichs zezwolen na tego typu transport?? ?
6. Czy do nowego busa bedacego na gwarancji moge zapiac hak i ciagac przyczepke lub lawete nie tracac gwarancji?
7. No i co Wy na to? :)
~Manfred*.47.24.99.ipv4.supernova.orange.pl
*.47.24.99.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (79)
~Hubix | Dokładnie, pojeźdź najpierw kogoś, zobaczysz, jak to sie je. Przyzwoite jest energy tour, popytaj może tam, firma ma spore doświadczenie. | |||
~marko | Hubix ma rację, popruboj u nich, firma ma doświadczenie i kierowcy też są spoko, zorientujesz się w temacie. Na poczatek to chyba najlepsze wyjście no i może coś odłożysz na biznes. | |||
marfast24
| no i jak tam Manfred z tą firmą bo ja kupiłem 2 lata temu busa 9 osobowego i do tej pory nie mogę się za te przewozy zabrać ciekaw jestem jak u Ciebie | |||
~kkkkkkkk | kolego probuj | |||
~mark | energy tour? a co to ma znaczyć. ktoś tu sie reklamuje? miałem okazje rozmawiać ze znajomym co powiedział ze kilka razy wybrał tą firme i jeszcze mu sie nie zdarzyło zeby chociaż dwa razy jechać z tym samym kierowcą. | |||
~Taw | Patrze n blablacar i watpi w powodzenie takiego interesu. Z drugiej strony nie spotkałem parkingu (francja niemcy) bez "busiarzy" ale tych od przewozu towarów | |||
~kasia | witam a ja jezdze do niemiec ludzi woze ale najlepiej jest sobie znalesc uklady z jakas niemiecka firma i tam wozic ekipe ludzi... jak jest zapotrzebowanie na ludzi do pracy to dzwonia i sie jedzie wtedy kasa jest wieksza... szukam wlasnie kontaktow do niemieckich firm co chca ludzi. nic nie wiecie o czyms takim??? | |||
~kasia | jeśli jedziesz samym busem to nie musisz miec viatolu a jesli chcesz podpiac lawete albo przyczepke to kupujesz viatol musisz go dol; adowac bo jak ci cykna to mandat jest straszny... | |||
~ku-ku | Zadzwon do mamy!bo ja zadzwonie gdzie trza! | |||
~kasia | nie rozumiem twojej aluzji | |||
~daniel | nic | |||
~XxX | Ci co tak krytykują to specjalnie tak *lą bo się boją konkurencji.. | |||
~felicjan | Znam firmę która się tym zajmuje - ://protrans. org. pl/ | |||
~Kierowca_z_ckz | Do busa na 9 osob ckz jest ci niepotrzebne. | |||
~BadMad | BadMad- przewóz osób i towarów Polska- Niemcy. Brzesko, Bochnia, Tarnów, Nowy sącz, Kraków, Wojnicz, Czchów, Myślenice, Niepołomice Profesjonalny przewóz osób, transport towarów Brzesko małopolskie - Niemcy - to zakres działań naszej firmy. Zajmujemy się przewozem osób na terenie Polski i Niemiec od 1994 roku. Zaufało nam już ponad 300 000 klientów. Siedziba naszej firmy znajduje się w Brzesku, między Krakowem a Tarnowem. Posiadamy ponad 20 lat doświadczenia. Podróżując z nami, możesz mieć pewność, że dotrzesz do celu bezpiecznie i na czas. Punktualność jest naszą mocną stroną. Posiadamy nowe samochody z klimatyzacją i telewizorem, dzięki czemu podróż przebiegnie Ci szybko i komfortowo. www. badmad. pl, info@badmad. pl, +48 601 427 766 / +48 146 630 577 | |||
~Remi | Jeżeli chodzi o przewóz ludzi, międzynarodowy, to wiem, że firma Bustransfery z Pruszkowa takie oferuje. Dobra i rzetelna firma. | |||
~MIRON | Od 2013 roku w przewozach między narodowych, jeżdzisz bez rzadnych licencji, czy innych pierdół, co innego gdy chcesz iezdżić po kraju, ale w transporcie międzynarodowym osób jest już wszystko bardzo prosto rejestrujesz firmę, kupujesz auto i jeżdzisz, tak straszą bo konkuręcja do dżwi puka i się boją, potwierdzone telefonem do ministerstwa transportu i ITD warszawa siedzba główna | |||
~Karol | A czy jest jakaś strona gdzie można zgłaszać wolne miejsce w aucie oraz kierunek trasy? Taka giełda ładunków tylko dla osób | |||
driver77
| MIRON, Czyli co? Kupuje busa do 9 osób, otwieram DG i śmigam PL-D, PL-NL PL-F kiedy chce i jak chce, bez licencji, zezwoleń, pozwoleń? Zbyt piękne by było prawdziwe. Zaraz by się nasiało pseudo przewoźników. Choć i tak nie brakuje takich. A jak podczas kontroli udowodnisz ze robisz miedzynarodówkę? Na słowo ci uwierzą? No bo wiadomo że na PL dalej trzeba. Osobiście znam gościa który od 10 lat wozi ludzi do NL i śmieje sie wszystjkim w twarz. Zero podatku, vatu, zusu i inych złodziejskich składek. Kontrole przechodził nie jedną i nigdy nikt pasażerów nie pytał czy płacili kierowcy za przejazd. Zawsze mówi, Jade na robote ze znajomymi, lub na mecz z przyjaciołmi, lub na impreze do fajnego lokalu. I tyle warta jest cała licencja. Jesteś sprytny i nie panikujesz podczas kontroli, to nikt ci nic nie udowodni, czy wieziesz zarobkowo czy rekreacyjnie jedziecie. A jak podczas kontroli udowodnisz ze robisz miedzynarodówkę? Na słowo ci uwierzą? No bo wiadomo że na PL dalej trzeba. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz