INELO Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k.

powrót z niemiec bez cmr-u
ID: 79098

ładowałem wczoraj towar u "fryców" wystawili mi tylko list przewozowy (lieferschein)
Chcialem wypisać swoje cmr-y, ale niemiec powiedział że wystarczy list przewozowy.
Pierwszy raz się z tym spotkałem, czy to normalna procedura?

~Migdał
*.ssp.dialog.net.pl

Eurotrailer Sp. z o.o.

Posty (37)

Nadulak
2010-06-26 11:03:27
Trzeba był samemu sobie wypisać i but !!!
nowyheniekstar
2010-06-26 11:07:26
Cześc ziomal co tak rozkopali Ci Miasto dziś się zdziwiłem studzienki na wierchu dawno nie jechałem...
~ND Kierowca
2010-06-26 11:08:15
~Migdał nie słuchaj tego co gadał ci fryc bo skad on moze wiedziec jakie prawo obowiazuje w transporcie
Niemcy co jezdza po Niemczech tylko i wyłącznie na krajowej niemieckiej licencji - moga sobie wiezc towar na podstawie lieferscheinu
ty jak masz miedzynarodową licencje na przewóz rzeczy musisz miec wypisany nawet przez siebie CMR, nawet jak jest to przewóz kabotażowy tzn z Niemiec do Niemiec ale wykonywany na polskiej miedzynarodowej licencji musisz miec CMR tylko z zaznaczona obcją że to przewóz "nacional" a nie "internacional"

2

nowyheniekstar
2010-06-26 11:10:21
Dokładnie Jak napisał ND

1

Nadulak
2010-06-26 11:10:40
cześć. a no remontują. Kadencja burmistrz się kończy to wiadomo.
~15 lat w temacie
2010-06-26 11:14:09
Liefershein jest tak samo listem przewozowym jak i cmr.
Cmr można sobie w takim przypadku samemu wypisać ale nie jest to konieczne.
Liefershein spełnia te same wymogi jak i cmr.
~Wredny
2010-06-26 11:21:47
15 lat w temacie i jeszcze cie nie zgarneli za nie prawidlowe dokumenty?
ese
2010-06-26 11:37:18
1. CMR ma określony w konwencji wzór i nie jest w żadnym razie alternatywą dla lieferscheinu i odwrotnie. 2. Można go wypisać samemu. 3. Brak podczas przewozu jest podstawą do ukarania. 4. To kierowca jako profesjonalista ma wiedzieć jakie dokumenty są mu konieczne podczas przewozu. Zaladowca może być ogrodnikiem, hutnikiem, czy też przedstawicielem dowolnego zawodu i znać się na przepisach dotyczących transportu nie musi.

1

~Wredny
2010-06-26 11:44:19
ese, z całym szacunkiem, nie ucz kogoś kto jest 15 lat w temacie... :)
qwa, sraczki można dostać po wpisach 15sto letnich doświadczonych, a nie mających pojęcia co to jest transport krajowy a miedzynarodowy.
szkoda prądu ese...
ese
2010-06-26 11:50:46
~Wredny-1. Czy mam rozumieć, że 15 lat to dużo? Szczególnie jeśli to n. p. na trasie Niemcy-Polska i z powrotem? 2, Możesz podać podstawę prawną z której wynika, że CMR a Lieferschein to to samo?
ese
2010-06-26 11:51:57
~Wredny- Sorry.. Pomyliłem adresatów :)
~Wredny
2010-06-26 11:52:54
sorka niezrozumiałeś, to żarcik, zarac ci wyjasnie moment
~xyz
2010-06-26 12:22:16
w polskiej krajówce można wieźć towar na podstawie: WZki, Faktury, listy ładunkowej, zestawienia towarów, listu cici Zosi do babci Krysi lub dowolnego innego dokumentu, o ile zawiera on wszystkie elementy określone w ustawie prawo przewozowe dla listu przewozowego. Bo ustawa nie określa wzoru, a jedynie elementy jakie list przewozowy musi zawierać.

Konwencja CMR, stosowana we wszystkich przewozach międzynarodowych pomiędzy jej sygnatariuszami (czyli m. in. we wszystkich krajach europejskich), ma wzór dokumentu przewozowego określony właśnie w Konwencji. nie wystarczy na lieferscheinie dopisać symbolu "CMR"! trzeba wystawić prawidłowy CMR i już. jeśli nie chce zrobić tego załadowca (w D i nie tylko - nagminne) to robi to kierowca.

Konwencja CMR nie ma zastosowania do przewozów kabotażowych. Na niemieckiej krajowce polski przewoźniki posługuje się wyłącznie Lieferscheinem (lub podobnym dokumentem krajowym). licencja międzynarodowa nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ Konwencja CMR w ogóle nie odnosi się do licencji. oczywiście wielu przewoźników wypisuje CMRki na kabotażu, a nawet na polskiej krajówce. druk CMR zawiera wszystkie elementy listu przewozowego, więc spełnia wymogi przepisów krajowych. i jest pod ręką, łatwy do wypełnienia, na papierze samokopiującym. ale absolutnie nie jest konieczny w przewozach krajowych.
~sebakier
2010-11-10 17:16:01
zawsze wypisujesz cmr jak ci ma nie daje i idziesz podsteplowac
~sebakier
2010-11-10 17:17:12
zawsze wypisujesz cmr sam jak ci nie daja. wypisujesz i idziesz podsteplowac
ese
2010-11-27 10:50:59
~sebakier- Lepiej jednak gdyby zamiast stępla, stempel dało sie znaleźć. Stamp, sztamp, pieczatku, stempel-w zależności od kraju.
~poul
2010-11-28 12:09:35
jak juz podbijesz to sprawc czy powrawnie wypisales: za brak nr rejestracyjnego, albo niedokladnie opiszesz towar polizei nauczy cie skrupulatnosci
~spedii
2010-12-02 18:27:43
wystarczy podpis tak na marginesie, bo gdzie jest napisane że musi być list przewozowy ostemplowany, kolejna sprawa to brak narzuconego wzoru CMR, konwencja mówi jedynie co musi się na nim znaleźć i tyle, dokument którą wszyscy uważają jako odgórnie narzucona CMR to jedynie propozycja IRU którą wszyscy uznali za wygodną i powszechnie stosują, ale nie ma obowiązku jej stosowania (tego wzoru)
ese
2010-12-04 12:37:06
~spedii- Jeśli to do mnie, to zasugerowałem, by zamiast "stępla", "stempel" raczej poszukać. Poza tym o. k.

1

ginekolog-amator
2010-12-04 12:45:53
"Lieferschein" to po niemiecku "kwit dostawy" a nie list przewozowy = "frachtbrief".

1

Puchatek
2011-02-08 18:14:06
Nikt nie wspomniał albo ja nie doczytałem, że na puste puste pojemniki (mam konkretnie na myśli samochodówkę) nie trzeba wypisywać cmr`ki.
Puchatek
2011-02-08 18:15:19
puste pojemniki
~busik
2011-02-08 18:39:09
jest ladunek jest na niego cmr i juz. list przewozowy jest niezbedny. niechcieli fryce podpisac??trzeba samemu namalowac i ogien

1

~lolek
2011-07-07 09:02:47
A sama konwencja CMR mówi: ". Brak, nieprawidłowość lub utrata listu przewozowego nie wpływa na istnienie ani na ważność umowy przewozu, która mimo to podlega przepisom niniejszej Konwencji. " Więc chyba dok. CMR nie jest niezbędny
spedii
2011-08-09 22:09:04
dodam tylko że Fryc jak go nazwałeś prawdopodobnie nie miał prawa ci wystawić listu przewozowego, ponieważ zgodnie z konwencją CMR jeżeli nie jesteś nadawcą to nie może za takiego figurować na CMR. nadawcą może być odbiorca i to na nim spoczywa obowiązek wystawienia listu przewozowego.
powinieneś zgłosić to swojemu dyspozytorowi, który powinien wymusić przesłanie wypełnionego listu przewozowego, nadawca towaru może również upoważnić załadowce do wystawienia listu przewozowego w jego imieniu. dla krzykaczy nadawca to nie ładujący!
~qwer
2014-07-16 20:40:30
wlasnie jezeli zaladowca nie jest nadawca i nie wystawi CMR to moge sam wypisac i mozna bez podpisu jechac?
~Ktosik
2014-07-16 22:22:22
Zaladowca nie jest nadawca? To kim jest?
Sprzedający nie musi być nadawca
zEr0
2014-07-16 22:28:03
czesto u Niemca nie wystawiaja CMR. Trzeba samemu wypisac i zostawic na bramie. Tam tez stempel zostawiaja
zEr0
2014-07-16 22:28:50
o jej jaki stary temat
ese
2014-07-16 23:48:39
A obok twierdzono, że jedyne co powinien potrafić kierowca międzynarodowy to dojechac z miejsca na miejsce. Czy aby na pewno?

1

Maxx Transport Sp. z o.o.
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 54.145.68.202

Dodaj
Anuluj
SRW Sp. z o.o.

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2016
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Kierowca do zabrania - Potrzebujesz się dostać do auta? A może masz wolne miejsce i możesz podrzucić drugiego kierowcę gdzieś na Twojej trasie?
Kierowca Do Zabrania

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce