Pierwszy udany test ładowania megawatowego to ogromny krok naprzód. W branży terminu MCS czasami używa się już na określenie mocy ładowania przekraczającej 700 kW. Dla nas jednak ważne jest, aby nasi klienci mogli ładować akumulatory eActrosa 600 prądem o mocy 1 MW, a tym samym czerpać korzyści z krótkich czasów ładowania i dużego zasięgu powiedział Peter Ziegler, dyrektor działu komponentów do ładowania w Mercedes-Benz Trucks.
Rozwój technologii MCS i jej wdrożenie do produkcji seryjnej
W przyszłości prace w tym zakresie będą obejmować dalsze testowanie interfejsu komunikacyjnego między pojazdem a stacją ładowania, zdefiniowanego w ramach standardu MCS, a także ciągły rozwój prototypowych komponentów aż do osiągnięcia dojrzałości seryjnej.Ładowanie megawatowe jest szczególnie interesujące w przypadku publicznej infrastruktury ładowania
Rozpoczęcie produkcji seryjnej eActrosa 600 planowane jest na koniec 2024 r. Oprócz ładowania CCS z mocą do 400 kW, nowy model będzie w przyszłości gotowy także do ładowania prądem o mocy 1000 kW, gdy tylko będzie ono dostępne. W tym celu klienci mogą już teraz zamawiać instalację wstępną, która umożliwi montaż technologii MCS w terminie późniejszym. Około 60% długodystansowych przewozów realizowanych przez klientów Mercedes-Benz Trucks w Europie odbywa się na trasach krótszych niż 500 km, co oznacza, że w takich przypadkach wystarcza stacja ładowania w zajezdni oraz w punktach załadunku i rozładunku. W przypadku wszystkich innych zastosowań ciągła rozbudowa publicznej infrastruktury ładowania jest niezbędna, aby elektryczny samochód ciężarowy stał się opłacalny w transporcie dalekobieżnym w całej Europie. Ładowanie megawatowe ma więc ogromny potencjał, szczególnie w przypadku tak wymagających zastosowań.Źródło: Mercedes-Benz Trucks