Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Volvo FH 440 2008 długo kręci by odpalić

ID: 212552


Witam, koledzy pomóżcie.
Volvo od jakiegoś miesiąca zaczęło zdecydowanie dłużej kręcić żeby odpalić. Na początku nie było innych objawów.
Teraz, przy odpaleniu puszcza chmurę niebieskiego dymu oraz gdy jest zimny trochę nierówno pracuje. Po nagrzaniu się chodzi równo.
Odpalenie przy niewielkim mrozie albo nawet na plusie wygląda jakby było -30 stopni.
Spalanie wzrosło o jakieś 2-3 litry i kierowca mówi że lekko stracił moc.
Wyświetla się aktywny błąd MID 144 PSID 230 FMI 5 Software error, ale nie wiem czy to ma związek z usterką.
Filtry ok, układ paliwowy też, nie zapowietrza się, paliwo nie spada.
Czy to pompowtryski?

Posty (6)

mariusz_e
jak w temacie...

1

300D
Chmura niebieskiego dymu oznacza olej w komorze spalania, ten olej może przedostawać się przez obsady/tuleje wtryskiwaczy i to bym podejrzewał.

1

mariusz_e
Przyczyną okazała się trochę poważniejsza - brak ciśnienia na 4 cylindrach - wypalone gniazda i zawory.

1

wesolek
ciesz sie że w ogóle odpala i nie musisz go pchać.
tak to jest, jak sie złomem jeżdzi. ::)

-3

wesolek
to ci sie nagle stało i aż na czterech cylindrach na raz.
słoń ci chyba na ucho musiał nadepnąć lub masz gumowe uszy. ::)

-3

300D
Czyli zrobiono regeneracje głowicy, czyli wymieniono też tuleje wtryskiwaczy. Fakt, nie zawsze uda się wyciągnąć te tuleje bez demontażu głowicy.

1

Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels