Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Naczepa Krone - awaria hamulca środkowa oś

ID: 161432


Witam, ucieka mi powietrze na jednym kole w środkowej osi, świeci się kontrolka ABS oraz wyświetla się komunikat "Układ hamulcowy naczepy ostrzeżenie" oraz "EBS ostrzeżenie". Koło jest zablokowane. Podobno można je jakoś odblokować za pomocą śruby, która jest zamocowana na zacisku, ale nie mogę jej w ogóle ruszyć w żadną stronę, może coś robię źle? Czy są jakieś sposoby na odblokowanie tego koła, żebym mógł dalej jechać??
Naczepa KRONE 2007r. firanka.

Z góry dziękuję za konkretne i pomocne odpowiedzi.

~Driver z parkingu
*.centertel.pl

Posty (45)

~Ł ysy
Chłopcze, klin pod koło, spuszczasz ręczny i dopiero walczysz ze śrubą.
~Ł ysy
Min 7tysi dla tego misia.
~woytek
Lysy teraz jest specjalizacja. Jasnie Pan Kierowca jest od prowadzenia samochodu i wymiany zarowki i za to nalezy mu sie osemka. A ty dziadu transportowy dbaj o zlomy by takie sytuacje nie mialy miejsca ! Pewnie tak jak moj mgr inz mowisz -zrob jeszcze jedno kolko ! Lub na moje polecenie nie wykoano naprawy bo to drogo 160 zl. Dziady, dziady po trzykroc dziady !
~nonim
Czy po wkreceniu tej nakretki muszą być zaslepione oba przewody? I jak daleko należy wkręcać? Do oporu?
~ktosik
do oporu.
a co sie dzieje jak wciskasz hamulec? syczy?
a co sie dzieje jak zwolnisz hamulec postojowy? syczy?
ese
1. Do oporu. 2. Zwykle wystarczy zaślepić jeden przewód. Spróbuj zagiąć jeden a potem drugi. Będziesz wiedzial który, bo powietrze przestanie uciekać z siłownika.
ese
:)
ese
Z reguły sprężyna od części "postojowej" pęka i ostra krewędź przecina membranę. Wtedy po zaciągnięciu postojowego powietrze nie ucieka. Dopiero po zwolnieniu, gdy powietrze przez membranę stara się ścisnąć sprężynę "odhamowywując" koło.
~ktosik
rownie czesto membrane dziurawi talerz

niewazne.
grunt zeby nie syczalo
~nonim
Właśnie mam zaslepiony jeden, śrubę wkrecilem, a nadal gdzieś trzyma. Może za słabo wkrecilem, spróbuję jeszcze
~ktosik
nie bede sie produkowal z wyjasnianiem budowy silownika jedno czy dwustopniowego, szczegolnie ze kolo nie umial cofnac membrany na postoju

1

~ktosik
zanim zacznie cofac sie silownik, to nakretka idzie dosc lekko.
MA BYC CIEZKO ja nakrecac,

1

~nonim
Sądząc po długości śruby, mam ją już na maxa wkrecona, a naczepa nadal nie ruszy
ese
~nonim
(2015-02-27 12:49:04) Sądząc po długości śruby, mam ją już na maxa wkrecona, a naczepa nadal nie ruszy-

śrugba włożona końcem z dwoma skrzydełkami głęboko w siłownik i zaczepiona ma po założeniu nakrętki WYCHODZIĆ z siłownika. Ma się pojawiać coraz wiecej gwintu. Podobnie zresztą jest z siłownikiem w ktrym śruba centralna jest na stałe. Też ją trzeba WYKRĘCIĆ. By jej było jak najwięcej na zewnątrz.
~ktosik
moze scharatales klocki do zera i zacisk zablokowal?
moze masz cos urawane w silowniku?
moze cos
moze tamtos.

sprobuj odkrecic silownik.
uwazaj na rece i glowe

1

ese
Dlatego nie rozumiem co znaczy "mam ją już na maxa wkrecona"
~nonim
Chodziło mi o to, że nakretki na maxa wkrecona, a gwint wystaje
~ktosik
nonim, im wiecej nakretke nakrecasz, tym wiecej gwintu ma byc widoczne.
pret po ktorym krecisz nakretka ma sie wysuwac z silownika i ciagnac talerz wewnatrz silownika, odblokowujac tym samym hamulec postojowy

1

~nonim
Tak właśnie zrobiłem
~ktosik
screenshooter. net/3270122/rfwaywv


1 - pret z nakretka. wkrecajac nakretke, ten pret ma sie wysuwac z silownika.
jesli tak robisz, to
2 - tez sie cofa, ciagnac za sobia krzywke od zacisku.

jesli hamulec nie puszcza, to albo silownik jest uszkodzony i trzeba go odkrecic, albo zacisk i tez trzeba go zdemontowac.
ese
Albo potraktować go z lekka młotkiem :)
~ktosik
ewntualnie jak przyjdzie mu do glowy na parkingu mysl o podwyzce ; P
ese
Można i tak :)

Chwała Koledze, że chce się przynajmniej nauczyć jak to się dzieje że koło hamuje. Nie będzie może pytał jak pewien znajomy, czy jeśli pod autem robi "tyr.. tyr.. " to może być niebezpieczne. A potem, gdy bardziej rozeznany w budowie zajrzał pod auto, oznajmiał radośnie, że "tam z krzyżaka wyleciały wszystkie widełki".
~nonim
Pewnie ze chce sie nauczyć, dlatego pytam tutaj, bo na parkingu nikt nic nie wie. Pomogło odkręcenie i zaślepienie drugiego przewodu. Dzięki za wszystkie porady, gdyby nie one dalej kwitł bym na parkingu..
ese
~nonim
(2015-02-27 13:35:00) -Gratulacje. Serio.
~ktosik
ese
(2015-02-27 12:25:35) 1. Do oporu. 2. Zwykle wystarczy zaślepić jeden przewód. Spróbuj zagiąć jeden a potem drugi. Będziesz wiedzial który, bo powietrze przestanie uciekać z siłownika.


wszystko bylo napisane.
wystarczylo zrobic ; P
~ktosik
a ja sie tu stresuje, przed monitorem...
a on nie zaslepil wlasciwego ( wlasciwych ) przewodu (ow ) !
ese
Upewnij się, że pozostałe koła nie blokują. Bo wygląda na to, że może być zawór uszkodzony. Ciśnienie w przewodach może być wyłącznie gdy 1. Jest ZWOLNIONY hamulec ręczny. 2. Naciska się na pedał hamulca nożnego. Raz będzie w jednym przewodzie ciśnienie, raz w drugim.
~nonim
U mnie cisnienie jest na dwóch, czyli coś jeszcze z zaworem? Koła nie blokują, bo po odblokowaniu toczy się z górki
~ktosik
caly czas jest na dwoch?

przy zwolnionym postojowym ma byc CHYBA tylko na jednym
a na drugim dopiero jak wcisniesz hamulec roboczy
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 18.190.159.10

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels