ID: 205554
Obowiązek dokumentowania aktywności kierowcy
ID: 205554
ID: 205554
Zgodnie z międzynarodowymi przepisami, każdy okres aktywności lub braku aktywności kierowcy realizującego transport drogowy musi być udokumentowany, co w praktyce oznacza konieczność dokumentowania pełnych 24 godzin z życia kierowcy.
Zgodnie z międzynarodowymi przepisami, każdy okres aktywności lub braku aktywności kierowcy realizującego transport drogowy musi być udokumentowany, co w praktyce oznacza konieczność dokumentowania pełnych 24 godzin z życia kierowcy.
~etransport.pl
Posty (9)
~jozin | A Francuzi mają to gdzieś i od nowego roku nie interesuja ich karty urlopowe. | |||
~xxx | To nie do końca prawda z tymi ulopówkami. Jest możliwość wypełnienia tarczki imieniem i nazwiskiem oraz datą, a na rewersie zaznaczenie tylko łóżeczka i tak za każdy dzień. | 2 | ||
Fro
| Zawsze jest jeden problem wynikający z niedopowiedzenia lub niewłaściwego wyjaśnienia przepisów: zarówno kierowca jak i firma mają obowiązek aby dokumentacja czasu pracy była kompletna. Jak to wykazać w prosty sposób? Zaświadczenie o aktywności ("urlopówka") - czy w zwyczajnych warunkach, kierowca samodzielnie może sobie ją wystawiać? Nie. Musi być ona wystawiana niejako "przez firmę". To co w takim razie normalnie powinien robić kierowca w okresie wolnego? Wpisać jakkolwiek na dokument który normalnie używa: na wykresówkę, na wydruk, na kartę w formie wpisu manualnego. Kwestia tego że na obecny stan prawny, prościej i bezpieczniej jest firmie wystawiać wymagane zaświadczenia - wynika z przede wszystkim z braku pewności że kierowca uzupełni prawidłowo swą część ewidencji. Po prostu eliminuje się możliwość otrzymania kary w najbardziej prosty i efektywny sposób - pomija się to co powinien zrobić kierowca. | 1 | ||
~Zakręcony | Fro... a co zrobić w razie niezgodności danych zawartych w tachografie, a na urlopówce? Wiesz, że odpowiedzialność spoczywa na wypełniającym urlopówkę? | |||
~Damian | Sytuacja taka. Poszedł koleś na 4 tygodnie (28dni) na chorobowe a jezdzi na karcie nie na tarczkach, wraca do roboty i co ma mu szef urlopówke wypisać? Czy po wsadzeniu karty poprostu wcisnąć ze pauza była? Albo jeszcze lepiej wie ze ma 4 tygodnie chorobowego, dostaje propozycje super roboty, po drugim tygodniu daje obecnemu szefowi wypowiedzenie i tam do pracy juz nie wraca, idzie w pierwszy dzien do nowej pracy po 28 dniach chorobowego i ma nowemu szefowi powiedzieć zeby mu urlopówke na 4 tygodnie wstecz wypisał jak on Tam nie robił? | |||
MarcinSE
| Może ja się nie znam ale chyba byłby krzyk gdyby pracodawca zwolnił-dal wypowiedzenie pracownikowi na chorobowym... więc odwrotna opcja jest dopuszczalna... ? ? | 1 | ||
~Damian | Oczywiscie ze jest możliwa. Stąd też to pytanie. | |||
gustav
| Dokumentem jest karta kierowcy z wpisami (wykresówka) i respektowane w całej Unii, poza Polską, słowne wytłumaczenie. Wiem, sprawdziłem i nie miałem żadnych problemów. W Polsce były problemy, ale wykresówka MUSIAŁA w końcu im wystarczyć. (chociaż kontrola trwała ponad dwie godziny!!!) i skończyła się moim zaproszeniem do kontroli w firmie. | 1 | ||
~Qqqqqq | Na zaswiadczeniu zwanym potocznie "urlopowka"jest m. in. mozliwosc zaznaczenia opcji-"przebywal na zwolnieniu chorobowym". Wiec o co Damian chodzi w Twoim pytaniu?Normalne ze nowy szef nie musi wystawiac urlopowki za okres w ktorym kierowca u niego nie pracowal bo na urlopowce jest wpisana data od kiedy pracujesz w danej firmie, Tego pytania tez nie rozumiem. | 2 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.