Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Własny ciągnik siodłowy - opłacalność

ID: 171771


Witam

Wstępnie cos o sobie, jestem kierowca ciężarowek w USA, posiadam dwa ciągniki siodłowe własne, lecz postanowiłem wrócic do polski, i tutaj rodzi się moje pytanie,
- jak wygląda praca na własnym ciągniku siodłowym w Polsce/Europie, jaka to opłacalność, stawki, koszta, (oczywiście na początek pod spedycję)

Wkład własny 400. 000zl +
Jazda solo lub brat na podwójną obsadę
Ciężarówkę za gotówkę żadne kredyty/leasing chciałbym nowy, chyba ze lepszym wyjściem jest kupic dwa używane. Mam w Polsce warunki do przetrzymywania ciezarowek

Prosiłbym o szczere odpowiedzi odnośnie mojego zapytania, posty typu "czego wracasz do polski siedź w USA bo w Polsce nie dorobisz sie" nie pomogą mi

Dzięki

Ps. Doświadczenie pracy i jazdy ciężarówkami po Ameryce Północnej byłoby pozytywnie rozpatrzone mimo braku doświadczenia na europejskich drogach? :D

Posty (52)

MTrucker
Dzięki za długa dyskusje, sa ciekawe informacje jak i dobry humor :). Do polski wrócic niestety musze, praca kierowcy to jedyny zawód jaki ja sie nadaje, takze jak pracować to nie mam zamiaru cieżko pracować by ktos zarabiał na mnie, chciałbym mieć swoj ciągnik i pracować na nim aby na zycie było, juz nie oczekuje by po roku było mnie stać na cała flotę Volvo FH750. Nie mysle o żadnych magnesach, 100% legal. Owszem nie zarobie tego co w USA, obecnie robie 25. 000km/miesiąc w Europie połowa tego to max bedzie.
~KLP
25. ooo km - polskie pasożyty obsrałyby się z radości przy takiej liczbie.
Taryfikatora mogłoby zabraknąć.
~???
ten wątek napisał małolat-mrzyciel
~Corel
kolego jak już chcesz wracać to kasę włóż na dobrą lokatę do banku a sam idź do dobrej firmy jako kierowca... mnie bólu głowy, mniej problemów, mniej papierów, spokojnie śpisz, mniej odpowiedzialności...
~yan
Aetr to chyba w Rosji... w eu tylko dyrektywa 561... ale co ja tam wiem
MTrucker
??? - * boli z zazdrosci? Zapraszam na FB TheRoadReaper" a ci odpisze i potwierdzę

Jedno pytanie jeszcze, orientujecie sie jaki to % kierowców z własnymi ciągnikami w Polsce/Europie bo w USA to 82% transportu to kierowcy z własnym traktorem
~dont be stupid
Corel Ci dobrze radzi, umiesz tylko jezdzic - idz do dobrej roboty, da sie znalesc taka na europie za powiedzmy 3 tys euro. brak ryzyka i nie interesuja ci hieny urzedasy ani nie nasyceni kierowcy, w europie masz wszystko co najgorsze, od pederastow do zlodzieji towarow z naczep
MTrucker
W USA pada powoli transport, ładunki coraz niższe, paliwo w gore, nie jest juz takie proste wyciągnąć 1 dolara za mile, za 2 lata wchodzą e-logs (tak jakby tachografy) i duże firmy wygryza małe w tym moja Rodzinna, tu u mnie tez to samo co w Europie, kazdy stara sie w **uja zrobic z ładunkami i pieniędzmi, mandaty wysoki, wyobraźcie sobie ze za używanie telefonu w czasie jazdy 15. 000$ w jednym stanie jest, waga co pare mil, osrac sie mozna
FAN-MAGNUM
Corel i ~dont be stupid
słuchaj tych fachowców :-)
polskie dobre firmy czekają na ciebie :-)
wiesz jakie to dla nich wyróżnienie - ZATRUDNIĆ AMERYKAŃSKIEGO EKS- TRUCKERA :-)
będziesz ich firmową wizytówką :-)
nawet stronę w necie zrobią i zakładkę -"KTO U NAS PRACUJE"
MTrucker
MAGNUM heheh dobre :D
FAN-MAGNUM
a tak poważnie, rynek jest wszędzie NASYCONY :-)
z tymi cyferkami za tel. komórkowy to ciebie poniosło?
a może napisz jakiś paragraf lub coś podobnego?
wiemy że USA to dziki kraj ale, że aż tak?
może łatwiej zabić kiero?
przecież za tyle tysiączków to sam się zabije !!
FAN-MAGNUM
MTrucker - pozdro i powodzenia - ogólnie jest "ciężko" wyżyć z transportu- pod domem stoją jakieś osobówki za 500. 000 zł ale na samolot prywatny to ciężko jest odłożyć :-)
TAKIE CZASY
MTrucker
MAGNUM - nie poniosło, kierowca dostaje 5. 000$ na dziendobry a 10. 000$ firma kary za kierowcę, ale firma przez prawników odsyła dla kierowcy ten mandat, za nie odpowiednie paliwo płacisz 30$/litr kary x1300l. Za nadwagę 2$ za kazdy kg a jak nadwagi masz pare ton? Zdarzają sie oszuści i w papierach do innego jest napisane, nie to ze nie czuć ciężkiego ładunku ale trzeba wiedzieć jak na osie to rozłożyć, coraz gorzej w USA, moda z Europy przychodzi
MTrucker
MAGNUM - dzięki kolego pozdrawiam
FAN-MAGNUM
MTrucker- czyli utwierdziłeś mnie tylko w przekonaniu że USA to dziki kraj :-)
tam tylko Niagara, wielki kanion i mecz NBA na żywo chciałbym zobaczyć - ale wizy mi "OBAWA" dać nie chce :- (
MTrucker
z tymi visami to przerąbane jest, nikogo ze znajomych sciągnąc nawet nie mogę, lata 90 to były pieniądze a teraz ciężko tu, dużo z usa ucieka do Norwegii i do niemiec pracować, usa jedynie pozwiedzać albo zostać i jakos zyc bo nie da się tu dorobić jak kiedyś, dlatego wolę mieć rodzine i znajomych przy sobie i jakos jakos radzic sobie w Polsce, tu i tu mam porównanie, dlatego latwo powiedzieć komus kto w usa nie był ze lec za ocean i tam zostam, duuuze bagno w usa jest
~Ł ysy
Magnum napisał: "rynek jest wszędzie nasycony ".
Dla uzdrowienia transportu powinno z rynku spaść min 15% samochodów.
Na innym wątku ten głupawy krzykacz straszy brakiem kierowców. Chyba się chłopaczkowi w główce po je ba ło.
FAN-MAGNUM
na innym wątku, ogolony na zero popiera frajera, który udaje biznesmena a o poprawnej polszczyźnie ma zero pojęcia :-)
dorwał się jak Łysy do grzebienia :-)
i jakie "mundre " wyliczenia o redukcji 15% samochodów -
Łysy na PREZYDENTA- ale to już było? ?
~Ł ysy
Frajerzyno Magnum, o czym ty masz pojęcie?
Kręcenie kółkiem, wciskanie pedałów jest szczytem twoich możliwości intelektualnych.
FAN-MAGNUM
napisz o czym ty masz pojęcie?
skąd te "mundre" 15% wyliczenia wymyśliłeś?
za szklanej kuli?
udawanie kogoś ważnego na ET jest szczytem twoich możliwości intelektualnych?
obrażanie innych to też twój rodzaj "cultury"?
~Prawda
O ja głupi !
A ja myślałem, że w Jułeseju kiełbasa na drzewach rośnie. (?)
~zjechany
Łysy piszesz że dla uzdrowienia transportu powinno spaśc 15% transportu; czyli masz na myśli tzw. rynek podaż popyt. nie wiem czy to jeszcze działa bo jest potężny niedobór kierowców a wynagrodzenia stanęły na poziomie 4, 5 -5tys za miesiąc w budzie na międzynarodówce i już tak stoją ze 4 lata. jak to jest z tym rynkiem?
~zjechany
a srednia roczna to nie wiem czy 3, 8tys przekroczysz.
~???
400 000 wkład własny na zakup nowego ciągnika i naczepy to braknie
do tego paliwo na 3 miesiące
to musisz jeszcze trochę dozbierać
~transporter
ty pytajnik co ty bzdury piszesz, kolega z 50 tyś startował na międzynarodówkę 2 lata temu, a dziś ma 2 zestawy i solówkę kupił niedawno, samochody nie nowe ale euro5 i daje rade, aha i jeździ od początku pod spedycją
~kierowca
Obecnie posiadamy w rodzinie jeden ciągnik siodłowy wstawiony pod spedycję która daje swoją naczepę + karta paliwowa potrącana z FV. Stawka kilometrowa szału nie robi bo 2. 80 +zwrot viatoll ale przy realnych przebiegach od 8. 5 do 10k km dajemy radę. Robota fajnie poukładana, przeważnie jazda w dzień a pauzy nocą wiec w porze upałów jakoś daliśmy radę. Luty/marzec kupujemy drugi ciągnik tylko żę nowszy, obecny to 2009 a planujemy 2011/12 w tym wkład własny będzie już dużo wyższy niż wymagane w naszym przypadku 20%. Czy się opłaca?Jeżeli masz pewną robotę gdzie przychodzi termin płatności i masz pieniążki na koncie, będziesz jeździł sam dla siebie i dbał o samochód to na pewno nie będziesz narzekał na zarobki. Pozdrawiam.
~polski driver
Po przyjacielsku Ci zycze nie wracaj tu jak nie chcesz miec problemow. Stracisz tylko kase i zdrowie
~nikiminaj
dasz rade... we mszczonowie czekaja
~KLP
Barany - wątek jest już stary - więc schowajcie swoje porady w kieszenie.
~benek
ja mam we flocie kilka CS i zdecydowanie mogę ci powiedzieć że to opłacalne mieć własny. Zwłaszcza jeżeli nie kupisz pierwszego lepszego, taki actros mercedesa w który inwestujemy ostatnimi czasy z salonu w Emilianowie (swoją drogą ekstra obsługa) ma bardzo małe spalanie jak na tego typu maszynę a przy kilometrach jakie się robi to może być oszczednosc kilkunastu tysięcy nawet. Poza tym wiem od kierowców z którymi współpracuję i którzy mają swoje CS że są zadowoleni z decyzji
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.128.199.162

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels