Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

2 marca 2015r co z "urlopówkami"?

ID: 161304


"... Państwa członkowskie nie nakładają na kierowców obowiązku przedkładania formularzy potwierdzających ich czynności w trakcie oddalenia się od pojazdu... "
Ministerstwo milczy, Główny Inspektor Transportu Drogowego Inspekcja Pracy i Policja też więc prawdopodobnie wszystko rozstrzygnie się na etapie - zobaczymy jak to robią za granicą? Został tydzień i oczywiście chciałbym sprowokować panią Wasiak lub pana Połcia do zajęcia stanowiska bo jak wiemy 500 zł do budżetu na brak wymaganego dokumentu piechotą nie chodzi. Moim skromnym zdaniem przepis jest jednoznaczny wykresówki i zapis cyfrowy. A do tego uzupełnianie okresów odpoczynku/urlopów/c horobowych ręcznie na odwrocie tarczek lub wpis manualny i po kłopocie. I pewnie się mylę...

Posty (24)

R2D2
jak w temacie...
Assad
pewnie tak...
visitors
I sie mylisz.
pasowaloby przytoczyc caly przepis z wchodzacego rozporzadzenia 165/14 Art 34 :

3. Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać tachografu zainstalowanego w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 5 lit. b) ppkt (ii), (iii) oraz (iv) :

a) jeśli pojazd wyposażony jest w tachograf a*alogowy - wprowadza się na wykresówkę ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc wykresówki;

b) jeśli pojazd wyposażony jest w tachograf cyfrowy - wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do manualnego wprowadzania danych, w jakie wyposażony jest tachograf.

Państwa członkowskie nie nakładają na kierowców obowiązku przedkładania formularzy potwierdzających ich czynności w trakcie oddalenia się od pojazdu.


ten ust5 lit. b) mowi jakie czynnosci sie wpisuje.
a sa to :
- praca ( mlotki )
- dyspozycja ( koperta )
- odpoczynek, przerwa ( łóżko )

Przepis ten zwalnia pracodawce od wystawiania zaswiadczen ktore musial wypisywac do tej pory na KAZDA czynnosc, inna niz prowadzenie pojazdy, jesli auto nie bylo w trasie ( Art 31 z UoCPK )

Nowe rozporzadzenie 165/14 wcale nie wyklucza wystawienia zaswiadczenia, tak jak to jest w tej chwili. Wystarczy wpis manualny.
SAKOS
Witam, czyli jak auto stoi 2 tygodnie kierowca jest na urlopie to 14 tarczek mam narysować ręcznie, bo tego nie rozumiem?
SAKOS
czy jedną tarczkę i zakres dat?
visitors
najprosciej - wystaw mu zaswiadczenie, tak jak do tej pory.

ale jak chcesz sie bawic w rysowanie, to na rewersie wpisujesz zakres dat..

tylko jaki stan km wpiszesz, jak auto jezdzilo?

1

R2D2
Ok, więc skoro Państwa Członkowskie nie nakładają obowiązku wypełniania formularza to wydaje się że nic nie stoi na przeszkodzie aby wystawić jakikolwiek inny dokument np. tzw. żółtą tarczkę na te 2 tygodnie postoju.
visitors
R2D2 - oprocz rozp 165/14 sa tez inne, w ktorych jest mowa o tym jakie dokumenty moga byc wystawiane aby byly honorowane podczas kontroli
R2D2
Zgoda, ale żaden nie ma takiej rangi jak Rozporządzenie WE. A skoro akt nadrzędny daje możliwość niestosowania formularzy stąd w zasadzie inne przepisy tracą na znaczeniu.
visitors
uwierzysz mi na slowo ze w unijnych rozporzadzeniach jest mowa o tym jaki ma byc ten dokument i jego wzor, czy mam szukac po rozporzadzeniach?
R2D2
Wierzę ci ale akurat formularz powstał na mocy decyzji Komisji z 12. 04. 2007r na podstawie art. 11 ust. 3 Dyrektywy nr 2006/22/WE. Ta zaś dyrektywa ustanawia minimalne warunki wykonania rozporządzenia (EWG) nr 3821/85. Rozporządzenie 165/14 znosi rozporządzenie 3821/85 wraz z wszystkimi jego aktami wykonawczymi, znosi więc również formularz. Przynajmniej w takim wzorze jaki znamy.
kroko
potwierdzam wszystkie wpisy visitors są prawidłowe.
pzdr

1

R2D2
Kroko jeżeli nazywasz się Połeć i podległa ci służba będzie tak wymagać to wydaj odpowiednie zarządzenie abyśmy wszyscy to mieli na papierze.
visitors
R2D2 - z tego na co wlanie patrze wynika cos innego

popatrz ty tez :

Wzór formularza zgodny z Ustawą z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców, Rozporządzeniem WE nr 561/2006 oraz najnowszą Ustawą z dnia 15 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o czasie pracy kierowców oraz ustawy o transporcie drogowym.

Obowiązuje od 31. 08. 2011 r
SAKOS
Asterix i Oberix (:
Alina26
Poniżej opinia prawna dotycząca urlopówek:
lextrans24. pl/czy-urlopowki-dla -kierowcy-sa-zbedne/
visitors
Ale zauwazylas z ktorego to roku jest?
a wiesz ze od marca jest zmiana przepisow?
Alina26
40ton. net/100-kilometrow-b azy-takze-bez-tachog rafu-juz-marcu-nowe- przepisy-dot-czasu-p racy/

-1

R2D2
Do visitors: zarówno ustawa o czasie pracy kierowców, ustawa o transporcie drogowym czy rozporządzenie nr 561/06 odnoszą się do zaświadczenia wydanego do rozporządzenia 3821/85.
A to zaświadczenie 2 marca zostaje zniesione więc moim zdaniem jakikolwiek formularz a już na pewno nie w takiej formie nie będzie już potrzebny.
R2D2
Dzisiaj 2 marca więc opiszcie sytuacje związane z zaświadczeniami jeśli będziecie mieli kontrole. Z góry dziękuję za pomoc.
piotr121874
ale niema problemu jak dalej bede mial urlipowki
R2D2
Nie ma żadnego problemu. Dzisiaj w ITD słyszałem niestety tylko przez telefon, że w zasadzie mogą być tzw. żółte tarczki. Niestety nie chcieli dać mi tego na piśmie jak poprosiłem.
R2D2
Jest już oficjalna wytyczna od Głównego Inspektora dla inspektorów potwierdzająca nasze forumowe przemyślenia : albo urlopówka albo wyrysowane tarczki na odwrocie lub wpis manualny do tachografu cyfrowego. Musi być ciągłość danych. Nic na razie o żółtych tarczkach.
itdporada
Witam.
Przestrzegam przed nadmiernym optymizmem. Pamiętajcie w jakim kraju żyjemy. Co województwo to inne interpretacje. Powiem więcej co inspektor to inny sposób interpretacji danego przepisu. Nowy przepis dotyczący zaświadczeń jest niestety mało konkretny. Zauważcie, że kierowcy zwolnienie są z obowiązku okazywania zaświadczeń potwierdzających ich aktywność podczas oddalenia się od pojazdu. No tak ale nie ma definicji oddalenia się od pojazdu. Co to znaczy? Czy można oddalić się na 2 godziny czy na 30 godzin? W tym miejscu powstaje problem. Oczywiście domniemuje się, iż jest to oddalenie się podczas wykonywanej operacji transportowej jednakże nie jest to wprost napisane w art. 34 rozp. 165. Obowiązek natomiast robienia wpisów manualnych czy też wyrysowywania wykresówki nie jest niczym nowym i obowiązywał do tej pory. Kierowca jest zobowiązany udokumentować swoją aktywność. W związku z czym podczas kontroli powstaje problem czy za brak danych należy kierowcę ukarać jak za brak wpisu manualnego - 100zł za każdy dzień czy też za brak zaświadczenia – 500zł.
Moim zdaniem kierowca powinien dostać mandat za brak wpisu - 100zł, gdyż treść nowego przepisu zwalnia kierowcę z okazywania zaświadczeń za okresy gdy oddala się od pojazdu. No i tu wracamy do punktu wyjścia. Co to jest oddalenie się od pojazdu. Moja propozycja jest następująca. Do momentu pierwszego wyroku sądowego, za okresy odpoczynków tygodniowych lepiej mieć i okazywać do kontroli zaświadczenie. Za okresy krótsze tj. poniżej 24godz. robić wpisy manualne lub wykresy na odwrocie wykresówki.
WWW. ITD-PORADA. PL – ZAPRASZA BYŁY INSPEKTOR ITD :-)
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels