ID: 207524
pauza 45 autobus
ID: 207524
ID: 207524
witam. jestem kierowca autokaru. mam pytanko w sprawie pauzy 45 h. Załóżmy, że zacząłem nowy cykl w poniedziałek, pracowałem 6 dni i niedziele miałem wolną. W drugim tygodniu tak samo lecz nie wyszło 45 h pauzy. W trzecim tygodniu miałem wolny dzień na tygodniu i niedziele, a w poniedziałek 4 tygodnia pracuje i również nie wychodzi 45 h pauzy. Można tak???
witam. jestem kierowca autokaru. mam pytanko w sprawie pauzy 45 h. Załóżmy, że zacząłem nowy cykl w poniedziałek, pracowałem 6 dni i niedziele miałem wolną. W drugim tygodniu tak samo lecz nie wyszło 45 h pauzy. W trzecim tygodniu miałem wolny dzień na tygodniu i niedziele, a w poniedziałek 4 tygodnia pracuje i również nie wychodzi 45 h pauzy. Można tak???
Posty (9)
duziak
| jak w temacie... | |||
visitors
| w ciagu dwoch tygodni musisz miec co najmniej jednen odpoczynek regularny. ( tzw 45 ) miales? | |||
duziak
| czyli 6 dni pracy, 7 wolny... w drugim tygodniu 6 dni pracy i 45 h wolne tak? | |||
visitors
| nie wiem. w kazdych dwoch tygodniach musisz miec minimum 45h odpoczynku, oraz musisz oddac do konca trzeciego tygodnia, tyle godz o ile skrociles regularny tygodniowy | |||
duziak
| słyszałem, że jeśli w ciągu dwóch tygodni nie ma odpoczynku 45 h to w trzecim można odebrać. to prawda? | |||
visitors
| nie. kierowcy autokarow czarterowych ( okazjonalne wycieczki, ) maja pewne ulgi ( o ktorych slyszales ) ale sa one bardzo obostrzone roznymi przepisami. poki co skup sie na tych prostych przepisach | |||
duziak
| właśnie chodzi o okazjonalne przewozy. najlepiej trzymać się podstawowych przepisów no ale czasami się nie da. taka praca. | |||
visitors
| no to prosze : Od dnia 4 czerwca 2010 r. zmieniają się zasady odbierania odpoczynków tygodniowych przez kierowców wykonując ych międzynarodowy okazjonalny przewóz osób. Główną cechą przewozu okazjonalnego jest to, że obejmuje przewóz grup pasażerów utworzonych z inicjatywy organizatora, zleceniodawcy lub samego przewoźnika. Odbierać odpoczynki tygodniowe na nowych zasadach będą mogli tylko kierowcy wykonujący międzynarodowy przewóz okazjonalny , którego czas trwania w kraju innym niż ten, w którym rozpoczęto świadczenie tej usługi wynosi, co najmniej 24 kolejne godziny, przy czym ten inny kraj musi być państwem, na terenie, którego do tego przewozu ma zastosowanie rozpor ządzenie (WE) nr 561/2006. Odebranie tygodniowego okresu odpoczynku kierowcy będą mogli odłożyć i rozpocząć nie później niż po zakończeniu dwunastu okresów dwudziestoczterogodz innych licząc od końca poprzedniego regula rnego trwającego 45 godzin tygodniowego okresu odpoczynku. Kierowca, który odebrał odpoczynek tygodniowy po więcej niż sześciu, ale nie więcej niż dwunastu okresach dwudziestoczterogodz innych powinien skorzystać z dwóch regularnych tygodniowych okresów odpoczynku albo jednego regularnego tygodniowego okresu odpoczynku i jednego skróconego tygodniowego okresu odpoczynku trwającego, co najmniej 24 godziny, ale w tym drugim przypadku skrócenie powinno być jednorazowo rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku wykorzystywanym przed końcem trzeciego tygodnia po zakończeniu okresu odstępstwa. Od 2 stycznia 2014 r. odpoczynki tygodniowe na nowych zasadach będzie można odbierać wyłącznie wtedy, gdy pojazd będzie wyposażony w tachograf cyfrowy, dodatkowo, jeżeli przejazd będzie się odbywał w godzinach od 22. 00 do 06. 00, to będzie musiał być prowadzony przez załogę, co najmniej dwuosobową albo nieprzerwany okres prowadzenia pojazdu pomiędzy dwoma przerwami 45-cio minutowymi odbieranymi zgodnie z art. 7 rozporządzenia 561/2006 dla pojedynczego kierowcy będzie wynosił nie więcej niż 3 godziny | |||
duziak
| i wszystko jasne. dzięki wielkie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.