Wyniki uzyskane podczas przejazdu demonstracyjnego w Teksasie wskazują, że po wprowadzeniu na rynek nasz pojazd zasilany ogniwami paliwowymi na ciekły wodór o mocy 200 kW powinien być w stanie pokonać trasy o długości od 1000 do 1250 km”, a więc porównywalne z tymi, do jakich obecnie wykorzystuje się ciężarówki z silnikiem Diesla powiedział Parker Meeks, dyrektor generalny firmy Hyzon.Dzięki większej gęstości energii, ciekły wodór pozwala przewozić znacznie większą ilości paliwa bez wzrostu masy pojazdu i utraty ładowności. Utrzymanie wodoru w stanie ciekłym wymaga bardzo niskiej temperatury poniżej – 200 stopni C. Dlatego Hyzon nawiązał współpracę z firmą Chart Industries w celu opracowania systemu zbiorników zdolnych do przechowywania ciekłego wodoru w ekstremalnie niskich temperaturach i dostarczania go do układu ogniw paliwowych pod odpowiednim ciśnieniem. Dodatkową zaletą ciekłego wodoru jako paliwa jest fakt, że jeden kilogram jest nawet o 5 dolarów tańszy niż wodór gazowy pod wysokim ciśnieniem.
Na potrzeby przejazdu demonstracyjnego transport, przechowywanie i tankowanie ciekłego wodoru zapewniła firma Certarus, która wykorzystuje ciekły wodór produkowany przez firmę Air Liquide.
Źródło: Hyzon Motors