ID: 213950
Czas pracy po raz kolejny...
ID: 213950
ID: 213950
Czy może ktoś w mi wytłumaczyć, najlepiej podpierając się przepisem (byle nie art. 7 bo ten tego nie wyjaśnia), dlaczego pierwsza część przerwy dzielonej, nie może przekroczyć 44 min.? Czy tylko ze względu na ustawienia tachografów cyfrowych? Innymi słowy dlaczego zapis 1hJ-1hP-3, 5hJ-0, 5hP jest nieprawidłowy?
Czy może ktoś w mi wytłumaczyć, najlepiej podpierając się przepisem (byle nie art. 7 bo ten tego nie wyjaśnia), dlaczego pierwsza część przerwy dzielonej, nie może przekroczyć 44 min.? Czy tylko ze względu na ustawienia tachografów cyfrowych? Innymi słowy dlaczego zapis 1hJ-1hP-3, 5hJ-0, 5hP jest nieprawidłowy?
Posty (57)
trucking
| jak przeciągniesz 15tkę do pełnych 45 minut to masz pełną pauzę i nie musisz już dorabiać 30tki | |||
visitors
| 1hJ - 1hP - 3, 5hJ - 0, 5hP (koniec pierwszego okresu jazdy) nie koniec okresu jazdy jest zawsze po zrobieniu przerwy. a przerwe miales po 1h j czyli 1h j - 1h p ( koniec 1 okresu jazdy ) ty, jako kierowca ( jesli nim jestes ) masz stosowac sie do przepisow, a nie roztrzasac czy sa logczne. pracujac w ten sposob: 1h j - 25min p - 1h j - 25min p-1h j - 25min p - 1h j - 25min p -1h j - 25min p - 1h j - 25min p-1h j - 25min p - 1h j - 25min p masz w ciul przerwy, ale zadna nie spelnia wymagan przepisow. | |||
mortas
| no tak, ale pasowało by mi zaliczyć ją jako dalej jako 15 min, i zgodnie z tą rozpiską co wcześniej dałem, odpoczywasz więcej ale zapisy są nieprawidłowe | |||
visitors
| to przerwij przerwe wciskajac po 15minutach mlotki | |||
visitors
| po 15 czy po 30 minutach, bo nie wiem o ktorej napisales | |||
trucking
| ty, jako kierowca ( jesli nim jestes ) masz stosowac sie do przepisow, a nie roztrzasac czy sa logczne. tu masz odpowiedź na swoje pytania nie ma co dumać nad sensem i logiką niektórych przepisów, bo można by na łeb dostać... | |||
mortas
| Tak naprawdę można by z tym iść na udry do sądu, bo definicji na to że 45 min to regularna przerwa nie ma. W dodatku że kasuje okres jazdy też nie ma. To zwykła interpretacja jak widać nielogiczna. "Artykuł 7 Po okresie prowadzenia pojazdu trwającym cztery i pół godziny kierowcy przysługuje ciągła przerwa trwająca co najmniej czterdzieści pięć minut, chyba że kierowca rozpoczyna okres odpoczynku. Przerwę tę może zastąpić przerwa długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z przepisami akapitu pierwszego. " Mowa jest cały czas o minimalnych czasach przerw. | |||
visitors
| art4 literka q | |||
visitors
| w polaczeniu z art7. i nic nie trezba interpretowac na wlasna reke. a ze twoja logika jest... no coz. zawsze mozesz w sadzie udowadniac | |||
mortas
| q) 8222; okres prowadzenia pojazdu8221; oznacza łączny czas prowadzenia pojazdu od chwili rozpoczęcia przez kierowcę prowadzenia pojazdu po okresie odpoczynku lub przerwie do momentu rozpoczęcia okresu odpoczynku lub przerwy. Okres prowadzenia pojazdu może być ciągły lub przerywany. Nic nie ma na ten temat, 44 czy 45 min. ani że kasuje, nic. | |||
visitors
| czas prowadzenia pojazdu (.. ) po (... ) przerwie do momentu rozpoczęcia okresu odpoczynku lub przerwy jak to nie ma? | |||
mortas
| Najgorsze jest to, że cały czas jest mowa: BO TAK JEST i koniec kropka, a nikt nie dopytuje dlaczego? ITD opowiedziało że z logiką czy jej brakiem w przepisach nie dyskutują, chyba naprawdę musiało by się o sad oprzeć, bo ten brak precyzji zadziwia mnie trochę... | |||
visitors
| bo z przepisami sie nie dyskutuje. od tego sa sady. zaskarz do trybunalu i walcz o swoja " logike " | 3 | ||
mortas
| Za dużo mam już siwych, ale ktoś młody może da się zainspirować... | |||
visitors
| zrozumiales juz art4 lit q? | |||
visitors
| z mlodymi jest ten problem ( z twojego pkt widzenia ) ze rzadko dopada ich demencja, wiec specjalnie na nich nie licz | |||
trucking
| Najgorsze jest to, że cały czas jest mowa: BO TAK JEST i koniec kropka, a nikt nie dopytuje dlaczego? ITD opowiedziało że z logiką czy jej brakiem w przepisach nie dyskutują, chyba naprawdę musiało by się o sad oprzeć, bo ten brak precyzji zadziwia mnie trochę... ITD i logika... Dwóch kolegów załadowało w Ostravie stal na Niemcy. Wracali w piątek (w czasie tego durnego zakazu wakacyjnego) na bazę. Na Legnicy zdjęło obydwóch ITD, jeden inspektor kontrolował jednego, drugi drugiego... Jeden chciał z marszu wlepić mandat za jazdę w zakazie, drugi nie... Skończyło się na kłótni samych inspektorów na temat interpretacji przepisu dotyczącego powrotu z zagranicy... Mandatu żaden nie dostał | |||
visitors
| a mandat sie nalezal. bo obaj nie konczyli przewozu w polsce, wiec obejmowal ich zakaz | |||
trucking
| Niby tak, ale zależy od interpretacji określenia "powrotu z zagranicy" Nie znam dosłownie całego przepisu czy jest tam coś wspomniane w temacie przeznaczenia ładunku. Równie dobrze można się wytłumaczyć, że tylko dociąga się naczepę na bazę a kto z tym pojedzie nie wiadomo. | |||
visitors
| dociaganie naczepy to zadne wytlumaczenie. 5) pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; a czym jest przewoz drogowy? 561/06 a) "przewóz drogowy" oznacza każdą podróż odbywaną w całości lub części po drogach publicznych przez pojazd, z ładunkiem lub bez, używanym do przewozu osób lub rzeczy | |||
visitors
| jesli mialbym sie do czegos przyczepic i dzielic wlos na czworo, to czepil bym sie tego zwrotu : " majacych siedzibe " kto? odbiorca towaru? pojazd powracajacy? gdyby chodzilo o odbiorce, to moze bardziej po polsku powinno byc: pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, " mającego " siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; lub ktorego wlasciciel ma siedzibe | |||
trucking
| kto? odbiorca towaru? pojazd powracajacy? I o to właśnie chodzi. Zależnie od interpretacji. 5) pojazdów powracających z zagranicy w celu zakończenia przewozu drogowego lub do odbiorcy przewożonego ładunku, mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej; czyli jeśli zakończenie przewozu dla danego kierowcy jest w PL można by zrozumieć, że do bazy można zjechać. | |||
trucking
| Wiadomo, że każdy będzie interpretował na swoją stronę, kierowca będzie się bronił, a inspektor będzie chciał dowalić... | |||
visitors
| ale nie chodzi o kierowce, tylko pojazd | |||
trucking
| No właśnie to najgorsze, że chodzi o pojazd, nie kierowcę... | |||
visitors
| przeciez kiero moze pociagiem, autobusem, stopem.. kto powiedzial z musi autem sluzbowym? | |||
trucking
| ba! nikt nie powiedział, że w ogóle musi... może zostać na weekend w kabinie, popilnować towaru nikt mu nie każe do domu wracać... | |||
visitors
| moze, ale nie musi. jego wybor przeciez | |||
300D
| a co wtedy jak nie może zostać? | |||
visitors
| pociag, samolot, autobus, stop, rower, taxi.. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.