Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Małe firmy znów w dołku: I półrocze 2015 roku to rozczarowanie

ID: 171594


W pierwszej połowie 2015 roku mali przedsiębiorcy częściej odczuli pogorszenie swojej sytuacji niż jej poprawę, chociaż pod koniec minionego roku spodziewali się wyraźnej poprawy.

~etransport.pl

Wątek dotyczy tej informacji prasowej

Posty (48)

~egon
dopiero bedzie gorzej teraz jest czas żeby sie przygotować
~kik
jak dziady biorą frachty po cenie paliwa wliczając w to że oszukają kierowce na wypłacie to co się dziwicie?Inna sprawa że takie małe firmy ze stodoły jak Gumiak i Syn nie powinny w ogóle w Polsce istnieć
~Kierowca
właśnie potrafią określić stawkę minimalną dla kierowcy, a nie znają swoich kosztów, biją się miedzy sobą o robotę, i zaniżają stawki w przetargach
~biało - żółty murzyn :)
Mam pomysł, niech każdy da złotówkę dla nich.
Znajdzie się jakiś skarbnik na etransport
Podajcie numer konta, trzeba ich ratować

-1

~Kierowca
tak, trzeba ratować miejsca pracy drodzy rodacy, trzeba wspomóc bliźniego w potrzebie, zasłużym na względy ww niebie
~jacek
auta w leasingach ponabierali myslac ze w dwa lata będą milionerami a teraz puk puk kto tam komornik
~megacar
niestety jak to w zawodzie kierowcy tak i do tego rodzaju biznesu nie potrzeba wysokiego IQ a tylko kase wiec jest wiele firm prowadzona przez zwykłych prostakow, pracowałem nawet chwile w takiej co szef miał 4 klasy podstawowki, wiec sie nie dziwcie że jest jak jest. Niestety tez wielu kierowców co poszło na swoje po zderzeniu z twarda reczywistością jezdzi za żałosne stawki ponieważ nie maja rozeznania ani kontaktów. Moim zdaniem powinno się powołac jakiś zwiazek ew komórke monitorująca giełdy i sprawdzajaca jak firma funkcjonuje jeżdzac poniżej kosztow i nakładac kary za dumping. Wymyslaja stawki minimalne ale nikt nie pomysli zeby ustalić takie stawki za usługę na poziomie oplacalności.
~Rysiek
dla mnie to mogą jeżdzić za koszty paliwa a resztę dopłacać z własnej kieszeni - aż padną bo taki dzień nadejdzie a im szybciej tym lepiej
~KLP
ADAR - znikają wszelkie wpisy (nawet te pozytywne- dla testu) na temat tej fajnej firmy.
Wątki z zapytaniami również.
Fenomenalne.
Ile trzeba dać, żeby tak mieć?
~Tołdi
A ja się kompletnie nie zgadzam, iż minione półrocze było słabe! Wręcz przeciwnie, bo np. tak taniego paliwa nie było w Polsce i w Europie od kilku lat - średnio można przyjąć, że jego cena spadła z 5 zł na 4 zł czyli 1 zł na każdym litrze a to już na prawdę poważna oszczędność. Opłaty drogowe w zasadzie oprócz kosmetycznych zmian, stoją na tym samym poziomie. natomiast wyraźnie spadły frachty z Beneluxa szczególnie do PL, bo MiLog wiele firm "wygonił " z Niemiec do innych krajów, skąd jeszcze nie dawno frachty były dobre lub bardzo dobre, ale prawo podaży-popytu zrobiło swoje. I teraz tak: jeśli rzeczywiście ktoś odczuł po kieszeni, że pierwsze półrocze go kosztowało zbyt wiele, to właśnie pewnie te firmy, które potulnie i z podkulonym ogonem zostały na rynku niemieckim i zaczęły płacić MiLog, po czym się okazało, że stawki z DE czy do DE oraz w kabotażu wcale od tego się nie zwiększyły, ale koszty utrzymanie kierowców na tych relacjach - owszem i to znacznie. Można by tak jeszcze dalej rozkłądać na czynniki pierwsze sytuację w pierwszym półroczu, ale nie ma to sensu, bo nie każdy jeździ do DE, a niektórzy przewoźnicy, wg mnie firma w której pracuję - również, całkiem nieźle daje radę z pominięciem roboty do DE oraz z DE. Kabotażu bowiem nie robiliśmy tam nigdy.
~Ł ysy
Tołdi. Frachty spadły też za sprawą zagranicznej konkurencji. Rumuni, Bułgarzy, Chorwaci, Serbowie, zrobili swoje.
Praktycznie przewozy na kierunku Niemcy - Szwecja opanowane są przez Rumunów, Bułgarów.
Paradoksalnie, żądania naszych Panuf Kierofcuf obrócą się przeciwko nim w krótkim czasie, za sprawą bałkańskiej konkurencji. I nie będzie tekstów :" pójdę do Niemca", bo tam nie będzie już miejsc. Gestia transportowa będzie po stronie Bałkańców.
~KLP
Widać to również na tym miałkim forum.
Objawia się to ogromną liczbą castingów na psiefoźnikuf pod spedycje pracujące w kabotażu po DE.
Niestety na dzisiaj czystą sprawą jest jedynie czysty tranzyt przez DE.
Reszta nadal jest mętna i grozi wysokimi konsekwencjami finansowymi.
~Tołdi
Uważam ponadto, że to wcale nie kraje tzw. nowej unii muszą się finansowo piąć w górę, by dogonić "starą unię" tylko wręcz odwrotnie! To stara unia musi spuścić z tonu i zacząć przycinać swoje rozbuchane finansowo ego, bo wg mnie to właśnie kraje Europy Srodkowo - Wschodniej są na dzień dzisiejszy motorem pociągowym całej Unii, właśnie jak napisał Ł ysy - kierowcy i firmy transportowe z Bałkanów zaczynają rządzić, a w kolejce czeka "Turek" z flotą transportową praktycznie nową lub kilkuletnią "najeżdżającą Zachód całymi konwojami! I nie zatrzyma tego żaden MiLog, LoiMacron, może tylko Norwegia, gdzie każdy "normalny" przewoźnik już dawno powinien sobie dać sobie z nią spokój.
~ostatni sprawiedliwy
jacek wcześniej straszyłeś konkurencją z pribałtyki... teraz straszysz rumunami... jednak to ty jesteś the best of the best
~Tołdi
To nie straszenie a gołe fakty!!! Ostatni sprawiedliwy - zarabiasz mniej lub coraz mniej, bo w kolejce za tobą stoi już nie tyle Rumun czy Bułgar, ale Jugol (o ile wiesz kto to taki) i Turas właśnie!
~maro
Tołdi ty to potrafisz żartować :-) Czy to znaczy ze girteka i magnit już nie przejmą naszego transportu?
~ostatni sprawiedliwy
fakt jest taki ze kierowcow brakuje - teraz i jutro i deficyt sie zwieksza
~ostatni sprawiedliwy
jacek - rekinie transportowy zdecyduj w końcu za nas jakiego języka musimy sie uczyć żeby przyszłemu pracodawcy łatwiej było sie z nami dogadać - rumuńskiego czy rosyjskiego a może jakiegoś innego

jacek rekinie, wybierz nam przyszłego szefa
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.141.8.247

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels