Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mniejsze spalanie i większa wydajność. SuperTruck II w akcji

Utworzona: 2023-07-09


Firma Navistar przedstawiła wyniki projektu International SuperTruck II, realizowanego we współpracy z amerykańskim Departamentem Energii.

Dzięki hybrydyzacji ciężarówka International SuperTruck II spala 14.7l/100 km i charakteryzuje się o 170% lepszą wydajnością transportową (pokonany dystans dzielony przez ilość zużytego paliwa razy masa ładunku) w stosunku do modelu International SuperTruck I z roku 2009.

Dążąc do zwiększenia wydajności pojazdów ciężarowych klasy 8 (powyżej 15 ton) i zmniejszenie zależności Stanów Zjednoczonych od paliw kopalnych, celem projektu International SuperTruck II była poprawa wydajności pojazdów nowej generacji poprzez hybrydyzację i optymalizację własności aerodynamicznych. W wyniku prac uzyskano m.in. 170% poprawę efektywności transportowej, 55% poprawę sprawności termicznej hamulców silnika, oszacowania możliwości zmniejszenia całkowitych kosztów posiadania dla poszczególnych technologii oraz elektryfikacji z użyciem systemów wysokonapięciowych.

Navistar jest jedynym producentem OEM, który zbudował specjalną naczepę w celu zapewnienia możliwie najdokładniejszych wyników testów. Składa się ona z kompozytowej skrzyni ładunkowej o minimalnym oporze aerodynamicznym i niewielkiej wadze, zintegrowanych belek poprzecznych. Przepływ powietrza pod podwoziem jest kontrolowany przez kompozytowe elementy aerodynamiczne, a panele słoneczne nowej generacji zapewniają zasilanie umożliwiające zmianę wysokości prześwitu powiedział Dean Oppermann, główny inżynier w firmie Advanced Truck.
Model International SuperTruck II został zbudowany jako pojazd hybrydowy wyposażony w silnik spalinowy połączony z technologią wysokonapięciową opracowaną we współpracy z firmą Bosch. Ulepszenia silnika pozwoliły uzyskać bardziej wydajne spalanie, zmniejszyć tarcie, lepszą wymianę gazową i przepływ powietrza przez silnik. Przeprojektowana głowica cylindrów z silnikiem z podwójnymi wałkami rozrządu i ulepszonym układem paliwowym zaowocowała zmniejszonym o 2% zużyciem paliwa w porównaniu z modelem International SuperTruck I. Udoskonalenia układu oczyszczania spalin obejmowały dozowanie płynu DEF, ulepszone mieszanie, nową selektywną redukcję katalityczną (SCR) zapewniającą wysoki poziom eliminacji NOx i skrócony czas aktywacji zimnego rozruchu. Jeżeli chodzi o funkcje wspomagania jazdy, model International SuperTruck II jest wyposażony w predykcyjny tempomat nowej generacji oraz wykorzystuje inne technologie informacyjne dostępne w ramach grupy TRATON

Naszym celem jest udoskonalanie technologii silników spalinowych w celu uzyskania maksymalnej wydajności oraz ekologiczności, aż do osiągnięcia wyników porównywalnych z pojazdami o zerowej emisji. Jednoczesny rozwój obu technologii zapewnia płynne przechodzenie między technologiami, aby opracować rozwiązanie jak najlepiej służące potrzebom klientów. Skupiamy się na całym ekosystemie – od pojazdu poprzez infrastrukturę ładowania, a kończąc na serwisie i wsparciu technicznym oraz utylizacji akumulatorów powiedział Opperman.
Jako członek grupy TRATON, Navistar nadal bada, tworzy i testuje przyszłe technologie, w tym akumulatory półprzewodnikowe, wodorowe ogniwa paliwowe, zdolność do jazdy autonomicznej i rozwiązania dla pojazdów połączonych.



Źródło: Navistar
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels