Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

pauza 45 autobus

ID: 207524


witam. jestem kierowca autokaru. mam pytanko w sprawie pauzy 45 h. Załóżmy, że zacząłem nowy cykl w poniedziałek, pracowałem 6 dni i niedziele miałem wolną. W drugim tygodniu tak samo lecz nie wyszło 45 h pauzy. W trzecim tygodniu miałem wolny dzień na tygodniu i niedziele, a w poniedziałek 4 tygodnia pracuje i również nie wychodzi 45 h pauzy. Można tak???

Posty (9)

duziak
jak w temacie...
visitors
w ciagu dwoch tygodni musisz miec co najmniej jednen odpoczynek regularny. ( tzw 45 ) miales?
duziak
czyli 6 dni pracy, 7 wolny... w drugim tygodniu 6 dni pracy i 45 h wolne tak?
visitors
nie wiem.
w kazdych dwoch tygodniach musisz miec minimum 45h odpoczynku, oraz musisz oddac do konca trzeciego tygodnia, tyle godz o ile skrociles regularny tygodniowy
duziak
słyszałem, że jeśli w ciągu dwóch tygodni nie ma odpoczynku 45 h to w trzecim można odebrać. to prawda?
visitors
nie.
kierowcy autokarow czarterowych ( okazjonalne wycieczki, ) maja pewne ulgi ( o ktorych slyszales ) ale sa one bardzo obostrzone roznymi przepisami. poki co skup sie na tych prostych przepisach
duziak
właśnie chodzi o okazjonalne przewozy. najlepiej trzymać się podstawowych przepisów no ale czasami się nie da. taka praca.
visitors
no to prosze :

Od dnia 4 czerwca 2010 r. zmieniają się zasady odbierania odpoczynków tygodniowych przez kierowców
wykonując ych międzynarodowy okazjonalny przewóz osób. Główną cechą przewozu okazjonalnego jest to, że obejmuje
przewóz grup pasażerów utworzonych z inicjatywy organizatora, zleceniodawcy lub samego przewoźnika. Odbierać
odpoczynki tygodniowe na nowych zasadach będą mogli tylko kierowcy wykonujący międzynarodowy przewóz
okazjonalny , którego czas trwania w kraju innym niż ten, w którym rozpoczęto świadczenie tej usługi wynosi, co najmniej
24 kolejne godziny, przy czym ten inny kraj musi być państwem, na terenie, którego do tego przewozu ma zastosowanie
rozpor ządzenie (WE) nr 561/2006. Odebranie tygodniowego okresu odpoczynku kierowcy będą mogli odłożyć i
rozpocząć nie później niż po zakończeniu dwunastu okresów dwudziestoczterogodz innych licząc od końca poprzedniego
regula rnego trwającego 45 godzin tygodniowego okresu odpoczynku. Kierowca, który odebrał odpoczynek tygodniowy po
więcej niż sześciu, ale nie więcej niż dwunastu okresach dwudziestoczterogodz innych powinien skorzystać z dwóch
regularnych tygodniowych okresów odpoczynku albo jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku i jednego
skróconego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego, co najmniej 24 godziny, ale w tym drugim przypadku skrócenie
powinno być jednorazowo rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym przed końcem
trzeciego tygodnia po zakończeniu okresu odstępstwa.
Od 2 stycznia 2014 r. odpoczynki tygodniowe na nowych zasadach będzie można odbierać wyłącznie wtedy, gdy
pojazd będzie wyposażony w tachograf cyfrowy, dodatkowo, jeżeli przejazd będzie się odbywał w godzinach od 22. 00 do
06. 00, to będzie musiał być prowadzony przez załogę, co najmniej dwuosobową albo nieprzerwany okres prowadzenia
pojazdu pomiędzy dwoma przerwami 45-cio minutowymi odbieranymi zgodnie z art. 7 rozporządzenia 561/2006 dla
pojedynczego kierowcy będzie wynosił nie więcej niż 3 godziny
duziak
i wszystko jasne. dzięki wielkie
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels