Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak zapanować nad niespodziewanymi wydatkami firmowymi?

Utworzona: 2017-02-13


Nawet rentowny biznes jest narażony na napotkanie zatorów płatniczych. Wystarczy jedna nieuregulowana płatność za duże zlecenie transportowe i pojawia się problem z opłaceniem własnych kosztów firmowych.

Jeśli nie zapanuje się nad utrzymaniem odpowiedniego balansu między gotówką wpływająca do firmy i gotówką wypływającą, wtedy można narazić firmę na utratę płynności finansowej. A w takiej sytuacji droga do bankructwa jest krótka.

Jednym z głównych powodów powstania zatorów płatniczych jest skumulowanie się zbyt wielu wydatków w tym samym czasie i brak płatności od kontrahenta. Jeśli nie ma się odpowiedniej rezerwy gotówkowej, wtedy dochodzi do sytuacji gdy zachwiana zostaje płynność finansowa. Poniżej proponujemy kilka rozwiązań, które pozwolą wyeliminować takie sytuacje:

Planowanie wydatków

Zdecydowana większość wydatków firmowych może być lepiej zaplanowana dzięki utworzeniu oraz regularnemu prognozowaniu przepływów finansowych. To kluczowy finansowy dokument, który pomoże zrozumieć kiedy pieniądze wpływają do kasy firmy oraz kiedy z niej wypływają w poszczególnych okresach roku. Ten dokument pomoże przygotować się na sytuacje, gdy wpływ do kasy będzie zbyt niski, aby pokryć bieżące wydatki. Przygotowanie takiego planu to bardzo użyteczne ćwiczenie, które zmusza do śledzenia wydatków firmowych w ujęciu miesięcznym oraz zaplanowaniu ich na przyszłe okresy.

Utworzenie i utrzymanie funduszu awaryjnego

Kryzysowych sytuacji takich jak niespodziewane naprawy czy przestoje z powodu choroby pracowników są trudne do przewidzenia, ale można się do nich przygotować. Posiadanie poduszki finansowej w postaci oszczędności to bardzo dobra opcja. Firma posiadając awaryjne fundusze jest bardziej elastyczna w sytuacji, gdy napotka możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty zakupowej, pozwalającej zwiększyć zyski firmy (np. wynajem auta to realizacjo nowego zlecenia transportowego). Warto jednak pamiętać, aby mieć szybki dostęp do takiego funduszu awaryjnego więc najlepsze rozwiązanie to utworzenie firmowego konta oszczędnościowego.

Upłynnienie faktury sprzedażowej w sytuacji, gdy nagle zabrakło kasy w firmie

Jeśli masz problemy z krótkoterminowymi przepływami pieniężnymi, takimi jak zbyt wiele wydatków w danym miesiącu lub opóźniona duża płatność od klienta, upłynnienie faktury może okazać się być dobrym rozwiązaniem. Rozwiązanie to daje Ci dostęp do środków ze sprzedaży już na drugi dzień po wystawieniu faktury sprzedażowej. Usługę taką obecnie oferuje InviPay.com. W odróżnieniu do alternatywnych form kredytowania działalności gospodarczej, rozwiązanie jakie dostarcza inviPay.com cechuje minimum formalności. Plusem jest też, iż można go zintegrować z jednym z kilku rozwiązań księgowości online i tym samym przekazać fakturę do wypłaty tylko jednym kliknięciem. Więcej na temat jak działa finansowanie faktur w praktyce znajdziesz w artykule 'Co powinieneś wiedzieć o usłudze finansowania faktur'.

Chcesz wiedzieć więcej?

Skontaktuj się z nami:
Tel: +48 22 295 11 58
invipay@invipay.com
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels