Zgodnie z tą umową, po dotarciu do portu w Dover lub Calais, kierowcy frachtowi będą mogli skorzystać z następnego, dostępnego rejsu, niezależnie od tego czy prom będzie obsługiwany przez P&O czy DFDS.
Podczas pandemii, w sytuacji kryzysowej, zrobiliśmy wszystko, co było w naszej mocy, aby zapewnić niezakłócony przepływ najważniejszych towarów. Umowa czarteru powierzchni ładunkowej we współpracy z DFDS, pozwola nam na zapewnienie dalszego dynamicznego rozwoju usług frachtowych na kluczowej trasie Dover-Calais. Umowa zapewnia także utrzymanie pozycji głównego szlaku handlowego między Wielką Brytanią a UE, na którym polegają tysiące przedsiębiorstw i miliony konsumentów. Pozwala zagwarantować wysoki poziom obsługi naszych klientów, skracając czas spędzany przez kierowców na czekaniu w portach, umozliwiając rejsy co 36 minut i redukując całkowity efektywny czas przejazdu o około 30 minut- powiedział David Stretch, CEO P&O Ferries.Dover-Calais to najpopularniejsza trasa promowa obsługująca wymianę handlową między Wielką Brytanią a UE. Rozpoczynająca się latem tego roku umowa obejmuje wszystkie osiem statków na trasie Dover-Calais, w tym należące do P&O Ferries Spirit of Britain, Spirit of France, Pride of Canterbury, Pride of Kent i Pride of Burgundy oraz należące do DFDS Cote des Flandres, Cote des Dunes i Calais Seaways.
Źródło: P&O Ferries