Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas pracy kierowców -pytanko o 15 godzin pracy

ID: 222906


Cześć! Proszę o pomoc w jednej kwestii. Proszę bez hejtów i nie odpowiedzi, czego Cię uczyli na kursie itp, że to są podstawy podstaw. Mam pytanko w tej jednej konkretnej kwestii.

Zaczynam pracę PONIEDZIAŁEK Godzina 06. 00 jadę 4 godziny pauza 45 minut jadę 4 godziny. Robię zakończenie o godzinie 15. 00 i robię 9 pauzy i startuję o godzinie 00. 00 wtorek. Jadę znowu 4 godziny potem robię pauzę 45 minut jadę znowu 4 godziny i robię zakończenie o godzinie 9 rano i robię znowu 9 godzin pauzy i ropoczyn. am prace o godzinie wtorek 18. 00. Teraz pytanie bo o tą konkretną sytuację mi chodzi. Zrobiłem 2 dziewiątki z rzędu. Ale teraz pytanko ! ILE MOGĘ jeszcze razy zrobić 15 godzin pracy? Wiem, że 3 razy można w tygodniu. Chodzi mi o właśnie ten przypadek, że śmiało zmieściłem się w 13 godzinach pracy, ale robiłem 9 pauzy. To czy nadal mogę zrobić trzy razy po 15 godzin pracy czy mogę tylko 1 raz zrobić 15 godzin pracy, dlatego, że zrobiłem dwie 9 pauzy rzędu. TROCHĘ ZAGMATWANE, ale mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi.

Podsumowując zmieściłem się spokojnie dwa razy z rzędu w 13 godzinach pracy, ale robiłem dwa razy z rzędu 9 godzin pracy to czy nadal mogę pracować trzy razy po 15 godzin pracy czy została mi jedna 15 dlatego, że robiłem dwie dziewiątki z rzędu

Dziękuję za konkretne odpowiedzi!

~Kamil1832s
*.146.2.94.mobile.internet.t-mobile.pl

Posty (51)

~Kamil1832s
jak w temacie...
~dobry kolega
mozesz zrobic 3 razy 15 godzin i 3 razy 9 godzin pauzy
~dobry kolega
w jednym tygodniu i sam to policzyc jak wychodzi
~maro
dobry tumanie nie w jednym tygodniu. Nie wprowadzaj w błąd jeśli nie wiesz.
~dobry kolega
no to w dwoch hehe
Rebelion
9h pauzy to 15h pracy. 15h pracy to 9h pauzy. W Twoim przypadku pozostala tylko jeden czas pracy 15h
~maro
Między dwoma odpoczynkami tygodniowymi, a nie w jednym tygodniu. Widzisz różnicę?
~dobry kolega
widze tylko raz dostalem mandat za tacho jezdze 10 lat
~dobry kolega
zle sie wyrazilem ty maro ubrales to w jezyk przepisow
~Jan
Nie ważne ze miałeś 13 godz pracy liczy sie fakt ze zrobiles pauze 9 takze pozostalo juz tylko Tobie jedna 9 a co za tym idzie jeszcze tylko raz mozesz zrobic maksymalnie15 godz pracy w tym cyklu
~Ktosik
15 h. " Pracy" to niekoniecznie musi być odpoczynek dzienny skrócony.

Odpoczynkow dziennych skróconych może być max 3 po każdym odpoczynku tygodniowym.

Więc w tygodniu może być odpoczynkow dziennych skróconych coś koło 9

Osobiście nie chce mi się rozpisywać czasów pracy i odpoczynkow autora.

Skoro jeździsz 10 lat to powinieneś znać przepisy i umiec je zastosować.
~dobry kolega
ktosiku ja umiem je stosowac pomyliles mnie z autorem watku
~Ktosik
Wyraźnie napisałem że chodzi
o autora.
Chyba że ty też jeździsz aż 10 lat.

I zapamiętaj raz na już.

Mam cię daleko w poważaniu i nie piszę do ciebie z tym małym wyjątkiem
~dobry kolega
milosc blizniego to wspaniala cecha powodzenia
barracuda
Jak zwykle, "kjerofcy" mylą czas pracy, z czasem aktywności.
~gość
koleś, próbujesz błysnąć, to następnym razem lepiej się przygotuj. Nie wystarczy przeczytać, trzeba to jeszcze zrozumieć
~STARY
zamiast 45minut rób 3 godziny
wtedy masz 3+9 = regularny odpoczynek

4 jazdy 3odp 4jazdy 9odp
i tak można codziennie
~Tomek
Nie chodzi o to czy zrobiłeś 13h tylko o to ze zrobiles 9h pauzy. Zrobiles juz 2 razy mozesz zrobic jeszcze jedna i tyle
wwwgitdgovpl
1.
Rozporządzenie WE 561/2006 Art. 6 poz. 2
"2. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie 2002/15/WE. "

DYREKTYWA 2002/15/WE
Artykuł 4 Maksymalny tygodniowy czas pracy
"Państwa Członkowskie podejmą środki niezbędne w celu zapewnienia, że:
a) średni tygodniowy czas pracy nie może przekraczać 48 godzin. Maksymalny tygodniowy czas pracy może być przedłużony do 60 godzin jedynie wówczas, gdy w ciągu czterech miesięcy nie została przekroczona średnia 48 godzin na tydzień. Art. 6 ust. 1 akapit czwarty i piąty rozporządzenia (EWG) nr 3820/85 lub, w miarę potrzeb, art. 6 ust. 1 akapit czwarty Umowy AETR mają pierwszeństwo przed niniejszą dyrektywą w zakresie, w jakim odnośni kierowcy nie przekraczają 48 godzin średniego tygodniowego czasy pracy w ciągu czterech miesięcy; "

-
2.
Rozporządzenie WE 561/2006 Art. 8 poz. 6
"6. W ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej:
8211; dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku, lub
8211; jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu. "

Czyli przed końcem 3-ciego tyg. 45+21, lub 9+21.

-

Jakieś pytania? :://www. gitd. gov. pl/dyzur-telefoniczn y
Są telefony, można zadzwonić, wyjaśnić, popytać.
wwwgitdgovpl
Artykuł 3
Definicje
Do celów niniejszej dyrektywy:
a) 8222; czas pracy8221; oznacza:
1. w przypadku pracowników wykonujących pracę w trasie: czas od rozpoczęcia do
zakończenia pracy, w którym pracownik wykonujący pracę w trasie, znajduje na
swoim stanowisku pracy, jest w dyspozycji pracodawcy i wykonuje swoje funkcje
lub czynności, to znaczy:
- czas poświęcony wszelkim czynnościom w zakresie transportu drogowego.
Czynności te, w szczególności, obejmują:
(i) kierowanie;
(ii) załadunek i rozładunek;
(iii) pomaganie pasażerom we wsiadaniu i wysiadaniu z pojazdu;
(iv) sprzątanie i konserwację techniczną;
(v) każda inna praca zmierzająca do zapewnienia bezpieczeństwa
poja zdu, jego ładunku i pasażerów lub do wypełnienia ustawowych
lub wykonawczych zobowiązań bezpośrednio związanych z trwającą
operacją transportową, włącznie z nadzorowaniem załadunku i
rozładunku, formalnościami administracyjnymi z policją, cłem,
urzędnikami imigracyjnymi, itd.,
- okresy, w których nie może on swobodnie dysponować swoim czasem i
zobowiązany jest pozostawać na swoim stanowisku pracy, w gotowości do
podjęcia normalnej pracy, wraz z niektórymi zadaniami związanymi z
dyżurowaniem, w szczególności podczas okresów oczekiwania na
załadunek lub rozładunek, w przypadku, gdy przypuszczalny czas ich
trwania nie jest z góry znany, to znaczy albo przed odjazdem, albo tuż przed
rozpoczęciem odnośnego okresu, lub na mocy ogólnych warunków
wynegocjow anych przez partnerów społecznych i/lub na warunkach
wynikając ych z ustawodawstwa Państw Członkowskich;
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.216.123.120

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels