Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Przeciazenie osi ciagnacej

ID: 209787


Witam. Mam pytanie odnosnie przeciazenia osi ciagnacej. Wiozlem nawozy w big bagach 48 szt 24 tony. Za kielcami. sciaga mnie itd i wiadomo oska prze... o 750 kg, bo zbiorniki pelne paliwa. Po poltorej godzinie traktor z turem przeladowal mi dwa bagi z przodu na tyl. Akurat dla mnie obylo sie bez mandatu, ale chcialbym sie zapytac czy ratuje firme przed kara to co jest napisane na. protokole, ze pojazd stal sie normatywny?

~Dominik
*.dynamic.gprs.plus.pl

Posty (75)

300D
2016-12-13 18:19:10 owca- oświeć... co zrobisz w takiej sytuacji:
Masz polecenie/zlecenie.. . załadunek 48 BB 24t.
Co zrobisz??? Pojedziesz, załadujesz, grzecznie pojedziesz dalej nieświadomy że przeładowany... tyle zrobisz.
Mylę się???

przypomnę. ..
300D
2016-12-13 18:27:31 No właśnie: takie myślenie i postępowanie rodzi patologię transportową: bo szef kazał. To kierowca jest bezpośrednio odpowiedzialny za przewóz, i ma pełne prawo odmówić lub żądać poprawnego załadunku.

owca-farmazony nie istotne... CO BYŚ ZROBIŁ!!!
owca
Zadzwonię do firmy i odmówię załadunku jeżeli będzie powodował przekroczenie obowiązujących norm. Chyba proste?
~maro
owca-farmazony nie istotne... CO BYŚ ZROBIŁ!!!
ekran 1 z 2
300D odpalasz auto, sprawdzasz wagę. Jesli jest za dużo na osi-nie odjeżdżasz, póki nie poprawią. Proste.

2

MarcinSE
"Towar załadowany przez załadowcę i rozmieszczony według procedury zaladunkowej firmy" ewentualnie w języku brexit jeśli ktoś zna - pozycja 18 CMR i niech ważą wszystkie wagi świata! Wątek do zamknięcia :) :)
300D
Dobre...
owca- przypomnę, jest 48 BB 24t. zadzwonisz i co powiesz.. ? ??
maro- zejdż na ziemie proszę.

Co zrobią Asy... co zrobią... ?
irish_dude
300D - ja przesuwam tandem w naczepie o 2-3 piny i jeśli całościowa waga jest w porządku, jadę w drogę :-)
MarcinSE
Irish... wezzz, tu jest walka na jednej ośce :) :) :)
irish_dude
Marcin, ale ja to robię bardzo często, bo wożę rozmaite ładunki i nie zawsze operator wózka wie, jak należy załadować.
Poza tym, nie każdy ładunek da się rozmieścić w naczepie typu dry van o długości 53 ft.
Po to są przesuwne osie.
irish_dude
Problem jest w CA, bo tam można maksymalnie mieć 40ft rozstawu.
300D
Asy dajom czerwone... potem załadują, pocwaniakują na parkingu i necie, potem pojadą dalej...
MarcinSE
Irish u mnie też można czary mary zrobić, siodło przesunąć 80cm do przodu lub tyłu... Ale chłopaki mają blokadę całkowitą więc 300 próbuje coś im nakreslic ale...
irish_dude
Moment, przecież w europejskich autach też można przesuwać siodło.
300D
Nieee... Halo, tu Police, Puławy i inne BB... krajówka.
Krajówka to taki transport z PL. do PL. Dominik musiał zrobić to samo co każdy inny kierowca...
temat mi się znudził.
irish_dude
Ja o tym nie pisałem, bo zdawało mi się rzeczą oczywistą.
MarcinSE
Co Police, Co Puławy... Rozwiazalismy zagadkę czy nie... Coooo dachy mamy pootwierać jeszcze do zakładunku czy cooo... :) :) :)
~Kamil
Z tym dachem to by sie przydalo, bo w nocy moze beton wrzucą, a zimno na dworze.. :)
300D
Marcin- tu nie ma zagadki, po prostu tak jest.
Kilka razy próbowałem poruszyć ten temat w kilku miejscach... potraktowali mnie jak kosmite, to se chociaż tu popiszę.

Jeżdża sobie przeładowani a ból ma tylko ten, co jest zważony na drodze.
I tyle, nie ma zagadki.
~Kamil
Ja tam nad poleceniem sluzbowym sie zbytnio nie zastanawiam, przecie na kamieniu i na lysych oponach mi nie kaze jezdzic. Skoro mowi, ze jest ok to jest ok

2

~no no
zgłos sie
Azrael
Zadam pytanie troszkę z innej beczki a czy kierowca ma wagę w oczach??? może w rękach??? no cóż pewnie szanowne grono zaraz pojedzie ze mną, ale nie w każdym aucie jest jak sprawdzić czy ośka nie jest przeciążona. wiem mając 24 big bagi widział że są mniej więcej równo nasypane ale zawsze jest to mniej więcej... ja na ten przykład jeżdżę 3 osiowym ciągnikiem i trzeba być chyba magikiem aby przód przeładować (bądź zwykłym idiotą)
Azrael
Panie Kamilu to błąd że nie zastanawiasz się nad poleceniami służbowymi, gdyby w takiej sytuacji doszło do wypadku? kogo by się czepiali Pana czy Pracodawcę?
ese
2017-02-15 22:15:42 Zadam pytanie troszkę z innej beczki a czy kierowca ma wagę w oczach??? może w rękach?? "-

1. Może nie w oczach czy rękach, ale za kilkadziesiąt złotych i godzinę zajęcia można mieć prosty przyrząd, problemów pozwalajacy takich sytuacji uniknąć. Temat znany jeżdżącym za "innych czasów" na przekład przez Olszynę
2. Inną sprawą jest przewóz ładunków niepodzielnych. Od dawna słyszy się o bojach, by przy zachowaniu DMC nacisk na oś nie byl brany pod uwagę.
Azrael
Panie ese może i nie jestem kierowcą z tamtych "innych pewnie lepszych czasów" jednak wiem o co chodzi, ale cóż począć gdy w tak trudnej chwili brakuje akurat manometru.
ese
Wyjść kilka..
-Poprosić o pomoc jasnowidza
-Zostawi ć auto i pojechać do domu autostopem
-Odprawi ć czary/zaklęcia/ modlitwy by nie było na odcinku od załadunku do rozładunku żadnego kontrolującego
-J. w. ale o to, by w chwili ważenia został zahipnotyzowany i nie dostrzegł przekroczenia
-Inne , wedle pomysłu
Azrael
Panie ese hmm nie pomyślałem na tym ale cóż jak na razie nie mam tego problemu ponieważ jak pisałem mam 3 osiowy ciągnik, ciągam chłodnie i ustawiając palety 1/1 od początku jeśli są równej bądź podobnej wagi to ciężko przekroczyć nacisk, jednak gdyby kiedyś przyszło mi jeździć dwu osiowym ciągnikiem to na pewno zastanowię się i poproszę pracodawcę o zamontowanie manometru i po kłopocie nieprawdaż, na wszystko jest metoda tylko nie wolno się łamać.
ese
Słusznie
Azrael
oczywiście jeśli będzie do 40ton RMC, nie więcej, jak to ostatnio powiedział mi spedytor że na UK jest 44T przy 3 osiowym ciągniku. wysłałem mu skan dowodu rejestracyjnego i powiedziałem, że jak tutaj zmieni wpis to mogę ładować do 44T, cisza jakoś już nie każe ładować 44T, może też dla tego że u Niemiaszka zapłacili prawie 3tyś euro a to musiało zaboleć. cóż uciekam miłej nocki życzę
~cdcdc
nie
~maurycy
Powinien pojazd byc wazony przed wyjazdem z firmy po zaladunku. W UK sa wagi i przed wyjazdem pojazd jest wazony i czesto na ktorejs osi jest przewaga i to norma, wtedy sie cofa i rozładowuje lub zmienia miejsce. Znajac polskie realia to jak nie moga ukarac kierowcy czy przewoznika to problem. TO JEST PROBLEM ZALADOWCY ŁADUNKU ION ZA TO ODPOWIADA. kiedy niema wagi wyjazdowej. I ITD powinno karac ich zato.

1

Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.218.184.214

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels