ID: 221946
Problem z mocą silnika MAN 19. 342
ID: 221946
ID: 221946
Witam. Jadąc pod góre gdy temp przekracza 80 stopni, nagle zaczyna brakować mocy, turbine przestaje być słychać, auto słabnie o dwa biegi, tak jakby zmniejszala się dawka paliwa, auto nie dymi. Jak na prostej temp spadnie to jest ok i turbine słychac jak pracuje. To jest silnik pięcocylindrowy z elektronicznym pedałem gazu i tempomatem.
Witam. Jadąc pod góre gdy temp przekracza 80 stopni, nagle zaczyna brakować mocy, turbine przestaje być słychać, auto słabnie o dwa biegi, tak jakby zmniejszala się dawka paliwa, auto nie dymi. Jak na prostej temp spadnie to jest ok i turbine słychac jak pracuje. To jest silnik pięcocylindrowy z elektronicznym pedałem gazu i tempomatem.
~WITO84*.146.66.47.mobile.internet.t-mobile.pl
*.146.66.47.mobile.internet.t-mobile.pl
Posty (13)
~WITO84 | jak w temacie... | |||
~filou | Silnik z wszystkimi podzespolami wymienic. Albo MAN servis. | |||
ZIBIIRL
| Nikt Ci nie postawi trafnej diagnozy na odległość, tym bardziej w dość leciwym już koniu. Dobrze by go było podpiąć pod komputer i sprawdzić błędy, jeżeli dobrze pamiętam tam są kody migowe i można to sobie sprawdzić samemu za pomocą kontrolki, ale które piny trzeba połączyć już niestety nie pamiętam, więc jeżeli Ty nie wiesz jak to zrobić, to podjedz na serwis. Jeżeli turbo się wyłącza celował bym w problem z ciśnieniem doładowania, trzeba by było sprawdzić je pod obciążeniem, może czujnik siedzi. | |||
300D
| ZIBI-szybko sie uczysz, tylko nie dokładnie. Jaki czujnik jakie cisnienie? | |||
300D
| mnie tym razem dziwi temp, dlaczego rośnie i spada. | |||
~Emmanuel Macron | kasacja pojazdów | |||
300D
| ZIBI-mam do ciebie kilka pytań: 1-co może pokazać komp w takim kapciu? 2-jak turbo może się wyłączyć? 3- co to jest to "problem ciśnienia doładowania"? 4- jak to sprawdzić pod obciążeniem? 5- jaki czujnik? weż ty może skończ na swoim poziomie, czyli " to podjedz na serwis". | 1 | ||
ZIBIIRL
| 1 Zazwyczaj to co pokazuje, odszukaj sobie spis, a dopiero później mędrkuj. 2 Oczywiście że może, w nowych koniach jest to wręcz robione za pośrednictwem jednostki sterującej po przekroczeniu temperatury roboczej. W starszych typach wystarczył problem z dopływem powietrza i turbo się grzało, stawało, a dzięki temu rosła temperatura i na tym nie ma co wiele myśleć, ale ty jak widać musisz. Czy ty w ogóle znasz zasadę działania T, IC? Ci, którzy jeździli na takim sprzęcie i mają w odróżnieniu od ciebie o nim pojecie wiedzą na jakiej zasadzie IC schładza powietrzem silnik. Bardzo często bywały przypadki, że zasysało rurę od IC, ale tylko pod obciążeniem, ale co taki człowiek jak ty może o tym wiedzieć, co się wówczas działo, jak dławiło silnik na górskich drogach gdy nie było dobicia zimnego powietrza, jak T nie było w pełni wydolne, ba nawet takie prozaiczne sytuacje jak pozostawiona szmata na filtrze w dolocie robiła takie zamieszanie. 3 Tu się ośmieszyłeś p oraz kolejny znawco, od czego jest czujnik doładowania, jak nie od sterowanie odpowiednim przepływem powietrza, który przy większym obciążeniu musi być odpowiednio większy, to tak, jak byś biegł pod górę, a ktoś założy ci worek na głowę, nie opadniesz z sił. 4 Trzeba podjechać na serwis, oni sobie dadzą z tym radę 5 Opisałem to powyżej. Ogólnie można by to bardziej uszczegółowić, ale nie ma tyle czasu, żeby siedzieć godzinami na forum, jak co poniektórzy. | -2 | ||
300D
| Czyli nic, byłem tego pewien. Teorie uniki zero wiedzy tu i tam w tym drugim wątku... spoko kolo nie wyróżniasz się, znikasz w tłumie troli. Tak dla przyzwoitości- zobaczyłbyś z raz te T i te IC na własne oczy. | 1 | ||
300D
| ... pamiętasz jeszcze który to twój nick? | |||
ZIBIIRL
| Trzeba mieć tupet, żeby NIC nie wnieść do tematu poza pomyjami, a oskarżać o to innych. A o moją pamięć się nie martw, tym bardziej, że mam tylko jeden nick, w odróżnieniu do innych "wieloryjców" i ich gromadki wzajemnej adoracji. | |||
visitors
| to oczywiste ze komp wylaczy turbine gdy temp wzrosnie. ma to na celu chronic silnik przed przegrzaniem. szukalbym problemu ze wzrostem temperatury. nie wiem jak tam jest wlaczany wentylator, ale czy go slychac? wlacza sie? czy byla czyszczona chlodnica? ( w srodku ), auto na plynie, czy wodzie? generalnie jw. szukalbym problemu z temperatura ZIBII RL - daj se spokoj z radami | |||
~Ziom | Ten Mam jest tak prosty że jedynym elektronicznym tematem jest pompa paliwa a czujników doładowania to on nie posiada |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.