ID: 220372
Moc auta, a ciężar przyczepy na podjazdach
ID: 220372
ID: 220372
Mam pytanie do osób, które jeżdżą busami i ciągają przyczepy, ale większe niż 750 kg. Otóż nie jestem zawodowym kierowcom, niemniej chcę kupić dużego vana lub małego busa, by móc nim jeździć z przyczepą kempingową 1500 DMC, 240 cm wysokości i 250 cm szerokości. O ile na drogach płaskich z holowaniem tej przyczepy radzi sobie prawie każdy samochód, o tyle w górach, szczególnie na podjazdach, jest już kiepsko. Mam Toyotę Land Cruisera 1999r 125 KM i 310Nm momentu obrotowego. Niestety, załadowanym samochodem na wzniesieniach 6 - 8 % zaczynają być spore problemy, a na 10 - 12 % trzeba redukować do dwójki a nawet jedynki. Spalanie w Norwegii to średnio 19 - 20l/100km. Czy Waszym zdaniem kupno vana z najczęściej spotykanymi dziś silnikami 2 litry 150 KM poprawi tą sytuację? Problem jest w tym, że niewiele jest vanów, które mają większą moc i mają skrzynie manualne. Renault Trafic i Ople Vivaro mają motory 1. 6 o mocy 145 koni, ale nie widziałem, by ciągły blisko 2 tonowe przyczepy. Ford Transit Custom ma 130 lub 170 koni i silnik 2 litry. VW Multivan też ma 150 koni i 2 litry. Mnie interesują nowe auta, trojaczki, Peugeot Travllerer, Citroen Spacetur i Toyota Proaice Verso. Są to identyczne konstrukcje, różniące się znaczkiem, z francuskim silnikiem 150 koni i momentem obrotowym 380 Nm. Czy w porównaniu do takiego 125 konnego Land Cruisera odczuję poprawę? Dodam, że mam też Passata Tdi 130 koni. Wprawdzie mniej waży, ale radzi sobie z górami dużo lepiej niż terenówka. Podkreślę, że chodzi mi głównie o podjazdy, gdyż w przyszłości planuję sporo górskich wakacyjnych regionów. Samochód musi też mieć charakter rodzinnej osobowy, gdyż na co dzień służył będzie do normalnej solowej jazdy bez ładunków.
Mam pytanie do osób, które jeżdżą busami i ciągają przyczepy, ale większe niż 750 kg. Otóż nie jestem zawodowym kierowcom, niemniej chcę kupić dużego vana lub małego busa, by móc nim jeździć z przyczepą kempingową 1500 DMC, 240 cm wysokości i 250 cm szerokości. O ile na drogach płaskich z holowaniem tej przyczepy radzi sobie prawie każdy samochód, o tyle w górach, szczególnie na podjazdach, jest już kiepsko. Mam Toyotę Land Cruisera 1999r 125 KM i 310Nm momentu obrotowego. Niestety, załadowanym samochodem na wzniesieniach 6 - 8 % zaczynają być spore problemy, a na 10 - 12 % trzeba redukować do dwójki a nawet jedynki. Spalanie w Norwegii to średnio 19 - 20l/100km. Czy Waszym zdaniem kupno vana z najczęściej spotykanymi dziś silnikami 2 litry 150 KM poprawi tą sytuację? Problem jest w tym, że niewiele jest vanów, które mają większą moc i mają skrzynie manualne. Renault Trafic i Ople Vivaro mają motory 1. 6 o mocy 145 koni, ale nie widziałem, by ciągły blisko 2 tonowe przyczepy. Ford Transit Custom ma 130 lub 170 koni i silnik 2 litry. VW Multivan też ma 150 koni i 2 litry. Mnie interesują nowe auta, trojaczki, Peugeot Travllerer, Citroen Spacetur i Toyota Proaice Verso. Są to identyczne konstrukcje, różniące się znaczkiem, z francuskim silnikiem 150 koni i momentem obrotowym 380 Nm. Czy w porównaniu do takiego 125 konnego Land Cruisera odczuję poprawę? Dodam, że mam też Passata Tdi 130 koni. Wprawdzie mniej waży, ale radzi sobie z górami dużo lepiej niż terenówka. Podkreślę, że chodzi mi głównie o podjazdy, gdyż w przyszłości planuję sporo górskich wakacyjnych regionów. Samochód musi też mieć charakter rodzinnej osobowy, gdyż na co dzień służył będzie do normalnej solowej jazdy bez ładunków.
~terenowiec*.tktelekom.pl
*.tktelekom.pl
Posty (24)
~terenowiec | jak w temacie... | |||
~Jojo | Kemping 1, 5t to nie tak dużo... Jak chcesz jeździć szybciej pod góki to Ducato 180KM, Sprinter 319, Iveco 3. 0 | |||
~terenowiec | Jojo wspomniane przez Ciebie auta nie są samochodami osobowymi (rodzinnymi), a ja potrzebuję vana do zwykłej jazdy na co dzień i tylko raz w roku na wakacyjny wyjazd. Dlatego busy dostawcze nie wchodzą w rachubę. Auto musi mieć charakter osobowy, być wygodne, rodzinne i mieć spory bagażnik. Jeździły będą tylko 4 osoby. Samochody typu VW Sharan, Ford Galaxy czy Seat Alhambra odpadają, bo maja za małe bagażniki na wakacyjne graty, których zabieram dużo. Wielkość i charakter auta jakie chcę kupić to typ VW Multivan. Pytanie, czy odczuję wyraźną poprawę w ciągnięciu zestawu, między moim obecnym Toyotą Land Cruiserem, 125KM i 310Nm, a przyszłym autem 150KM i 380Nm. | |||
~Bolek | Więc kup Q7 i ogarniesz temat. | |||
visitors
| VOLVO XC60 I SUV 2. 4D 175KM albo land rovera wazny jest moment obrotowy, a nie moc | |||
~terenowiec | Oglądałem i mierzyłem zarówno Q7 lak i XC90 (60-tki nie znam). W obu przypadkach bagażniki były dużo za małe, na oko o połowę mniejsze niż w długim VW Multivanie (pod względem gabarytów, to to samo co VW Transporter, czy mercedesie Viano - Vito). Jeździć będziemy we czwórkę, rodzice i dzieci, wiec po wyjęciu trzeciego rzędu siedzeń, do takiego bagażnika mogę na stojąco włożyć ze 4 górskie rowery. Dziś na rynku nie ma w sprzedaży nowych salonowych rodzinnych busów o silnikach większych niż 2 litry. Wyjątkiem jest Mercedes Viano, który jest bardzo drogi. Najnowsze na rynku busy, wspomniane przez mnie Peugeot Travllerer, Citroen Spacetur i Toyota Proaice Verso, w wersjach rodzinnych są komfortowe jak osobówki (byłem na jazdach próbnych). Niestety, najmocniejsze silniki jakie tam montują to 2 litry i 150 koni (380 Nm). Automat ma 180 koni, ale ja wolę manuala. Moje pytanie kierują do osób, które miały okazję jeździć w terenie górskim jakimś 2 litrowym busem i holować przyczepę lub lawetę ważąca przynajmniej 1, 5 tony. Jakie jest ich wrażenie, co mogą powiedzieć? Jeszcze jedno. Mój 4 tonowy zestaw na 3000 trasie po Norwegii spalił średnio 20l na 100km. A jak to wygląda w takich 2 litowych busach z silnikami w okolicy 150 koni? Jeszcze dodam, że na 8% podjazdach najszybciej udawało się wjeżdżać 35 - 37km/h. To były maksymalne możliwości mojego ciągnika. | |||
visitors
| innymi slowy chesz * szklem obetrzec zeby bylo taniej | |||
~puchatek61 | Może wystarczy zmienić silnik. Np od F16 z demobilu. | |||
~puchatek61 | Volvo F16 oczywiście. | |||
visitors
| albo zagazowany z ursusa c330 | |||
~terenowiec | Taki F16, do tego zaczipowany, pięknie by ciągnął | |||
MarcinSE
| Mam wrażenie a nawet jestem pewien, że już był taki sam temat... chyba gość pytał o trasy do Chorwacji | |||
~terenowiec | Nie udało mi się znaleźć podobnego tematu o Chorwacji. | |||
~B. | A tych betów nie możesz ustawić w przyczepie? Kup sobie campera i masz miejsce i nie bedziesz zamulać na podjazdach | |||
silwio
| A syrenka bosto się nada?pod górę podejdzie powoli ale zawsze, a i miejsca na bagaże "mnogo":) | |||
irish_dude
| Chevrolet Silverado 6, 6 lub Ford F250. Ram 5, 7 Hemi też da radę, ale jest dość awaryjny. | |||
~terenowiec | Właśnie jest problem z tymi betami, a dokładnie z małą ładownością przyczepy. Zamiast jechać w budzie, muszę je ładować do auta. Kiedyś pisałem tu o problemie ważenia i kar za przeładowane przyczepy za granicą (Austria). U mnie na początku takie przeładowanie wynosiło 100 - 150 kg. Za duże ryzyko i dlatego konieczność wożenia sporej ilości bambetli w aucie. | |||
300D
| Na pewno, ten nowszy VW będzie śmigał lepiej od tej Toyoty, Nm ma praktycznie w pełnym zakresie obrotów. Spali pewnie max15L/100. Ale widzę inne problemy. -Zawiech tył, w takiej wersji jest dość "mientki", * raczej siądzie. -Sprzęgło-przyczep a i góry będzie je męczyć. - Turbina-właściwie turbinka. Ile to wytrzyma. Przydałby sie wskażnik temp. oleju na desce. | |||
~mlody79 | Terenowiec mialem podobne dylematy tyle ze przy Hobby 640 i po przestestowaniu przez kilka lat roznych aut tylko Toyota land cruiser 100 4, 2td automat. | |||
~terenowiec | Toyotę mam wiec znam objętość jej bagażnika. Jest, jak na moje potrzeby, dużoooooo za mały. Musze mieć kufer niemal dwa razy większy, tak powiedzmy 160x140x130 cm. Takie wymiary są tylko w busach, tych średnich i dłuższych, o których wspominałem. | |||
~mlody79 | Terenowiec ty masz LC 95 a ja pisze o 100etce. To dwa rozne auta i bagaznik jest duzo wiekszy. | |||
~terenowiec | Masz rację Młod79. Pomyliłem 120 (która ma bagażnik gabarytowo taki sam jak mój), ze znacznie większą setką, o której piszesz. Muszę temat zbadać. | |||
~gość | -terenowiec. Ale znalazłeś miejsce na zadanie takiego pytania. Który kierowca ma takie problemy jak ty? Oni jak mają wolne, to chleją piwsko. Ich wiedza opiera się na bełkocie parkingowym. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.