Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

dopuszczalna ładowność

ID: 61722


Witam wszystkich
Jakie sa dopuszczalne tonaże jakie możemy ładować na samochody ciężarowe? Jakie są ograniczenia tonaży narzucone prawnie w Polsce oraz na terenie UE. Jakiej wagi nie powinny przeraczać ładunki oraz ładowane zestawy? Czy mam przestrzegac max wagi zestawu 40 t czy kierowac sie masa ladunku do 24t??

I druga sprawa - kto ponosi odpowiedzialność na załadowany tonaż i jakie jest postępowanie oraz odpowiedzialność w razie wypadku/zdarzenia drogowego w momencie przekroczenia dopuszczalnych ładowności? Firma transportowa czy zaladowca rowniez?

Jakie sa Wasze doswiadczenia? Bo u nas klient zada ladowania mu towaru w ilosciach nawet do 27 ton tlumaczac sie ze przeciez jego przewoznik sie na to godzi i tak chce.

~log
*.3.255.86

Posty (18)

~lutek
koledzy orientujecie się może czy są aktualnie jakieś ograniczenia tonażowe na drodze nr 190
~forumowyIdiota
W europie dopuszczalna masa waha się w granicach 38-60t dot. C+N
40t- Austria, Łotwa, Mołdawia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Węgry
38t- Białoruś, Rosja, Ukraina, Albania,
44t- Włochy, GB, Luxemburg, Litwa, Estonia, Bułgaria, Francja, Grecja
ale np. Skandynawia - Szwecja Finlandia 60t, Norwegia 47t, Holandia 50t, Czechy Dania 48t, Gruzja 36t,
pojazdy z przyczepą generalnie to samo, ale są wyjatki jak np. : Bułgaria 40t, Francja 40t, Norwegia 50t
naciski na oś napędową zaczynają się od np. : 6t - Cypr, 8t- Uzbekistan, 10t -Rosja, Polska, Finlandia, 10, 5t -Irlandia, 11, 5t - GB, Turcja, Słowenia, Słowacja, Luxemburg, Hiszpania, Niemcy, Czechy, 13t Maroko, Francja, Algieria to tak w skrócie...

1

~lutek
pytam o tą 190 bo już tam dawno nie jechałem a teraz to wiadomo dziś znaku zakazu nie ma a jutro już stoi np 10T
~forumowyIdiota
lutek 190? ale co gdzie? Polska?Niemcy?Kazahs tan?Autostrada, landówka a może 190m drogi asfaltowej na osiedlu Słowiańskim
~lutek
odcinek wyrzysk - gniezno
~Mario
Panowie mam pytanie jezdze autem ciezarowym DMC 12 T mam trzy osie ile na os przypada to jest zestaw ciezarowka +przyczepa lub jezdze tez zestawem ciagnik i naczepa DMC 40 T 5 osi ile na os przypada pomoze ktos slyszalem tzy opcje dlatedo pytam jak to obliczyc
~kierowca
MArio: W naszym pięknym kraju który jeszcze nie wdrozyl unijnych przepisów na drogach krajowych na os napedowa może przypadać 11. 5t. Na niektórych 10t, a na wszystkich innych tylko 8t.

Natomiast wg Unijnych przepisów to:
na os pojedyncza 8t
na os blizniacza napedowa w samochodzie 11. 5t
na os blizniacza w przyczepie 10t.

Piszesz ze masz pojazd o DMC 12t, ale czy to masa samego pojazdu czy tez przyczepy
~albin
tu jest w miare ładnie wszystko wyjasnione ://www. strychalski. eu/warto_wiedziec, biblioteka_kierowcy_ zawodowego, porady_praktyka, dopuszczalne_wymiary _i_masy_pojazdow. html, z tym ze Szwajcaria obecnie 40t
~albin
www. strychalski. eu przechodzimy w zakladke WARTO WIEDZIEC potem BIBLIOTEKA KIEROWCY ZAWODOWEGO potem PORADY PRAKTYKA potem DOPUSZCZALNE WYMIARY I MASY POJAZDÓW

1

~mario
12 t razem z przyczepa DMC trzy osiemowi ze jak 3 osie 12 t podziel na 3 i jest 4 na os
~kicham
auto ciężarowe trzyosiowe ma dmc, przeważnie, min. 24t
auto ciężarowe o dmc 12t plus przyczepa
w dowodzie rej. jest napisane
nacisk na oś to co innego ( rozmieszczenie ładunku też ma wpływ, jeszcze większy w przypadku zestawu)
~radzio
mam pytanie w polskim dowodzie rejestracyjnym wpis DMC 40 t. Ale ciagnik jest 3 osiowy czy moze podejmowac ladunki 48 t jesli dany kraj na to zezwala np Czechy w kabotazu. Wg dokumentacji producenta ladownosc zestawu 48t wiec sie wszystko zgadza
300D
radziu, weż ty ogarnij jakieś podstawy, jąkasz coś o czymś...
~radzio
300D
mam ciagnik 3 osiowy w dowodzie F3 - 40 ton (bo niby tyle jest dopuszczalne DMC w Polsce)
ale chce ciagac ladunki w kabotażu do 48t DMC (np czechy) -3 osiowy ciągnik+3 osiowa naczepa
ciągnik ma homologacje fabryczna na owe 48t
i nie chciał bym być wyhaczony w czechach przez ich ITD za przekroczenie DMC i zaplata pokuty
300D
nie wiem jak jest w Czechach ale widzę, że dalej się jąkasz. Podstawy które miałem na myśli to dmc ładowność homologacja rmc masa własna i takie tam... Jak się dowiesz o co ci chodzi to łatwiej będzie uzyskać odpowiedż.
300D
Moim zdaniem wygląda to tak... Masz w dowodzie 40dmc i wszystko. Poza tym nacisk na oś na danej drodze.
~poczatkujacy
Podepne sie pod temat: Obecnie śmigam ategiem 824 z tandemem. caly zestaw 11. 9dmc według dowodu mam 5t ładowności a realnie zestaw wazy 9t czyli ładowności zostaje 2. 9t pytanie czy w razie ewentualnego wypadku będę odpowiadal za przeladowanie?teoret ycznie nie musze wiedzieć ze zestaw ma zanizona masę wlasna i w rzeczywistości wazy 2t wiecej niz w dowodzie
Rovan
Dostaniesz mandat przy ewentualnym ważeniu za przeładowanie albo pozostaje Ci ładować po 2, 9t
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.139.97.157

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels