ID: 212961
Rozładowany akumulator - skasowane godziny dwu-tygodniowe jazdy.
ID: 212961
ID: 212961
Witam! Mój problem polega na tym, że stojąc na pauzie 13h i próbie odpalenia na tachografie wyświetlił się komunikat: "Przerwane zasilanie". Auto kręciło, ale nie odpaliło - za słaby prąd. Przy pomocy innego kierowcy z samochodem odpaliliśmy moją Scanię z kabli. Wcisnąłem tą strzałkę na tachografie i po zniknięciu komunikatu "przerwane zasilanie" miałem ponad 30min pracy. Czy poprawnie przerwało mi pauzę i wskoczyła praca?
Żeby było tego mało to skasowały mi się godziny z 2-tygodniowego okresu jazdy. Nie wiem do końca ile teraz ma faktycznie wyjechane, bo na tachografie od tej pory mam na koniec tyg 69h54min, a powinienem mieć między 80-90h. Czy jak po wykręconej pauzie 45h wyjmę kartę w tachografie i włożę z powrotem to wskoczy mi poprawna wartość z ostatnich 2 tygodni jazdy?
Witam! Mój problem polega na tym, że stojąc na pauzie 13h i próbie odpalenia na tachografie wyświetlił się komunikat: "Przerwane zasilanie". Auto kręciło, ale nie odpaliło - za słaby prąd. Przy pomocy innego kierowcy z samochodem odpaliliśmy moją Scanię z kabli. Wcisnąłem tą strzałkę na tachografie i po zniknięciu komunikatu "przerwane zasilanie" miałem ponad 30min pracy. Czy poprawnie przerwało mi pauzę i wskoczyła praca?
Żeby było tego mało to skasowały mi się godziny z 2-tygodniowego okresu jazdy. Nie wiem do końca ile teraz ma faktycznie wyjechane, bo na tachografie od tej pory mam na koniec tyg 69h54min, a powinienem mieć między 80-90h. Czy jak po wykręconej pauzie 45h wyjmę kartę w tachografie i włożę z powrotem to wskoczy mi poprawna wartość z ostatnich 2 tygodni jazdy?
Posty (71)
~ktosik | nawet nie wiem jaki ma ta z vdo. jadac na legalizacje, mowie zeby wymienial baterie i tyle. serwisant wypina, wpina nowa i koniec piesni | |||
~zcx | sprawnosc tej baterii z tacho nie ma zadnego znaczanie w moim i autora przypadku bo ona nie sluzy do jego zasilania. | |||
~ktosik | przeciez wyraznie napisalem ze sluzy do potrzymania pamieci. w przypadku starej baterii, ktora juz ledwo zipie, pamiec nie byla na tyle podtrzymana, by tacho rejestrowalo bez przerwy. dlatego moglo mu zmienic status z odpoczynek, na praca | |||
~zcx | skoro w aucie slabe baterie w tachu rowniez to co podtrzymywala pamiec? | |||
Assad
| Chyba troszkę późno na naukę fizyki. | |||
~Forest glemp | Bateria kosztuje 50 zeta, więc tylko mega gumowiec może na tym oszczędzać. Wymiana zalecana jest przy każdej legalizacji. Jeśli nie wymienisz, bateria padnie, tachograf straci wszystkie dane. Przewidziana jest za to spora nagroda. | |||
~ktosik | zcx - tyle co tacho potrzebuje pradu do podtrzymania baterii, to bylo w aku auta. jedynie skok napiecia przy probie rozruchu spowodowal przelaczenie czynnosci z lozka na prace, poniewaz tacho moglo to odczytac jako wylaczenie zaplonu ( spadek napiecia ) Forest - bateria w tachu, potrzebna jest w chwili wymiany aku w aucie, lub ich odpiecia. wiec tylko wtedy nalezy uwazac. to ze bateria w tachu padnie, to sie nic nie stanie, poki beda aku w aucie | |||
~zcx | skok napiecia przy slabych bateriach? | |||
Assad
| tak zcx Wróć do szkoły. Jest powiedzmy 22 V. Po włączeniu rozrusznika spadek do 18V. Po powrocie (wyłączony starter) ponownie 22V. To nazywa się skok napięcia. | |||
~zcx | to tacho dziala rowniez przy 18v zaslilania ktore? | |||
~ktosik | zcx - jak uwazasz, jakie napiecie ma bateria w tachu? | |||
~zcx | assad a jak silnik nie pracuje to na bateriach jest powiedzmy 24v, po odpaleniu jest 28v. czy to tez skok napiecia? | |||
~ktosik | tyle ze wyobraz sobie zcx, ze elektronika umie rozroznic spadek napiecia, od wzrostu | |||
~zcx | to z 24v na 28v to jest wzrosc czy skok napiecia? naradzcie sie z asadem i napiszcie. | |||
~ktosik | zcx - wiec jeszcze raz, wolniej ci napisze : przy spadku napiecia ( skoku w dol ) tacho moglo sie przelaczyc na inna czynnosc. przy skoku napiecia w gore, tacho ma wy*e, bo elektronika odroznia w przeciewienstwie do ciebie ta roznice | |||
~zcx | to co to jest w koncu jak z 24 v na 28 v jest ten skok czy nie? a jak pier//rznie regulator i ladowanie bedzie mp. 40 v to tez bedzie miala wyj//ebane? | |||
~ktosik | tak, tez bedzie miala. bo latwiej zabezpieczyc przed zbyt wysokim napieciem, niz przed zbyt niskim | 1 | ||
~zcx | ktosik szkoda ze nie masz ze trzech kont zalogowanych, mialbys juz 3 plusy. a zanasz jakies inne zabezpieczenie w aucie przed gwaltownym wzrostem napiecia niz regulator w alternatorze? | |||
~ktosik | a znasz przypadek uszkodzenia regulatora napiecia w aucie w taki sposob, by napiecie wzroslo? wiesz jak jest zbudowany taki regulator? watpie, inaczej nie pisalbys takich bredni moze mam i wiecej zalogowanych kont, a moze nie. nie bawi mnie punktowanie samego siebie, ani kogos kto nie jest zalogowany | |||
~zcx | czyli wykluczasz ze ladowanie w aucie moze byc wieksze niz jest podane na regulatorze. | |||
~ktosik | spytam jeszcze raz - znasz taki przypadek? znasz budowe i zasade dzialania takiego regulatora? | |||
~zcx | skoro ty pierwsz raz slyszysz o za wysokim ladowaniu, to nic dziwnego ze wypisujesz takie ''kwiatki''. | |||
~ktosik | i o ile mialoby sie zwiekszyc napiecie? czy nagle, z przyczyn niewyjasnionych nauce, ilosc uzwojen w alternatorze nagle sie zwiekszy by zwiekszylo sie napiecie? ? | |||
~zcx | ktosik zaczynasz tlumaczyc cos czego nie rozumiesz. juz tu kiedys sie spierales piszac ze przetwornica napiecia to to samo co stabilizator napiecia. | |||
~ktosik | wciaz nie odpowoedziales na moje pytania ale probuj dalej odkrecac kota ogonem. moze ci sie uda. ale nie ze mna | |||
~ktosik | wiki "Przetwornica napięcia, nazywana także konwerterem mocy (... ) Konwertery mocy stosowane są zarówno w układach wymagających wprowadzenia znacznych różnic pomiędzy napięciami (a zatem wielokrotnego podwyższenia lub obniżenia napięcia) " to tak w skrocie, zebys sie nie spocil | |||
~Anli45 | Nawet jak baterie padły to masz zapis na karcie tacho, a w razie dalszych problemów robisz codzienne wydruki-chyba do tygodnia. | |||
~zcx | ktosik a w ktorym momencie napisalo to wiki ze to te same urzadzenia? | |||
~ktosik | najpierw bedziesz musial sie ustosunkowac do wczesniejszych moich pytan, by ruszyc dalej | |||
~zcx | tak znam taki przypadek i to nie jeden. napiecie ladowania wzroslo do 16 volt i byl temu winny regulator napiecia. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.