ID: 210563
Rola pracowników ze Wschodu będzie rosła
ID: 210563
ID: 210563
Mowa już nie tylko o pracach sezonowych, jak prace w rolnictwie czy w produkcji, lecz także o specjalistach, przede wszystkim w branży stoczniowej czy kierowcach z kategorią C+E - podkreśla Michał Podulski, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia i członek zarządu Toolip HR.
Mowa już nie tylko o pracach sezonowych, jak prace w rolnictwie czy w produkcji, lecz także o specjalistach, przede wszystkim w branży stoczniowej czy kierowcach z kategorią C+E - podkreśla Michał Podulski, wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Zatrudnienia i członek zarządu Toolip HR.
~etransport.pl
Posty (88)
~gość | Zatrudniłem kierowcę ze Wschodu, aby zobaczyć jak to jest na własnej skórze. Kierowca ze Wschodu pytał czy może pojechać na święta do siebie do domu. A niektórzy polscy kierowcy nie chcieli jechać już w ostatnim tygodniu przed świętami i w ostatnim tygodniu starego roku. A to wymówką były święta, a to sylwester. Ci co pojechali wrócili i na święta i na sylwestra. Tacy święto j e b l i w i, a w drodze wyprawiają cuda wianki i nie spowiadają się z tego przed żonami. | |||
~maro | gościu, ten ze wschodu też pojechał już na święta do domu? | |||
~Serwilusz | kierowcy ze wschodu na ie pracuja w Dziad transach i najlepiej przewoz kabotazowy | |||
~zcx | czy ci super specjalisci z ua tez beda musieli wyrabiacod nowa i zdawac egzaminy w polsce w celu potwierdzenia wiedzy tak jak kiedys polacy w wielkiej brytanii? czy moze takie podejscie w to bylaby niepoprawnosca polityczna? | |||
~Kamil | Gdyby tak bylo to polowa by odpadła, ale przynajmniej odsiali by ziarno od plew | |||
~kiero | ci kierowcy z UA miej zarabiają, ale też zdecydowanie mniej robią i mniej zarobią dla firmy... taka prawda... chytry 2 razy traci... a jeszcze przy okazji wygenerują więcej kosztów... | |||
~zcx | ze wzgledu poprawnosci politycznej ukpaincy sa lepiej traktowani w polsce niz polacy w ue. | |||
~Piotrek | Wszystko do czasu, kiedy stanowiska pracy dla Polaków będą zagrożone i fala Ukraińców będzie mocniej zalewała Polski rynek pracy, mam nadzieje że Polska nie bedzie już taka poprawna politycznie i postawi się za rodakami. W sąsiedniej firmie pracuje 6 Ulraińców, ciągłe problemy z nimi, nie znają przepisów AETR. Ten tańszy kiero to wcale nie takie wspaniałe rozwiązanie dla szefostwa | |||
~zcx | w polsce poprawnosc polityczna jest wazniejsza niz jej mieszkancy. | |||
~Forest glemp | Teraz widzicie ana. logiczną. sytuację do tej, jaką nasi miscowie kierownicy zrobili u szwaba, angola, guldena itp. | 1 | ||
~zcx | u szwaba czy angola polak nie byl i nie jest obsypywany specjalnymi przywilejami jak to jest w przypadku imigrantow z ua | -1 | ||
~greg | Mojemu znajomemu Ukrainiec porzucił auto we Francji. Okradł na dużą kasę i tyle go widzieli. Nie każdy jest uczciwy jak widać. | |||
g-a
| O jakich przywilejach pisze ten przygłup? | 1 | ||
~Brodaczdokopie | g-a a o takich, że te głąby ze wschodu zarabiają u nas na produkcji 18 PLN na godzinę a dobry, wieloletni pracownik max 14 PLN! Poza tym ukrainiec niewiele musi, bo nic nie umie. Nawet nie odpowiada za poprawne wypełnianie papierów. Druga sprawa - mam nadzieje, że w transporcie jest inaczej - to ukraińcy nie przechodzą żadnych badań, szkoleń itp. Wielu ich jest tu nielegalnie. Dziwnym trafem uciekają od siebie, nagle tutaj w Polsce nagminnie gubią dokumenty! Czy pracodawcy/agencje mają jakieś dofinansowanie? Nie wiem i wali mnie to. Ale jeśli tak, to dlaczego nie dofinansują Polaka? Jak zwykle obudzimy się z ręką w kupie, jak kiedyś ukraiński rząd się upomni o swoich dezerterów ale wtedy jaśnie panowie przedsiębiorcy szybko pewnie tę rękę obmyją i za ich niskie koszty zapłacimy jak zwykle wszyscy. | -1 | ||
~zcx | a ga dalej powterza ten pisowski belkot. | -1 | ||
g-a
| Skoro są chętni za 14/h to kto zapłaci więcej? A z tymi dezerterami to możesz wytłumaczyć o co dokładnie ci chodzi? Nawet jak się Ukraina o nich "upomni" to mamy pełną dowolność postępowania. Możemy ich odstawić do granicy (tylko po co? ), albo stwierdzić że chyba nie ma ich u nas, bo pojechali do Niemiec. Wojny z tego powodu nikt nam nie wypowie. | |||
~erto | porządni kierowcy z ukrainy pracują u niemca lub gdzieś dalej, w polsce rabotają niestety kierowcy o niższych kwalifikacjach, często nawet bez jakiejkolwiek praktyki lub z lewym prawem jazdy, ostatnio nawet był taki przypadek że po stłuczce z osobówką ukrainiec wziął nogi za pas i tyle go widzieli, oczywiście był zatrudniony z łapanki a nie z agencji, papiery miał lewe i teraz jest problem | |||
~czarny volvo | Witam jestem ze Sląska, tymczasowo w PL. Historia sprzed trzech lat. Znajomy przedsiebiorca dusigrosz trochę choć kulturalny, robił 3/1 rotacyjnie niektórzy na własnych autach. Miał chyba z 6 wozów. Miał jednego UA. Fajny gość. Jego zwyczaje były nawet ale z tego co wiem obrywał bez przerwy mandaty w europie zachodniej a to na swiatłach sie nie zatrzymał a to przed przejsciem mało nie zabił kogos, a to róg uwalił w naczepie a to to a to tamto az w koncu rozpedził się z góry w D zrobił jakiegos scyzora i rozwalił młody zestaw w leasingu. Zwolnił go ale kupa kłopotu na pewno z tego była zwłaszcza dla takiej małej firmy. Ja nie mam nic specjalnie przeciw ale w Norwegii gdzie mieszkam tez są wymagania i nie każdy je spełnia, jakbym tak pracował to po pierwszym dniu lub kilku dniach wylot. Koniec tematu. Mozesz się uczyć ale musisz być przygotowany i dobry w temacie. | |||
~rob | ~Forest glemp 2016-12-31 09:59:00 Teraz widzicie ana. logiczną. sytuację do tej, jaką nasi miscowie kierownicy zrobili u szwaba, angola, guldena itp. To może pozwólmy też firmom zza wschodniej granicy wykonywać przewozy kabotażowe na terenie Polski na zasadach podobnych do tych obowiązujących w UE. Będziemy mieć w Polsce sytuację a*alogiczną do tej, jaką spowodowali polscy przewoźnicy w Niemczech, Anglii, Holandii itp. | |||
~dobry kolega | Prawda jest taka ze ukraincy obnizaja standarty pracy a na zachodzie mysla ze to polak jedzie spotykam wielu ukraincow i powiem ze mo*dy takie ze czasem strach podejsc | |||
~vfrbvrf | YOUTUBE o co chodzi? Znów Szkalują Polskiego Kierowcę? - Jego Bohaterstwo Szkodzi Merkel - Komentator #512 | |||
ŻĄDŁO
| "Rola pracowników ze Wschodu będzie rosła". O tak, zwłaszcza że jeszcze w tym roku ukraiński rząd może zostać zmuszony do wystąpienia przeciwko Polsce o zwrot ziem do których roszczą sobie prawo. Neobanderowskie ugrupowania zbierają podpisy które będą wiążące dla rządu. Mówią otwarcie, że wśród 4 a może 5 milionów (dane banderowców) Ukraińców "zaproszonych"przez władze do Polski, co najmniej 2 miliony jest gotowych w każdej chwili gdy ukraiński rząd ich o to poprosi, chwycić za broń by rozpocząć zbrojną walkę o odzyskanie, Przemyśla, Rzeszowa czy Lublina. Już nie mówiąc o tym że wszystko wskazuje na to że rok 2017 zostanie oficjalnie rokiem Bandery. To samo zresztą wynika z rozmów prowadzonych na parkingach przez ukraińskich kierowców zatrudnionych w polskich firmach. I jak zwykle Polacy o ile nie sprzeciwią się tej bandyckiej upainizacji Polski, obudzą się gdy poleje się Polska krew. | |||
~dobry kolega | wtedy macierewicz przeprosi putina za wielokrotne klamstwa nt. smolenska i bracia rosjanie pomoga poza tym wasza rusofobia jest chora | |||
~dobry kolega | rosja wrog, ukraina wrog, niemcy wrog to gdzie rzad pisu ma jakichs przyjaciol? | |||
~zcx | ty pytasz o pisowskich przyjaciol, przeciez oni juz we wlasnym gronie zaczynaja sie gryzc. | |||
ŻĄDŁO
| Pierwsze oznaki tej ich roli już widać. Pijany (2 promile) Ukrainiec za kierownicą jeepa zabił dwie nastolatki w Jeleniej Górze. Czyli wg Polskich władz upaińscy najeźdźcy są cacy. Pytam; w czym są lepsi od muzułmanów czy żydów? | |||
~sid | ciekawe kiedy neobanderowcy pokaza swe prawdziwe oblicze [ pierwszy turcy w niemczech lata 60 te tez byli PRACOWICI ] | -1 | ||
barracuda
| Ty idź się leczyć. Żeby wypadek pijanego Ukraińca podciągnąć pod terroryzm?Na to nawet Macierewicz by nie wpadł. | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.