Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Czas pracy po raz kolejny...

ID: 213950


Czy może ktoś w mi wytłumaczyć, najlepiej podpierając się przepisem (byle nie art. 7 bo ten tego nie wyjaśnia), dlaczego pierwsza część przerwy dzielonej, nie może przekroczyć 44 min.? Czy tylko ze względu na ustawienia tachografów cyfrowych? Innymi słowy dlaczego zapis 1hJ-1hP-3, 5hJ-0, 5hP jest nieprawidłowy?

Posty (57)

trucking
jak przeciągniesz 15tkę do pełnych 45 minut to masz pełną pauzę i nie musisz już dorabiać 30tki
visitors
1hJ - 1hP - 3, 5hJ - 0, 5hP (koniec pierwszego okresu jazdy)

nie

koniec okresu jazdy jest zawsze po zrobieniu przerwy.
a przerwe miales po 1h j
czyli
1h j - 1h p ( koniec 1 okresu jazdy )


ty, jako kierowca ( jesli nim jestes ) masz stosowac sie do przepisow, a nie roztrzasac czy sa logczne.

pracujac w ten sposob:

1h j - 25min p - 1h j - 25min p-1h j - 25min p - 1h j - 25min p -1h j - 25min p - 1h j - 25min p-1h j - 25min p - 1h j - 25min p

masz w ciul przerwy, ale zadna nie spelnia wymagan przepisow.
mortas
no tak, ale pasowało by mi zaliczyć ją jako dalej jako 15 min, i zgodnie z tą rozpiską co wcześniej dałem, odpoczywasz więcej ale zapisy są nieprawidłowe
visitors
to przerwij przerwe wciskajac po 15minutach mlotki
visitors
po 15 czy po 30 minutach, bo nie wiem o ktorej napisales
trucking
ty, jako kierowca ( jesli nim jestes ) masz stosowac sie do przepisow, a nie roztrzasac czy sa logczne.

tu masz odpowiedź na swoje pytania
nie ma co dumać nad sensem i logiką niektórych przepisów, bo można by na łeb dostać...
mortas
Tak naprawdę można by z tym iść na udry do sądu, bo definicji na to że 45 min to regularna przerwa nie ma. W dodatku że kasuje okres jazdy też nie ma. To zwykła interpretacja jak widać nielogiczna.

"Artykuł 7
Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku.

Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. "

Mowa jest cały czas o minimalnych czasach przerw.
visitors
art4 literka q
visitors
w polaczeniu z art7.
i nic nie trezba interpretowac na wlasna reke.

a ze twoja logika jest...

no coz. zawsze mozesz w sadzie udowadniac
mortas
q)


8222; okres prowadzenia pojazdu8221; oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od chwili rozpoczęcia przez kierowcę prowadzenia pojazdu po okresie odpoczynku lub przerwie do momentu rozpoczęcia okresu odpoczynku lub przerwy. Okres prowadzenia pojazdu może być ciągły lub przerywany.

Nic nie ma na ten temat, 44 czy 45 min. ani że kasuje, nic.
visitors
czas prowadzenia pojazdu (.. ) po (... ) przerwie do momentu rozpoczęcia okresu odpoczynku lub przerwy

jak to nie ma?
mortas
Najgorsze jest to, że cały czas jest mowa: BO TAK JEST i koniec kropka, a nikt nie dopytuje dlaczego?
ITD opowiedziało że z logiką czy jej brakiem w przepisach nie dyskutują, chyba naprawdę musiało by się o sad oprzeć, bo ten brak precyzji zadziwia mnie trochę...
visitors
bo z przepisami sie nie dyskutuje.

od tego sa sady. zaskarz do trybunalu i walcz o swoja " logike "

3

mortas
Za dużo mam już siwych, ale ktoś młody może da się zainspirować...
visitors
zrozumiales juz art4 lit q?
visitors
z mlodymi jest ten problem ( z twojego pkt widzenia ) ze rzadko dopada ich demencja, wiec specjalnie na nich nie licz
trucking
Najgorsze jest to, że cały czas jest mowa: BO TAK JEST i koniec kropka, a nikt nie dopytuje dlaczego?
ITD opowiedziało że z logiką czy jej brakiem w przepisach nie dyskutują, chyba naprawdę musiało by się o sad oprzeć, bo ten brak precyzji zadziwia mnie trochę...

ITD i logika...

Dwóch kolegów załadowało w Ostravie stal na Niemcy. Wracali w piątek (w czasie tego durnego zakazu wakacyjnego) na bazę. Na Legnicy zdjęło obydwóch ITD, jeden inspektor kontrolował jednego, drugi drugiego...
Jeden chciał z marszu wlepić mandat za jazdę w zakazie, drugi nie...
Skończyło się na kłótni samych inspektorów na temat interpretacji przepisu dotyczącego powrotu z zagranicy...
Mandatu żaden nie dostał
visitors
a mandat sie nalezal. bo obaj nie konczyli przewozu w polsce, wiec obejmowal ich zakaz
trucking
Niby tak, ale zależy od interpretacji określenia "powrotu z zagranicy"
Nie znam dosłownie całego przepisu czy jest tam coś wspomniane w temacie przeznaczenia ładunku. Równie dobrze można się wytłumaczyć, że tylko dociąga się naczepę na bazę a kto z tym pojedzie nie wiadomo.
visitors
dociaganie naczepy to zadne wytlumaczenie.

5) pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

a czym jest przewoz drogowy?
561/06
a) "przewóz drogowy" oznacza każdą podróż odbywaną
w całości lub części po drogach publicznych przez
pojazd, z ładunkiem lub bez, używanym do przewozu
osób lub rzeczy
visitors
jesli mialbym sie do czegos przyczepic i dzielic wlos na czworo, to czepil bym sie tego zwrotu :

" majacych siedzibe "

kto? odbiorca towaru? pojazd powracajacy?

gdyby chodzilo o odbiorce, to moze bardziej po polsku powinno byc:

pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, " mającego " siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

lub
ktorego wlasciciel ma siedzibe
trucking
kto? odbiorca towaru? pojazd powracajacy?

I o to właśnie chodzi. Zależnie od interpretacji.

5) pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

czyli jeśli zakończenie przewozu dla danego kierowcy jest w PL można by zrozumieć, że do bazy można zjechać.
trucking
Wiadomo, że każdy będzie interpretował na swoją stronę, kierowca będzie się bronił, a inspektor będzie chciał dowalić...
visitors
ale nie chodzi o kierowce, tylko pojazd
trucking
No właśnie to najgorsze, że chodzi o pojazd, nie kierowcę...
visitors
przeciez kiero moze pociagiem, autobusem, stopem..
kto powiedzial z musi autem sluzbowym?
trucking
ba! nikt nie powiedział, że w ogóle musi...
może zostać na weekend w kabinie, popilnować towaru
nikt mu nie każe do domu wracać...
visitors
moze, ale nie musi. jego wybor przeciez
300D
a co wtedy jak nie może zostać?
visitors
pociag, samolot, autobus, stop, rower, taxi..
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels